Plug-in hybridní koncept Renault Eolab se stal jednou z hvězd loňského autosalonu v Paříži. Produkční verze je prý připravená, v prodeji se ale jen tak neobjeví.
Tohle je skokan do města jako i3?
Nebýt tam znak, tipuju nějakou novou hondu, jak pro zákl. linku, tak pro to řešení c-sloupku, to je vyloženě "originál" renault. >:D
Já v tom samozřejmě vidím Megana. Ale ano, i Honda by se v tom dala najít.
Co myslíš "skokanem do města", tomu moc nerozumím. Nemám pocit, že by to tolik souviselo s designem.
Dost výrobců se snaží tyhle zelený verze designově výrazně odlišit od běžných.Viz Toyota Mirai, nebo právě i3. A mě přijdou, na rozdíl od tohoto "Megana" , ošklivý, v případě Miraie se ještě krotím. Mírný ufo design tohoto auta se mi naopak líbí moc.
Tedy srovnávám ufo designy, ne velikost a techniku aut.
Ufo i8 maloval nejspíš někdo jinej, než i3.
Vím, že je to dost zjednodušenej pohled.
To je mi celkem jasný. Přesto je i8 ve své kategorii pěkný auto a i3 ve své považuju za ošklivý.
OT k i8: ovládání infotainmentu gesty z Mission impossible je realita?
Já tam odkazy na Renault vidím... třeba řešení C-sloupku je celkem podobné Espacu, v plastickém pontonu vidím něco z DeZiru, R-Space... ale nakonec i Clia. Myslím, že něco z toho uvidíme brzy na Meganu.
Nakolik jsou funkční ty meganasávací otvory u plugin hybridu nevím... ale budiž.
Ale jo, markanty, zákl. tvarem to může být cokoliv. Mně šlo o to, že se tu někdo rozplývá nad originalitou auta, na kterém originální není nic, a pak to zabije větou o i3, která je naopak designově originální jako málo co. ;-)
By me zajimalo, jak moc je funcni ten "deravy" A-sloupek. Tem vysuvnym prvkum na zadku narazniku verim, ze maj udrzet proudeni kolem narazniku, to asi funkcni je.
v podobe Eolabu opravdu Evropa neni pripravena, a nebo ne, ona pripravena je, a ukazuji to celkem zajimave prodeje BMW i3, na blugin hybridy pripravena je, to by tu jinak nemela Toyota prodeje hybridu nad 50% celkovich prodeju sve produkce, a BMW i3 by se neprodavalo tak jak se prodava :-)
kdyby do Megana dali hybridni verzi, a posleze treba i plug-in hybridni verzi, tak by ji zakaznici pri rozumne nastavene cene jiste neprehlizeli, a verim ze i v ostatnich modelech Renaultu by se uchytili (u Toyoty je priplatek za hybrid od cca 50 tisic a za plug-in od cca 300 tisic, a tech 300 me prijde jiz prestrelenych, vzhledem k tomu ze baterka je tam drazsi vpodstate jen o cca 60 tisic a pribylo tam navic vlastne jen zasuvka a system pro dobijeni, ktery ale rozhodne nestoji 240 tisic ze, skromnym odhadem tak max 5-10 tisic >:D )
dalo by se tedy spise napsat, ze zakaznici jsou pripraveni, ale automobilky jeste nejsou pripravene se rychle odstrihnout od neceho, co jim zatim jeste vydelava, proste si natahuji zivotnost technologii, aby na nich co nejvyce vydelali :-)
Kolik se i3 prodá? 10 000 za rok? To je stejné jako ZOE a Renaultu to přijde asi málo na to, aby se výroba vyplatila. Renault není BMW a nemůže to zachránit vyšší prodejní cenou. V ostatních modelech se však objeví některá řešení z Eolabu. U všech uváděných novinek Renaultu na trh se počítá s nasazením hybridů.
ano i3 se rocne proda asi 16 tisic kusu, ale je to 16 tisic kusu (2014) neceho co jim zaplati vyvoj dalsich modelu divize "i", jinak v soucasnosti se ma vyrabet 100-110 kusu i3 denne, cos by znamenalo asi 35 tisic kusu rocne, holt poptavka po tom modelu stoupa, a to i pri ne zrovna lidove cene za celkem "male" auto, takze bych nepohyboval o tom ze podobnych cisel by dokazal dosahnout i Renault, a kdyby danou techniku pouzili i v nekolika soucasnych modelech, tak by zrejme dosahli na mnohem vetsi prodeje
takhle maj extremne drahej prototip a nevydelavaj na nem ani cent ;-)
V Evropě to bylo v roce 2014 9000 ks. V Březnu se v Evropě prodalo 1 100 ks i3. Ale jak jsem psal. Renault je v jiné situaci než BMW. Třeba časem, po vstupu Renaultu na čínský trh se situace změní. I tak však bude chybět silný americký trh.
niektorym je tazko a nemaju cas dobit si ani mobilny telefon... nechci od kazdeho aby hodiny dobijal auto.... v dnesnej dobe plnej zhonu ked cestou z prace musis vybavit dalsie 3 veci a najazdis hodne km ... je elektormobil stale viac a viac neprakticky..... mna niekedy zdrzuje uz aj tych par minut co stratim na pumpe raz za dva tyzdne... neviem si predstavit zeby som mal dobijat hodinu alebo aj viac auto kazde tri dni.. to je zabity cas.... ( auto ma sluzit tebe, nie ty jemu ) ... nehovoriac o neskutocne vysokej nakupnej cene... to sa 95 percentam ludi taketo auto v sukromnom vlastnictve nemoze vyplatit..
zakaznici nie su pripraveni.... lebo ani nechcu byt pripraveni ... a je to pochopitelne.... vyhody su moc chabe aby prevazili nevyhody.. aspon zatial.... uvidime kam sa to posunie za 15 rokov... ;-)
to muzes napsat jen ty, aneb zkusenost nula nula prd, psani na auto.cz mnoho mnoho hodne >:D
prosimte ty jezdis autem 24 hodin denne? ze nenajdes hodku na nabiti auta? prave vyhodou dobijeni je ta, ze u toho nemusis stat jak u tankovaci pistole na benzince a nabiji se ve chvili, kdy dane auto stejne stoji protoze majitel resi neco nekde pobliz ;-) a dobudoucna bude tohle resene i indukcne, ostatne BMW je jedna z firem co to zkousi i na osobnich autech a dobudoucna se s tou moznosti pocita i dalsich modelu divize "i" ;-)
ja vim co dela, cte a pise do diskuzi na servrech jako je auto.cz, podle mnozstvi textu ktery je od nej v diskuzich jen zde na auto.cz bych odhadl cisty cas ktery behem roku ztravi jen zde na auto.cz tak 1-2 mesice nostop casu >:D
kuprikladu ja vim ze rocne stravim na diskuzich ctenim a komentovanim (navstevuju 3 servry + jednu socialni sit) cca 180-200 hodin rocne, u KIA_World to musi bejt pocitam minimalne tak 800-1000 hodin rocne, sak jen komenty od neho zde na auto.cz by vystacili na celou knihu encyklopedickeho formatu >:D
Realita je taková, že má problém vyprodat auta střední třídy za půlmilionu, takže je jasné, že malé auto za milion by neprodal ani náhodou. Fluence Z.E, Zoe, Twizy ... to všechno skončilo fiaskem. Elektromobily a plug-in hybridy jsou prostě prémiový segment, takže jim bude vládnout BMW, Tesla, Audi atd., z neprémiových výrobců si škrtne akorát Toyota, která má dlouhodobý vývoj.
hele co je lepsi, mit koncept co ti nevydela ani cent, nebo mit v nekolika modelech tu samou techniku jako dalsi variantu na vyber a potencialne na ni neco vydelat, a zaroven si ji ozkouset v provozu?
nejvetsi financni zatez toho konceptu neni hybridni pohon, ale kompozity a slitiny ktere se jinak v Renaultech nepouzivaj, pohonna jednotka je z Clia a elektro cast zase z elektromobilu co prodavaj, kdyby dali na trh Twingo, Clio, Megane , Captur, Espace, Scenic, Kangoo s touhle technikou a pridali na cene rekneme 3 tisice euro, tak toho prodaj urcite vic kusu nez kolik prodaj vsech elektromobilu co maj v nabidce
Ano, techniku lze dát do běžného produkčního auta, ale jsou tu určitá ALE:
Pokud si to dobře pamatuju, tak Renault tím konceptem odpověděl na iniciativu francouzské vlády, která chce superúsporné auto a to reálné, nikoliv koncept. Renault tedy připravil nejdříve koncept a teď má reálné auto podle požadavků francouzské vlády. Jenže zjsitil, že i přes současné dotační podmínky by na tom prodělal kalhoty.
