Takže elektroauta nezvedla svůj podíl ani o desetinku procenta. A to se bavíme o staré EU. Zajímala by mě komplet statistika. A to všechni i přes brutální mediální masáž. To, že benzín udělal pokrok je jasné a je to logický vývoj.
JInak citát:. Dodal ale, že je nutné také podpořit zájem zákazníků o nákup těchto vozů, například zavedením pobídek a rozvojem dobíjecích stanic v celé EU
Přeloženo: Všichnise budou z daní za PHM skládat pár pozérům na jejich šaškování s elektromobilama, které zdaleka nejsou konkurenceschopné.
Ahoj.
Jak píšu níž. Já osobně si nemyslím, že je to tak úplně všechno kvůli dieselgate. Stalo by se to asi i tak. Myslím odklon od dieselů v menších autech.
z dani za PHM se skladame spise na silnice, neb kuprikladu v CR se rocne na veskerych danich z paliv, tedy i tech pro zeleznicni, lodni a leteckou dopravu vybere mene, nez kolik se nasledny rok investuje do vystavby silnic, dalnic a zeleznice, a to se bavime jen o utratach primo od statu na velke dopravni stavby, pricist k tomu jeste stavby ktere plati mesta a maji ty penize take od statu a potazmo od nas, tak je vyber dani z PHM naprosto a totalne prodelecnej a to o vice nez 50% ;-)
mimpochodem nejhorsi dani v CR co se tyka prodelecnosti je silnicni dan, na te se vybere jen cca pulka toho co spolika vyberci aparat dane silnicni dane, pritom jeji zruseni pro nepotrebnost a pritez statnimu rozpoctu maj ve volebnich programech jen tusim dve mensi strany >:D
No... zrovna tahle strana docela dlooouho předváděla, jak neplnit program a mit volice u ritniho otvoru. A proto dnes jsou tam, kde jsou... a letosnich volbach to tak bude snad i s tou oranzovou pakazi.
Tohle nechápu, jak může bejt výběr adní z PHM prodělečnej ? Když někomu ukradnu 50 kč, furt jsem 50 kč vydělal. Nebo on u nás někde stát lidem za palivo ještě platí ? To že je rozcrcá jinde neberu jako použitelnej argument.
psal jsem o dvou danich prvni z pohonnych hmot kde se vybere spotrebni dan a DPH, a kdys se tyto dve dane z pohonnych hmot sectou, tak to nepokreje ani vydaje statu ktere za nasledujici rok utrati na vystavbe a modernizaci silnic, dalnic a zeleznic ;-)
druhou dani je pak silnicni dan, ktera je v tomto state ztratova jiz pri jejim vyberu, aneb stat stoji mnohem vice ten aparat s uredniky ktery ma vyber silnicni dane nastarost, nez kolik za dany rok na teto dani vybere ;-)
Kdyby se ty silnice stavěli kvalitně a trochu se u toho myslelo tak by vydrželi desítky let a ne dvě zimy. Nejlepší když v obci udělají novou silnici a za 3 roky tam kopou novou kanalizaci...
No ty kráso, z tebe by mělo kontrolní oddělení FÚ radost. Tak z benzínu se silniční daň nevybírá. >:D
Předmětem daně silniční jsou silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla (dále jen „vozidla“)
a) registrovaná v České republice,
b) provozovaná v České republice a
c) používaná
1. poplatníkem daně z příjmů právnických osob s výjimkou používání k činnosti veřejně prospěšného poplatníka daně z příjmů právnických osob, pokud příjmy z této jeho činnosti nejsou předmětem daně z příjmů, nebo
2. poplatníkem daně z příjmů fyzických osob k činnosti nebo v přímé souvislosti s činností, ze kterých plynou příjmy ze samostatné činnosti podle zákona upravujícího daně z příjmů.
To ale je argument = drtivá většina daní z pohonnejch hmot respektive vybranejch z dopravy nejde do oprav a výstavby silnic a dálnic = ale stát je prostě rozfrcá. A bohužel je to daleko víc než 50% = reálnější číslo je 90% ;-\
A to nám zatim Němci co se vymkli normálu jak tu padlo a další posílaj až 80% ceny nový dálnice = počkej až je to přejde ;-)
Nejhorší je že by pokryla = ale třeba jak teď vymyslela důchodová komise a oznámil šéf poradců premiéra maník s nejvyššim důchodem ve státě [odkaz] musej se někde vzít miliardy na dotace důchodů = protože přece nezměníme důchodovej systém když prodělává = když ho můžem třeba místo stavby silnic atd. = dotovat >:D >:-[]
Nejhorší je že by pokryla = ale třeba jak teď vymyslela důchodová komise a oznámil šéf poradců premiéra maník s nejvyššim důchodem ve státě [odkaz] musej se někde vzít miliardy na dotace důchodů = protože přece nezměníme důchodovej systém když prodělává = když ho můžem třeba místo stavby silnic atd. = dotovat >:D >:-[]
Přesně! A o tom se nikde nemluví ani nepíše. Armáda úředníků (v tomto případě spíš úřednic finananční správy) spolyká na mzdách velké procento vybraných peněz a někdy to ani nestačí. Takže v některých případech daň existuje jen proto, aby se zaplatili úředníci. Něco strašně smrdí v tomto státě!... >:-[]
Je to celkem normální. Můj známý z UK by to nazval job protection/ creation scheme. Podobně například nebyli ochotni v New Jersey zrušit zákaz tankování svépomocí; co by ti chudáci obsluhující pumpy dělali, že. :-) Jsou případy, kdy by stát mohl akceptovat ztrátovou daň, protože má nějakou funkci, ale pořád to není žádoucí. V širším měřítku jde o otázku efektivity státní správy.
Jo souhlas, Armáda úředníků je brutální zátěž pro rozpočet. Pokud by zjednodušili daně a udělali přiznání na jednu stránku A4, mohli by propustit víc jak půlku finanční správy ;-) ... A bylo by i na ty lepší důchody >:D
Sakra to by byly tisíce ženských bez práce, protože finančáky si nehrají na genderovou rovnováhu... :-! Ono by se toho pro ně zase tak moc nezměnilo, akorát by nebyly za to nic nedělání placené.... :-!
Nepanikař. To je přirozené. S pokračujícím zvyšováním výkonu a snižováním spotřeby se benzínovým motorům podařilo hlavně v menších autech dostat k hranici, že diesel (většinou dražší) přestává mít při průměrném ročním nájezdu rentabilní.
Tohle jsem věděl už dávno. Byla to jen otázka masového příchodu turbibenzínů.
To je celý.
Vem to tak - vem si Fabii starou 1.2 nebo 1.4 versus 1.9TDI. Neporovnatelnej rozdíl. TDI vo raketu víc jede a nežere.
Dneska? Kdo chce 1.4TDI místo 1.2TSI? Proč? Nikdo.
dalej nic, ono je uplne fuk co kdo udela, trh si to zaridi tak jako tak sam a pres nesmyslny zasahy politiku
zrusit prime dotace a dane finance spise vyuzivat na vystavbu infrastruktury, ostatne na soucasnou fosilni infrastrukturu ty dotace dal bezej byt neprime, ale porad v tak obrich castkach, ze bude jeste hoodne dlouho trvat nez se neco zmeni
jen pro predstavu jak dotujeme fosilni prumysl v CR, kdys se nekde modernizuje silnice nebo dalnice, tak sjezd a najezd od benzinky je soucasti rozpoctu coby vyceprace a plati to stat bez spoluucasti toho komu patri ta benzinka, na dalnici je prumer takoveho sjezdu a najezdu okolo pul miliardy a na silnici 1 tridy okolo 100 milionu korun, a platime to my vsichni :yes:
Re: jo, takze abychom prenesli produkci CO2 ze silnic do ele
Elektráreň v aute? Ty si asi spadol z jahody. Všetci tu skučíte, jak je elektromobil drahý, nerentabilný a nekonkurencieschopný, a zrazu sú palivové články a vodík najlepšie, aj keď sú ešte o triedu drahšie? :-!
Re: jo, takze abychom prenesli produkci CO2 ze silnic do ele
Elektrárny se hlídají líp, aspoň na papíru. Třeba ty polské, s výjimkou na limity, které údajně i tak porušují. A přechod od uhlí tam nehrozí, protože mají armádu horníků a co pak s nimi.
Těším se, jak záběry na lidi peroucí se o máslo nahradí bitka o nabíjecí kabel.
Re: jo, takze abychom prenesli produkci CO2 ze silnic do ele
Dneska je problém ve městech zaparkovat, kdyby i jen polovina potřebovala dobíjet, tak je to apokalypsa jak se slevou na cukr před Vánoci :-) Jako na rovinu, mně je jedno, jak to dopadne, jestli si budu kupovat dál benziňák nebo elektro, neušetřim ani prd, celkově to s emisema taky nehne a dobiju si to nějak doma v garáži třeba přes třífáz. Ale nesdílím tu ignoraci problémů, bezbřehou adoraci EV a to, že se skládám na ty, co se považují za průkopníky.
Re: jo, takze abychom prenesli produkci CO2 ze silnic do ele
Máš velmi měkký představy o apokalypse = až přijde bude to myslim fakt o hodně horší :-)
I kdyby prodeje elektroaut stouply o 500% tak než jich v celkovym počtu bude 50% je to na roky a roky = do tý doby neni problém mít indukční dobíjení na každym parkovacim místě ;-)
Viz aktuální Čína [odkaz] nebo roky americkej kontinent = zrovna v tomhle je EU dost nebo spíš hodně pozadu
A to nemluvim o postsovětskejch státech Evropy = začínáme ztrácet kontakt s realitou = timhle tempem bude za chvíli těžkej soupeř i Jižní Amerika >:-[]
Re: jo, takze abychom prenesli produkci CO2 ze silnic do ele
Já to vidím jinak - fanošukové EV asi žijí v představě, že jim má někdo povinnost stavět dobíjecí stanice. Ať si to každej zacáluje ze svýho.
Na formě nabíjení nezáleží, kabel nebo indukce, ale dneska auta stojí kde se dá. Když prostor fyzicky nestačí, po jeho částečném zabrání nabíječkama nebude už tuplem. BTW dnes když bude parkovat podél chodníku 10 fábií a 1 kaďák, tak potřebují součet délek + mezery (pokud někdo neparkuje jak kkt). S nabíječkama bude 11 míst o délce, aby se tam ten kaďák vždycky vlezl.
I to Norsko, co se pasovalo do role propagátorů to nedává a to má prachů z ropy, že neví co s nima.
Tak mě napadá, že si dám patentovat novinku - hypotéku na nabíjecí parkovací místo. Když dneska v Praze stojí čtvrt míče obyčejný před panelákem, tak to bude darda. A pak si vás kůpím všecky >:D
Re: jo, takze abychom prenesli produkci CO2 ze silnic do ele
Mimo mísu... zkus myslet vlastní hlavou.
Lidí je prostě moc... a minimálně Evropa chudne.
Na to první není lékem vyrábět stále větší auta.. nejlépe SUV... a na to druhé není rozhodně lékem vyrábět výrazně dražší auta...
Řešení je vlastně jednoduché: auta do 4 metrů, s benzínovým motorem do 100 koní... a životností zase aspoň 10 let = poloviční výroba, poloviční produkce CO2 i všech jinejch smradů.
Při výrobě i při provozu... a přitom se těch menších aut vejde do stejného prostoru o hodně víc...
Zkoušel sis někdy představit, že při parkování o metr delšího auta potřebuješ na 1000 aut minimálně o kilometr delší řadu?
Kolik tisíc aut parkuje denně třeba v Praze...?
Re: jo, takze abychom prenesli produkci CO2 ze silnic do ele
No, vytáhnout je jednu část celého prohlášení Ti sice prospělo, ale jinak ses s tím nevypořádal.
Ale jinak Auris mi moc nevadí.. hybrid proč ne, a nemá moc přes 4 metry.
I když pro většinu lidí zbytečně, Yaris v hybridu by úplně stačil, ne?
To co potřebujeme je naplňovat jen skutečné potřeby... a nezaměňovat dobrej pocit s potřebou.
Jo, já si taky rád zařídím rychle silné auto... ale připouštím, že takové není ideál pro každodenní provoz, a pro všechny.
