Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prodej aut v Evropě (leden-září 2009): Pořadí značek

Automobilka z Wolfsburgu zůstává jedničkou v měsíčním i v průběžném celoročním pořadí. Srovnání s minulým rokem mohou být zavádějící, loni touto dobou už velké trhy prudce klesaly.
Zpět na článek
20. 10. 2009 09:23
neregistrovaný "misiak"
20. 10. 2009 10:36
20. 10. 2009 18:08
neregistrovaný "kubiii"
20. 10. 2009 09:53
20. 10. 2009 12:09
20. 10. 2009 12:26
20. 10. 2009 16:28
20. 10. 2009 17:45
20. 10. 2009 21:05
20. 10. 2009 10:12
neregistrovaný "VaclavII"
20. 10. 2009 10:33
neregistrovaný "VaclavII"
20. 10. 2009 10:54
20. 10. 2009 11:10
20. 10. 2009 11:29
20. 10. 2009 11:53
20. 10. 2009 12:17
20. 10. 2009 15:10
neregistrovaný "misiak"
20. 10. 2009 09:23
shrnovacka
vzhliadnite k nebesiam aut neznali hriesnici,
vzhliadnite na najvyssieho otca a vladcu,
a ucinte rozsiahlu kazen, lebo na nebi i na zemi,
neohrozene vladne volkswagen!

Gé jako Guru, Prasat jako Apoštol, fávé jako s.r.a.c.k.a >:D >:D
Rozbalit vlákno
2
20. 10. 2009 10:36
Re: shrnovacka
:no: Hoch ducha mdlého, hlava na poklep dutá, manuální práce neschopen. Běž si pro mokrej hadr, víš kde se fasuje ne?
neregistrovaný "kubiii"
20. 10. 2009 18:08
Re: shrnovacka
Je toto možné??? :-!
20. 10. 2009 09:53
Tak bacha.
VW je zřejmý vládce evropského automobilového trhu. O tom není třeba debatovat. VW si své první místo v současné době zaslouží. Je dobré podotknout, že i přes to, jak se mu daří, není stále ještě dominantním hráčem na trhu (byť to zrovna u nás může tak vypadat). Potenciál růstu prodejů VW je již celkem omezený a spíše se musí hodně snažit aby svůj podíl na trhu před ostatními udržel. Ale má všechny karty v rukách. Všichni hráči z top 10 jsou však silné značky a silné automobilky... a je vidět, že i tyto značky mají potenciál.

A největší potenciál mimo VW v Evropě má?

FIAT. :yes:
Rozbalit vlákno
7
20. 10. 2009 10:15
Re: Tak bacha.
V čem se ten potenciál skrývá? Vždyť Fiat boduje akorát s Pandou, pětistovkou a Puntem. Od nižší střední a výš nenabízí nic s čím by mohli nejlepším konkurovat v prodejích..
20. 10. 2009 12:09
Re: Tak bacha.
A prečo by mal? Nech robí, v čom je dobrý, a to sú práve malé autá.
Na hlášky od wolffa je niekedy lepšie nereagovať. Pchá všade toho svojho Fiata práve tak, ako jeden nemenovaný ujo Volkswagen. Čiže mimo realitu.
20. 10. 2009 12:26
Re: Tak bacha.
Místo slaboduché reakce a nemyšlení ses měl spíše zaměřit an mé sdělení, které je zřejmé. Fiat je samozřejmě nějak bodující i tam, kde si nto zmínil,a le púrávě proto, že ne tak moc, jako například VW, je zde předpoklad, že tyto prodeje mohou ještě růst. tedy mám-li někde slabé výsledky a snažím se zapracovat na tom, abych v tom byl lepší, rozdíly mohou být ještě větší. tomu se říká potenciál růstu. Kde může nejvíce růst VW - právě a jen ve třídě minivozů..., Fiat všude jinde... :yes:
20. 10. 2009 16:28
Re: Tak bacha.
Klameš sám seba. Fiat v posledných rokoch nezaznamenal v triedach nad Puntom žiadny výrazný úspech. Croma ide slabo, svojho času inovatívna, dnes už obstarožná Multipla zúfalo čaká na nástupcu, u Brava sa ešte nezmohli ani na kombík, pričom Stilo tiež zrovna nelámalo rekordy. O väčších MPV ani nehovorím (Ullyse). Tak kde tu vidíš potenciál? Ja vidím len väčšie a menšie fiaska.
V malých autách boduje, Panda, 500, Grande Punto - v tom je dobrý. Ale to ostatné, to je len niečia fantázia. A ak slabé výsledky v niektorej triede počítaš za potenciál, potom je to fakt len na tú mokrú handru...
20. 10. 2009 17:45
Re: Tak bacha.
Ty si sám v prvním odstavci odpovíš... a mne se ptáš?

ANo, jednou přijde nástupce Multiply, to je jisté... a může prodeje jen co? Může prodeje jen zvednout... Ano v tomto vidím potenciál...

A když přijde Bravo kombík...., tak prodeje Brava snad sníží? Ne prodeje Brava může jedině zvýšit... a tak je to se všemi modely co si jmenoval... O tom, jestli budou a nebo nebudou úspěšné nemusíme my dva debatovat... Co je ale neoddiskutovatelný fakt je ten, že každý takto uvedený model, který nebude zasahovat do současného prodejního portfolia, může jedině ubrat konkurenci a navýšit prodeje Fiatu. Každý inteligentní člověk v tom vidí ten potenciál...

A znovu zopakuji. Croma na to jak koncipované auto to je nemá špatné prodeje. Sice se nejlépe prodává pouze na domácím trhu, ale prodejní čísla jsou vyšší než je tomu třeba u Superbu, tedy nahlíženo optikou Superbu.. je to úspěšný model.... Tím se toho auta nechci zastávat, už má svůj věk, nicméně v době uvedení na trh i s ohledem na to, že používala techniku GM, to nebylo špatné auto...
20. 10. 2009 21:05
Re: Tak bacha.
Daj si tú mokrú handru na čelo, aj keď myslím, že ti nepomôže.

Ako môže navýšiť predaje zaostávajúci model? Ak sa dobre nepredáva hatch, ťažko možno čakať, že kombík bilanciu výrazne zlepší. Najprv musí totiž tiež zaplatiť sám seba, náklady na zavedenie výroby novej verzie sa rozhodne nerovnajú nule.

Áno, možno raz príde nástupca Multiply...a ak sa vydarí, snáď aj niečo zarobí. A možno raz príde Bravo kombík. A možno....ešte dopíš nejakú tú rozprávku. O investíciách do vývoja nového modelu a jeho zavedení do výroby máš silne naivnú predstavu, a to ešte nehovorím o marketingu a všetkom tom kolotoči okolo. Ak má automobilka rásť, nestačí, ak sa zaplatia náklady, ale modely musia byť vysoko ziskové, čo teda u Fiatu pre väčšie autá zrovna nie je pravidlom.
Ja Fiat vôbec neponižujem ani neosočujem. Vie robiť malé autá a vie ich robiť dobre (čo by za to VW dal). Ale ak raz nevie preraziť vo vyšších triedach - a to nie je záležitosť posledného desaťročia, mal by to nechať, a venovať sa tomu, v čom je majstrom. A myslím, že to Talianom už aj pomaly dochádza. Zatiaľ to ale nedochádza tebe.
Avatar - white label
20. 10. 2009 18:31
Re: Tak bacha.
wolffe, připomínáš tím "závodníka", který dojede do cíle jako poslední a hned prohlásí: "mám nejlepší pozici ze všech, příště už nemůžu být horší, jen lepší, nebo stejný...chudák ten první, ten se příště už zlepšit ani nemůže..." :*) 8-s >:-[]

P.S. myslím, že ty můžeš o "potenciálním růstu" hovořit pouze v souvislosti s tou "slaboduchostí", kterou tak odvážně, v úvodu své reakce, zmiňuješ... ;-)
neregistrovaný "VaclavII"
20. 10. 2009 10:12
malinká vada na kráse
Krásná tabulka, krásné srovnání. Děkuji redakci za výsledky a porovnání. Měl bych opravdu velikou radost, pokud by tyto výsledky nebyly ovlivněny šrotovným.

Zcela zaslouženým vítězem je VW, kterému se podařilo překonat ek. krizi bez ztráty kytičky, ovšem stejně tak i FIATu.

Luxusní značky musely zažít pád, jen škoda, že nemáme výsledky Audi. Francouzské značky zažily také pád, což není nijak nezajímavé. U Renaultu je to dáno, dle mého názoru, zastaralým "parkem" a na druhé straně nálepkou nespolehlivosti, kterou si Renault vysloužil. Nemohl tedy čekat, že lidé budou riskovat v období krize. Nové modely na tom zcela určitě budou lépe, takže uvidíme, zda jeho nárust v 09/09 vydrží.
Rozbalit vlákno
4
20. 10. 2009 10:20
Re: malinká vada na kráse
Renault zastaralý park? Megan+Scénic letošní novinky, Laguna ani ne v polovině životního cyklu, Twingo dvouletý hošík, akorát Clio, letos po F/L je trošku starší. No a ještě starý dobrý Espace. Jo a Koleos taky jenom cca rok starý.

Frantíci klesli celkově všichni, i když nejmíň asi Citróni. Já bych to viděl spíš v propadu jejich tradičních trhů - doma, Śpanělsko, a pro Rencek i UK a GER, kde ne úplně využili šanci v podobě šrotovného.

Zajímavé ohledně VW mi přišlo, tuším jsem to četl dnes nebo včera, že zhruba stejný měsíční prodeje má momentálně i v Číně.
neregistrovaný "VaclavII"
20. 10. 2009 10:33
Re: malinká vada na kráse
Zastaralý park bylo myšleno v letech 2007, 2008, teprve začátkem roku 2009 vyšly "nosné" novinky, v podobě modelové řady Megané. Dalším faktorem, který jsem nezmínil je neúspěch Laguny na ostatních trzích, především právě díky nálepce nespolehlivosti. Koleos nemohl na úspěch ani pomyslet, vzhledem k tomu, že se o něm psalo a referovalo dlouho dopředu.

S Čínou se musí počítat, už jen z toho důvodu, že ona má být tím hráčem, který vytáhne(hl) globální ekonomiku. VW se tam hodně dařilo i minulých létech - uvidíme celkové výsledky. Naopak Renault vsadil hodně na Ruský trh - víme jak na tom je.
20. 10. 2009 11:04
Re: malinká vada na kráse
ok, jasně, chápu ;-)

ano, Laguna zjevně nesplnila očekávání do ní vkládané, částečně by to ale mohl kompenzovat nový Megoš.

No ruský trh je hodně extrémní - buď velký růst, nebo velký propad. VW je v Číně už dlouhodobě zabydlené, a zjevně ještě zdaleka na tomto trhu nevyčerpalo svůj růstový potenciál.
20. 10. 2009 12:10
Re: malinká vada na kráse
V istom časovom období má každá značka ten "zastaralý park"... ;-)
Avatar - iudex
20. 10. 2009 10:54
Prekvapenie?
Prvenstvo VW asi nikoho neprekvapí a je zaslúzené.
Skor prekvapuje druhé miesto Fordu, ktorý okrem Fiesty nemá ziadnu významnú novinku. Focus je na konci zivotnej dráhy, Mondeo je tiez dlhsie na trhu, nový C-Max sa tak skoro nebude predávat, Ka velké predaje nerobí. Je to vsak zrejme vyrovnaným a sirokým portfóliom modelov. Focus i napriek svojmu veku ide stále dobre na odbyt a dodnes je porovnávacím etalónom jazdných vlastností, Mondeo je tiez celkom vydarené auto, Kuga vdýchla nový zivot do triedy SUV, MPV sú uz tradicne silné (C-Max, S-Max), Fiesta sa tiez driape na pódium v triede. Zrejme i pre to kríza jeho americkej matke najmenej ublízila.
Mozno este prekvapivejsie je tretie miesto Opla. Zeby titul COTY pre Insigniu mal taký trhový potenciál? Nevidím totiz potenciál v iných modeloch Opla. Nová Astra este nie je v predaji, Zafira, Meriva ci Corsa sú uz za zenitom, o pokuse o SUV radsej nehovorit. Preto dost prekvapivé umiestnenie.
Rozbalit vlákno
10
20. 10. 2009 11:10
Re: Prekvapenie?
Nebál bych se doplnit ještě Fusion ;-)
Avatar - iudex
20. 10. 2009 11:29
Re: Prekvapenie?
Ano, más pravdu, hlavne u nás je tahúnom Fordu.
20. 10. 2009 11:53
Re: Prekvapenie?
Tady mas pdorobnosti:

