Prodeje Škoda Auto za první pololetí: doma dolů, jinde nahoru
V prvním pololetí roku 2006 dodala Škoda Auto zákazníkům na 90 světových trzích celkem 274 904 vozů modelových řad Fabia, Octavia a Superb. V meziročním srovnání to představuje nárůst prodeje o 12,4%. Odbyt i podíl na domácím trhu se zmenšuje.
Nejprodávanější modelovou řadou se stala Octavia (Octavia a Octavia Tour), která oslovila 136 902 (+21,4%) zákazníků, za ní následuje Fabia s celosvětově 126 450 (+4,2%) prodanými vozy. Pro limuzínu Škoda Superb se rozhodlo 10 709 (+2,6%) zákazníků.
Prodeje automobilů Škoda za první pololetí roku 2006 (modely) | |||
Modelová řada | 2006 [ks] | 2005 [ks] | meziročně |
Škoda Fabia | 126450 | 121315 | 4,23% |
Škoda Octavia | 136 902 | 112 812 | 21,35% |
Škoda Superb | 10709 | 10442 | 2,56% |
Škoda Roomster | 843 | 0 | - |
Celkem | 274904 | 244569 | 12,40% |
Letošní rok je ve znamení zavedení čtvrté modelové řady – Škoda Roomster. Roomster byl na český trh uveden v červnu a celkově bylo zákazníkům v Evropě dodáno prvních 843 vozů. V druhém pololetí pokračuje zavádění tohoto vozu v dalších evropských zemích a dosavadní objednávky zákazníků signalizují velice dobré přijetí na trzích.
V prvním pololetí roku 2006 dodala firma Škoda zákazníkům v západní Evropě celkem 155 030 vozů a dosáhla zde nárůstu o 10,3%. Rozhodující podíl na tomto výsledku měl pozitivní vývoj prodeje v Německu, Španělsku a Belgii. Nárůst prodeje v Německu o 19,2% na 50 615 vozů upevnil jeho pozici coby největšího trhu vozů Škoda. I přes pokles celkového trhu ve Španělsku se zvýšil počet prodaných vozů Škoda o 13,9% na 13 017. V Belgii si vůz Škoda zakoupilo 6 905 (+50,7%) zákazníků.
Na domácím trhu v České republice došlo ve sledovaném období k poklesu poptávky po nových vozech o 6,1%. Dalším oslabujícím faktorem je nárůst dovozu ojetých osobních automobilů o 12,6%. Navzdory těmto obtížným podmínkám dokázala Škoda Auto obhájit svůj dominantní tržní podíl s celkovým prodejem 31 954 (-1,6%) vozů.
Prodeje automobilů Škoda za první pololetí roku 2006 | |||
Region | 2006 [ks] | 2005 [ks] | meziročně |
Západní Evropa | 155030 | 140573 | 10,28% |
Střední a východní Evropa (mimo ČR) | 67667 | 57460 | 17,76% |
Česká republika | 31954 | 32475 | -1,60% |
Zámoří/Asie/Afrika | 20253 | 14061 | 44,04% |
Celkem | 274904 | 244569 | 12,40% |
V rostoucím regionu střední a východní Evropy (bez České republiky) prodala Škoda Auto celkem 67 667 vozů, což představuje zvýšení o 17,8% a další posílení tržního podílu oproti minulému roku. Vysoký růst byl zaznamenán na Ukrajině (+89,4%), v Rusku (+79,9%), v Rumunsku (+40,9%) a v pobaltských zemích.
V Asii a v zámoří zvýšila Škoda od ledna do června 2006 prodeje o +44% na celkem 20 253 vozů. Největší podíl na tom má Indie (6 004 vozů), Turecko (3 690 vozů) a Egypt (2 566 vozů).