Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej kabrioletů v ČR letos stoupl o pětinu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Prodej kabrioletů na českém trhu letos pokračuje v loňském růstu, i když pomalejším tempem.

Na zhruba třetinový růst v prvních pěti měsících minulého pokrizového roku letos obchodníci navázali zvýšením prodeje téměř o pětinu. Vyplývá to z údajů jednotlivých značek a Svazu dovozců automobilů.

V porovnání s trhy, kde jsou požadavky zákazníků a kupní síla srovnatelné, se podle mluvčího Import VW Group Jana Klímy kabriolety na českém trhu prodávají dobře. „Zájem o kabriolety je samozřejmě lehce ovlivněn zdejšími klimatickými podmínkami, které prodejům v tomto segmentu nahrávají o něco méně než například ve středomořských zemích,“ uvedl Klíma.

Nejprodávanější přitom nejsou nejlevnější modely, ale auta s cenou kolem jednoho milionu korun. Patří mezi ně BMW 3 Cabrio nebo Mercedes Benz SLK. Nejlevnější auto bez střechy lze přitom pořídit už od zhruba 350.000 korun, což je o 50.000 korun méně než v minulém roce.

„Cenové kategorie jsou různé, u 308 CC se prodávají jak nižší verze výbavy za cenu od 500.000 Kč, tak vyšší kolem 650.000 Kč. Stejně tak je rovnoměrné rozložení prodávaných verzí u 207 CC,“ uvedla mluvčí Peugeotu Radka Matthey s tím, že většina prodaných aut putovala do firemních flotil. Auta bez střechy jsou podle Klímy považována za luxusní zboží, které má svou vyhrazenou klientelu. Krize tento segment tedy nijak citelně neohrožuje.

Horní cenová hranice běžně dostupných vozů se pohybuje mezi pěti a deseti miliony korun. Patří sem například Ferrari 458 Spider nebo Rolls-Royce Phantom Drophead. Vůbec nejdražší a zároveň nejvýkonnější a nejrychlejší kabriolet všech dob je Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse za více než 40 milionů Kč.

Méně náročný nebo movitý zájemce o kabriolet se může poohlédnout po ojetém voze. Jejich ceny začínají již kolem 20.000 korun za zhruba 15 a více let stará auta

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
10. 6. 2012 14:09
A co v Anglii,
tam je počasí pro kabriolety ještě mnohem horší než u nás a nikomu to nevadí - tzn. skoro pořád tam prší. Je to asi spíš o tradici a přístupu.
9. 6. 2012 10:29
Pěkně
..ale nějaká konkrétní čísla by nebyla? :-| Docela by mě zajímalo jak si to u nás vedou třeba roadstery, jak klasická 'hadrová' kabria a jak třeba CCčka...