Prodej nových aut na Slovensku meziročně stoupl, Škoda drtí konkurenci
Zájem o koupi automobilů na Slovensku letos roste. Za první tři čtvrtletí roku úřady zaregistrovaly do evidence 53.264 nových osobních vozů. Ve srovnání se stejným obdobím loni to představuje nárůst o 13,1 procenta, informoval dnes Svaz automobilového průmyslu Slovenska.
Tradičně nejsilnější pozici na slovenském trhu má česká Škoda Auto. Mladoboleslavská automobilka prodala v období od ledna do konce září letošního roku 10.956 osobních automobilů, což je o 17,2 procenta více než loni. Každý pátý prodaný nový osobní automobil na Slovensku ve sledovaném období tak nesl značku Škoda.
Prodej nových aut na Slovensku loni klesal až do podzimu, kdy na trhu došlo k obratu. Přispěly k tomu i dodávky vozů pro státní správu, nová vozidla letos dostala například policie.
Slovensko bylo loni v přepočtu na obyvatele největším výrobcem osobních aut na světě. Prakticky celá produkce ze závodů automobilek Volkswagen, Kia Motors a PSA Peugeot-Citroën ale směřovala na export.
Kromě Slovenska pokračoval v létě v růstu také evropský trh s novými vozy. K poklesu prodeje nových osobních aut ve státech EU naposledy došlo loni v srpnu.