Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej aut v Evropě (leden-září 2009): Pořadí značek

Aleš Dragoun
Diskuze (27)
Automobilka z Wolfsburgu zůstává jedničkou v měsíčním i v průběžném celoročním pořadí. Srovnání s minulým rokem mohou být zavádějící, loni touto dobou už velké trhy prudce klesaly.

Měsíční žebříček

V září bylo prodáno přes 155 tisíc nových vozů se dvěma véčky ve znaku, druhé místo patří opět Fordu (135 tisíc) a bronzový je Opel včetně britského Vauxhallu (109,5 tisíce aut). Čtvrtý je Renault (necelých 103 tisíc), jen tito výrobci v devátém měsíci přesáhli magickou hranici sta tisíc kusů.

Pátý Fiat nedosáhl ani 90 tisíc, šestý Peugeot má jen o 916 vozů méně než italský konkurent.

První desítku doplňují Citroën, Toyota, Mercedes-Benz a BMW, Audi je tentokrát mimo.

Evropský trh v září 2009 – Pořadí značek
-Značka/modelProdej [ks]Prodej [ks]Změna [%]Prodej [ks]Prodej [ks]Změna [%]
-Období9/20099/20089/09-9/081-9/20091-9/20081-9/09– 1-9/08
1.Volkswagen155 770133 94616,3%1 241 7551 197 8433,7%
2.Ford135 142114 52018,0%981 446968 3981,3%
3.Opel/Vauxhall109 531103 2056,1%821 872918 659-10,5%
4.Renault102 87685 06420,9%775 757867 584-10,6%
5.Fiat87 86977 40213,5%772 366753 3102,5%
6.Peugeot86 95383 9863,5%737 881799 480-7,7%
7.Citroën76 02268 12111,6%644 710674 929-4,5%
8.Toyota71 41670 0741,9%539 069605 535-11,0%
9.Mercedes-Benz57 94665 273-11,2%441 099541 952-18,6%
10.BMW57 54159 216-2,8%429 639529 718-18,9%

Srovnání se zářím 2008

Prodeje Renaultu ve srovnání s loňskem narostly o 20,9 %, Ford je ve statistice největších nárůstů druhý (+18 %), následuje Volkswagen (+16,3 %), Fiat je čtvrtý (+13,5 %) a přes deset procent má ještě Citroën. V kladných číslech je celkem osm výrobců z Top 10, ztrácejí jen německé prémiovky BMW (-2,8 %) a Mercedes-Benz (dokonce -11,2 %). Loni se touto dobou už začínal projevovat propad poptávky na největších evropských trzích. Pro úplnost proto uvádíme také srovnání s rokem 2007.

Srovnání se zářím 2007

V porovnání s devátým měsícem roku 2007 není současná situace už tak růžová, přesto si většina z devítky značek (před dvěma lety bylo desáté Audi) polepšila. Nejvíce Volkswagen (+15,4 %) před Fiatem (+12,2 %) a Renaultem (+10,4 %). Pádům naopak vévodí Mercedes-Benz (-16,3 %) před Opelem a jeho britským bratrem Vauxhallem (-14,5 %). Poklesy Peugeotu a Toyoty již nejsou tak značné.

Evropský trh v září 2009 – Srovnání značek s rokem 2007
-Značka/modelProdej [ks]Prodej [ks]Změna [%]Prodej [ks]Prodej [ks]Změna [%]
-Období9/20099/20079/09-9/071-9/20091-9/20071-9/09 – 1-9/07
1.Volkswagen155 770135 00015,4%1 241 7551 221 3201,7%
2.Ford135 142127 9355,6%981 4461 002 372-2,1%
3.Opel/Vauxhall109 531128 052-14,5%821 8721 032 989-20,4%
4.Renault102 87693 20210,4%775 757895 084-13,3%
5.Fiat87 86978 28912,2%772 366741 1194,2%
6.Peugeot86 95392 804-6,3%737 881847 254-12,9%
7.Citroën76 02274 3422,3%644 710723 975-10,9%
8.Toyota71 41673 975-3,5%539 069695 410-22,5%
9.Mercedes-Benz57 94669 232-16,3%441 099558 542-21,0%
10.BMW57 541-429 639-

Roční žebříček

Volkswagen je první i celkově od ledna mezi značkami, prodal 1.241.755 vozů, jako jediný se tak dostal přes milion, jak bylo již zmíněno v titulku. Druhý Ford má o 260 tisíc aut méně (přesně 981.446), následují Opel/Vauxhall, Renault, Fiat a Peugeot. Nejmenší rozdíl je mezi čtvrtým Renaultem a pátým Fiatem, jen 3.391 aut. Citroën je již nad hranicí půl milionu, stejně jako Toyota, nejprodávanější japonská značka v Evropě (byť většina produkce pro starý kontinent vzniká právě na něm).

