Takze diesely tvori necelych 20 procent prodeju VW Group na americkem trhu. Na celkovych prodejich se pak v USA diesely podileji necelym 1 (slovem jednim) procentem. :-!
Tak v Americe za rok 2013 sice možná VW udal 100.000 ks smradlavých jedovatých DIESELů ale taky se tam prodalo 450.000 ks HYBRIDů a 100.000 ks ELEKTROMOBILŮ
[odkaz]
No.. jestliže cca 20% prodaných VW v Americe je diesel.. tak cca 80% musí být benzín.
Souhlas?
Jestliže benzín, pak s vysokou pravděpodobností šestiválce 3,6 - nějak si neumím představit Američana, jak se potýká s turbem na TSI... :-!
V Passatu se tam prodával především dosluhující pětiválcový stařík 2,5 l, který je právě nahrazován 1,8 TSI, V6 se prodává zcela minimálně (někde v car and driver bylo tuším vloni uvedeno, že prodeje tvoří do 3%, což by bylo méně než u nás) stejně jako u konkurence ve třídě midsize sedanů, kde řada konkurentů šestiválec ani nenabízí. Třeba Fusion se nabízí výhradně jen se čtyřválcovými ecobuřtíky.
Řekl bych, že takový 2,5 litrový pětiválec bude mít větší podíl na prodejích než 3,6. A T(F)SI, se kterým se zatím Američané musí potýkat, je dvoulitr.
Je dobře že aspoň v Americe nejsou z nafty tak hotový jako tady v Evropě. :yes: atmosferickýmu 8-válcovýmu motoru se žádnej downsizingovej oturbenej nafťák nevyrovná a o elektrice ani nemluvim ...
DIESEL S DPF už není největší problém, zastínil ho totiž PŘIDUŠENÝ BENZÍN TSI BEZ FILTRU, který v přiblblý zákonem děravý Evropě automobilky bezostychu tlačí [odkaz] :-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!:-!
1. NEJLEPŠÍ = ELEKTROMOBIL (čistý) [odkaz]
2. LEPŠÍ = LPG / CNG (trochu CO2 a plynů) [odkaz]
3. JDETO = BENZÍN bez přidušení TSI 1995-2009 (CO2 a plyny)
4. HORŠÍ = DIESEL s DPF od 2009 (plyny a prach) [odkaz]
5. ŠPATNÝ = BENZÍN TSI bez DPF od 2009 (10x víc prachu než varianta 4.)
6. NEJHORŠÍ = DIESEL bez DPF do 2009 (10x víc prachu než varianta 5. a 100x víc než varianta 4.) [odkaz]
S tím elektromobilem se nedá nesouhlasit, je to tichý a celkem to jede. Ty diesely bez filtru jsou hodně děs, s filtrem je to už celkem fajn, mám doma, mohu srovnat, Ale ten moderní benzin bez filtru začne být trnem v oku EU a nevyberem si jestli naftu s DPF nebo benzin s DPF, nafta bude mít dětský nemoci za sebou ale benzin bude rázem ten nejvíc problémovej.