COLOGNE, October 12, 2009 – Ford achieved a 10.1 per cent market share in September 2009 in its 19 European main markets – the best share for any month since September 2001 and a 0.8 percentage point increase on the same month 2008.

A total of 51,400 new Ford Fiestas were registered in Europe last month – the best September for Fiesta since 1994.

For the fourth consecutive month, Ford of Europe increased its year-over-year monthly sales volume, again outperforming the industry. Ford of Europe sold 152,600 new vehicles in its 19 main markets in September, 12.3 percentage points more than in the same month last year and better than the industry which was up 2.9 per cent. Ford's September share increased in 14 of its 19 European markets versus the same month 2008.

"Traditionally we expect Ford to have a good month in September given the surge of new car sales in the UK due to the registration plate change, but September 2009 has surpassed expectations," said Ingvar Sviggum, Ford of Europe's Vice-President for Marketing, Sales and Service. This really was an outstanding performance. I'd like to thank Ford employees, our dealers and, most of all, our customers, for helping to achieve such a strong performance in September.

"Our continuing success in gaining market share despite the difficult economic situation shows that customers are willing to place their faith in Ford because we are providing them with the exciting and innovative new vehicles that they want to buy. This is particularly true of the new Ford Fiesta, which achieved its highest September sales volume since 1994."

"Ford has now gained nine months of year-over year monthly sales share improvement, and month-on-month volume increases for the last four months. But market share and volume success are only valuable if they are achieved through high quality sales that generate good revenue, and we certainly saw that in September with retail sales accounting for 60 per cent of Ford passenger car sales.

"However, we remain concerned about the continuing fragility of the underlying market. With the sudden ending of some scrappage schemes and the more-controlled phasing out of others, the industry faces an uncertain future in terms of market demand as 2010 approaches. It is clear that there is still a need for government intervention in Europe to help bolster the market until demand reaches a more sustainable level," said Mr. Sviggum.

September year-to-date

Ford succeeded in increasing its share by 0.5 percentage points to 9.2 per cent, the best year-to-date September share for Ford in its main 19 European markets since 1999. Share was up in 17 out of the 19 main markets.

In the first nine months of 2009, Ford of Europe registered 1,097,100 vehicles in these 19 European markets, a reduction of 51,100 units or 4.5 per cent lower than in the same period in 2008. This compares with a total industry decline of 9.7 per cent in the period. Year-to-date across its 51 markets, Ford of Europe sold 1,243,700 vehicles, a decrease of 172,000 units, or 12.2 per cent fewer than in the same period in 2008.

September Highlights

Market Performance:

* Ford was market leader in the UK, Ireland, Denmark, Hungary and Turkey.
* Turkey market share at 18.2 per cent in September - the company's highest in Europe – up by 3.0 ppts.
* UK share was at 15.7, up 0.8 ppts, and the highest monthly share in the five largest markets (UK, Germany, Italy, France, Spain).
* Germany had best September sales volume since 1999 – up by 25.6 per cent or 4,500 units on September 2008, and achieved a 8.0 per cent market share - up by 0.3 ppts. on the same month 2008.
* Confirmed as leading imported brand in Italy and France. France reported a 5.5 per cent market share for the month – the best September share since 2000. Italy had a 9.6 per cent share in September – the highest since 1994.
* Spain achieved a 9.8 per cent monthly share, up by 1.6 ppts., and the best September share since 2004.
* The highest September share gains in the Euro19 had Denmark at 13.7 per cent (up 7.2 ppts.) - the highest monthly share there since January 1996, Poland at 8.4 per cent (+ 3.1 ppts.) – and best September share and volume since 1994, and Turkey at 18.2 (up 3.0 ppts.).

