Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Proč vymírá přeplňování kompresorem? Tady jsou důvody!

Mechanicky poháněným kompresorům zvoní hrana. Ač nabízejí některé přednosti, nedostatky zdá se převažují. Proč se stále méně používají a proč o ně byl v první dekádě 20. století takový zájem? Přinášíme pět důvodů.
Zpět na článek
31. 10. 2016 19:06
31. 10. 2016 19:22
31. 10. 2016 22:05
31. 10. 2016 19:29
31. 10. 2016 20:07
31. 10. 2016 20:22
1. 11. 2016 01:10
31. 10. 2016 19:36
31. 10. 2016 19:46
1. 11. 2016 06:45
31. 10. 2016 19:50
1. 11. 2016 08:30
1. 11. 2016 08:35
1. 11. 2016 12:16
1. 11. 2016 14:12
1. 11. 2016 15:38
1. 11. 2016 08:37
1. 11. 2016 08:59
1. 11. 2016 09:35
1. 11. 2016 09:38
1. 11. 2016 10:14
1. 11. 2016 12:17
1. 11. 2016 14:01
1. 11. 2016 14:08
1. 11. 2016 19:58
1. 11. 2016 08:30
1. 11. 2016 20:28
31. 10. 2021 22:01
Avatar - Skipper
31. 10. 2016 17:32
1. dekáda 20. století
Fakt?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
31. 10. 2016 19:41
Re: 1. dekáda 20. století
Taky jsem chvilku přemýšlel, jestli autor pamatuje období 1901 - 1910, nebo si jen popletl 20. století s 21. stoletím.
31. 10. 2016 17:58
Čo nadpis/titulka To senzácia!
Bez výkričníku na autocz ani krok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rozbalit vlákno
0
31. 10. 2016 19:06
Super ..
Díky za info..doteď jsem nevěděl, že mechan.turbo měla fábia,nebo Audi 3,0 TFSI...
Jinak chtít za toto turbo 150 000,- je odporná zlodějina,když za tyto peníze se prodávají ve světě nové auta..
Rozbalit vlákno
7
Avatar - CHerokee
31. 10. 2016 19:22
Re: Super ..
Kompresory tak stojí. Na aktuálního mustanga jej pořídíš za 170 000....nicméně z 420 uděláš 670 koní.

Turbo a kompresor je velký rozdíl. Kompresor je uživatelsky mnohem příjemnější. Jak je přestanou dělat v Jaguaru, tak zbývá zase ta Amerika.....bude ji třeba znovu objevit.
31. 10. 2016 22:05
Re: Super ..
kompresory tolik nestoji, pouze se za tyhle nehorazne prachy s 1000% marzi (apod.) prodavaji jako vsechny ostatni originalni nahradni dily. svinstvo automobilek!
Avatar - Dzakobo
31. 10. 2016 19:29
Re: Super ..
Nj, někdo umí - Micra, někdo ne, viz. 3,0TFSI, micra v testu jezdila o litr úsporněji než fabia tsi. Ač příznivec benzínu, ten TFSI bych si místo TDI nekoupil, moc žral. Nyní vyrábí motory s kompresorem snad jen Jaguar/Land Rover a Volvo.

Faktem je, že v dnešní době turbo nabízí ty důležitější přednosti. A pokud není motor moc výkonný, lze jej použít i pro millerův cyklus - 1,5TSI i bez drahých materiálů, které používá Porsche.
Avatar - Bully_
31. 10. 2016 20:07
Re: Super ..
Jiste, ze nepujde o zadna vysoka cisla, ale i Lotus stavi motory s kompresorem, resp. timhle zpusobem preplnuje motory od Toyoty. Teda krome jinych dalsich uprav.
K clanku bych dodal, ze jako hlavni nevyhodu kompresoru (krome financni stranky, ale to s tim primo souvisi) vidim relativne ne prilis vysoke navyseni vykonu, klasicke turbo dokaze nafoukat motor o dost ucinneji. Naopak vyhodu v nulove prodleve- neexistenci turbolagu a hlavne snad vzdycky v "atmosferickem", linearnim prubehu krivky vykonu i krouticiho momentu, vcetne klasicke spicky. Proste ze motor nema tupy projev, jako kdyz je osazeny turbem.
Avatar - CHerokee
31. 10. 2016 20:22
Re: Super ..
Tak jak píšeš. Je to jiné kafe než s turbem. Škoda, že se i tohodle zbavujeme v Evropě.
Avatar - Barrichello
1. 11. 2016 08:36
Re: Super ..
Kompresory dělaj nejvíc americké značky, hlavně GM a pak Jaguar
1. 11. 2016 01:10
Re: Super ..
turbo to opravdu není a jestli je vám 150 tis hodně, tak je možná jiná cesta. Kompresor si vyrobit, ale nebude to cesta snadná.
Ono jaksi každá věc má svoji cenu...
Avatar - dokopy
31. 10. 2016 19:36
..
Mechanický kompresor sa naopak vracia. Len je poháňaný elektromotorom. Turbo sa dá použiť na dobíjanie batérie.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - white label
31. 10. 2016 19:46
Re: ..
Ale tady se píše o "mechanicky poháněném kompresoru" (myšleno od klikové hřídele), nikoli o elektricky poháněném "kompresoru".
Avatar - dokopy
1. 11. 2016 06:45
Re: ..
Ja viem. Ale v podstate sa píše o rozdieloch medzi mechanickým a turbo. Elektrický určite nie je turbo, je to len mechanický a v konečnom dôsledku poháňaný motorm, len inteligentne cez elektriku. (Energia z motora ide do akumulátora).
Avatar - CHerokee
31. 10. 2016 19:50
Re: ..
Klasické kompresory má v USA kde co. Ale tam jde ještě o řidiče. Teď ještě zrušit cla vedle Kanady i s USA a znovu objevit Ameriku.
Avatar - Barrichello
1. 11. 2016 08:35
Re: ..
stačila by ta Kanada, stejně se auta většinou vozí odtamtud, prtoože je jednodšuší úprava na EU předpisy.
Avatar - CHerokee
1. 11. 2016 12:16
Re: ..
Eu včera s Kanadou podepsala! U nás se o tom málo mluví, přitom je to velký úsěch a 6 let jednání.
Avatar - Barrichello
1. 11. 2016 14:12
Re: ..
Vidíš, to sem ještě nečetl. Tak to je pozitivní zpráva, pokud odpadne clo za ND na auta i auta samotná, mohly by ameriky v Evropě dost zlevnit
Avatar - CHerokee
1. 11. 2016 15:38
Re: ..
A na motorky. To si taky říkám. Tady se furt kritizuje (myšleno Česko), ale o dobrých věcech se nemluví.
Avatar - fOE
1. 11. 2016 08:37
Re: ..
Furt dokola ta stejna pisnicka. Ono se to objevuje amerika kdyz te galon benzinu stoji 2USD, tedy cca 14Kc/litr. To se pak clovek nedivi, ze ma min efektivni kompresor v USA kde co...
Avatar - Barrichello
1. 11. 2016 08:59
Re: ..
Když tě trápí cena paliva, dej si tam LPG, budeš jezdit jako kluci co to mají za v přepočtu 6-7 litrů na sto. Znam jich několik co to maj už na kolikátém autě, najeli s tím i přes 100 tis km a nemůžou si to vynachválit.
Oproti modernímu sazometu to má jen smaé výhody, ale musí to instaovat někdo kdo je fakt machr a perfektně se v tom vyzná. Pak to funguje.
Avatar - MGRR
1. 11. 2016 09:35
Re: ..
Taky jsem přešel na LPG a některá auta nechal předělat. Camry 2,4aut. jezdí na kilometr levněji (10,5L/LPG), než všechny naše Priusy (po započtení všeho i benzín 2x ročně za tisícovku).

Mám za poslední léta čtvrté nové, sekvenční LPG Tartarini v Toyotách. Montují mi jej tedy až v HK, nějaký JK produkt. Jejich práce, to co není vidět mi +- vyhovuje. Na těch čtyřech LPG systémech ani jedna závada, při 70.000km/rok.