Pokud by plug-in techniku z Eolabu dal do běžného auta, tak nastane to, že spotřeba paliva se zvýší nad požadavek vlády. Je potřeba si uvědit, že koncept, ačkoliv používal drahé konstrukční materiály (kompozity, hořčík) a drastická opatření ve výbavě (bubnová kola vpředu, tenká skla, tenké sedačky), vážil 955 kg, čili jen o 25 kg méně, než váží obyčejné Clio v základní výbavě. Je tedy jasné, že když by tu plug-in techniku dal do Clia nebo Mégane, bude z toho těžký otesánek blížící se 1,5 tuně, který s litrovým motůrkem sotva pojede (základní tunové Clio má dvanáctistovku).
Renault prostě za 1 rok nemůže dohnat to, co Toyota dělá už snad 20 let. Renault totiž předtím vsadil na špatného koně - elektromobily.
1.5 tuny ? prosimte kam na ty cifry chodis? nejakych 6-7kWh baterek a elektromotor opravdu neprida pul tuny ;-)
i oficialni PDF hovori otom, ze oproti stejne velkemu produkcnimu modelu usetril tento koncept 400kg, 130kg na karoserii, 160kg na podvozku a pohonu, a 110kg na prislusenstvi a interieru ;-) celej hybridni system by u treba Meganu udelal navic asi 150-100kg, takze misto 1250 by vazil 1350-1400 ;) (pohonna jednotka by byla jeste lehci diky 3 valci) takze by byl stale lehci nez konkurencni Auris Hubrid
Ano, oficiální dokumenty Renaultu hovoří o 400 kg. Ale to je lež ... pardon ... to je marketing. Renault říká, že auto srovnává s Cliem. Clio se základním motorem a základní výbavou váží dle technických údajů 980 kg. Koncept Eolab měl dle Renaultu 955 kg. Čili 980 minus 955 je kolik?
No a produkční verze Eolabu bude určitě těžší.
Nezapomeň, že hybrid nejsou jen baterky. Je k tomu potřeba kupa dalších věcí ... jen si vem, kolik váží tlusté měděné kabely, které vede z pod kapoty k baterkám. Taky je potřeba složitější převodovka. Prostě spousta železa, mědi atd. Tipuju, že plug-in hybrid přidává navíc takových 300 kg.
u Toyoty je rozdil mezi beznou verzi a hybridem cca 100kg (98) a plug-in pridava dalsich 55kilo ;-) (baterka u hybridu vazi necelich 25kg, u plu-inu pak 80kg)
To je možné. Ale jednak Renault není Toyota (20 let náskoku ve vývoji musí být někde poznat) a za druhé Toyota to pravděpodobně srovnává s verzemi s automatickou převodovku, protože třeba v USA je automat víceméně standard .. ale jsme v Evropě a tady je standardem manuál, takže se ten rozdíl zvětší.
Toyota nic nesrovnava, to jsem ze specifikaci vypsal ja co maj na ceskych strankach, a porovnaval jsem u aurisu nejlehci benzin 1.3 s hybridem 1.8, a v druhem pripade Prius s Priusem plug-in
neplet si hybridni techniku s nejakym elektromobilem kde je 10-50x tolik baterek, ano tam by vaha naskakovala, ale u hybridu se bavime o baterkach co vazi od 15 do 80 kilo a maji kapacity od 1 do 7kWh a vetsinu jejich vahy stejne zabere jen jejich kryt ;) ne to opravdu neni Teslackych 82kWh ktere vazi pul tuny
vysvetli mi co myslis pod pojmom nad 50% predajov ( Toyota - hybridy) .
Ci to myslis Europu, ci Japonsko, ci cely svet, alebo len 1 tebe znamy autosalon >:-[]
To sa mi fakt nechce verit... :-O
Daj mi prosim ta link, ved to nieje normalne aby pri tolkych modeloch, ktore ani hybridy niesu a predavaju sa tu, tvorili hybridy viac nez polovicu... :-!
