Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje Škoda Auto za první pololetí: doma dolů, jinde nahoru

Ondřej Láník
Diskuze (48)
V prvním pololetí roku 2006 dodala Škoda Auto zákazníkům na 90 světových trzích celkem 274 904 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 12,4%.

V prvním pololetí roku 2006 dodala Škoda Auto zákazníkům na 90 světových trzích celkem 274 904 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 12,4%. Odbyt i podíl na domácím trhu se zmenšuje.

Nejprodávanější modelovou řadou se stala Octavia (Octavia a Octavia Tour), která oslovila 136 902 (+21,4%) zákazníků, za ní následuje Fabia s celosvětově 126 450 (+4,2%) prodanými vozy. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 709 (+2,6%) zákazníků.

Prodeje automobilů Škoda za první pololetí roku 2006 (modely)
Modelová řada2006 [ks]2005 [ks]meziročně
Škoda Fabia1264501213154,23%
Škoda Octavia136 902112 81221,35%
Škoda Superb 10709104422,56%
Škoda Roomster8430-
Celkem27490424456912,40%

Letošní rok je ve znamení zavedení čtvrté modelové řady – Škoda Roomster. Roomster byl na český trh uveden v červnu a celkově bylo zákazníkům v Evropě dodáno prvních 843 vozů. V druhém pololetí pokračuje zavádění tohoto vozu v dalších evropských zemích a dosavadní objednávky zákazníků signalizují velice dobré přijetí na trzích.

V prvním pololetí roku 2006 dodala firma Škoda zákazníkům v západní Evropě celkem 155 030 vozů a dosáhla zde nárůstu o 10,3%. Rozhodující podíl na tomto výsledku měl pozitivní vývoj prodeje v Německu, Španělsku a Belgii. Nárůst prodeje v Německu o 19,2% na 50 615 vozů upevnil jeho pozici coby největšího trhu vozů Škoda. I přes pokles celkového trhu ve Španělsku se zvýšil počet prodaných vozů Škoda o 13,9% na 13 017. V Belgii si vůz Škoda zakoupilo 6 905 (+50,7%) zákazníků.

Na domácím trhu v České republice došlo ve sledovaném období k poklesu poptávky po nových vozech o 6,1%. Dalším oslabujícím faktorem je nárůst dovozu ojetých osobních automobilů o 12,6%. Navzdory těmto obtížným podmínkám dokázala Škoda Auto obhájit svůj dominantní tržní podíl s celkovým prodejem 31 954 (-1,6%) vozů.

Prodeje automobilů Škoda za první pololetí roku 2006
Region 2006 [ks]2005 [ks]meziročně
Západní Evropa15503014057310,28%
Střední a východní Evropa (mimo ČR)676675746017,76%
Česká republika3195432475-1,60%
Zámoří/Asie/Afrika202531406144,04%
Celkem27490424456912,40%

V rostoucím regionu střední a východní Evropy (bez České republiky) prodala Škoda Auto celkem 67 667 vozů, což představuje zvýšení o 17,8% a další posílení tržního podílu oproti minulému roku. Vysoký růst byl zaznamenán na Ukrajině (+89,4%), v Rusku (+79,9%), v Rumunsku (+40,9%) a v pobaltských zemích.

V Asii a v zámoří zvýšila Škoda od ledna do června 2006 prodeje o +44% na celkem 20 253 vozů. Největší podíl na tom má Indie (6 004 vozů), Turecko (3 690 vozů) a Egypt (2 566 vozů).

Ondřej Láník
Diskuze (48)
28. 7. 2006 23:01
Re: x
:yes: :yes: