Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje aut v červenci: podíl LUV dosáhl 17%

Ondřej Láník
Diskuze (15)
V červenci se prodalo 10769 nových osobních a 2202 lehkých užitkových aut. Jejich podíl tak opět vzrostl a to na 17% celého trhu. Jeho velikost zůstává několik procent pod úrovní minulého roku...

Nízkým počtům prodaných osobních automobilů, ani výraznému růstu popularity lehkých užitkových aut se letos už asi nikdo nediví, takže první měsíc druhého pololetí byl standardním pokračováním dosavadního vývoje v první polovině roku 2004. Prodalo se 10769 nových osobních a 2202 lehkých užitkových aut. Jejich podíl tak opět vzrostl a to na červencových 17% celého trhu.

První dnešní graf je asi tím nejzajímavějším, co vývoj českého trhu osobních automobilů nyní nabízí. Podíl lehkých užitkových automobilů nepřestává růst, v červenci poskočil na rovných 17 % celého trhu a je možné, že se po prázdninách dočkáme více než dvacetiprocentního podílu. Nemít odvozené LUV od osobního kombi, SUV nebo jiného akceptovatelného vozu, znamená přijít o zákazníky, kteří jdou nakonec ke konkurenci. Situace mezi LUV se stává poměrně nepřehlednou, protože ve třech třídách (do 2000 kg, 3000 kg a 3500 kg je již přes 140 různých automobilů!

Červencová první pětka automobilových značek vypadá úplně stejně jako v červnu. Žně, které měl VW v červnu (1054 prodaných vozů), se neopakovaly. Golfů se prodalo v červenci 255 ks (v červnu to bylo 720 ks !). Renault, Ford i Peugeot prodali v červenci téměř shodné počty osobních aut, sečteme-li osobní a užitkové verze, je z této trojice nejúspěšnější Ford.

Prodej osobních automobilů v červenci
Poř. značka prodej OA [ks] % trhu OA
1. Škoda 5194 48,23%
2. Volkswagen 805 7,48%
3. Renault 513 4,76%
4. Ford 507 4,71%
5. Peugeot 502 4,66%
6. Opel 365 3,39%
7. Hyundai 345 3,20%
8. Toyota 298 2,77%
9. Daewoo 297 2,76%
10. Citroën 255 2,37%
  Celkem trh OA 10769 100%

Podíly tříd

Podíly jednotlivých tříd v červenci a v období leden-červenec
  7 / 2004 7 / 2004 1-7 / 2004 1-7 / 2004
  ks podíl v % ks podíl v %
Mini 348 3,23% 2275 2,90%
Malé 5075 47,13% 41468 52,80%
Nižší střední 1491 13,85% 11048 14,07%
Střední 2653 24,64% 14973 19,06%
Vyšší střední 363 3,37% 2596 3,31%
Luxusní 21 0,20% 173 0,22%
MPV 552 5,13% 3983 5,07%
Sportovní 88 0,82% 596 0,76%
Terénní 178 1,65% 1431 1,82%

Třída Mini

Ve třídě nejmenších poprvé výrazněji promluvila do pořadí Kia Picanto (68 ks), s 82 prodanými vozy Matiz vede třídu toto malé Daewoo. Modely Panda (56 ks) i C2 (22 ks) měly tentokrát slabší měsíc. Zájem upadá o Opel Agila (11 ks).

Mini
  model prodáno ks podíl ve třídě v % (bez LUV)
1. Daewoo MATIZ 82 23,56%
2. Kia PICANTO 68 19,54%
3. Fiat PANDA 56 16,09%
4. Hyundai ATOS 36 10,34%
5. Citroën C2 22 6,32%

Malé vozy

Po krátké přestávce se na čelo dovozových malých vozů vrací Peugeot 206 (291 ks), za ním jsou korejské Kalosy (193 ks) a Getzy (189 ks). Volkswagen Polo je až na 11. bodovaném místě ve třídě, i přesto, že došlo k přebudování ceníku a zlevnění žádaných modelů. Zákazníci, kteří se rozhodli v červenci pro Fabii buď dostali slušnou slevu, nebo si teď rvou vlasy, protože mají v garáži „starý model“. Dealeři možná své zákazníky včas informovali o chystané inovaci, protože se prodalo nejméně Fabií v letošním roce (3162 ks). Na druhou stranu zůstává podíl ve třídě na obvyklých 62 % a Fabia tak netypicky kopíruje vývoj na trhu (viz graf).

Malé vozy
  model prodáno ks podíl ve třídě v % (bez LUV)
1. Škoda FABIA 3162 62,31%
2. Peugeot 206 291 5,73%
3. Daewoo KALOS 193 3,80%
4. Hyundai GETZ 189+1 3,72%
5. Toyota YARIS 176+3 3,47%
6. Ford FIESTA 158 3,11%
7. Renault THALIA 145 2,86%
8. Citroën C3 141 2,78%
9. Opel CORSA 103+9 2,03%
10. Renault CLIO 89+10 1,75%
11. Volkswagen POLO 85 1,67%

Nižší střední třída

Prodej Volkswagenu Golf se z abnormálních 720 kusů prodaných v červnu dostal na „běžnou“ hodnotu 255 ks a stále vede třídu. Po připočtení užitkových verzí je rozdíl mezi Golfem a druhým Focusem pouhých 7 vozů. Ke dvousetkusové metě se přiblížily i francouzské vozy Peugeot 307 a Renault Mégane.

