Prodejci umístili na českém trhu v říjnu 13.009 nových osobních automobilů, což je opět nejlepší číslo za posledních 5 let. S tímto tempem bude český trh na konci roku zřejmě atakovat celoroční hranici 150 tisíc prodaných automobilů a rok 2003 se zařadí mezi lepší průměr dosavadní novodobé historie prodeje aut v ČR.
Všechny automobilky v říjnové top 10 se mezi nejlepšími 10 značkami umístily i v září, ale pořadí se tradičně lehce promíchalo. Značka Peugeot prodala meziměsíčně o 273 vozů více a upevnila první místo mezi dovozci, což je celková druhá příčka na českém trhu za Škodovkou. Ta prodala o několik vozů méně než v září, ale díky většímu zájmu o zahraniční vozy opět předala procento trhu dovozcům. Říjnový prodej Škodovky 6002 vozů znamená podíl na trhu přes 46 %. Všichni v první desítce prodali více než 200 vozů, na dalších místech je pak výraznější odstup.
TOP 10 – nejprodávanější značky, osobní automobily, říjen 20031. Škoda 6002 ks tj. 46,14% českého trhu 2. Peugeot 1022 ks tj. 7,86% 3. Renault 914 ks tj. 7,03% 4. Ford 715 ks tj. 5,50% 5. Opel 538 ks tj. 4,14% 6. Volkswagen 515 ks tj. 3,96% 7. Hyundai 508 ks tj. 3,90% 8. Toyota 376 ks tj. 2,89% 9. Citroën 324 ks tj. 2,49% 10.Fiat 267 ks tj. 2,05%
Daewoo Matiz odolává náporu nových modelů v nejmenší třídě a s 95 vozy je v čele. Následuje Opel Agila a další postarší mini - Renault Twingo (oba 68 prodaných kusů). Horké novinky Fiat Panda (67 ks) a Citroën C2 (52 ks) jim dýchají na záda a probíhající reklamní kampaně této dvojici dále pomůžou v lepších výsledcích.
Prodej populární Škody Fabie se v říjnu meziměsíčně zlepšil (+187 ks, celkem 4224 ks, tj. 59,5% trhu této třídy), stejně tak je na tom největší rival Peugeot 206, který zaznamenal nárůst prodeje oproti září téměř 100 % (+326 ks, celkem 655 ks). Výrazně se tak vzdálil Fordu Fiesta (334 ks), Renaultu Thalia (331 ks) a Hyundai Getzu (285 ks).
Lídrem v nižší střední třídě je stále Peugeot 307 (281 ks). Následuje jej Ford Focus, který by mohl aktuálními slevami dále zlepšit svou druhou pozici ve třídě (194 ks). Do výsledků opět promluvil díky akčním nabídkám výběhový Opel Astra (185 ks) a Auto roku Renault Mégane (143 ks) je na 4. místě ve třídě. Drží se i Volkswagen Golf (123 ks). Velký potenciál na přední umístění má nová Mazda3, která byla zvolena českým autem roku a právě se začíná naplno prodávat.
Ve střední třídě neohroženě vede Škoda Octavia a přestože její prodej se meziměsíčně zmenšil o 289 ks (celkem 1508 ks) zaujímá 62% trhu této třídy. Další zástupci ve třídě zaznamenali výrazný pokles prodeje: VW Passat -86 ks oproti září (celkem za říjen 244 ks), Ford Mondeo -48 ks oproti září (celkem za říjen 107 ks) a Mazda 6 -53 ks oproti září (celkem za říjen 104 ks).
Vyšší střední třída je doménou Škody Superb (270 ks). Na dalších místech jsou pak podstatně dražší Mercedes-Benz E (64 ks) a BMW 5 (61 ks), které se v říjnu výrazně lépe prodávaly.
Nejdražších luxusních limuzín se prodalo celkem pouze 23. Uvedeme je tedy všechny: Audi A8 (8 ks), Mercedes-Benz S (8 ks), BMW 7 (4 ks), Jaguar XJ (2 ks) a jeden Maybach 240.
Ve společné třídě sportovní vozy+coupé+kabriolety se prodalo 54 aut. Nejžádanějším vozem bylo trojkové BMW (11 ks), následované Mercedesem-Benz CLK (9 ks) a Hyundaiem Coupé (7 ks). Do statistiky promluvily i novinky: Mazda RX8 (5 ks) a Nissan 350Z (4 ks). Prodány byly 2 Ferrari.
Výsledky ve smíšené kategorii SUV a Off Road vozů uvádíme ve tvaru osobní+užitková verze. První pozici si vybojovalo Hyundai SantaFe (28+17). V říjnu se prodalo neobvykle mnoho drahých off-roadů. Relativně dostupné Hyundai je následováno Volkswagenem Touareg (5+32), dále je v žebříčku Volvo XC90 (24+0) a Toyota Land Cruiser (8+16). Jako perličku opět uvádíme 5 užitkových speciálů Porsche Cayenne (2+5) a dva Range Rovery stejné kategorie (1+2).
Nebudeme–li počítat Volkswagen Transporter (46+112 a k tomu 17 ks Multivan) mezi vany, vypadá první MPV-pětka takto: Renault Mégane Scénic (97+18), Opel Meriva (51+23), Volkswagen Touran (22+42), Citroën XSARA PICASSO (32+8) a Renault Espace (21+18).