PS: Jen pro predstavu v ČR se ročne vyrobí necelých 90TWh a spotrebuje asi 70TWh ČESKÉ ELEKTŘINY !!!!! [odkaz]
Tzn. 90-70 = 20TWh = 20.000 GWh = 20.000.000MWh = 20.000.000.000kWh / 85kWh (Model S) / 100 = 100x nabití ročně (tj. nabití ob 3 dny tzn. 800km týdně) 2.352.940 ks ELEKTROMOBILŮ
supr Vidíte to, můžeme s klidem všechny spalováky hodit do šrotu a jezdit ELEKTRO a s TheMelinem na tho máme !! [odkaz]
KDO JE TO ELON MUSK [odkaz] (TESLA MOTORS USA CALIFORNIA FREMONT) [odkaz]
KDO JE TO CARLOS GHOSN (NISSAN MOTOR Co.) [odkaz]
LITHIA pro baterky SPOUSTA [odkaz] [odkaz]
POKUD NEMÁTE NA ELEKTROMOBIL, kupujte AUTO na LPG !! [odkaz]
Pokud máte starší AUTO na BENZIN - předělejte ho na LPG !! [odkaz]
Předělávka na plnou automatiku s mazáním a toroidní nádrží místo rezervního kola stojí 25.000 až 30.000 Kč
Kdy potom je : spotřeba téměř stejná, výkon stejný, motor tišší, náklady na údržbu :
1000Kč kapalina mazání ročně
1000Kč technická kontrola ročně
5000Kč toroidní nádrž za 10 let = 2.500Kč ROČNĚ
Náklady na provoz [odkaz] : 1L = 17Kč * 8(L/100km) = 136Kč/100km
BENZIN za 1 rok = 8(L/100km) * 35Kč * 100 = 28.000Kč (na 10.000 km)
LPG za 1 rok = 8(L/100km) * 17Kč * 100 = 13.600Kč (na 10.000 km) + 2.500Kč = 16.000Kč ;-)
LPG rozežírá gumu. [odkaz] To je celý. Většina aut od roku výroby 1995 výš jsou pro LPG vhodná a připravená.
V minulým desetiletí nám všechny mouchy technologie přestavby LPG vychytali ITALOVÉ díky jejich masívní intervenci, takže dnešní předělávky jsou značkový funglovky a s profesionálním přístupem v servisu se s plnou automatikou LPG s mazáním není čeho bát - ostatně, Poláci už na to před 4-řma rokama taky přišli [odkaz]
každá sranda něco stojí, tak když ti nestačí předělávka LPG BENZIN 1995-2005 tak to řeš rovnou LPG z fabriky [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] a apeluj na ŠKODU AUTO GERMANY že zrušila [odkaz] :-)
Jenze tohle je draha sranda a pokud uz investovat dalsi penize do auta, tak maji mit realnou sanci na navratnost a ne, abych se chlacholil, ze kazda sranda neco stoji. To je totalni ekonomicky nesmysl a radeji budu jezdit na benzin, kde neriskuju dalsi problemy.
Az dokaze ten zazrak Tesla model S natankovat energii na 700 Km za 10 minut, pak to zacne byt zajimave. Cekat nekolik hodin po ujeti 350 km na plne nabiti je proste nesmysl. A kupovat ho na kratke trasy je dokonala utopie. Kolik by se jich prodalo bez vyhod a fotaci od statu ?
Budoucnost je v hybridech, aspon z meho pohledu.
On ten hybrid není taky zrovna výhra v loterii. Jak říkáš, tak je budoucnost v rychlém nabití baterek na dostatečný dojezd. Mě osobně se líbí třeba opel ampera. To je alespoň auto na úrovni, bohužel asi nedoceněné. :-( .
Ja nerikam, ze to je vyhra, ale hlavni nevyhodu elektromobilu hybrid nema. Ano stale potrebuje fosilni palivo, ale uspora je zajimava. Toyota pomalu zacina dobyvat i evropu.
tyjo, na co si tahat problémy spalováku do novýho Elektroauta ?? [odkaz] 400km dojezd TESLA MODEL S [odkaz] v pohodě stačí a navíc zatím to jezdí ZADARA [odkaz] Tak si 10 minut (nabití 100km) holt počkám v nouzi když mi přez den dojde šťáva, přez noc to mám stejnak permanentně napíchlý v garáži za 2,50 Kč/kWh nočního proudu a ráno vyjíždím s plnou.
A na cestě k moři udelám přestávku na oběd NO PROBLEMO ;-)
V realu da neco kolem 370 Km a zadarmo nejezdi, stale jsou potreba pravidelne prohlidky a elektrina take neni zadarmo.
Dobiti 10 minut na 100 Km lze pouze na specialnich stanicich, ktere tu jaksi nejsou, takze tvuj argument je zcela mimo. Bavme se prosim o aktualni situaci.
Jednou az dvakrat za rok chci jet v klidu na dovolenou, coz je vetsinou trasa kolem 1000 Km na misto a auto ma slouzit me a ne abych ja slouzil autu.
Jenze ta tvoje prestavka zabere u specialni stanice minimalne 2 hodiny a s celou rodinou se divat na zelene blikajici diody je celkem nuda.
Ja mam lepsi napad, koupim klasicke velkem MPV pro rodinu a jeste mi zbyde na dovolenou pro celou rodinu o letnich prazdninach po nekolik let. Myslim, ze hlasovani dopadne jednoznacne.
* 400km dojezdu s klimou/topenim běžnou jízdou max 90km/h
300km dálnice max 160km/h
* na stanicích TESLA SUPERCHARGER 90-130kW tankují majitele vozů TESLA ZDARMA
[odkaz] v Německu letos 4ks, 2014 +20 ks, když se budete činit šoupne vám je Elon i do ČR ;-)
* 1000km do Chorvatska = 300 / přestávka / 300 / přestávka / 300 přestávka. A ta bude velká:
Tesla SUPERCHARGER 130kW = 40min
Chademo 50kW = 100min
Mennekes 400V/32A 3fázová standarní = 240min [odkaz]
Zatím si kup MPV, až ti zdraží povinný, zdravotní, €uro za 35 a nafta za 50 poznáš co to znamená býti nacionalista viz [odkaz] [odkaz]
Chorvaté to od války moc dobře vědí a možná že na jejich dálnice Elon fókne první SUPERCHARGERY ve východním bloku ;-)
PS: češi jsou holt zaprodanci, nikoli nacionalisté, vlastenci ...
Takze z 10ti hodinove cesty mame najednou 15hodin, takze opet se musim prizpusobit autu.
Tva argumentace zdrazenim jsou poze tve domnenky a i kdyby ta situace nastala, nebudou elektromobily levnejsi natolik, aby se vyplatili. Dale el. energie stoupne stejne jako fosilni paliva, takze nula od nuly pojde.
Zkousis to ze vsech stran, ale je to marne, je to marne, je to marne.
Ano momentálně 10 hodin cesta + 3 zastávky * 1,5 hod Chademo 50kW (Austria Wien / Croatia Zagreb / Croatia Split) = 10 + 5 = 15 hodin
Když se objeví TESLA SUPERCHARGER bude to 10 + 3 = 13 hodin
Nejde o to že "budou elektromobily levné aby se vyplatili", jde o to že až se přitvrdí tak BUDOU vůvec jen pro někoho.
Holt jede se na dluh a cesta zpět je vždycky 10x těžší než cesta dopekla. Zeptej se babičky co je to měnová reforma ta ji zažila. Je to poslední nástroj, když už lidi nemají rozum.
HOLT NĚKDO DLUHY ZACÁLOVAT MUSÍ : PS: většinou to odnesou ti nejchudší ;-)
Jistě. Elektromobil je fajn. Hned, jakmile si za cenu do 500 tis Kč budu moci koupit elektromobil s náhonem 4x4, se kterým budu schopen během jednoho dne dojet z Plzně do Ostravy a zpátky (a to i v zimě, kdy se v autě musí topit a/nebo s připojeným nákladním přívěsem), nepochybně si ten čistý elektromobil koupím.
Do té doby však s dovolením raději zůstanu u toho dieselu (s DPF). :-!
hybridy ne, baterky jsou hodně špatný, co se ekologie týče... a taky mají omezenou životnost, po které se mění a to není levný.. proti tomu je DPFko zlatý
do budoucna v současnosti nejlíp vychází zemní plyn. V zážehových motorech jde spalovat s vyšší účinností, jinak existují výzkumy na využití metanu do levnějších verzí palivových článků.. ještě vyřešit problémy se skladováním
Baterie v hybridech maji zivotnost celkem slusnou, i ve 100 tKm maji kolem 70 - 80% kapacity. Vymena stoji kolem 30 - 40 tKc a verim, ze za par let budou baterie jeste levnejsi.