Model Performance:

* Ford of Europe's three top-selling vehicles (19 main markets) were the Fiesta (51,400), Focus (32,100), and Mondeo (13,300).
* In September, the Fiesta was Europe's second if not best-selling car, an achievement which external sources are expected to confirm later this month. 51,400 New Fiestas were delivered to customers in Europe – the best September for Fiesta since 1994, and 20,400 units more than the previous Fiesta model sold in September 2008. Fiesta was also the best-selling foreign vehicle for the month in Italy and in France.
* Ford Ka continues to be a success in the market: Ford sold 11,700 units in September (up 6,600 on September last year) – the highest Ka volume since 2004.
73 per cent of new Fiesta and 82 per cent of new Ka September sales were retail.
* The Ford C-MAX was the best-selling foreign vehicle in its segment in France.
* S-MAX was leading its segment in Spain.

September Year-to-Date Highlights

Market Performance:

* Ford's share increased in 17 of the main 19 European markets.
* Market leader in the UK, Ireland, Denmark and Hungary.
* Italy's year-to-date share was at 9.7 per cent, up by 2.0 ppts. on the first nine months 2008. Year-to-date sales volume there was up 13.2 per cent, whilst Italian industry was down by 5.9 per cent.
* The UK posted a 17.3 per cent market share for the first nine months of 2009, and was up by 1.2 ppts. on 2008.
* Ford Germany sales increased by 33 per cent in the first nine months of 2009, while industry there rose by 26.1 per cent in this period, making Ford the company with the strongest increases of all car manufacturers during the first three quarters of the year. Market share was at 7.6 per cent, up by 0.7 ppts. on the same period 2008.
* The highest year-to-date share gains were from Denmark (+2.7 ppts), Hungary (+ 2.3 ppts) and Czech Republic (+ 2.1 ppts).

Model Performance:

* The three best-selling vehicles in the first nine months of 2009 were the new Fiesta (350,800), Focus (232,100) and Transit (90,800).
* In the first nine months of 2009, Fiesta sales were up 102,700 over the same period 2008. Approximately 410,000 Fiestas have been sold since the car was launched last autumn.
* 80,200 Ford Ka vehicles were delivered to Ford customers this year, up 41,000 units versus the first nine months 2008.
* Kuga and Mondeo were among the top three selling vehicles in their segment in Spain.
* The Ford C-MAX is leading its segment in Italy, as is the Kuga.
* In Spain, the S-MAX is leading its segment for the first nine months of 2009.
* The Ford Focus remained No. 2 best-selling vehicle in the UK in the first nine months of 2009, behind the Fiesta.
20. 10. 2009 12:12
Re: Prekvapenie?
Si zdravý? Na takéto dlhé texty stačí dať odkaz, nemusíš hneď zabiť celú diskusiu. :-! :no:
20. 10. 2009 17:59
Re: Prekvapenie?
Doby cenzury jsou snad uz pryc. :no: :no: :no:
20. 10. 2009 21:06
Re: Prekvapenie?
Ty si asi tiež čítal veľa revolučnej literatúry, že...? >:D
Avatar - iudex
20. 10. 2009 12:17
Re: Prekvapenie?
To v zásade potvrdzuje, co som písal vyssie: novinka Fiesta, stálice Focus, C-Max, Mondeo, plus v N1 Transit.
P.S. Takéto dlhé texty, to je uz nezdravé pre diskusiu. 8-s
20. 10. 2009 15:10
Re: Prekvapenie?
Já v tom vidím takové to deathlift... >:D
20. 10. 2009 17:58
Re: Prekvapenie?
Dela Vam problem precist vic jak jednu vetu v cizim jazyce?

Ten PR VW clanek nahore Vam "celú diskusiu" take nezabyl, jak je videt. >:D
20. 10. 2009 21:08
Re: Prekvapenie?
Zato ty si svetasčítaný odborník. Preto ti zrejme uchádza, že máš medzery v podstate základnejších veciach, ako je pravopis... :-!