Prodej automobilů v září: podzimní novinky lákají zákazníky

Prodej automobilů v září: podzimní novinky lákají zákazníky

 
12.10. 2004 Ondřej Láník

K oživení českého trhu mohou přispět nové modely; některé z nich již bez varování zaútočily na zavedené konkurenty. Nadějnými novinkami jsou například Hyundai Tucson, Renault Modus, BMW 1 nebo Mercedes-Benz třídy A.

Září roku 2004 se do kroniky prodeje nových automobilů nezapíše žádným rekordem, ani kuriozitou. Automobily se stále neprodávají tak dobře jako v minulých letech a i po tom, co započteme přesuny osobních automobilů do kategorií lehkých užitkových vozidel, vychází meziroční rozdíl počtu prodaných aut záporný. Těch osobních se prodalo 11.100 ks, což není na zaří zase tak špatné (průměr za posledních 8 let je 11.510 ks), srovnání minuloročním silným zářím dopadá hůře. K oživení českého trhu mohou přispět nové modely; některé z nich(Hyundai Tucson, Renault Modus, BMW 1) již bez varování zaútočily na zavedené konkurenty.

První tabulka ukazuje pořadí značek (dle součtu prodaných OA+LUV) a meziroční přírůstky a úbytky.

Prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů (9/2004)
Pořadí dle součtu OA+LUV (počty prodaných ks)
   OAOA+LUV
   9/2004 9/2003rozdíl meziročně9/20049/2003rozdíl meziročně
1.Škoda59856090-10559956123-128
2.Volkswagen750710401115875240
3.Ford532676-14491990217
4.Renault5074525568460678
5.Peugeot387749-362600881-281
6.Hyundai376384-84484417
7.Opel357407-50438483-45
8.Fiat216269-53322340-18
9.Toyota250494-244315514-199
10.Citroën156398-242273507-234
11.Nissan176201-2527321657
12.Mazda214251-372602546
13.Mercedes-Benz121195-74227260-33
14.Seat183219-36187238-51
15.Audi143193-50178193-15
16.Daewoo167260-93167260-93
17.Kia83122-39164184-20
18.Honda135142-7135142-7
19.BMW91134-43109134-25
20.Volvo83112-29105112-7
Celý trh (měsíc září)1110012851-1751 tj.
-13,63 %
1323614162-926 tj.
-6.54 %

Třída mini

Druhé auto v rodině je stále ještě v typické české rodině nestandardní úkaz, a proto ani segment nejmenších aut nemá příliš velký význam. Jeho podíl činí dvě až tři procenta celkového trhu osobních automobilů, v září se prodalo 260 aut třídy mini. Z 11 zástupců v tomto segmentu hráli významnější roli Fiat PANDA (70 prodaných ks), Daewoo MATIZ (68 ks), Hyundai ATOS (35 ks), Kia PICANTO (32 ks), Opel AGILA (23 ks). Ostatních modelů se prodalo v září méně než 10 (např. Citroën C2 jen 8 ks+1 užitkový)

Malé vozy

Nejvýznamnější třídu bychom mohli pojmenovat familiérně jako Fabia-klasse, protože nejprodávanější Škodovka zde neohroženě vládne bez ohledu na facelifty nebo nově uváděné konkurenční modely. Nejvíce dotěrný byl donedávna Peugeot 206-nejprodávanější dovážené auto- v září se vpřed prodrala Fiesta, která produkuje Fordu, i v těžkých dobách českého automobilového trhu, slušné prodejní objemy. V nabídce nyní střídá Fiestu Family nový akční model Fiesta Futura.

