Mechanicky poháněným kompresorům zvoní hrana. Ač nabízejí některé přednosti, nedostatky zdá se převažují. Proč se stále méně používají a proč o ně byl v první dekádě 20. století takový zájem? Přinášíme pět důvodů.
Díky za info..doteď jsem nevěděl, že mechan.turbo měla fábia,nebo Audi 3,0 TFSI...
Jinak chtít za toto turbo 150 000,- je odporná zlodějina,když za tyto peníze se prodávají ve světě nové auta..
Kompresory tak stojí. Na aktuálního mustanga jej pořídíš za 170 000....nicméně z 420 uděláš 670 koní.
Turbo a kompresor je velký rozdíl. Kompresor je uživatelsky mnohem příjemnější. Jak je přestanou dělat v Jaguaru, tak zbývá zase ta Amerika.....bude ji třeba znovu objevit.
kompresory tolik nestoji, pouze se za tyhle nehorazne prachy s 1000% marzi (apod.) prodavaji jako vsechny ostatni originalni nahradni dily. svinstvo automobilek!
Nj, někdo umí - Micra, někdo ne, viz. 3,0TFSI, micra v testu jezdila o litr úsporněji než fabia tsi. Ač příznivec benzínu, ten TFSI bych si místo TDI nekoupil, moc žral. Nyní vyrábí motory s kompresorem snad jen Jaguar/Land Rover a Volvo.
Faktem je, že v dnešní době turbo nabízí ty důležitější přednosti. A pokud není motor moc výkonný, lze jej použít i pro millerův cyklus - 1,5TSI i bez drahých materiálů, které používá Porsche.
Jiste, ze nepujde o zadna vysoka cisla, ale i Lotus stavi motory s kompresorem, resp. timhle zpusobem preplnuje motory od Toyoty. Teda krome jinych dalsich uprav.
K clanku bych dodal, ze jako hlavni nevyhodu kompresoru (krome financni stranky, ale to s tim primo souvisi) vidim relativne ne prilis vysoke navyseni vykonu, klasicke turbo dokaze nafoukat motor o dost ucinneji. Naopak vyhodu v nulove prodleve- neexistenci turbolagu a hlavne snad vzdycky v "atmosferickem", linearnim prubehu krivky vykonu i krouticiho momentu, vcetne klasicke spicky. Proste ze motor nema tupy projev, jako kdyz je osazeny turbem.
turbo to opravdu není a jestli je vám 150 tis hodně, tak je možná jiná cesta. Kompresor si vyrobit, ale nebude to cesta snadná.
Ono jaksi každá věc má svoji cenu...
Ja viem. Ale v podstate sa píše o rozdieloch medzi mechanickým a turbo. Elektrický určite nie je turbo, je to len mechanický a v konečnom dôsledku poháňaný motorm, len inteligentne cez elektriku. (Energia z motora ide do akumulátora).
Furt dokola ta stejna pisnicka. Ono se to objevuje amerika kdyz te galon benzinu stoji 2USD, tedy cca 14Kc/litr. To se pak clovek nedivi, ze ma min efektivni kompresor v USA kde co...
Když tě trápí cena paliva, dej si tam LPG, budeš jezdit jako kluci co to mají za v přepočtu 6-7 litrů na sto. Znam jich několik co to maj už na kolikátém autě, najeli s tím i přes 100 tis km a nemůžou si to vynachválit.
Oproti modernímu sazometu to má jen smaé výhody, ale musí to instaovat někdo kdo je fakt machr a perfektně se v tom vyzná. Pak to funguje.
Taky jsem přešel na LPG a některá auta nechal předělat. Camry 2,4aut. jezdí na kilometr levněji (10,5L/LPG), než všechny naše Priusy (po započtení všeho i benzín 2x ročně za tisícovku).
Mám za poslední léta čtvrté nové, sekvenční LPG Tartarini v Toyotách. Montují mi jej tedy až v HK, nějaký JK produkt. Jejich práce, to co není vidět mi +- vyhovuje. Na těch čtyřech LPG systémech ani jedna závada, při 70.000km/rok.
Těším se vždy na placení u pumpy, kdy za jednu cestu CZ/DE, za dopoledne 320-350km zaplatím 19-22euro (0,529euro/1L)
LPG nepřítel jsem v krásných coupe, nebo luxusních víceválcových limuzínách... blbý je, že nové auto bez přímého vstřikování benzínu, aby člověk pohledal...
To co radis vyzaduje:
- dodatecne investice
- trpelivost s vyladenim, bo vyladit se to snad nikdy nepovede na 1. pokus
- mit stesti a znat nejakeho "fakt machra"
A navic te to omezuje:
- nemoznost parkovat v podzemnich garazich
- nadrz na LPG berouci misto v kufru
- nevim jak by se na podobny zasah divali v autorizaku pri reklamaci, treba i veci s LPG nesouvisejicich...
Za me tohle neni u novych aut reseni. Ze to spousta lidi vidi jako reseni u ojetin, tomu se nedivim, ale tyhle omezeni akceptovat pri novem aute? Ne, dekuji.
Hele já měl kompresorovej motor v Jagu, dálky to umělo za 11 na 100, protože lehká kstale, hliník. Vyloženě na úplnýho klobouka s tím šlo jet i za 10. A to byl motor konstrukčně někdy z roku 2002, dnešní kompresory na tom budou výrazně líp
Kompresory jsou poháněny řemenem od klikové hřídele, nikoliv výfukovými plyny - to znamená, že nejsou tak efektivní jako turbodmychadla a pro testy normované spotřeby je není možné „optimalizovat” tak moc, jako turba. Měření spotřeby v Evropě je jeden velký podvod.
A uz si pocul vyraz, ze "radialny kompresor" ? To je totiz tiez kompresor, ktory ma len tu polovicu turboduchadla, ktora tlaci vzduch. Zo seriovych vyrobcov to pouzil napr. uz VW ako G40 ( Polo ) a G60 ( Corrado, a myslim ze aj Golf ), a z tunerov to rad pouziva napr. G-Power. Elektricky kompresor je proste elektricky kompresor. Akeho principu je ta cast, ktora nasava a stlaca vzduch, je na konkretnom jeho vyrobcovi. Radialny kompresor sa pouziva hlavne preto, ze ma lepsiu efektivitu - menej vykonu treba na to, aby premiestnil potrebne mnozstvo vzduchu pod pozadovanym tlakom. Akurat, ze nema taku linearitu ako poväcsina inych kompresorov ( eaton...) Plus, je kompaktnejsi a lahsi.
Jo, tak to je docela dost zajímavá úvaha. Třeba my jsme si na této stránce zde - https://www.kompresory-filtry-servis.cz/ nedávno k nám domu pořizovali nové kompresory a ono se takové šroubové kompresory docela dost těžko hledají. Naštěstí jsme našli tuto stránku zde, kde není vůbec žádný problém i případná taková oprava šroubových kompresorů :)