Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prodej aut v Německu loni stoupl o devět procent

Prodej nových osobních automobilů v Německu se v loňském roce zvýšil téměř o devět procent na 3,17 milionu vozů. Uvedl to Svaz mezinárodních výrobců automobilů (VDIK).
Zpět na článek
4. 1. 2012 15:53
Avatar - DoubleSix
4. 1. 2012 09:24
Detail prodejů
Detail najdete na adrese:
[odkaz]

Za období leden-říjen vypadají registrace v Německu následovně (za lomítkem je údaj za rok 2010):
Audi 206.665 / 183.298
BMW 244.382 / 218.130
Ford 193.884 / 166.852
Mercedes Benz 235.368 / 233.248
Opel 212.043 / 187.969
Porsche 16.025 / 13.178
Smart 25.266 / 24.182
VW 581.517 / 521.391

Chevrolet 25.301 / 19.402
Chrysler 4.366 / 5.184
Citroen 57.081 / 58.631
Daihatsu 3.072 / 4.323
Fiat Gruppe 80.954 / 76.456
davon Alfa Romeo 9.200 / 6.958
davon Fiat 70.262 / 68.278
davon Lancia 1.492 / 1.220
Honda 24.286 / 25.886
Hyundai 73.105 / 60.959
Jaguar 2.558 / 2.579
Kia 33.289 / 30.768
Land Rover 5.149 / 5.541
Maserati 270 / 307
Mazda 36.801 / 39.830
Mitsubishi 25.912 / 19.951
Nissan 60.578 / 50.942
Peugeot 72.151 / 72.115
Renault mit Dacia 133.526 / 128.597
Saab 479 / 557
Seat 50.358 / 41.367
Skoda 120.859 / 109.310
Subaru 5.357 / 5.461
Suzuki 27.659 / 26.877
Toyota 67.890 / 63.745
Volvo 27.851 / 20.245
Rozbalit vlákno
32
Avatar - kari.laz
4. 1. 2012 10:23
Re: Detail prodejů
Škoda na osmém místě a na druhém z dovozu. A to je do renaultu napočítána i Dacia.
Avatar - DoubleSix
4. 1. 2012 10:29
Re: Detail prodejů
Mě zaujaly docela velké nárůsty (procentuální) u Chevroletu, Hyundaie, Mitsubishi, Nissanu, Seatu a Škody.

Ale jinak je vidět, jak domácí automobilky válcují zbytek světa. Holt Němci jsou patrioti, dělají dobrá auta a když Merkelová zavelí, tak budou kupovat jenom německá auta.
Avatar - kari.laz
4. 1. 2012 10:37
Re: Detail prodejů
Myslím, že ani velet nemusí. Němci jsou patrioti sami o sobě, takže raději budou kupovat domácí produkci. To co je v Německu a víceméně v celé Asii normální je pro některé diskuéry tady v Česku nenormální (a to tu má domácí značka jen cca třetinu)
4. 1. 2012 11:20
Re: Detail prodejů
V čem je ten patriotismus tak výhodný? V tom, že nemci kupují VW a AUDI vyrobené v zahraničí, kde i fabriky platí daně?
Avatar - kari.laz
4. 1. 2012 11:36
Re: Detail prodejů
A v čem je výhodnější kupovat cizí značky?
Avatar - fOE
4. 1. 2012 11:55
Re: Detail prodejů
Ty dane sice pomohou treba Madarsku, ale taky je nekde 20% dan a firme (nemecke firme) zustane 80% (cisty zisk po zdaneni) a ty znovu investuje, cast z toho v Nemecku, cast jinde. Jde oto ze Nemec podporuje svou znacku i tim ze poridi vuz ktery se vyrobil jinde protoze minimalne cast tech penez (ne tech z dani ale ze zisku) se do Nemecka zase vrati.

ad kari.laz
je jasne kam tim miris, ale skutecne si myslis ze vedeni tohoto statu dokaze dane ktere timto vygenerujes zuzitkovat k prospechu tebe, mne, spolecnosti obecne? U Nemce mam takovej pocit ze se ten Patriotizmus min mine ucinkem ;-\
Avatar - fOE
4. 1. 2012 11:50
Re: Detail prodejů
Domaci znacky tu maj vyrazne vic nez jen tretinu. To ze to tradicne byla vzdy jen Skoda neznamena ze to ted neni zrovna tak i Hyundai. Patriotizmus je prave videt na prodejich treba i30. Nikdy se v CR neprodavalo tolik Hyundai jako ted (pravda castecne je to tim ze konecne delaj konkurecne schopne auta a ne vraky ale cast zakazniku to koupi i proto ze to vyrobili v ceskem zavode ceske (a polske, slovenske, ukrajinske... :-) ) ruce.

Co je cizy znacka? V CR je tradicne domaci jen Skoda ALE proc by se za domaci nemel povazovat Hyundai kdyz tu vyrabi? Stejne patriot je Cech co koupi i30 jako ten co koupi Octavii. Obe firmy uz nejsou v ceskych rukach, ale davaj praci cechum a odvadi dane v CR. A kdyz uz to bereme takto, proc neni patriot ten co koupi malej VW, pokud se nepletu tak prevodovky a motory se delaj taky v CR (neni to celej vuz, ale nemala cast to je). Kdyz to vemu kolem a kolem tak Cech nema duvod kupovat treba ford, nebo opel (ikdyz kdo vi kolik jejich dodavatelu je v CR), ale patriotizmus je v CR taky a ne malej, a neni na tom nic neprirozene, nebo spatne.

Ad Nemecko. Mate pravdu, staci si projet nejakou ulici ve ctvrti kde bydli jen nemci, pred domem je to sama Audi, BMW, Audi, MB, BMW, VW, VW, VW... i proto jsou Nemci tam kde jsou (ekonomicky na vysi).
Avatar - kari.laz
4. 1. 2012 14:45
Re: Detail prodejů
Patriot je ten, co si koupí korejce? zkus si to ještě jednou párkrát říct. český korejec. To opravdu nejde do sebe. V tom případě je česká značka Peuget, Toyota a Citroen. Máš pocit že tyto tři sou česká auta? Toyota je je Japonská a Citroen s Peugeotem Francouzský a nikdo o tom nepochybuje. Takže nevidím důvod, proč by najednou měli být korejci český. Slušně tě zmasírovali v reklamách.
To že se tu něco vyrábí a lidi kupují to, co se vyrobí tady je sice pěkný, ale patriotizmus je taky o hlídání si národních hodnot. A ne o tom, že budu jásat nad korejcema, jak se tu naparují, že jsou český.
Avatar - WinDiesel
4. 1. 2012 14:59
Re: Detail prodejů
hmmmm zato český Něměc - to zní lépe, mnohem lépe a opravdu hrdě .....
Nezapomeň - VW vlastní 100% Škody. Stejně tak továrna v Nošovicích je vlastněna 100% Hyundaiem. Obě továrny stojí v ČR a zde odvádějí daně a zaměstnávají většinou (ne 100%) Čechy. To je vše, co je na nich českého. Jo a značka Škoda - ta je původem česká aly nyní je opět také vlastněna VW. (Tam je to složitější protože je tam dohoda mezi holdingem Škoda a Škoda Auto o využívání značky).
Tak to asi k tomu patriotismu.
Avatar - kari.laz
4. 1. 2012 16:06
Re: Detail prodejů
Rozdíl je v tom, že značka Škoda, je původem z České Republiky.
Říkáš taky čínský Volvo, nebo indický Jaguar?
Avatar - fOE
4. 1. 2012 15:12
Re: Detail prodejů
zhrnul ti to uz WinDiesel ale neda mi nereagovat...
Patriot je nekdo kdo je silnve svazan se svym statem... a treba i ten co si koupi auto vyrobene v cecha a je jedno jestli je to "korejec" ve forme Hyindaie anebo "Nemec" ve forme Skodovky. Tak ci onak zisk odtece mimo CR a jedine co tu zustanes je zamestnani lide (to splnuje jak HYU, tak Skoda, tak TCPA) a dane (to opet splnuje vse co se tu vyrobi).
Zmasirovanej reklamou, mi tu tak prijdes naopak ty. "Hlidani si narodnich hodnot", prosim, obohat me a podel se semnou o to cim Skoda Auto resp. kupec co si poridi vyrobek teto firmy (firmy ve vlastnictvi VW jehoz akcionarem je i Nemecko jako takove) napomaha hlidat narodni hodnoty Ceske republiky.

Pokud chce nekdo spojit patiotismus s nakupem aut, tak pak neni logicky duvod proc koupit z tohoto duvodu v CR vyrobenou Skodu a nekoupit v CR vyrobenej Hyundai.
Avatar - kari.laz
4. 1. 2012 16:10
Re: Detail prodejů
Jasně patriot je ten, co si koupí korejsou značku auta. Tvůj pokřivený pohled ti asi nevyvrátím, tudíž se o to nebudu ani snažit.
Budu patriot i když si koupím v čechách vyrobenou Americkou vlajku?
4. 1. 2012 18:41
Re: Detail prodejů
Naprostej souhlas! Akorát nechápu,ze se s něma o tom bavíš. Tihle zakomplexovaní majitele jiných značek se ti tady budou snazit vysvetlit,ze Skoda je nemecka,Opel americka a Volvo tradicni cinska automobilka,jen aby si tu trochu vylecili svoje vlastni psychicke problemy z vlastnictvi jejich znacky auta:-D Nech je zit v jejich zvracenem svete... Cokoli napises je jen povestne hazeni perel svinim:-)
Avatar - fOE
4. 1. 2012 20:15
Re: Detail prodejů
takze si to preberem...
1) Neznas me, nevis cim jezdim a z vecne diskuze nahore si troufnes usoudit ze jsem zakomplexovanej majitel "jine" znacky. Psycholog amater k pohledani...
2) Pak se snazis pseudoironii naznacit co nikde netvrdim, ba naopak jsem napsal ze Skoda je ceska tradicni znacka, ale momentalne je vlastnena Nemci a tak pridana hodnota je pro cecha vesmes stejna jako u Hyundaie (dokud VW bude stahovat ze Skodovky zisk tomu tak bude), coz je muj nazor.
3) Ikdyz s kari.laz nesouhlasim tak jeho nazor neznevazuju, ma na nej narok ikdyby se mi zdal sebehorsi nebo sebehloupejsi, coz je vec kterou ty evidentne neovladas. :no:
Kazdopadne podle toho tveho "vykonu" predpokladam ze to hazeni perel jsem prave udelal ja...
4. 1. 2012 19:17
Re: Detail prodejů
Kup práva na americkou vlajku a uvidíš jak bude americká.
Majitel a zaměstnanec je rozdíl,stejně tak vlastník a nájemník.
Kdo rozhoduje?
4. 1. 2012 19:06
Re: Detail prodejů
Ono to nejde tak jednoduše posoudit. České firmy jsou navázané snad na každou automobilku, která v regionu vyrábí. Pro Volvo se dost dodávalo, pro Audi se tu také vyrábí atd. Nejen daně jsou důležité (říkají ti něco daňové prázdniny, kterých Hyundai roky požíval (požívá?) ?), ale hlavně pracovní místa a investice. Z tohoto hlediska je Hyundai jen malým přínosem jak pro ČR, tak pro EU.

Patriot si koupí český výrobek a k tomu má mezi masově vyráběnými automobily nejblíž právě ta Škodovka.
4. 1. 2012 19:25
Re: Detail prodejů
Daňové prázdniny má každá firma která zde investuje.Že by je neměla Škoda/VW?Vyvést z ČR obrovské množství peněz,aniž bys je musel vykazovat jinak než plat za službu,není problém.Státní podpory,také stejné.A netýká se to pouze automobilek samozřejmě.Investice?Budemem posuzovat modernost technologií výroby?Pracovní místa a s tím spojený podíl domácích součástek na vyrobeném autě u nás?Vidíš také do budoucna jak a kdo bude zde více investovat?Třeba ani Škoda,ani Hyundai,ale někdo jiny.
Patriot si u nás muže vybrat tak Kaipan.
4. 1. 2012 19:50
Re: Detail prodejů
Vážně? Já myslel, že poslední investiční pobídka, která jich využívala, skončila v roce 2008.

Kreativní účetnictví mi není neznámé. Těžko se s ním dá nějak univerzálně počítat. Ale co takové zdravotní a sociální pojištění, daň z příjmu FO, peníze, které jdou českým dodavatelům?

A nesnažím se předvídat budoucnost. Spíš mluvím o současné situaci.

