Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej aut v Číně rostl v únoru nejpomaleji za téměř dva roky

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
Údaje považují analytici za důsledek silných nákupů před svátky lunárního nového roku a následného propadu.

Meziroční nárůst prodeje osobních automobilů v Číně se v únoru zpomalil na 2,3 procenta z lednových 16,2 procenta a vykázal nejnižší tempo za 23 měsíců.

Údaje Čínského sdružení výrobců automobilů (CAAM) považují analytici za důsledek silných nákupů před svátky lunárního nového roku a následného propadu.

Analytici však předpokládají, že i v dalších měsících bude odbyt aut v Číně pomalejší, protože na konci loňského roku vypršela většina vládních opatření na podporu nákupů, které loni odbyty výrazně zvedaly. Loni v únoru prodej vozů vzrostl o 55 procent. Někteří pesimisté dokonce předpokládají, že čínský trh v letošním roce klesne o deset procent.

Celkový odbyt všech typů osobních vozů od miniaut po velkoprostorové automobily dosáhl v únoru 967.200 po lednovém prodeji 1,53 milionu vozů a pod hranici milionu vozů se dostal poprvé od loňského července. Svátky nového roku Čína slavila od 2. do 8. února.

"Faktor svátků hrál v tomto měsíci v útlumu prodeje hlavní roli. Ani tak se ale zřejmě nezopakuje hektické tempo předešlého roku, protože srovnávací základ je příliš vysoký," řekl agentuře Reuters analytik asijsko-tichomořské pobočky konzultační firmy J.D. Power Marvin Zhu.

Světové automobilky, které byly v Číně v minulých letech zvyklé na snadný růst, nyní narážejí na problémy. Nezvyklý meziroční pokles zaznamenaly v Číně automobilky General Motors,

Řada pozorovatelů však je přesvědčena o dalším růstu čínského trhu. "Poptávka tu stále je, myslím, že situace se v březnu zlepší," řekl ředitel výzkumu místní odbočky agentury Ipsos Sheng Ye.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
10. 3. 2011 21:35
Re: Když analytici předpokládají....
jenze cinskemu trhu hrozi, ze praskne realitni bublina a to by mohla byt komplikace. Sice jejich realitni bublina nestoji na spatnych uverech jako v USA, podil sluzeb a spotreba domaciho trhu take neni jako na zapade. A predevsim jejich ekonomika stoji na exportu a to prevazne do zemi, ktere uz se z krize vzpamatovavaji. I tak by to ale mohl byt problem.
Dalsi vec je zavadeni losovani o moznost prihlasit si auto (shanghai, beijing). Pokud k tomuto kroku pristoupi i dalsi obri aglomerace mohl by to byt citelny zasah do rustu prodeju, protoze potencialni kupci se rekrutuji prave z takovychto ekonomicky vyspelych aglomeraci.
Rust tu sice jeste mnoho let bude, ale muze se stat ze nejen ze zminenych duvodu na cas znatelne zpomalí.
10. 3. 2011 17:15
Re: Když analytici předpokládají....
O tom přehřátí brazilské ekonomiky právě ti anylytici už mluví alespoň 10 let. U Číny se o tom zatím moc nemluví. Čína může v pohodě růst dalších 20 let a o tom investoři dobře ví.
Avatar - CHerokee
10. 3. 2011 13:34
Re: Když analytici předpokládají....
To zní moudře a dá se pod to jen podepsat.
Avatar - CHerokee
10. 3. 2011 13:32
Re: Ehm Čína?
No objem možná neřeší, protože stát reguluje cenu pohonných hmot a ekologie provozu jim taky nic neříká. Co se automatu týká, ani se nedivím ve velkých přelidněných městech. Ale automaty jsou běžné i v západní Evropě a v USA jasně převládají. Já na automat taky nedám dopustit, ale u nás jsme ještě pozadu.
10. 3. 2011 11:57
Re: Ehm Čína?
na druhej strane je tam automaticka prevodovka a klima samozrejmost, motory maju vacsie objemy (napriklad hyundai ix 30 tam jazdi s benzinom 2.3), okrem vw tam nikto neexperimentuje s turbo motormi.
Zahranicne automobilky tam maju dobre meno a aj kvalitativne prevysuju cinsku konkurenciu. Viezli ma v Passate aj v Honde a na prvy pohlad nebolo vidiet kvalitativne rozdiely.
A este jedna specialita: predaj kombi takmer nulovy, vsetci chcu sedan alebo suv.