Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej nových aut na Slovensku meziročně stoupl, Škoda drtí konkurenci

redakce AUTO.CZ
Diskuze (44)
Slovákům se evidentně daří. Prodej nových aut zde totiž meziročně stoupl o 13,1 procenta, přičemž každý pátý nový vůz nesl značku Škoda.

Zájem o koupi automobilů na Slovensku letos roste. Za první tři čtvrtletí roku úřady zaregistrovaly do evidence 53.264 nových osobních vozů. Ve srovnání se stejným obdobím loni to představuje nárůst o 13,1 procenta, informoval dnes Svaz automobilového průmyslu Slovenska.

Tradičně nejsilnější pozici na slovenském trhu má česká Škoda Auto. Mladoboleslavská automobilka prodala v období od ledna do konce září letošního roku 10.956 osobních automobilů, což je o 17,2 procenta více než loni. Každý pátý prodaný nový osobní automobil na Slovensku ve sledovaném období tak nesl značku Škoda.

Prodej nových aut na Slovensku loni klesal až do podzimu, kdy na trhu došlo k obratu. Přispěly k tomu i dodávky vozů pro státní správu, nová vozidla letos dostala například policie.

Slovensko bylo loni v přepočtu na obyvatele největším výrobcem osobních aut na světě. Prakticky celá produkce ze závodů automobilek Volkswagen, Kia Motors a PSA Peugeot-Citroën ale směřovala na export.

Kromě Slovenska pokračoval v létě v růstu také evropský trh s novými vozy. K poklesu prodeje nových osobních aut ve státech EU naposledy došlo loni v srpnu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (44)
Avatar - Emel
14. 10. 2014 08:59
Re: Ideal
:yes: >:D
14. 10. 2014 08:40
Re: Škoda drtí čoraz menej
Jak vidíš, pro někoho je opravdu těžko pochopitelné i tohle.
14. 10. 2014 08:39
Re: Ideal
To mají jezdit v stratusech, alerech a sebringech? Asi si říkají, že je lepší být ovce než vůl :-!
14. 10. 2014 08:34
Re: Škoda drtí čoraz menej
Ovšem, že klesá (z totalitních "téměř 100%"). Přesto drtí konkurenci. Nebo by snad měl název článku znít: "Konkurence drtí škodu, druhý v pořadí už prodal polovinu toho, co škoda"?
Avatar - _Karel_
13. 10. 2014 17:25
Re: Škoda drtí čoraz menej
Drcení konkurence pro mě znamená, že prodá výrazně víc než konkurence. Jestli je jedničkou na trhu s dvojnásobkem prodejů proti druhému, přijde mi to dost jednoznačné. Pokles celkového podílu znamená, že se prodává víc menších značek, ale to nijak nevylučuje velmi silné prvenství. Vážně je to těžko pochopitelné?