Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej evropského Fordu v lednu 2008 vzrostl

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Prodeje evropské pobočky koncernu Ford (Ford of Europe) se od začátku roku 2008 vyvíjejí velice příznivě, na 21 nejdůležitějších trzích vzrostly celkem o 1,5 procenta na 142.460 vozů. V celoevropském měřítku patřilo v lednu této automobilce 9 % trhu.

Nejúspěšnějším modelem byl Focus s 37.100 prodanými vozy, prodeje nového Mondea vzrostly oproti lednu minulého roku, kdy byla v nabídce ještě druhá generace, o více než polovinu na 16.800 automobilů.

Malá Fiesta dosáhla počtu 29.380 a prodej minivanu C-Max vzrostl také, a to na 10.400 vozů.

Z užitkových automobilů s modrobílým oválem ve znaku je stálou jedničkou Transit se 17.100 kusy, menší Transit Connect, který se začne v polovině roku 2009 prodávat i za oceánem, dosáhl počtu 7.100 prodaných vozů. Pickup Ranger z thajské továrny si oproti loňsku polepšil takřka o 60 procent, v lednu letošního roku si nové vozy odvezlo 1.950 zákazníků.

Největším trhem evropského Fordu je Velká Británie, kde se prodalo 33.230 vozů, což znamená tržní podíl 17,6 procenta. Druhým největším trhem byla v lednu Itálie (22.400 vozů), následovalo Německo (13.510), ve Španělsku vzrostl objem prodejů o 12,9 procenta na 13.030 vozů a ve Francii dokonce o 18,1 procenta na 12.540 kusů.

Nejrychleji rostoucím trhem pro Ford je Turecko, kde vzrostly prodeje o 45 procent na 5.160 vozů. To znamená podíl 17,7 procenta tureckého trhu, což je v evropských zemích momentálně nejvíce.

Objemy prodejů společnosti Ford of Europe pocházejí z 21 nejdůležitějších evropských trhů včetně Turecka a týkají se jak osobních, tak i lehkých užitkových vozů. Nezahrnují ale ruský trh.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - sargis
19. 2. 2008 09:48
zasluzeny uspech
Nie som fanusik Fordu, ale objektivne uznavam, ze ich velmi vyvazeny pomer kvality, dizajnu, techologie, uzitku a ceny sa nejako musel prejavit. Z nastupom Fiesty, Kugy a Ka sa tento trend urcite udrzi. Ford USA sa ma co ucit, len aby nezacal prznit europske Fordy, ako to do istej doby robil GM s Oplom a Saabom.