Ad Kaipan - přesně kvůli tomu jsem napsal "masově vyráběnými." A Škoda není ideální volba, to jsem netvrdil, ale je tomu nejblíž, o čemž jsem přesvědčen. A hned na začátku jsem napsal, že to nejde jednoduše posoudit. Nechápu, co máš za problém.
4. 1. 2012 20:23
Re: Detail prodejů
Takže Škoda měla daňové prázdniny tolik let a u jiných Ti deset let vadí?Zdravotní a sociální pojištění,daň z přijmu,ano to se počítá a tam zaplatí ta firma více,čím více zaměstnává lidí,větší mzdy...jenže zase,má to druhou stránku.Lide,kteří dělají rizikovější práci,většinou více těchto peněz spotřebují.A to už je o oné technologické vyspělosti výroby.Kdo má zde modernější provoz,pro zaměstnance příznivější (myšleno zdravotně,jinak na práci budou lidi nadávat vždy a všude)?Podporovat by jsme měli spíše toho,kdo sem dováží a lidi naučí pracovat s vyspělejší výrobní technologií.
Dodavatelé?Pokud máš na jednom autě větší procento dílů z ČR než nadruhém,tak z tohoto hlediska by jsi měl podpořit těch více procent.
Nevím jak v tvém kraji má přínos Škoda,ale v našem téměř žádný,Škodovka není jediný,či naprosto nejdůležitější zákazník žádné firmy z okolí.Hyundai taktéž.Takže je posuzuji naprosto shodně.V okolí MB,či Nošovic,to je něco asi jiného.Takže z hlediska patriotismu to může být více jak 50% obyvatel jedno.
4. 1. 2012 22:14
Re: Detail prodejů
Tolik let, deset let, co to je? Kde jsi na to přišel? Podle mě zkrátka nechá Škodovka ze všech automobilek v ČR nejvíc peněz a vytváří nejvíc pracovních míst. Nemá smysl o tom moc diskutovat, protože se tu nejspíš nenajde nikdo, kdo má přístup k relevantním údajům. Jinak samozřejmě nejvíc české auto je takové, na kterém bylo nejvíc práce odvedeno na území ČR občany ČR. Hodně štěstí při shánění podkladů.

V mém "kraji" si nemyslím, že něco přináší. Nejbližší její závod je nějakých tisíc kilometrů vzduchem daleko a nevím o tom, že by tu někdo pro ní něco vyráběl. Původem jsem z Prahy, kde to taky valné nebude.

Patriotismus není o individuu, ale o vlasti, popřípadě užší oblasti, kterou považuješ za domovinu, nebo naopak o širší (můžeš se považovat například za Evropana). Pokud by jsi se narodil v Nošovicích, pak jako patriot můžeš kupovat Hyundai, protože dává práci lidem v tvé rodné obci, pokud sebe vnímáš jako "Nošovičáka" a ne jako Čecha.
5. 1. 2012 18:45
Re: Detail prodejů
Deset let vím podle investic i naší firmy.Obvyklá doba daňových prázdnin.
A jak přesně víš kolik peněz nechá Škodovka v naší republice?To,že jsme třeba pro ni vyráběli linky není zas tak moc,protože 60% částky šlo do německa,ano zde to pokrylo sotva výrobu. Jen podle počtu zaměstnanců?Tak to je chabá úvaha,to není o patriotismu.Takže malé firmy i když více české nemají nárok?
Jaké máš občanství?Tak takové zájmy by jsi měl hájit.Čili ani jedna z velkých automobilek u nás není v českých rukou.Tak ji nemůžeš bránit z důvodů patriotismu.Samozřejmě ji můžeš bránit z jiných důvodů,když miluješ,není co řešit.Opravdový patriotizmus nám chybí,možná je to dáno vývojem ve středu Evropy.
Opravdu nechápu co vede lidi,jednou táhnout Rusům pak k Němcům.Vždyť jsme Češi,Moráváci,Slezané.Samy si pleteme na sebe bič.
6. 1. 2012 00:54
Re: Detail prodejů
Napsal jsem snad, že relevantní čísla tu asi nikdo mít nebude, tak jaký má smysl se mě ptát? Jestli jsi opravdu přesvědčen, že tu nějaká jiná automobilka dává práci více lidem a nechává víc peněz, tak je to tvá věc. Pokud nemáš podklady, tak mě těžko přesvědčíš, asi jako já těžko přesvědčím tebe.

Četl jsi vůbec, co jsem psal. Smysl původního příspěvku byl zjednodušeně "jde velmi těžko posoudit, která automobilka přináší nejvíc" a dále "podle mě je to mezi masovými výrobci Škoda."

"Takže malé firmy i když více české nemají nárok?" Vůbec nechápu. Ty snad znáš malou automobilku, která je více česká a vyrábí masově na úrovni alespoň low endu (tedy, řekněme, Loganu)? Kaipan je zajímavý projekt, ale není to ani vzdáleně konkurent a stojí na dílech Škodovky. Tak čím se liší? Je vlastněn Čechy? Když použiji tvojí argumentaci, co jim brání v tom vyvést zisky do zahraničí?

Psal jsem snad o tom, že si Škodovku kupují patrioti? Psal jsem snad, že sebe vnímám jako Čecha? Skutečně je pro tebe majitel důležitější než zaměstnanec? Skutečný patriotismus v naší situaci v mnoha ohledech prostě není možný. Podle mě je lepší něco než nic. Podle mě jeden z národních zájmů je, aby lidé měli práci a uživili své rodiny.

Zase jednou debata na úrovni, kdy mám pocit, že každý mluvíme jiným jazykem.
4. 1. 2012 20:04
Re: Detail prodejů
škoda že těm patriotům nevadí že nám Čechům tady už skoro nic nepatří, když vezmu Ostravu tak novou huť jsme prodali Indům, Vítkovice Rusům a Indům, šílené shoping parky tady patří Švédům, Angličanům, další obchody Němcům a Holanďanům a tak bych mohl pokračovat kouknu za humna Nový Jičín : Visteon - Autopal, , Tatra - další značka co už nám nepatří a můžu pokračovat. Takže patrioti tohle nám a daleko víc už nepatří, tak si tu nehrejte na patrioty opěvováním VW protože někdy mi to tady připadá jako by Škoda koupila VW ne naopak.
4. 1. 2012 20:24
Re: Detail prodejů
:yes: Ti by prodali všechno.
Avatar - white label
4. 1. 2012 22:55
Re: Detail prodejů
Neprostá většina těch "značek" se prodala hlavně z důvodu vydrancování 40letým socialismem, typicky třeba Tatra, co byla před komančema a co byla po nich a po zániku trhu RVHP.
40 let plánovitého hospodářství nechalo většinu někdejších značek totálně zastarat, ale protože byl zajištěn odbyt na trzích RVHP jelo to dál, až dokud se celý východní socialstický blok nezhroutil a po jeho zhroucení nebyla většina firem konkurenceschopná (hlavně směrem na "západ"), chyběly moderní technologie, vývoj, kapitál na nutné investice atd. Většina firem by tak stejně v evropské/světové konkurenci neuspěla (např. Škoda bez VW) a tak byl prodej mnohdy racionálnější volbou, než si hrát na hrdiny-patrioty a nechat to dojít tak daleko, že by hodnota těch značek/firem dál výrazně klesla. Případný boj se západní konkurencí byl tak mnohdy předem prohraný a šlo hlavně o čas, takže si zahraniční firmy často kupovali spíš zkrácení předem vyhraného boje o místní trh.
Jestli se pak dokázalo dobře využít prostředky za prodej některých firem/značek je věc jiná...
5. 1. 2012 00:54
Re: Detail prodejů
Vysvětluješ to jako bych se narodil včera nebo čerstvě spadl z jahody - rovnou na záda. Tyhle skutečnosti dost dobře vím a chápu, druhá věc ovšem je že ač už se říká cokoliv tak stát v té době měl na účtech dost prostředků a další připluly z dluhů a pohledávek které jsme tehdy měli u státu bývalé RVHP, tudíž si myslím že se nemuselo prodat vše ale stačila jen část a uvolnit finance na investice do značek které měly šanci přežít a byly dostatečně známy i v západním světě. Byla by to taková investice do budoucnosti, bohužel se naší polistopadoví politici jako patrioti neukázali a spoustu firem se prodalo podhodnoceně a za stržené provize si státní úředníci nakoupili práě zahraniční zboží včetně aut. Tolik tedy k patriotizmu.
5. 1. 2012 16:53
Re: Detail prodejů
Problém podpory podniků s potenciálem byl, že jsme neměli ani schopné manažery. Což ostatně bylo vidět i v politice.
4. 1. 2012 20:52
Re: Detail prodejů
Škoda má v ČR vývoj některých částí. Zároveň odebírá spoustu dílů od českých případně zahraničních dodavatelů, kteří vyrábějí na území ČR. Taktéž platí daně ze zisku v Česku. Zatímco Hyundai vše doveze (není jediný český dodavatel - všechno Korejci), daně žádné neplatí (daňové prázdniny), dostal investiční pobídky. Takže jediný jeho přínos je zaměstnání pár lidí na páse. Nic víc.... :no:
4. 1. 2012 14:17
Re: Detail prodejů
Po zbeznem proletnuti se mi zda, ze nejvetsi narust ma Volvo - pres 37% (!) V celkovem poradi je samozrejme nekde na chvostu, ale ten narust je docela markantni.
Avatar - sendador
4. 1. 2012 15:53
Fiat
To je snad jedinej trh v Evrope, kde se zvedly prodeje vsech znacek Fiatu (i kdyz jen minimalne). Presto z toho mam (jako clen bazalka klubu ;-) ) radost
Rozbalit vlákno
0