Srovnání s rokem 2008

Meziroční srovnání s rokem 2008 za prvních devět měsíců vypadá nejlépe opět pro Volkswagen, který má +3,7 %. Zatímco v červnu byli ostatní velcí hráči evropského trhu ještě ve ztrátě, třetí čtvrtletí znamenalo výrazné oživení. Do zisku se dostal Fiat (+2,5 %) a také Ford (+1,3 %).

Nejhlubší propad zaznamenali u BMW: -18,9 %, jen o něco lépe je na tom trojcípá hvězda s -18,6 %. Toyota má -11 %, přes deset procent jsou také Renault a Opel/Vauxhall.

Srovnání s rokem 2007

Nejlépe se ve srovnání s rokem 2007 daří Fiatu (+4,2 %) před Volkswagenem (+1,7 %), zbylá sedmička je v minusu. Toyota, Mercedes-Benz a Opel dokonce přes dvacet procent. Není divu, zatímco letos se přes milion prodaných nových aut dostal jen v úvodu zmíněný VW, před dvěma lety to byli celkem tři výrobci, kromě wolfsburských ještě Opel a Ford.

Aleš Dragoun
Diskuze (27)
20. 10. 2009 21:08
Re: Prekvapenie?
Zato ty si svetasčítaný odborník. Preto ti zrejme uchádza, že máš medzery v podstate základnejších veciach, ako je pravopis... :-!
20. 10. 2009 21:06
Re: Prekvapenie?
Ty si asi tiež čítal veľa revolučnej literatúry, že...? >:D
20. 10. 2009 21:05
Re: Tak bacha.
Daj si tú mokrú handru na čelo, aj keď myslím, že ti nepomôže.

Ako môže navýšiť predaje zaostávajúci model? Ak sa dobre nepredáva hatch, ťažko možno čakať, že kombík bilanciu výrazne zlepší. Najprv musí totiž tiež zaplatiť sám seba, náklady na zavedenie výroby novej verzie sa rozhodne nerovnajú nule.

Áno, možno raz príde nástupca Multiply...a ak sa vydarí, snáď aj niečo zarobí. A možno raz príde Bravo kombík. A možno....ešte dopíš nejakú tú rozprávku. O investíciách do vývoja nového modelu a jeho zavedení do výroby máš silne naivnú predstavu, a to ešte nehovorím o marketingu a všetkom tom kolotoči okolo. Ak má automobilka rásť, nestačí, ak sa zaplatia náklady, ale modely musia byť vysoko ziskové, čo teda u Fiatu pre väčšie autá zrovna nie je pravidlom.
Ja Fiat vôbec neponižujem ani neosočujem. Vie robiť malé autá a vie ich robiť dobre (čo by za to VW dal). Ale ak raz nevie preraziť vo vyšších triedach - a to nie je záležitosť posledného desaťročia, mal by to nechať, a venovať sa tomu, v čom je majstrom. A myslím, že to Talianom už aj pomaly dochádza. Zatiaľ to ale nedochádza tebe.
Avatar - white label
20. 10. 2009 18:31
Re: Tak bacha.
wolffe, připomínáš tím "závodníka", který dojede do cíle jako poslední a hned prohlásí: "mám nejlepší pozici ze všech, příště už nemůžu být horší, jen lepší, nebo stejný...chudák ten první, ten se příště už zlepšit ani nemůže..." :*) 8-s >:-[]

P.S. myslím, že ty můžeš o "potenciálním růstu" hovořit pouze v souvislosti s tou "slaboduchostí", kterou tak odvážně, v úvodu své reakce, zmiňuješ... ;-)
20. 10. 2009 17:59
Re: Prekvapenie?
Doby cenzury jsou snad uz pryc. :no: :no: :no: