Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje aut v Evropě: Srpen kazí naděje, pád trvá

Aleš Jungmann
Diskuze (21)
Už už to vypadalo, že se evropský trh s novými auty dává pomaličku do pořádku a ono, bohužel, ne. Pád trvá a to i v Německu.

Prodeje nových aut v Evropě dále klesají. V Německu se v srpnu meziročně prodalo o 5,5 % méně automobilů (celkem 214.044) než vloni, což je po dvouprocentním nárůstu v červenci, který měl věstit konec zlých časů, studená sprcha. A byť srpen je dle analytiků méně vypovídající období, nejspíše nás čeká chmurný závěr roku. Za období prvních osmi měsíců je německý trh „dole“ o sedm procent.

Ještě o něco více neslavně dopadl srpen ve Francii, kde se prodeje propadly o 11 procent (85.565 aut). Itálie, která se předchozí měsíc relativně držela s meziročním poklesem o dvě procenta, se propadla o procent sedm na necelých 53 tisíc prodaných aut. Španělsko klesá o 18 procent na 38.872 prodaných vozidel, krátkodobá radost ze zlepšení v červenci pominula.

Podle expertů je to nejhorší stále před námi: září a říjen mají být velmi, velmi špatnými měsíci. Prodeje aut v Evropě jsou nyní na dvacetiletém minimu, zákazníci zkrátka čekají na zlepšení ekonomické situace a pokles pokračuje již pátým rokem.

Aleš Jungmann
Diskuze (21)
5. 9. 2013 07:56
Re: KDO BY TAKY V EVROPĚ CHTĚL KUPOVAT POPELNICE NA BENZÍN A
No jo, já vím, že taky Dejvymu Ráthů věříš, že nevěděl, že nemá v tašce sedmičku vína... Užij si to 8-s
4. 9. 2013 22:28
Re: logický vývoj..
Tak to budeš mít mnohem větší přehled než já. Sám to fakt neřeším, už mám druhý Acer, a i když se na ně nadává, tak mi to jede OK. No je pravda, že je zapnutý skoro pořád, takže potvrzuji Tvou zkušenost :-) . Mimochodem první byla Toshiba 1993/4, ta vydržela všechno, stálo to asi 100 tisíc /byl služební, leč můj/ a problémem nebyl ani pád ze stolu na zem. Jen to byl děsný šrot po HW stránce. Takový HP se mi rozpadl těsně po záruce 1 rok, a to byl kousek za 40 tisíc koupený v tomto tisíciletí, takže už za relativně rozumných cen.

Když se vrátím k autům - myslím, že je to podobné, kus od kusu. Ale řeknu Ti popravdě, že patřím k těm, co auto nové kupoval letos. I když to předchozí fungovalo téměř bezchybně, už jsem měl čím dál menší pocit jistoty a důvěry v to auto při cestách přes tisíc kilometrů daleko. Nové se sice taky může vymstít, ale přeci jen jsem si mnohem jistější a záruka plus mobilita by případný problém vyřešit měly. Ale obecně, jsem přesvědčen, že kdyby lidé měli relativně neomezený příjem, tak by jednoznačně upřednostňovali nová auta, nejen pro spolehlivost, ale i bezpečnost. Jinak - výjimky určitě najdeš všude.

A ještě k PC - pamatuji, jak mi odešla CD nebo DVD mechanika (je už to roků...). Když jsem našel záručák, bylo to přesně den po uplynutí záruky :-) .
4. 9. 2013 22:13
Re: logický vývoj..
já notebooky prodávám a říci který model a který výrobce vydrží nelze, je to kus od kusu, ale velká část jich vydrží přesně 2roky a dva měsíce od prodeje a pak mají fatální závadu - nejčastěji odejde základní deska. Zajímavé je, že ty notebooky co se používají každý den jsou téměř nesmrtelné, ale takové ty hýčkané, co se pouští 2x do týdne se podělají těsně po záruce tak na 99% :-)
4. 9. 2013 21:50
Re: logický vývoj..
Kdybych notebooky nepoužíval už 20 let, tak bych asi byl potichu. Pravda, ten první vydržel dodnes. jenže už 15 let prakticky stojí, protože rychle morálně zastaral. Měním zhruba po 4 letech a musím říci, že několik dalších po těch letech odešly do věčných lovišť, až ten poslední konečně vydržel podstatně déle (kupodivu kritizovaný Acer).

Ale opravdu to tak obecně říci nejde, jak to Mirek napsal. Naopak, dříve se dal používat tak 2-3 roky, čtvrtý rok už to bylo zoufale pomalé (a to i když jsem reinstaloval systém!!), a nyní to vydrží celkem dlouho, protože vývoj nároků na HW se výrazně zpomalil - takže jde o to nekoupit křáp, co se hned rozpadne.
4. 9. 2013 21:32
logický vývoj..
před 10ti lety stál slušnej notebook 40tis a vydržel 5let, dneska stojí 15tis a vydrží 2roky a lidi se s tím stejně nedokážou smířit, ale zvyšující se nároky je stejně dotlačí si koupit nový i kdyby se náhodou za dva roky nepodělal, to stejné je i s telefony. U aut je to podobné jen z části - kvalita šla dolů, servisní nároky nahoru, ale cena zůstala stejná, nároky se ale nemají až kam zvyšovat a tak lidi začli chápat, že starší relativně spolehlivé auto se vyplatí víc,než nové, které nikdo nebude chtít ani jako ojeté... a bude hůř