No, co jsem se dočetl, tak baterky v hybridech většinou nemají problém vydržet hrubo přes 200 tkm (ano, jsou borci, kterým to vydrželo jen 150 tkm, na druhou stranu jsem četl i o borcích, kteří na to dali půl milionu). Co tak sleduji, tak životnost baterky je dnes vyšší než životnost DPF filtru (cenově je na tom ale hůř). Každopádně naftový motor tam má několik dalších věcí, které je třeba opravovat (turbo - to hybridy obvykle nemají, vysokotlaké vstřikovače...), takže myslím, že ve výsledku to pro hybrid vyjde stejně, ne-li lépe.
Hlavní tu asi je, kolik prvních majitelů s tímhle vůbec bude mít problém. Jen minimum. Z mého pohledu je velkým rizikem elektronika. Není to levné na výměnu a je to ve všech autech. Co se turba týče, ano, v Toyotě ho nenajdeš, ale třeba Němci s tím vůbec problém nemají. Jako pravidlo to nefunguje. A nepsalo se něco o tom, že druhá generace Voltu/ Ampery bude mít přeplňovaný motor?
Bral jsem hybridy, které jsou nejprodávanější, tedy Toyoty, Hondy a podobně. Turbohybridy sice jsou, ale dnes jsou prodejně ve výrazné menšině (nevšiml jsem si, že by německé hybridy zatím udělaly nějak velkou díru do světa - což ale neznamená, že se tak nemůže stát v brzké budoucnosti).
Podle mne ale nejde o to, jestli mají přeplňované motory, nebo nemají. Toyota (Lexus) je v tomhle zkrátka jednička a používá atmosférické motory. Němci mají úplně jinou nabídku a hybridy jsou u nich třetí, čtvrté housle.
Pokud jde o HSD, podle mne je zajímavější to, že jde o motory bez příslušenství. A běží v Atkinsonově (nebo spíš Millerově, jen jim chybí kompresor) cyklu, což také neplatí u všech. Složité jsou zhruba jako jiné motory.
Jinak s původním příspěvkem souhlasím. Servisní náklady na hybridy (a obzvláště HSD) nejsou nijak zvlášť vysoké. A jak jsem napsal, většina případných nákladů stejně pravděpodobně nepostihne prvního majitele. Teoreticky je pořád nejlevnější benzín, pokud člověk nenajede dost na to, aby se mu zaplatila nějaká z alternativ.
To turbo byla ale jen jedna součást. Chtěl jsem reagovat na to, že nejpopulárnější hybridy proti naftě nemají dvouhmotu, problematické vstřiky, DPF a ve většině případů turbo, takže přesně jak říkáš, motory bez příslušenství. Ono by mohlo být zajímavé, kdyby ty motory běžely v Atkinsonu podobně jako 1,8 od Hondy, kde VTEC přepíná mezi Atkinsonem a Ottovým cyklem. Ve většině případů by to bylo velmi úsporné (jelo na Atkinsona) a když by byla potřeba výkonu, spalovací motor by jel na plný výkon (odpadl by argument, že "jsem nahraný, když potřebuju výkon a dojdou baterky"). Jen by to pásmo Atkinsona kvůli spotřebě mohlo být rozsáhlejší v zájmu zachování nízké spotřeby.
Jinak benzin skutečně umí být provozně nenáročný, co se týče oprav (ten můj měl nalítáno 200 tkm, a kdo ví kolik stočeno, když jsem ho kupoval, a dal jsem s ním dalších 50 tkm, přičemž do oprav motoru padlo 1800 Kč - dvoje svíčky, z toho jedny vyměněny zbytečně brzy, výměna těsnění při preventivní kontrole rozvodového řetězu a napínáku a nová hlava rozdělovače).
Jen jsem to vzal obecněji (a reagoval jsem specificky na turbo, do jiných komponent se mi nechtělo zabředávat). Hybridní pohon negarantuje takový, či makový motor. Jak jsem napsal, prvního majitele nemusí tohle moc zajímat. Opět v obecné rovině, hybridní pohon nedělá auto spolehlivým a levným na provoz. A příslušenstvím jsem spíš myslel věci jako kompresor klimatizace. Nicméně diskuze byla původně o bateriích a ty skutečně nepředstavují problém. Leda by z nějakého důvodu v budoucnu vystřelila cena baterií nahoru, což je celkem nepravděpodobné.
Argument, který zmiňuješ, je trochu mimo. Takový člověk pravděpodobně jen hledá argumenty, proč hybrid nechtít (kdyby opravdu chtěl, tak si to může vyzkoušet). V praxi tohle moc nehrozí (ale všechno jde). A nic mu nebrání v tom, aby si pořídil hybrid s dostatečně výkonným primárním motorem (kromě omezené nabídky, samozřejmě). Ostatně u řady hybridů mám problém s nedostatkem dynamiky.
nedá nesouhlasit?!
Elektromobil je slepá ulička - omyl, kterj snad nebude mít dlouhé trvání.
Jen si zkus spočítat "ekologickou stopu"... tedy ne jen co vyprodukuje za jízdy... ale při výrobě, co bud nutné pak likvidovat, kd a jak se bere ta elektrika... a tak.
Nenech se od toho magora zblbnout. ;-)
Podívejte se na dokument Who killed elektric car. Elektromobily tady byly už dříve. Co se týče ekologie by bylo nejlepší nikam necestovat za pomoci automobilů nebo elektromobilů. I ten kůň vypouští CO2. Ale pořád se jen vyrábí auta a tím že mají nižší emise neznamená, že těch emisí je méně, každý ted´ chce prodat moc aut s malými emisemi ale při tom počtu co che prodat je to stejně neekologický 8-s
Ja prvni 123 ma naprostou pravdu. V soucasne podobe - baterie + elektromotor je elektromobil nesmyslem, ktery, doufejme, brzo zapadne prachem. Ne, ne, pratele, tudy cesta nevede.
Tady je jen vidět, co o tom víš. Trochu CO2. >:D Do roku 2009 jsou "TSI" v pořádku. >:D Nech toho, nebo zemřu smíchy. :-!
PS: Asi ti není známo, že například plynový hořák, na kterém si třeba doma vaříš, vypouští do tvého domu UFP (tedy částice o velikosti v řádu nanometrů). Tedy pokud můžeš věřit Italům. ;-)
Na plynu vaří i profesionální kuchaři. Pro koho si myslíš, že Miele v nejvyšších řadách, nebo Gaggenau dělají plynové sporáky? Pro chudáky, kteří si kupují lednice za čtvrt milionu? Co potom má doma střední třída? Asi ani nemá smysl vysvětlovat rozdíly z pohledu kuchaře.
Nicméně to spíš byla narážka na "čistotu" a tvé povědomí o emisích. Vaření si můžeme nechat na patřičný web.
Ty woe už jsme čtvrtí !!!!!!!!!!!!!!!!!! Když vymyslíš ještě pár dalších kategorií, můžeme být i čtvrtí z 10 a to už je pěkná bramborová medaile od cvoka jako jsi ty >:D >:D >:D
BMW, Mercedes a AUDI, všechny německé luxusní značky prodávají v USA své modely v dieselu a jejich počty zvyšují poté, co lze vyrábět víceméně stejné pohony pro Evropu a USA (americké a evropské normy se již prakticky neliší...)
Rok bude v USA rokem uvedení na trh cca 20 dalších "běžných" dieselových modelů jako jsou Mazda 3, Mazda 6, Chevrolet Cruze a mnoho dalších,.
Chudaci v USA. Docela je lituji, ze jim to tam take zacina chrochtat jako u nas a ze budou muset cuchat ten smrad. Navic chtel bych videt prekvapeni lidi co si koupili predrazenou audi v nafte a ted jim v tom mrazu nestartuje >:D
Zklamu te, jel. Dobre, chrochtani zacina byt trochu prezitek. Ovsem smrad, ucpavajici se EGR ventil, filtr pevnych castic, zarustajici palivovy filtr od repkoveho oleje tu je porad. Za problem se startovanim v zime samozrejme nemuze naftove auto, ale nafta samotna.