Nižší střední třída
  model prodáno ks podíl ve třídě v % (bez LUV)
1. Volkswagen GOLF 255+4 17,10%
2. Ford FOCUS 200+52 13,41%
3. Peugeot 307 129+71 9,12%
4. Renault MEGANE 136+62 8,92%
5. Opel ASTRA 133 8,65%
6. Mazda 3 73 4,90%
7. Honda CIVIC 66 4,43%
8. Toyota COROLLA 60 4,02%
9. Hyundai ACCENT 55 3,69%
10. Nissan ALMERA 42 2,82%

Střední třída

Nová Škoda Octavia postupně zvyšuje podíl domácí značky ve své třídě, nahlédnete-li však do našeho grafu, růst prodeje nezaznamenal žádný výrazný skok ve chvíli uvedení nového modelu, prodeje Octavie rostou konstantním tempem vlastně už od slabého měsíce ledna. Pobídky ve formě výbav zdarma a slev udržují letitý Volkswagen Passat na prvním místě dovážených vozů střední třídy, v červenci vede Passat s výrazným náskokem. (Vývoj prodeje vozů koncernu Volkswagen najdete v tomto grafu). Na pátém místě je první zástupce prémiového segmentu-Audi A4 a za ním nový Peugeot 407.

Střední třída
  model prodáno ks podíl ve třídě v % (bez LUV)
1. Škoda OCTAVIA 1824 68,75%
2. Volkswagen PASSAT 290+29 10,93%
3. Ford MONDEO 84+30 3,17%
4. Mazda 6 59+17 2,22%
5. Audi A4 55+14 2,07%
6. Peugeot 407 34 1,28%
7. Mercedes-Benz C 33 1,24%
8. Alfa Romeo 156 30 1,13%
9. BMW 3 30 1,13%
10. Toyota AVENSIS 28 1,06%

Vyšší střední třída

Bez Škody Superb by měla vyšší střední třída v červenci jen 155 prodaných vozů, což by představovalo podíl jen 1,4 % českého trhu. Nové Audi A6 a doprodávané kombi minulé generace jsou nejprodávanějšími dováženými vozy vyšší střední třídy. Druhým nejoblíbenějším dováženým automobilem třídy zůstává Audi Allroad Quattro, převážně v užitkové verzi.

VYšší střední třída
  model prodáno ks
1. Škoda SUPERB 208
2. Audi A6 48
3. Audi ALLROAD QUATTRO 2+29
4. Mercedes-Benz E 30
5. BMW 5 26
6. Peugeot 607 19

Luxusní vozy

Prodané luxusní vozy nepřinesly v červenci žádná velká překvapení. Prodalo se 9 ks Audi A8 , 4 ks Mercedesu třídy S, po 2 kusech Jaguaru XJ, Maserati Quattroporte a Volkswagenu Phaeton, jedno BMW řady 7 a jedna Kia Opirus.

Sportovní vozy

Mimo „lidového“ Peugeotu 307 CC se ve třídě sportovních vozů prodávaly v červenci relativně drahé vozy. Výrazněji pod miliónovou hranici se dostává teprve Renault Mégane CC na sedmém místě a Citroën C3 Pluriel na jedenáctém místě. Prodaly se však také dvě Ferrari, jedno Maserati a jeden Lexus SC 430.

Sportovní vozy
  model prodáno ks Podíl ve třídě v %
1. Peugeot 307 CC 10 11,36%
2. BMW 645 7 7,95%
3. Mercedes-Benz CLK 6 6,82%
4. BMW 3 5 5,68%
5. Mazda RX8 5 5,68%
6. Nissan 350 Z 5 5,68%
7. Renault MEGANE 5 5,68%
8. Alfa Romeo 147 4 4,55%
9. Chrysler CROSSFIRE 4 4,55%
10. Mercedes-Benz SLK 4 4,55%
11. Citroen C3 PLURIEL 3 3,41%

MPV

56 prodaných Scéniků a Opelů Meriva usadilo na nejvyšší příčku třídy MPV tyto dva vozy. Za nimi je klasická sestava středních MPV: Touran, Focus CMAX, Xsara Picasso. Hledáte-li v první desítce čerstvou novinku Seat Altea, jste na špatné adrese. Altea je totiž zařazena do nižší střední třídy.

MPV
  model prodáno ks
1. Renault MEGANE SCENIC 46+10
1. Opel MERIVA 43+13
3. Volkswagen TOURAN 20+26
4. Ford Focus C MAX 31+8
4. Citroën XSARA PICASSO 28+11
6. Hyundai MATRIX 23
7. Opel ZAFIRA 18+2
8. Kia CARENS 10+7

Terénní vozy

Třídu terénních vozů opět vede Toyota RAV4. Druhé a třetí SUV jsou velké (X5) a malé (X3) terénní BMW. Všech 48 terénních bavoráků bylo v červenci prodáno s se vznětovým motorem 3.0d. Dobrý měsíc mělo Suzuki Grand Vitara s 19 prodanými vozy.

Terénní vozy
  model prodáno ks
1. Toyota RAV4 18+15
2. BMW X 5 23+3
3. BMW X 3 22+0
4. Suzuki GRAND VITARA 17+2
4. Hyundai SANTAFE 8+11
4. Kia SORENTO 7+12
7. VAZ 2121 10+7
7. Nissan X-TRAIL 6+11
9. Land Rover FREELANDER 6+7
10. Honda CR-V 12
10. Lexus RX 5+7
10. Toyota LAND CRUISER 5+7

Ondřej Láník
Diskuze (15)