Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prodej elektromobilů vzrostl o 63 procent a je na rekordu

Celosvětový prodej elektromobilů ve třetím čtvrtletí vzrostl meziročně o 63 procent na rekordních více než 287.000 vozů.
Zpět na článek
23. 11. 2017 10:50
23. 11. 2017 10:52
23. 11. 2017 13:30
23. 11. 2017 15:00
23. 11. 2017 16:24
23. 11. 2017 16:57
23. 11. 2017 11:15
23. 11. 2017 11:29
23. 11. 2017 13:31
23. 11. 2017 10:41
Mozno rastie,ale..
..zaujima z coho budu chciet vsetky tie baterky vyrobit.
Vo Svedsku rastie dalsia Gigafactory Northvoltu a ABB kde chcu mat rocnu produkciu clankov 32-35 gWh ako Gigafactory Tesly.VW bude pre svoje auta v roku 2025 potrebovat rocne clanky o kapacite 100gWh.A kde su este ostatne firmy co vyrabaju elektroauta.
Mozno,ze sa aj automobilky spoja a vytvoria hustu siet nabijaciek a vyrobia sa clanky,ktore budu rychlejsie nabijatelne,ale stale sa neviem dopatrat k tomu,z coho to chcu vyrobit ked naleziska kobaltu nie su nevycerpatelne a hlavne pride k tomu,ze bude problem s medou,kedze za poslednych 20 rokov nedoslo k ziadnemu objaveniu noveho naleziska medi.Tym padom neverim,ze sa niekedy masovo rozsiria elektromobili aj ked dnes citam clanok ako tento,ze predaj elektromobilov je na rekordu.Podla mna nedostatok surovin zasadi elekromobilom smrtelnu ranu.Samane,alebo si myslis nieco ine? ;-)
Rozbalit vlákno
8
23. 11. 2017 10:52
Re: Mozno rastie,ale..
Mědi je tak málo, že v každý Horní Lhotě z ní má kdejakej Vopršálek okapy a každej druhej kostel nebo škola z ní má střechu. :-) V tom brzdu rozvoje asi nehledej.
Avatar - WinDiesel
23. 11. 2017 12:26
Re: Mozno rastie,ale..
Měď, Lithium, Fosfor, Fluor, vzácné kovy, stříbro, zlato a mnoho dalších .....
ceny elektromobilů půjdou dolů jen tak dlouho dokud pokles cen nezastaví růst cen surovin. Lithium a některé další kovy rostly o 150%.
23. 11. 2017 13:25
Re: Mozno rastie,ale..
jiz jsem to tu psal nekolikrat, jen v CR je zasoba lithia asi na 3 miliardy 100kWh baterypacku, coz pri cca 6% celosvetovych zasob bezneho tezeni (nepocita se tezna z morske/oceanske vody) je tolik lithia, ze lithium muzem rovnou vyskrtnout ;-)

medi je take dostatek a je to snadno recyklovatelny kov

fosfor? odkdy se do elektromobilu budou davat ve velkem lifepo bateri kde se pouziva fosfor? to sis zase nekde precetl nejaky obecny clanek o baterkach a hned delas mudrce s fosforem? a krome faktu ze fosfor je jen lokalne a v mistech ktera "nechutnaj" EU, tak si z toho udelal problem vid >:D asi potrebujes fosfor abys hnojil, no bud v klidu, je ho tolik a pri vyrpobe baterek se ho spotrebuje tak strane malo, ze baterek po 100kWh by se mohlo vyrobit nekolik set miliard a porad by ho bylo dost ;-)

fluor se pouziva zase jen pri vyrobe xenono fluorovych bateriich, takze jaksi mixujes nekolik typu baterii >:D , fluoru je ale dostatek a zrovna tohle je typ baterii ktere jsou dnes tak drahe, ze do aut se mozna podivaj tak za desitky let ;-)

zalto a stribro je v bateriich obsazene v tak smesnem mnozstvi, ze to nema smysl resit, navic vsechny tyhle kovy se hojne recykluji ;-)

aneb zase jsi ukazal jaky blbec jsi a jak uzasne vedomosti ohledne baterii a jejich vyroby mas, podle me ale konci tak nekde v nadpisech co ti vyhodi google kdys zadas "vyroba baterii" :-!

