Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prodej Opelu prý zkrachoval kvůli obavám z ruské konkurence

V GM před dvěma roky panovaly velké obavy z toho, že ruské automobilky získají přístup k technologiím a patentům Opelu.
Zpět na článek
26. 7. 2011 08:11
26. 7. 2011 18:05
neregistrovaný "Stillborn"
27. 7. 2011 04:20
26. 7. 2011 08:11
Spravna cesta
Ja nie som teda ziadny fanda ani nepriatel koncernu ako niektori, ale ak Opel dostane do ruk VW, bude to rana pre automobilismus. Nie som ani Expert na auta ani ekonom, ale podla mojho skromneho nazoru ide Opel dobrou cestou. Jeho dizajn sa mi uz dlhsie paci. Prajem mu vela stastia.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Stillborn"
26. 7. 2011 18:05
Re: Spravna cesta
Počínání VW se mi dost často příliš nezdá, ale je to velký hráč a evidentně tuhle hru hrát umí. Opel se mi ale nezdá jako značka, o kterou by mohl mít VW zvláštní zájem. A i když mít bude, nejspíš by stejně začal upadat. Alespoň takový mám pocit... Také mi není jasné, jak by se Opel do portfolia značek koncernu VW zařadil. ;-\
27. 7. 2011 04:20
Re: Spravna cesta
Presne tak, uz jsem to tu onehda psal, Opel nema co VW nabidnout, mozna az na podil na trzich, ale jsou to skutecne trhy, kde by uz VW nebyl? Mely by tyto trhy dostatecny potencial rustu? Zrejme ne. Pokud Opel z neceho tezil, byl to pomer cena/uzitna hodnota, ale to je cim dal tim tezsi, konkurence pribyva a neni to jen Skoda. Myslim, ze ve strednedobem horizontu to bude dalsi znacka na prodej do cinskych nebo (radeji) indickych rukou.
27. 7. 2011 08:15
Re: Spravna cesta
Souhlas s oběma... Nechápu, co by tím VW získal, tyto 2 automobilky jsou přímí konkurenti a s převzetím VW by se
(s pravděpodobným používáním stejné techniky) ještě k sobě více přiblížily (navíc už dnes má VW problém udržet kvalitativně Škodu pod sebou a odůvodňovat tak svou vyšší cenu)... Tím pádem by šli podle mně prodeje dolů, navíc koupě Opelu by VW určitě stála velké peníze... Jinak Opel má v GM takovou trochu nevděčnou roli - sama je pouze na trhu Evropy, kde vysoký růst trhu nehrozí a kde je klientela nejnáročnější... Ale když se na to člověk koukne v širším kontextu, tak právě Opel je pro GM klíčový - Opel dodává téměř celému koncernu techniku (turbomotory, podvozky) a je důležitý i pro rozvojové trhy, kde jsou nabízeny jeho modely akorát pod značkou těch amerických (Čína, Již. Amerika atd.). A proto si myslím a doufám, že GM Opel neprodá - podřezával by si totiž větev, na které sám stojí...