Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje vznětových aut v USA rostou, Volkswagen tu prodal přes 100.000 vozů s TDI

David Bureš
Diskuze (73)
Volkswagen nabídnul v USA první osobní auto s dieselovým motorem již v roce 1977. Američtí zákazníci se ale dieselové motory nadále učí kupovat.

Některé automobilky se v posledních letech snaží naučit americké zákazníky nakupovat vozy se vznětovým motorem. Koncernu Volkswagen Group se v této snaze daří, letos její značky v USA poprvé v historii prodají více než 100.000 aut s turbodieselem pod kapotou.

Z koncernu VW Group nabízejí na americkém trhu auta se vznětovým agregátem dvě značky – Audi a Volkswagen, které nabízejí celkem 12 modelů s motorem TDI. Sedm z nich prodává VW, zbytek Audi.

Právě ingolstadtská značka letos v USA mohutně expandovala, když zde začala nově nabízet dieselový šestiválec pro modely Q5, A6, A7 Sportback a A8. V příštím roce má následovat dieselová A3.

Volkswagen Group má ve Spojených státech dominantní pozici na trhu aut s dieselovým motorem. Tři čtvrtiny osobních automobilů s takovým agregátem letos prodal na americkém trhu právě Volkswagen nebo Audi. Takřka čtvrtina letos prodaných Volkswagenů na americkém trhu má pod kapotou vznětový motor.

Volkswagen Group označuje překonání hranice 100.000 prodaných vznětových aut během jediného roku za velký úspěch. Američtí zákazníci ale nadále nejsou žádní milovníci nafty, byť prodeje naftových aut postupně rostou a podle odhadů budou růst i v příštích letech.

Naftová osobní auta totiž nejsou v USA o tolik oblíbenější než automobily s elektrickým pohonem. Během letošního roku se na americkém trhu podle odhadů prodá 90.000 až 100.000 elektromobilů a plug-in hybridů. Celkem se na americkém trhu letos prodá přes 15 milionů aut.

Volkswagen se právě proti elektrickým autům ohrazuje, jako výhodu naftových vozů uvádí, že nepotřebují rozsáhlé změny v infrastruktuře jako právě elektromobily. Wolfsburgská automobilka navíc chce u americké vlády lobbovat za výhody pro vznětová auta, které by byly podobné jako pro elektromobily.

Prodeje naftových Volkswagenů pak v USA sice rostou, benzinové modely ale ztrácejí. VW na americkém trhu za prvních jedenáct měsíců roku prodal celkem 373.689 aut, což je o pět procent méně než před rokem. Audi tento problém netrápí, od ledna do listopadu prodalo ve Spojených státech 141.048 vozů, což je o 13 procent více než před rokem.

David Bureš
Diskuze (73)
Avatar - xjara
15. 1. 2014 09:13
Re: Naprosto marginální PR
Nemluve o tom ze se za rok 2013 v USA prodalo temer 96 tisic aut pouze na elektrinu :-)
29. 12. 2013 11:45
Re: podle mýho..
Jen jsem to vzal obecněji (a reagoval jsem specificky na turbo, do jiných komponent se mi nechtělo zabředávat). Hybridní pohon negarantuje takový, či makový motor. Jak jsem napsal, prvního majitele nemusí tohle moc zajímat. Opět v obecné rovině, hybridní pohon nedělá auto spolehlivým a levným na provoz. A příslušenstvím jsem spíš myslel věci jako kompresor klimatizace. Nicméně diskuze byla původně o bateriích a ty skutečně nepředstavují problém. Leda by z nějakého důvodu v budoucnu vystřelila cena baterií nahoru, což je celkem nepravděpodobné.

Argument, který zmiňuješ, je trochu mimo. Takový člověk pravděpodobně jen hledá argumenty, proč hybrid nechtít (kdyby opravdu chtěl, tak si to může vyzkoušet). V praxi tohle moc nehrozí (ale všechno jde). A nic mu nebrání v tom, aby si pořídil hybrid s dostatečně výkonným primárním motorem (kromě omezené nabídky, samozřejmě). Ostatně u řady hybridů mám problém s nedostatkem dynamiky.
29. 12. 2013 10:14
Re: podle mýho..
Ano Toyota je neco vic. Nejsem zadny fanatik, jen osobni zkusenost a nejen ma.
28. 12. 2013 21:55
Re: podle mýho..
To turbo byla ale jen jedna součást. Chtěl jsem reagovat na to, že nejpopulárnější hybridy proti naftě nemají dvouhmotu, problematické vstřiky, DPF a ve většině případů turbo, takže přesně jak říkáš, motory bez příslušenství. Ono by mohlo být zajímavé, kdyby ty motory běžely v Atkinsonu podobně jako 1,8 od Hondy, kde VTEC přepíná mezi Atkinsonem a Ottovým cyklem. Ve většině případů by to bylo velmi úsporné (jelo na Atkinsona) a když by byla potřeba výkonu, spalovací motor by jel na plný výkon (odpadl by argument, že "jsem nahraný, když potřebuju výkon a dojdou baterky"). Jen by to pásmo Atkinsona kvůli spotřebě mohlo být rozsáhlejší v zájmu zachování nízké spotřeby.

Jinak benzin skutečně umí být provozně nenáročný, co se týče oprav (ten můj měl nalítáno 200 tkm, a kdo ví kolik stočeno, když jsem ho kupoval, a dal jsem s ním dalších 50 tkm, přičemž do oprav motoru padlo 1800 Kč - dvoje svíčky, z toho jedny vyměněny zbytečně brzy, výměna těsnění při preventivní kontrole rozvodového řetězu a napínáku a nová hlava rozdělovače).
28. 12. 2013 21:07
Naprosto marginální PR
Chápu význam takovýchto zpráv - PR :-)

[odkaz]

Pro porovnání v roce 2012 se prodalo v USA 147,503 :yes: jen základního modelu Prius >:D

100 tis. napříč modelovou paletou VW a dokonce Audi je naprosto zanedbatelné číslo o kterém nemá smysl psát ;-)