Malé vozy
   prodej 9/2004 (OA+LUV)podíl na trhu OA ve třídě
1.Škoda FABIA3782+1067,98%
2.Ford FIESTA230+154,13%
3.Peugeot 206219+153,94%
4.Volkswagen POLO1803,24%
5.Hyundai GETZ1773,18%
6.Toyota YARIS167+33,00%
7.Renault THALIA1182,12%
8.Daewoo KALOS881,58%
9.Citroën C3751,35%
10.Mazda 2641,15%
10.Seat IBIZA641,15%
12.Nissan MICRA621,11%
13.Fiat PUNTO550,99%

Nižší střední třída

Golf-klasse ovládá posledních několik měsíců skutečně Volkswagen Golf. Rekordní prodej 720 Golfů (v červnu 2004) Volkswagen nezopakoval, Ford stále velmi dobře umí prodat končící Focus, na třetí místo se probojovala nová Astra. Za touto trojicí se seřadily hity minulých let nebo měsíců-Peugeot 307, Renault Mégane a Mazda3.

Prodej Audi A3 (na 10. místě ve třídě) by se mohl v následujících měsící zvýšit uvedením pětidveřové verze (ta je proti třídveřovému A3 dražší jen o 21.600,-Kč). Další německou novinku - Mercedes-Benz A - hledejte mezi MPV. Poprvé se ve statistice nižší střední třídy objevilo BMW 1 s 26 prodanými vozy (14. místo ve třídě, podíl 1,7% segmentu).

Nižší střední třída
   prodej 9/2004 (OA+LUV)podíl na trhu OA ve třídě
1.Volkswagen GOLF31020,60%
2.Ford FOCUS174+9611,56%
3.Opel ASTRA22615,02%
4.Peugeot 307106+82+77,04%
5.Renault MEGANE105+786,98%
6.Mazda 3936,18%
7.Fiat STILO76+7+25,05%
8.Hyundai ACCENT553,65%
9.Nissan ALMERA523,46%
10.Audi A3513,39%
11.Toyota COROLLA473,12%
12.Seat ALTEA372,46%

Střední třída

Ve střední třídě si Passat a Mondeo drží čelní pozice dovážených vozů, za další v pořadí, Mazdu 6, se ale dostala dvojice z prémiového segmentu-Audi A4 (předfaceliftové slevy zřejmě prodejům pomohly) a Mercedes-Benz C (ten má naopak facelift již za sebou).

Střední třída
   prodej 9/2004 (OA+LUV)podíl na trhu OA ve třídě
1.Škoda OCTAVIA200877,38%
2.Volkswagen PASSAT104+264,01%
3.Ford MONDEO71+472,74%
4.Mazda 638+7+261,46%
5.Audi A435+181,35%
6.Mercedes-Benz C431,66%
7.Peugeot 407421,62%
8.Nissan PRIMERA331,27%

Vyšší střední třída

Zatímco střední třída (díky zařazení Octavie) má podíl na českém trhu zhruba 20 %, vyšší střední třídu (podle metodiky SDA) táhne Superb. 195 prodaných kusů tvoří nadpoloviční část třídy, která ale nemá v českém prostředí velký prodejní objem (cca 3 % trhu).

Za velkou Škodovkou se v září seřadily vozy Audi A6 (45 ks), Mercedes-Benz E (41 ks), Audi ALLROAD QUATTRO (1+17 ks), Volvo S 60 (16 ks), BMW 5 (15 ks), Volvo S 80 (14 ks).

Luxusní třída

Luxusní třídu ovládá Audi A8 (9 ks), kterému se ostatní vozy jen vyjímečně přiblíží. To se v září povedlo bavorskému BMW 7 (6 ks), další jen paběrkovali - Mercedes-Benz S (3 ks), Volkswagen PHAETON (2 ks), Jaguar XJ (2 ks).

Sportovní vozy

V září se prodalo celkem 56 sportovních vozů kupé, kabrioletů nebo roadsterů. Mezi nejúspěšnější patří Mazda RX8 (7 ks), BMW 645 (5 ks), Kaipan (4 ks), Mercedes-Benz CLK (4 ks), Mercedes-Benz SLK (4 ks) nebo Renault MEGANE CC (4 ks).

