Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej aut v Německu loni stoupl o devět procent

redakce AUTO.CZ
Diskuze (34)
Prodej nových osobních automobilů v Německu se v loňském roce zvýšil téměř o devět procent na 3,17 milionu vozů. Uvedl to Svaz mezinárodních výrobců automobilů (VDIK).

Solidní růst prodeje v Německu kontrastuje s nepříznivým vývojem poptávky na jiných velkých evropských trzích. VDIK však minulý měsíc předpověděl, že v letošním roce prodej aut v Německu stoupne pouze nepatrně na 3,2 milionu vozů.

„Německý trh s osobními automobily v roce 2011 prokázal v komplikujícím se prostředí větší odolnost, než mnozí předpokládali," upozornil prezident německého svazu automobilového průmyslu (VDA) Matthias Wissmann.

Vývoz automobilů z Německa loni podle VDA stoupl o sedm procent na více než 4,5 milionu osobních vozů. Prodej nákladních automobilů v Německu se zvýšil o 18,5 procenta na 280.100 vozů, což odráželo příznivý vývoj německé ekonomiky.

Prodej osobních automobilů ve Francii loni klesl o dvě procenta na 2,2 milionu vozů. V Itálii se prodej propadl o 11 procent na 1,75 milionu vozů a ve Španělsku dokonce o 18 procent na 808.059 vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (34)
6. 1. 2012 00:54
Re: Detail prodejů
Napsal jsem snad, že relevantní čísla tu asi nikdo mít nebude, tak jaký má smysl se mě ptát? Jestli jsi opravdu přesvědčen, že tu nějaká jiná automobilka dává práci více lidem a nechává víc peněz, tak je to tvá věc. Pokud nemáš podklady, tak mě těžko přesvědčíš, asi jako já těžko přesvědčím tebe.

Četl jsi vůbec, co jsem psal. Smysl původního příspěvku byl zjednodušeně "jde velmi těžko posoudit, která automobilka přináší nejvíc" a dále "podle mě je to mezi masovými výrobci Škoda."

"Takže malé firmy i když více české nemají nárok?" Vůbec nechápu. Ty snad znáš malou automobilku, která je více česká a vyrábí masově na úrovni alespoň low endu (tedy, řekněme, Loganu)? Kaipan je zajímavý projekt, ale není to ani vzdáleně konkurent a stojí na dílech Škodovky. Tak čím se liší? Je vlastněn Čechy? Když použiji tvojí argumentaci, co jim brání v tom vyvést zisky do zahraničí?

Psal jsem snad o tom, že si Škodovku kupují patrioti? Psal jsem snad, že sebe vnímám jako Čecha? Skutečně je pro tebe majitel důležitější než zaměstnanec? Skutečný patriotismus v naší situaci v mnoha ohledech prostě není možný. Podle mě je lepší něco než nic. Podle mě jeden z národních zájmů je, aby lidé měli práci a uživili své rodiny.

Zase jednou debata na úrovni, kdy mám pocit, že každý mluvíme jiným jazykem.
5. 1. 2012 18:45
Re: Detail prodejů
Deset let vím podle investic i naší firmy.Obvyklá doba daňových prázdnin.
A jak přesně víš kolik peněz nechá Škodovka v naší republice?To,že jsme třeba pro ni vyráběli linky není zas tak moc,protože 60% částky šlo do německa,ano zde to pokrylo sotva výrobu. Jen podle počtu zaměstnanců?Tak to je chabá úvaha,to není o patriotismu.Takže malé firmy i když více české nemají nárok?
Jaké máš občanství?Tak takové zájmy by jsi měl hájit.Čili ani jedna z velkých automobilek u nás není v českých rukou.Tak ji nemůžeš bránit z důvodů patriotismu.Samozřejmě ji můžeš bránit z jiných důvodů,když miluješ,není co řešit.Opravdový patriotizmus nám chybí,možná je to dáno vývojem ve středu Evropy.
Opravdu nechápu co vede lidi,jednou táhnout Rusům pak k Němcům.Vždyť jsme Češi,Moráváci,Slezané.Samy si pleteme na sebe bič.
5. 1. 2012 16:53
Re: Detail prodejů
Problém podpory podniků s potenciálem byl, že jsme neměli ani schopné manažery. Což ostatně bylo vidět i v politice.
5. 1. 2012 00:54
Re: Detail prodejů
Vysvětluješ to jako bych se narodil včera nebo čerstvě spadl z jahody - rovnou na záda. Tyhle skutečnosti dost dobře vím a chápu, druhá věc ovšem je že ač už se říká cokoliv tak stát v té době měl na účtech dost prostředků a další připluly z dluhů a pohledávek které jsme tehdy měli u státu bývalé RVHP, tudíž si myslím že se nemuselo prodat vše ale stačila jen část a uvolnit finance na investice do značek které měly šanci přežít a byly dostatečně známy i v západním světě. Byla by to taková investice do budoucnosti, bohužel se naší polistopadoví politici jako patrioti neukázali a spoustu firem se prodalo podhodnoceně a za stržené provize si státní úředníci nakoupili práě zahraniční zboží včetně aut. Tolik tedy k patriotizmu.
Avatar - white label
4. 1. 2012 22:55
Re: Detail prodejů
Neprostá většina těch "značek" se prodala hlavně z důvodu vydrancování 40letým socialismem, typicky třeba Tatra, co byla před komančema a co byla po nich a po zániku trhu RVHP.
40 let plánovitého hospodářství nechalo většinu někdejších značek totálně zastarat, ale protože byl zajištěn odbyt na trzích RVHP jelo to dál, až dokud se celý východní socialstický blok nezhroutil a po jeho zhroucení nebyla většina firem konkurenceschopná (hlavně směrem na "západ"), chyběly moderní technologie, vývoj, kapitál na nutné investice atd. Většina firem by tak stejně v evropské/světové konkurenci neuspěla (např. Škoda bez VW) a tak byl prodej mnohdy racionálnější volbou, než si hrát na hrdiny-patrioty a nechat to dojít tak daleko, že by hodnota těch značek/firem dál výrazně klesla. Případný boj se západní konkurencí byl tak mnohdy předem prohraný a šlo hlavně o čas, takže si zahraniční firmy často kupovali spíš zkrácení předem vyhraného boje o místní trh.
Jestli se pak dokázalo dobře využít prostředky za prodej některých firem/značek je věc jiná...