Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej čínských vozů odsunut na konec roku

Ondřej Láník
Diskuze (29)
„Veřejnost si na nové levné automobily bohužel bude muset počkat pravděpodobně až do konce roku,“ sdělil dnes majitel AUTO DISKONTu Martin Emes, který na zahájení prodeje čínských vozů intenzivně pracuje už rok.

Společnost AUTO DISKONT, která připravuje dovoz čínských automobilů do ČR, je nucena posunout termín zahájení prodeje čínských vozů. „Veřejnost si na nové levné automobily bohužel bude muset počkat pravděpodobně až do konce roku,“ sdělil dnes majitel AUTO DISKONTu Martin Emes, který na zahájení prodeje čínských vozů intenzivně pracuje už rok. Dosavadní objednávky je možné zachovat se zvýhodněnou splátkovou sazbou nebo zrušit.

Původní jednání s čínskými výrobci a distributory byla ve finální fázi těsně před podpisem smlouvy. Ani jeden z čínských výrobců však nakonec nebyl schopen garantovat technické podmínky, které by umožnily homologaci a registraci vozu v Česku. S podobnými problémy se setkávají i zájemci o import z ostatních evropských zemí. V omezených počtech se na západní trhy dostává zatím jen značka Landwind.

„Komunikovali jsme přímo s výrobci i importéry několika čínských značek, ale jednání většinou ztroskotala na neschopnosti druhé strany zajistit běžné podmínky pro hladký prodej. Výrobci měli problémy splnit emisní limity náročných evropských norem, “ dodal Emes.

Podle něj i mnoha odborníků se ale kvalita čínských vozů skokově zlepšuje, a to nejen v emisích, ale i v bezpečnosti a použitých technologiích. Připravuje se prodej ve Francii, ve Španělsku a v Portugalsku. Podle Emese bude navíc brzy homologován i v Česku.

V tomto směru je aktivní například i automobilka GEELY, která začne v příštím roce prodávat i na náročném trhu v USA. V Česku se Geely zatím připravuje na homologační proces a pečlivě sleduje trh. Na otázku, kdy by se mohly začít prodávat čínské vozy i v Česku, odpověděl Martin Emes takto: „Pevně věřím, že první modely začne prodávat AUTO DISKONT už koncem tohoto roku. Usilovně na tom pracujeme! V dalším roce bychom chtěli přidat další dva až tři modely. Cena nejlevnějšího vozu by neměla překročit hranici 120 000 korun. V případě splátkového prodeje 850 korun měsíčně.“

Ondřej Láník
Diskuze (29)
8. 4. 2006 23:44
Re: AOTO-KUNG-PAO
:-) :yes:
8. 4. 2006 22:21
Re: AOTO-KUNG-PAO
No, tys to také napsal moc dobře ;-) :yes: Jo, já přemejšlel, jestli to tam nahoře o tom srdci mám napsat :-) Jasně... japonci maj také dlouhou historii výroby aut... přervanou (nutným způsobem) řešením Velké války... Souhlas... (člověče... Marko, tys to napsal výborně ;-) :yes: )
8. 4. 2006 20:06
AOTO-KUNG-PAO
Je mi jedno, jestli někdo někde dělá šikmovoký Ěčko... co jakoby vypadlo Evropě ze zadku. A je mi taky jedno, jestli někde někdo zkouší udělat 911ku z krabice vod předvařený rejže. Je mi to jedno proto, že vím, co mě má v autosvětě zajímat. Mohu se zaletět podívat do Tokia a pochválit tamní výrobu za dokonalost, za spolehlivé produkty... ovšem kriticky se vyjářit k tomu, že jaksi zapomínají, že srdce nemá člověk jenom proto, aby jej užil jako předmět vlastního harakiri. Můžu si zaletět do Států, objednat si dvojitej bourbon a čekat až kolem mě proletí Bullitt se svým Mustangem, nebo Jemas Dean... tdy.. ehm v Porschi... můžu tam sedět... zírat na ty domácí náklaďáky a přemejšlet, čim to, že tam na to maj... jo, mezi skorosvejma, a můžu žasnout, co je to za obrovskej, dálnicema prošpikovanej, nadějnej svět... Můžu se taky mrknout do Soulu... jen tak, abych je pochválil za dokonalou pracovitost, zarputilost a snahu bejt všude. Mezi tím ovšem... u mě doma... v údolích pod každým kopcem bouchá jedna automobilka vedle druhý ikonu za ikonou. Mým světem je Svět, mým kontinentem je Evropa, a mým rodištěm jsou Čechy... jo, tak tady... kolem... se to všechno zrodilo a naštěstí rodí dál. Plíživě se sem hrnou auta za 120. Tak ať se hrnou... kdybych měl jen těch 120... tak principiálně chodím pěšky... Protože, brácho... až si ho koupíš... hlavně nám tu prosím tě nepiš, že to jezdí skoro jako Lambo. V podstatě budeš mít pravdu... jenže můj život je především o tom, umět najít ten rozdíl v tom - skoro - a ocenit jej soustavným zájmem. To nejlepší, co tu můžeš udělat je, si koupit auto. V malých autech - Mini, 207, C3, Clio, Punto, POLO, Corsu, Fiestu, Fabii, či koncernovou ségru ze SEATU. V nižší střední 307, C4, Megane, 147, GURU, Astra, Focus, BMW1, A3, MB A, Octavia, Leon. Prosím tě... mohl bys mi přehledně vysvětlit, co by mě mohlo asi tak donutit koupit jiný auto, než auto z produkce Evropy? Vždyť to, co jsem teď vypsal je nabídka snů... tvejch snů... jen na ně mít... :yes: