Prodej vozů Volkswagen se propadl i v květnu
Prodej hlavní značky VW automobilového koncernu Volkswagen pokračoval v květnu v propadu. Prodej hlavní značky, která se na prodeji celkové skupiny podílí 60 procenty, se snížil v sedmi z posledních osmi měsíců. V květnu se prodalo 499.500 vozů značky VW, o 5,9 procenta méně než před rokem. Důvodem byl hlavně slabší prodej v Číně a Latinské Americe, který nevyrovnal ani růst v Evropě.
Volkswagen však uvedl, že čísla částečně zkreslila i skutečnost, že letos v květnu bylo o dva pracovní dny méně. Po úpravě o počet pracovních dní prodej klesl o 4,8 procenta, v souladu s dubnovým propadem, který byl nejvyšší za několik let. Prodej značky Volkswagen klesá s výjimkou února, kdy prodej stagnoval, od loňského října.
Součástí koncernu Volkswagen jsou kromě značky VW také česká Škoda Auto a Audi, Seat, Porsche, Bentley, Bugatti a Lamborghini. Pokles prodeje hlavní značky může být předzvěstí problémů na úrovni celé skupiny poté, co se v dubnu poprvé od prosince 2009 snížil i prodej divizí Audi a Škoda.
Volkswagen se nejpozději do roku 2018 hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Loni koncern zvýšil prodej o 4,2 procenta na 10,14 milionu vozů, a poprvé tak překonal desetimilionovou hranici. Jedničkou na světovém trhu loni ale zůstal konkurent Toyota Motor, jemuž odbyt vzrostl o tři procenta na 10,23 milionu vozidel.