Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prodej aut v Číně rostl v únoru nejpomaleji za téměř dva roky

Údaje považují analytici za důsledek silných nákupů před svátky lunárního nového roku a následného propadu.
Zpět na článek
10. 3. 2011 08:19
10. 3. 2011 11:57
Avatar - Amerika
10. 3. 2011 08:19
Ehm Čína?
Tak já se ani nedivím, že si nekupují ta domácí auta..... Zápach jak na tržnici, kvalita nulová...... Zajímalo by mě třeba, jak tam v Číně vypadají VW, nemyslím Phaeton novej Passat. Jsem idealista a myslím si, že tam jsou stejně kvalitní jako u nás. Spíš by mě zajímalo jak u nich vypadají Santany apod.... ???
Rozbalit vlákno
3
Avatar - CHerokee
10. 3. 2011 10:56
Re: Ehm Čína?
Tak každý trh se jednou nasytí. Kvalita jejich vozů nic moc, ale hlavně nesplňují bezpečnostní podmínky pro prodej v Evropě. Tam to ale nikoho netrápí, není to priorita. Myslím, že i evropské značky to tam šulí....není tam standart mít airbagy a ABS jako jsme už zvyklí.
10. 3. 2011 11:57
Re: Ehm Čína?
na druhej strane je tam automaticka prevodovka a klima samozrejmost, motory maju vacsie objemy (napriklad hyundai ix 30 tam jazdi s benzinom 2.3), okrem vw tam nikto neexperimentuje s turbo motormi.
Zahranicne automobilky tam maju dobre meno a aj kvalitativne prevysuju cinsku konkurenciu. Viezli ma v Passate aj v Honde a na prvy pohlad nebolo vidiet kvalitativne rozdiely.
A este jedna specialita: predaj kombi takmer nulovy, vsetci chcu sedan alebo suv.
Avatar - CHerokee
10. 3. 2011 13:32
Re: Ehm Čína?
No objem možná neřeší, protože stát reguluje cenu pohonných hmot a ekologie provozu jim taky nic neříká. Co se automatu týká, ani se nedivím ve velkých přelidněných městech. Ale automaty jsou běžné i v západní Evropě a v USA jasně převládají. Já na automat taky nedám dopustit, ale u nás jsme ještě pozadu.
10. 3. 2011 11:02
Když analytici předpokládají....
Analytik, zejména ten finanční je člověk, který nám naprosto přesně řekne, co se zcela určitě nenaplní a nestane. Čínská a brazilská ekonomika se začínají zase nebezpečně přehřívat a hrozí jim tedy to, co třeba (byť třeba v mnohem méně drastické podobě) postihlo v Evropě třeba Island, Lotyšsko nebo Estonsko. Je otázka, jestli je ten čínský trh tak nenasytný a jestli přehnaná fixace na toto teritorieum taky nemůže v určitou chvíli přinést problémy. Rusko bylo (a pořád je) pokládáno za velice perspektivní th a přitom propady v posledních letech o polovinu problémy většině automobilek angožovaných v jakékoliv podobě na ruském trhu problémy způsobily. Čínský trh je mnohonásobně větší a podobný propad by znamenal i pro dost velké hráče obrovský problém. Ekonomika založená na kapitalismu jen v některých částech země, na oběhu nesměnitelné měny a řadě politických a ekonomických abnormalit a při skutečnosti, že na boomu se podílí tak 10 až 15% populace, zatímco zbytek žije na úrovni zemí třetího světa ukazuje, že Číny nejsou dvě, ale dokonce tři. HDP Číny na jednoho obyvatele je cca 7500 USD (Rusko kolem 15000), což je nesporně při 1,3 mld. obyvatel impozantní, ale právě nerovnoměrnost v distribuci představuje velký potenciální problém. Takže uvidíme, jestli ty "analýzy", díky kterým se řada automobilek vrhla na trh s tím, že bude růst rovnoměrně a donekonečna dokážou vydělat tolik, aby je případné propady nepoložily taky.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - CHerokee
10. 3. 2011 13:34
Re: Když analytici předpokládají....
To zní moudře a dá se pod to jen podepsat.
10. 3. 2011 17:15
Re: Když analytici předpokládají....
O tom přehřátí brazilské ekonomiky právě ti anylytici už mluví alespoň 10 let. U Číny se o tom zatím moc nemluví. Čína může v pohodě růst dalších 20 let a o tom investoři dobře ví.
10. 3. 2011 21:35
Re: Když analytici předpokládají....
jenze cinskemu trhu hrozi, ze praskne realitni bublina a to by mohla byt komplikace. Sice jejich realitni bublina nestoji na spatnych uverech jako v USA, podil sluzeb a spotreba domaciho trhu take neni jako na zapade. A predevsim jejich ekonomika stoji na exportu a to prevazne do zemi, ktere uz se z krize vzpamatovavaji. I tak by to ale mohl byt problem.
Dalsi vec je zavadeni losovani o moznost prihlasit si auto (shanghai, beijing). Pokud k tomuto kroku pristoupi i dalsi obri aglomerace mohl by to byt citelny zasah do rustu prodeju, protoze potencialni kupci se rekrutuji prave z takovychto ekonomicky vyspelych aglomeraci.
Rust tu sice jeste mnoho let bude, ale muze se stat ze nejen ze zminenych duvodu na cas znatelne zpomalí.