Terénní vozy

Podle očekávání zamíchal pořadí terénních vozů Hyundai TUSCON (33 osobních +22 užitkových ks), který ihned obsadil přední pozici. Zanedlouho přiveze do Evropy také novou Sportage, což pravděpodobně vyprovokuje bratrovražedný souboj. Dobře se prodává Kia SORENTO (8+36 ks), Nissan X-TRAIL (13+27 ks) i mnohem dražší Volkswagen TOUAREG (0+31 ks). Za ním je lacinější SUV Hyundai SANTAFE (7+20 ks), následované BMW X 5 (1+18).

Třída MPV

Třída velkoprostorových vozů je tradičně kombinací osobních a lehkých užitkových verzí. Vede Renault MEGANE SCENIC (92+15 ks), druhý je mikrobus Volkswagen MULTIVAN (72 ks) a třetí je novinka - Renault MODUS (67 ks). Čtvrtý v září skončil Volkswagen TOURAN (28+24 ks), za ním Opel MERIVA (21+14 ks) a Ford Focus C-MAX (15+17 ks).

Spolupracujeme s TipCars.com
Do deseti let předstihneme McDonald’s, říká šéf KFC pro Česko Hubík Do deseti let předstihneme McDonald’s, říká šéf KFC pro Česko Hubík

Souboj o zákazníka na českém trhu rychlého občerstvení…

Opata: Útok v Afghánistánu nemířil cíleně na české vojáky Opata: Útok v Afghánistánu nemířil cíleně na české vojáky

Pumový útok v Afghánistánu nemířil cíleně na české…

Glosa Martina Čabana: Obrázky z české diplomacie Glosa Martina Čabana: Obrázky z české diplomacie

Nejprve se vrátil předseda sněmovny Vondráček z Ruska,…

Singapur brojí proti malým bytům, developery nutí stavět větší jednotky Singapur brojí proti malým bytům, developery nutí stavět větší jednotky

Městský stát se rozhodl zakročit proti rozmachu výstavby…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

 





 
Šéf VW se bojí, že německý automobilový průmysl dopadne jak Detroit. Kvůli emisím

Šéf VW se bojí, že německý autoprůmysl dopadne jak Detroit. Kvůli emisím

Dnes 12:55

Herbertu Diessovi se nelíbí, jak se v Evropě bojuje proti individuální dopravě.




Blesk.cz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků, které mu zlomily vaz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků,…

V druhé polovině září se rozhodovalo o podjatosti soudkyně Renáty Gilové a jejího senátu v případu Petra…

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí: Koloběžky ohrožují Pražany!

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí:…

Neslyšně profrčí kolem vás po chodníku, stačí krok a může dojít k neštěstí. Nemluvě o leknutí, když se vyřítí…

 

iSport.cz

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

Kritika od kouče, pak dva góly a obří respekt: Nikdo nedře víc než Frolík!

Kritika od kouče, pak dva góly a obří respekt: Nikdo…

Víkendovou výhru 3:2 v prodloužení nad Coloradem sledoval Michael Frolík jen z tribuny Pepsi Center. Smolík, být…

 

Reflex.cz

Hlavně žádné „tatíčkování“, brání se Hovory s TGM státotvornému patosu

Hlavně žádné „tatíčkování“, brání se Hovory s TGM…

Filmové Hovory s TGM jsou zábavnou spekulací nad součástí četby k maturitě. Tomáš Garrigue Masaryk a Karel Čapek…

Útok na české vojáky: 5 zraněných, jeden těžce. Víte, jak dlouho jsou Češi v Afghánistánu a kolik jich tam je?

Útok na české vojáky: 5 zraněných, jeden těžce.…

V Afghánistánu bylo ve středu zraněno při útoku na hlídku pět českých vojáků. Jeden byl zraněn těžce, po operaci…