Je fakt že přechod na [odkaz] dává koncernu pěkně zabrat
Naopak BMW který dopadalo slušně i v období Dieselgate to viz neskutečný hodnoty X1 18d zvládá na jedničku s hvězdičkou :yes:
To samý Mercedes s novou generací motorů OM656 a velmi slušnej je i OM654
Nezvládá koncern = a je to znát i na V6 3.0TDI = myslel sem si že za tim sou emise a zrovna dneska mi někdo muj názor potvrdil = proti konkurenci slabší sladění s převodovkou stejně jako nižší výkon a vůbec chování motoru = příčina je plnění emisí
Jo a ta Čína = tam bude na chvíli asi veselo [odkaz] :-)
Záleží na tom, jak rychle se vyřeší homologace v Evropě a problémy v Číně. Můj tip je 0... což jde, 2017 byl rekordní rok a VW skončil jako světová #1, zopakování loňských čísel by mu mohlo stačit na #1 i letos... zatím #2 R&N má s WLTP problémy taky.
Toyotě dobíhaj zásadní modely Corolla i RAV4 = nový generace budou až příští rok = ale přechod na přísnější kontroly jim nezpůsobily problémy = zatimco R&N a VW docela jo
Za 1-9 má VW jako skupina náskok cca. 400t aut, pokud by jeho měsíční ztráta za 10-12 byla jen těch 6% z měsíčních prodejů kolem 900.000, tak by do konce roku ztratil cca. 160t ze svého náskoku. Inu, uvidíme.
Ad Passat: Co se bude dít s přechodem na EV těžko říct. Pro mě by to ale bylo velký překvapení, přece jen, Passat je v Evropě na 160t za 1-9, jeho nejlepší přímí konkurenti jsou 65 (Superb) a 60 (Insignia), Mondeo má 46t... je fakt, že Tiguan s 230 mu ukázal záda dost důrazně, ale zřejmě to kupodivu nejde příliš na úkor Passatu, který jede pořád svoje.
Sice nejsem ekonom,ale podle toho co zjišťuju tipuju další krizi. Nejmenovaný dodavatel do automotive na příští čtvrtletí snižuje produkci o 70% .... a pánové a dámy z ČNB zpřísňují podmínky hypoték, i když platy rostou a je minimální nezaměstnanost. Žeby se nám vymstila přílišná orientace na evropské trhy?
Nevím který dodavatel snižuje produkci o 70%, ale produkce aut v ČR rozhodně neklesá, takže je spíš jen nahrazen jiným dodavatelem. Ve střednědobém horizontu se otazník vznáší nad TPCA, tam to může dopadnout asi jakkoli...
Omezení hypoték je naopak snaha o regulaci, která má krizi bránit a posílit stabilitu bank.
Další krize bude, o tom žádná, jen asi dneska nedokážeme říct proč ani kdy. Poslední krize byla krize bank, ta nová může být zase něco úplně jiného...
Trh není nafukovací a to že je hodně producentů v ČR vázáno na automotive,je prostě nezdravé :-) Upřímně by mě zajímalo,jestli mi někdo potvrdí to,že má Bolka krizový plán, že v případě propadu prodejů nových aut skokově zdraží auta a zároveň sníží produkci :-)