Těším se vždy na placení u pumpy, kdy za jednu cestu CZ/DE, za dopoledne 320-350km zaplatím 19-22euro (0,529euro/1L)

LPG nepřítel jsem v krásných coupe, nebo luxusních víceválcových limuzínách... blbý je, že nové auto bez přímého vstřikování benzínu, aby člověk pohledal...
Avatar - fOE
1. 11. 2016 09:38
Re: ..
To co radis vyzaduje:
- dodatecne investice
- trpelivost s vyladenim, bo vyladit se to snad nikdy nepovede na 1. pokus
- mit stesti a znat nejakeho "fakt machra"
A navic te to omezuje:
- nemoznost parkovat v podzemnich garazich
- nadrz na LPG berouci misto v kufru
- nevim jak by se na podobny zasah divali v autorizaku pri reklamaci, treba i veci s LPG nesouvisejicich...

Za me tohle neni u novych aut reseni. Ze to spousta lidi vidi jako reseni u ojetin, tomu se nedivim, ale tyhle omezeni akceptovat pri novem aute? Ne, dekuji.
Avatar - Barrichello
1. 11. 2016 10:14
Re: ..
U některých aut jde dát nádrž místo rezervy popř. pod auto.....záleží na konkrétním autě.
Avatar - CHerokee
1. 11. 2016 12:17
Re: ..
Ale turbované motory nežerou méně než ty kompresorové. To jen na papíře.
Avatar - fOE
1. 11. 2016 14:01
Re: ..
Z podstaty veci zerou a vzdy zrat budou. Na papire je ten rozdil jen vetsi nez jaka je realita, ale je tam i v realu.
Avatar - Barrichello
1. 11. 2016 14:08
Re: ..
Hele já měl kompresorovej motor v Jagu, dálky to umělo za 11 na 100, protože lehká kstale, hliník. Vyloženě na úplnýho klobouka s tím šlo jet i za 10. A to byl motor konstrukčně někdy z roku 2002, dnešní kompresory na tom budou výrazně líp
Avatar - CHerokee
1. 11. 2016 19:58
Re: ..
Kompresory jsou poháněny řemenem od klikové hřídele, nikoliv výfukovými plyny - to znamená, že nejsou tak efektivní jako turbodmychadla a pro testy normované spotřeby je není možné „optimalizovat” tak moc, jako turba. Měření spotřeby v Evropě je jeden velký podvod.
1. 11. 2016 08:30
Re: ..
elektrický kompresor funguje spíše na principu turba - přeplňování zajišťuje vysokootackova turbína
Avatar - AUDIRS6
1. 11. 2016 20:28
Re: ..
A uz si pocul vyraz, ze "radialny kompresor" ? To je totiz tiez kompresor, ktory ma len tu polovicu turboduchadla, ktora tlaci vzduch. Zo seriovych vyrobcov to pouzil napr. uz VW ako G40 ( Polo ) a G60 ( Corrado, a myslim ze aj Golf ), a z tunerov to rad pouziva napr. G-Power. Elektricky kompresor je proste elektricky kompresor. Akeho principu je ta cast, ktora nasava a stlaca vzduch, je na konkretnom jeho vyrobcovi. Radialny kompresor sa pouziva hlavne preto, ze ma lepsiu efektivitu - menej vykonu treba na to, aby premiestnil potrebne mnozstvo vzduchu pod pozadovanym tlakom. Akurat, ze nema taku linearitu ako poväcsina inych kompresorov ( eaton...) Plus, je kompaktnejsi a lahsi.
Avatar - positivemind
1. 11. 2016 20:22
Vykřičníky ftw!
[odkaz]

Tak schválně, kolik tu vidíte vykřičníků?
Rozbalit vlákno
0
31. 10. 2021 22:01
Pepule
Jo, tak to je docela dost zajímavá úvaha. Třeba my jsme si na této stránce zde - https://www.kompresory-filtry-servis.cz/ nedávno k nám domu pořizovali nové kompresory a ono se takové šroubové kompresory docela dost těžko hledají. Naštěstí jsme našli tuto stránku zde, kde není vůbec žádný problém i případná taková oprava šroubových kompresorů :)
Rozbalit vlákno
0