A nejsem ten druh co říká.. já ho chci, tak já můžu.. ať to nedělají ti ostatní!
Myslím, že vzhledem k okolnostem - a tím myslím počet lidí a stav planety - silná auta patří zavřít do "rezervace".
Když bude možné si půjčit silné auto a zajezdit si na uzavřené trati, tak mi to jednou, dvakrát ročně stačí... zatím to jde na některých okruzích. Ještě by to chtělo něco podobného pro "okresku".
Takový rallye k pronajmutí. :-)
Re: jo, takze abychom prenesli produkci CO2 ze silnic do ele
Silná auta zavřít do rezervace, pak už stačí to celé správně centrálně naplánovat a každému říct, jaké že ty jeho skutečné potřeby jsou, aby si náhodou nekoupil silnější auto. Občas se nestačím divit :-O
Re: jo, takze abychom prenesli produkci CO2 ze silnic do ele
Ciste pokrytectvo. Na jednej strane kecas nieco o skutocnych potrebach a zavierani silnych aut do rezervacii a hned za tym, ze pokial bude moznost si ho pozicat na okruh tak ti to bude aj vyhovovat a zaklincujes to, ze nie si z tych co by hovorili:".. já ho chci, tak já můžu.. ať to nedělají ti ostatní!" Ukazkova schiza. Bud jedno, alebo druhe.
Tak bud zrusme "silne" auta a bez vynimky, ziadne okruhy a podobne zalezitosti pre bohatych a rovnako zrusme akykolvek motosport, pretoze to nie je skutocna potreba.
Rovnako nech ustredie strany rozhoduje, co je "skutocna" potreba - pretoze kratky yaris musi stacit.
Dufam, ze nevlastnis ziadne silne auto, rovnako nemas velke auto - idealne nieco vo velkosti yarisa a dufam, ze nemas viac ako jedno auto, inak je tvoj nazor vies co.
Re: jo, takze abychom prenesli produkci CO2 ze silnic do ele
No, to žes to nepochopil ještě neznamená, že to tak není...
Co je na tom tak těžkého k pochopení ale nevím.
Pár silných auta na uzavřeném okruhu... a každý, kdo cití potřebu si jít zajezdit rychle, tak může... a relativně bezpečně.
A přitom nezabírají místo na přelidněných silnicích, uvnitř měst a na ucpaných parkovištích...
Zkus o tom přemýšlet, než zase začneš plodit. "Nerozumím tomu"... a "je to blbost", to jsou opravdu dvě odlišné kategorie.
A Yaris byl příklad . nahoře píšu o 4 metrech a 100 koních... budeš se divit, ale mám dvě auta, protože potřebuju mít dvě auta... ale jedno je kousek pod metry, druhé kousek nad... obě jsou atmosferické benzíny s dlouhou životností.
A obě překvapivě jezdí docela úsporně, na to, že to jsou atmosferické benziny...
Re: jo, takze abychom prenesli produkci CO2 ze silnic do ele
Samozrejme, ja mam lepsi napad - ziadne auta, a mozes si svoje "potreby" hrat doma za PC ako simulator. Problem vyrieseny, a kazdy kto si chce zajazdit urobi to uplne bezpecne a bez dalsich emisii.
Mas dve auta, lebo ich "potrebujes". Ja takisto potrebujem teraz kombik a potom budem potrebovat SUV, alebo kamion, pripadne autobus. Ja sa ale aspon netvarim ako pokrytec, ktory nevidi dalej ako za svoj prah narozdiel od teba. A nemam potrebu nikomu nic zakazovat a neskryvam to za pseudoeko reci, ale nech ostanu tie moznosti, ktore akurat nahodou tvojim potrebam vyhovuju. Takze ano, rozumiem tomu a to co vravis je blbost.
Re: jo, takze abychom prenesli produkci CO2 ze silnic do ele
Já se nepotřebuju vypořádávat = většinu toho řikám opakovaně možná už dávno před tebou ;-)
Auris sme vzali protože sme dva kluci skoro 190 :-)
Yaris hybrid je pro město dobrá volba = my jezdíme trochu i po Středočeskym kraji a prostě sme chtěli o píď větší = reálnej rozdíl mezi spotřebou neni moc velkej. Mám rekord 1,9 litru tuhle náhodou dvě popojížďky za sebou 2,7 a 2,8 ale to sou extrémy. Reálně to bejvá tak 3,9 až 4,6 l. Ale oba jezdíme relativně dynamicky = za prvních 10t. km zatim spokojenost :yes:
Naplňovat skutečné potřeby zní rozumně = ale velmi snadno se to zvrhne v komunismus socialismus = a to se fakt nepovedlo ;-\
Jestli chceš říct používat rozum tak jo = ale toho byl vždycky nedostatek a lepší to nejspíš hned tak nebude ;-)
Máš to ve spoustě sci-fi filmů i knížek = a souhlasim s tim = pro běžný popojíždění je škoda plejtvat ropou = elektroauta, vodík nebo tak něco. A spalovací motory do zábavnejch aut = který v reálu zajímaj jen zlomek lidí
Vidím ako po dieselgate vypúšťajú diesle menšie CO2 oproti benzínom xDDD. Acea si môže nechať všetkých smraďochov, veď to je čistá rakovina. Môže to síce vyzerať, že si se*em do huby pretože sám vlastním naftové auto. No asi po dvojročnej skúsenosti čo to auto vlastním som si uvedomil strašnú chybu. Oproti benzínu sa dlhšie zahrieva, je hlučný, neskutočne to smrdí, spotreba tiež nie je taká úžasná a servis radšej ani nebudem spomínať. Diesel si nikdy viac nekúpim.
tak klika je klika, o tom zadna :-! kdo ma doma HTC Vive, tak si muze takovou jizdu kde se startuje klikou vyzkouset na tehle pracicce kterou nase malickost co se modelu auta tyce, delala pro Brainz a potazmo finalniho klienta Skodu Auto :-)
Nové dieslové motory smrdia tiež poriadne, šak to cítim keď idem pešo po meste, ale asi začnem nosiť rúško ako v číne alebo nejakú plynovú masku. Btw Mám desaťročné auto s comon railom takže zas až tak staré to neni.
10 let starý nafťák už je úplně o něčem jiném než současné diesely. Takový ten kyselý zápach ani náhodou. Vím o čem mluvím. Za posledních 10 let jsem vystřídal 4 a ten poslední 2 tdi se vstřikováním močoviny není vůbec cítit. Žádné saze i zápach.
No vidíš, ja som vymenil 8 ročný cr dízel za oužasný moderný benzín a ten smrdí o hodne viac ;) . Po štarte si spomenieš na 2t motory a výfuk je po dvoch mesiacoch čierny ako komín starej chalupy >:D
kokos šak jasné že benzín po štarte smrdí pretože katalyzátor nefunguje jak má ale jak sa zohreje, čo je veľmi rýchlo tak už necítiš nič a keď ti to smrdí furt tak si ho vymeň, kristuš mária on ti povie že po naštartovaní benzín smrdí, to snaď nie je pravda >:D
Ja mam zase opacnou zkušenost. Mel jsem předtím kombika LPG a vadilo me caste tankovani, občas nekde na venkove po vecerech zavrene LPG stanice, méně mista v kufru a smrdi to taky :-) Ted mame dva naftaky a oba topi dřív jak benzinova auta. Mel jsem několik 405,205, a ted mame 206 a 5008 a C5 a všechny v nafte topi dřív jak benzinak, ty stary dieseli měli maly a velky okruh vody, takze se ohrali téměř okamzite, a ty modernejsi mají pomocne elektricke ohrivani, takze topi taky drive nez většina benzinu. Dokonce tusim tady na AUTO.CZ byl test focusu 1,6 vs TDCI a ten naftak i dle testu topil drive. A co se hluku tyce tak pouze při rozjezdu na první dva kvalty je to trosku hlucnejsi, ale na neutral nebo za jizdy uz zvuk naftaku vůbec nevninam. A ani nemuzu rict, ze by smrdeli. Ano smrdeli mi ty 405 a 205. Smrdi mi ještě ta 206 protože ma motor 1,9D. Ale 5008 a C5 s FAPem uz necitim ani když parkuji v garážích, nebo spis takto, není to o nic horsi/lepsi smraz nez z modernich primovstrikovych benzinu. Co se servisu tyce tak par "naftových veci" se dělalo, ale vzhledem ke kilometrum se to stále vypaltilo. S naftou se mi jezdi pohodlneji ve velkych autech. Naopak v ibize a fabii se mi mnohem lepe jezdilo s HTP, které bylo po meste krasne lehke a zive na ovladani. Ja osobne bych diesel vymenil jezdie za nejaky turbo benzin 1,4/1,6 nebo atmosféru minimalne 2,0, ale tam ta spotřeba bude nekde jinde, a predelat na LPG to uz dost dobře nejde ty primovstriky. A CNG je strasne omezena nabídka a na bazarech obzvlast. A na nove auto bohužel nemam, protože auta velikosti C5/Mondeo/5008/C4 Picasso jako nove stoji proste moc a to jsou v zakladu s motorem 1,6 atmosféra benzin, coz proste není adekvatni pohon pro takova auta.
Dieselové aut mohou spolehnout na moderní technologie, které emise výrazně snižují, stále produkují větší množství NOx než benzinové agregáty. Ty ale, jak jsme si řekl výše, produkují více CO2. Jde tedy vlastně o volbu mezi emisemi NOx, které mají okamžitý vliv na zdraví člověka nebo CO2, který může v dlouhodobém horizontu ovlivnit klima planety.
Výše popsaný vývoj je bezesporu velmi pozitivní. Nafťák je prostě z principu smrdutější, než moderní benziňák. Až přímovstřikové benziny dostanou i filtr pevných částic (s jeho dlouhou životností by prý něměly být žádné problémy), bude to ideální řešení. Argumentace s vyšším CO je úplně idiotská, protože podíl jeho emisí automobilovou dopravou je celoplanetárny zcela minimální, až zanedbatelný! :-!
Co? No čistě benzinový (popř. plynový) pohon, bez těžkého balastu přidaného hybridního ústrojí (elektromotor + přídavná baterie) a bez automatické převodovky či variátoru. Přeplňování mi naopak nevadí, jen tři válec ale ano (kromě použití v minivozech) :-!
Prečo zbytočný balast, ty ju nepoužívaš 12x za deň? >:D . Na minulom aute bopa elektrická a a) nikdy s ňou nebol problém a b) nikdy mi nechýbala (okrem vyblbnutia sa na prvom snehu) Neočakávam, že to Arese pochopí. Momentálne mám v aute "poctivú" ručnú brzdu a minimálne pre manželku je to skôr na príťaž. No aspoň že nemusím trpieť na súkromnom aute manuálnu prevodovku >:D >:D
:-)))). no, ja take netrpim na aute jen tak nejaky hloupocky automat dnesni doby. ja mam plne automatizovanou prediktivni prevodovku, ktera vzdy s predstihem presne pochopi moje myslenkove pochody a podle toho zaradi - moje myslenkove pochody zprostredkovavam pomoci leve nohy a prave ruky, co by komunikacniho kanalu - nemohu si to vynachvalit. ;-):yes: p
Pokud by sis pozorně přečetl můj příspěvek, tak bys takovou pitomost nemohl napsat. Benziňáky jsou na tom vůči nafťákům emisně daleko líp. (myslím tím samozřejmě jedovaté látky, ne neškodné CO2) :-O
Máš to v hlave popletené. Bavíme sa o autách. Alebo jazdíš na kravách? Pri tých sa rieši skôr metán, nie? >:D
CO2 produkovaný autami sa počíta v rovnakých jednotkách ako NOx dieslov, s tým rozdielom, že dieslov je viac iba v Európe, väčšina sveta jazdí na ten strašne čistý benzín.
Letos už jsem se rozhoupal apo 14 letech obnovil vozovej park. A po letech na LPG mam, světě div se, normálního benzínáka. Sice s mym nájezdem jsem pokukoval po nafťákovi ale ty mi smrděj, čmuchat se to nedá. Zlatý starý Avie se smradem nafty a oleje. Z dnešních jde síra nebo co to je za nečuchatelnej humus. A musel by bejt za stejný peníze jako benzín. Taky mně nakoplo že je asi poslední šance koupit normální (i objemově) motor bez turba a taky plní Euro6. Nějaký CO2 mně nikdy nezajímalo, tak jako před 20 lety, ani za 20 let mně zajímat nebude. A když dokáže Vitara na benzín jezdit v průměru kolem 5,5L nevidim důvod pořizovat nafťáka, kterej by výrazně míň nežral. Dneska bohužel už nový auto na LPG prakticky neseženeš a CNG beru jako slepou uličku s dojezdem jako elektrošroty. Bohužel kravinám jako TPMS a start-stop jsem se už vyhnout nedokázal :-(
Ze článku na mně jasně dejchlo - zavařili jsme dieselgatem nafťákum, je třeba zatočit i s benzínama - světlým zítřků, vstříc.
Kdyby fakt politici mysleli a zakázali třeba převod aut mladších 5 let.... a né ještě podporovat konzm s timhle náročnym spotřebičem (suroviny a místo na planetě)
Klidně ať se zvednou ceny aut. Od doby krize jsou auta ošizený a podceněný a můžeme si z našeho českýho pohledu říkat co chceme. Měl by vzniknout tlak na výrobce s minimální výdrží řekněme 0,5 mega km a 15-20 let. A né je nechat ať nám vnucujou každý 3 roky novou šunku. U firem je to extrém po 3 letech ale znam i soukromníky, koho auto za 2-5 let "přestane bavit" a chce jiný. Sorry ale tohle je průser, kadžý auto na světě zabírá min 5m2 a každý který se nevyrobí, je jenom dobře. Klidně bych byl pro zavedení daně z převodu auta jako je to u nemovitostí (i když to považuju za zlodějinu). Doved bych si představit třeba po 10 letech repasovací sadu na auto, kde by se vyměnilo všechno opotřebený a dalších 5-10 let by byla dál záruka na funkčnost/mobilitu. A né že automobilka uvede za 3 roky xiftlift a za 5 let novou generaci a už při druhý servisce ti prodejce naznačujue jak máš zastaralý auto a že už neni "in" a bylo by vhodný ho vyměnit.
Tebe niekto drzi pistol u hlavy, ked po troch rokoch musis kupit novu sunku? Ad2: keby vyrobca take auto vyrabal, tak ho nezaplatis, lebo budes znovu fnukat ake je drahe, nehovoriac, ze mnoho ludi nechce vlastnit rovnake auto nejako extra dlho a je jedno ci je to funglovka, alebo jazdenka.
Ad3: vsak kludne si kup auta hned 2. Jedno budes servisovat a druhe zavri do garaze, o 10 rokov ho mozes preskladat na jedno funkcne - lebo to je presne to iste co navrhujes, ale vlastne zistis, ze mozes predsa uzivat to druhe a nemusis prehadzovat nic a tudiz si vlastne na zaciatku minul 2xtolko penazi, miesto toho si si za rovnaky balik mohol kupit auto nove aktualne zodpovedajuce podmienkam. Vo vysledku - prachov si minul rovnako, materialu sa minulo rovnako, ale hlavne, ze sa "setri" - predovsetkym nech to stoji, co to stoji.
Dnes se již diesel nevyplatí, co ušetříte na palivu, takže v době vysokého znečištění, aby nahradil třeba auta na benzín a plyn CNG. Tak příští koupím nové auto Fabia IV nebo VW Polo 6 na benzín 1,5 TSI :-!
A mame tu dalsi zo serie naplanovanych clickbait clankov.
Dalsia faza bude narast benzinovych hybridov. Z toho pohladu su dizle slepa ulicka. Okrem nakladnej/hromadnej dopravy a serioznych offroadov.
Tak jo >:D Ten boj proti globálnímu oteplování už vážně dosáhl statutu "ideologie". Radši ať benzíňák produkuje o něco více CO2, které je z automobilové dopravy stejně zanedbatelné a pro člověka není přímo škodlivé, než aby mi diesel kouřil pod nos rakovinotvorné saze.
Chápu, že pro některé účely se diesel nahradit nedá (náklaďáky, dodávky, fleety pro cesťáky...). Ale říct, že si škodíme odklonem od dieselu, může jenom zelenej idiot. Tak zelenej, až v důsledku vlastně vůbec zelenej není :-)