treba cena fluoru vzrostla mezi 2005 a 2012 o vice nez 1000%, u dalsich surovin o 50 az 300% a presto cena baterii klesla, no jak je to mozne? asi kouzlo 8-s
23. 11. 2017 17:20
Re: NA LÍTIUM KAŽDÝ ZVYSOKA JAKO SRAČEK, DŮLEŽITĚJŠÍ JE KOBA
jj
KOBALT [odkaz] A KUPUJEME UŽ JEN ELEKTROMOBILY [odkaz] AUTOPOPELNICE VÁM STEJNAK BRZO ZAŘÍZNOU ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
23. 11. 2017 17:28
Re: HELE "WinDiesel" TY PRÝ JSI HLOUPÝ BLBEC :-)
TY JSI NEVZDĚLANÝ? MÁŠ VŮBEC ALESPOŇ MATURITU?? TADY BY NEMĚLI HONIT TRIKY VÝUČNÍCI, TAKOVÝ PÓVL PATŘÍ DO ŠÁDE NA LINKU >:D >:D >:D >:D
23. 11. 2017 12:32
Re: HELE "WinDiesel" TY PRÝ JSI HLOUPÝ BLBEC :-)
[odkaz]
23. 11. 2017 14:38
Re: HELE "WinDiesel" TY PRÝ JSI HLOUPÝ BLBEC :-)
Jsi si jistý, že někdo založí firmu na výrobu elektromobilů s vědomím toho, že za pár let nebude z čeho dělat baterie? >:D To by byl teda hodně špatnej podnikatelskej záměr. >:D Nebuď naivní :-) tyhle nadnárodní firmy to mají velmi dobře propočítaný.
;-)
24. 11. 2017 11:02
Re: HELE "WinDiesel" TY PRÝ JSI HLOUPÝ BLBEC :-)
Před 20 lety.. se z Ni-cd přecházelo na Ni-mh, potom Li-on, nyní li-pol. Takže bych se nebál, že dojde nějaká surovina, když nevíme, jaké budou technologie. Zejména bude důležité, aby byly baterie recyklovatelné a pak ani nevzroste příliš ekologická zátěž...
23. 11. 2017 10:50
Opravdu?
....plug-in hybridní auta. Ta jsou poháněna elektromotorem dobíjeným z běžné elektrické sítě a vedle toho mají malý spalovací motor....
Drtivá většina plug-in hybridů na trhu má běžný spalovací motor jako normální auta se spalovacím motorem, některá dokonce tak velký, že 99,999% řidičů nikdy takový neměla, viz třeba Panamera Turbo S E-Hybrid.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Zetti
23. 11. 2017 10:52
Re: Opravdu?
totez mi napadlo kdyz jsem to cet. Nejmensi ma asi prius 1,8. Zakon zachovani energie snad plati porad, EU ho jeste nezmenila
23. 11. 2017 13:30
Re: Opravdu?
Passat a Golf GTE, tedy plug-in hybridy maji 1.4 TSI
Avatar - Zetti
23. 11. 2017 15:00
Re: Opravdu?
Vykon u TSI se dohani turbem. Zakon zachovani energie plati. To by se EVhujer divil jak se mi moturek 1,8 v PHEV rozbehne v hybridnim modu, kdyz se drobet slapne na plyn a v baterii neni co vzit. To by ale nesmel byt jen teoretik
23. 11. 2017 16:24
Re: Opravdu?
tak to teda fakt nevim, s Priusem klasickym hybridem s 1.8 jsem jezdil a zadnej trhac asfaltu teda, s Passatem GTE kombi jsem jezdil v Nemecku a prisel me teda mnohem zivejsi, rozdil tridy
Avatar - Zetti
23. 11. 2017 16:57
Re: Opravdu?
nemluvil sem o priusu, to je opravdu takovy gumak, ja mam outlandera, ten za to umi vzit docela razantne
23. 11. 2017 11:15
Re: Opravdu?
Samozřejmě. Celý tento odstavec

"Údaje zahrnují elektrické bateriové vozy a takzvaná plug-in hybridní auta. Ta jsou poháněna elektromotorem dobíjeným z běžné elektrické sítě a vedle toho mají malý spalovací motor, který po vybití baterie může vyrábět elektřinu pro další jízdu."

je nešťastně formulován. Plug-in znamená, že má možnost dobíjení ze zásuvky. Nic víc. Neznamená automaticky, že jeho spalovací motor je vždy jen prodlužovač dojezdu a pouhý výrobce energie, který se na jízdě se podílí jen jako pohon generátoru, jak mylně vyplývá z textu. Nikde není stanoveno, který pohon u plug-in hybridu je primární, kolik najede v čistě elektrickém módu nebo jestli spalovací motor pohání klasicky kola přes nějaké mechanické převody a k tomu dobíjí baterie nebo jestli slouží pouze jako pohon generátoru.

Z článku ČTK je zřejmé, že autor se k problematice přiblížil jen z okna jedoucího vlaku. Většina diskutérů zde ví víc než on. Auto.cz to přepošle bez korekce sem a v diskuzi je to právem rozcupováno na kousky. Pro oblíbenou Ženu a život to jistě může stačit, ale sem ?
Avatar - Zetti
23. 11. 2017 11:29
Re: Opravdu?
Ty minusaci, to je slusna demence. Tady je videt mentalita lidi co se pohybujou na silnici. Nemaji co placnout tak to poresi minusem.

Tak co, dame jich dohromady aspon 10?
23. 11. 2017 13:31
Re: Opravdu?
za oznaceni CTK se spise vetsinou jen schovava redakce auto.cz , stydej se podepsat a tak uvedou CTK
Avatar - praděda7
23. 11. 2017 15:49
Vlády nařídí
a hotovo! Plebs do toho nemá co kecat.....to je ta nová demokrátije.... >:-[]
Rozbalit vlákno
0
24. 11. 2017 13:04
Zcela nový automobilový průmysl
Láme se chleba. Čína dobře ví, že elektromobilita znamená nový restart autoprůmyslu. Pro Čínu je elektromobilita příležitost, začít na nové starovací čáře jako rovný s rovným se západními automobilkami. Zatímco se splovacími vozy měla Čína stále jen image toho kdo dotahuje náskok. Ale ten kdo s masovou výrobou elektromobilů přijde dříve, obsadí trhy, získá důvěru zákazníků, jako ten, kdo novou technologii umí a pokud neudělá fatální chybu, bude jejich lídrem další století. Dosavadní pozice stávajících automobilek neznamenají nic, protože jde o principiálně novou technologii. Proto Čínská vláda elektromobilitu tlačí mocně, zatímco západní automobilky a jejich vlády teprve začínají pomalu chápat, která bije.
Rozbalit vlákno
0