Tym netvrdim ze klames, ale je to pre mna proste neuveritelne, preto ta o to prosim... ;-)
samozrejme hybridy z tech modelu ktere maji hybrid na vyber, vynechavam Prius ktery je jen jako hybrid a plug-in
[odkaz] nejaky starsi ze zacatku 2014, takze za Q1/14, ale davaj to pravidelne, hledat se me novejsi nechce, ale ty podily stoupaj, nekde i na strankach Toyoty psaly ze do konce desetileti , tedy do 2020 odhaduji ze hybridy budou mit celosvetove u vsech znacek prodejni podil okolo 20%, ted je to pod 5%, v EU tusim okolo 3.5-4%
Šaman, Šaman...ty si beťár !!!!! >:-[]
najskor 50% Europa, potom, ze len z tych, co su aj hybridy a nakoniec ani 40% z nich... >:D
Tomu hovorim demagogia >:D:yes:
Ako vsetko ok, % v porovnani s inymi automobilkami, ktore maju v ramci modelu hybrid su u Toyoty fakt ze slusne, len ono je to tym, ze v tych modeloch nemaju v Europe tak potrebnu vhodnu naftu... :-!
a teraz som videl clanok o tom, ze ani ten diesel nebude coskoro taky "démonický" voci mestskym aglomeraciam:
[odkaz]
takze hybrid bude sice modna zalezitost, ale praveze nie v tej povodne pplanovanej forme, ale skor ako mild, alebo plug-in... ;-)
dylyny, uz v ten den ;-)
Mal som to na prd zafixovane - ze moze byt odchylka +/- a ona fakt moze byt len +.
Tak bud v klidu a pozdravuj Kabáňa >:-[]:yes:
Samozřejmě, že by auto jakoje Eolab skoro nikdo nechtěl! Celé je to jen nafouknutá bublina vytvořená pod tlakem ekoteroristů z Bruselu. Jen kvůli nim jsou evropské automobilky tlačeny do konstrukce auta, které nikdo rozumný nechce - viz. např. absurdně downsizingové motory. Copak by si někdo dobrovolně vybral tříválec místo čtyřválce nebo čtyřválec s turbem místo skvostného šestiválce?! A podobně je to i s hybridy, které jsou technicky absurdně složité, musí pracovat s drahými bateriemi a navíc neumožňují poskytnout skutečnou radost z jídzy, protože jsou téměř vždy vybaveny variátorem či jiným druhem samočinné převodovky. Fuj! Celý evropský automobilový průmysl se * do záhuby - absurdní downsizing, stále menší důraz na špičkové jízdní vlastnosti a požitek z řízení, neustále úspory na kvalitě interiérů, umělé protežování elektromobilů a hybridů - prostě brutální deformace trhu absurdní diktaturou eko-úředníků! Chce se mi prostě zvracet! :-(:no::no::no: Jak mi správně říkal jeden kamarád - nejlepší auta již prostě byla vyrobena... 8-s:no:
Arese neber svoje názory jako hotovou věc. Já jsem ty skvostné šesti i osmiválce doslova hodil ze skály a úplně jinou radost si užívám právě s hybridy. Nevadí mi že holky nekoukají jako na 911, neroštuju na křižovatce jako pako, ale prostě se neslyšně a takřka zdarma dostanu kam chci. Auto přestalo být pro moji peněženku zátěží a tak jsem si těch priusů koupil aspoň šest. Je to úplně jinej život.
Vždyť si můžeš koupit co chceš. Jestli máš na takové auto i na jeho provoz a nebude ti vadit to, že si připlatíš nejen na základních věcech, ale i na dalších, tak co řešíš?
No vidis, aky si super ekonom !!!! >:D
A za cenu 6 priusov, si mohol mat kludne 15-20 Fabii HTP a nie v socke, podporil by si domace hospodarstvo, pripadna keby si sa uskromnil len s tymi 6imi, tak za zvysne love by si uz mal postaveny dalsi barak >:D >:D >:D >:D
A keby si setril poriadne, tak mozno aj nejaku mensiu vlastnu chalupku niekde pri mori >:D
Díváš se na to moc jako nadšenec. Vem si ale, že většina řidičů jsou prostě jen uživatelé a že jim jejich hybrid neposkytuje skutečnou radost z jízdy, je jim u zádele.
pargi, to je jako můj soused. Už 8 let mám Punto a říká něco podobného jako Arese. Na otázku, proč si tedy nekoupí pořádnej V8 mi ale nikdy neodpoví. ;-)
Můžeš mi prosím ukázat, kde jsem ve svém příspěvku tesknil po osmiválcích? Nejsme přece v Americe. Ale dávat do trojkového BMW nebo Mondea tříválce, to je zase druhý extrém, ne? Nebo se ti to zdá v pořádku a logické?!
nojo voni vlastne vsichni ridici se za volantem bavej a jizdu si doslova uzivaj, kazde prerazeni manualni prevodovkou s patricnym dojezdem prozivaji tak jako by to byl orgasmus a neni kilometru kdy by neciseli stestim >:D
a nebo taky ne, spise to bude tak ze drtiva vetsina lidi nevi a vedet ani nechce, a je jim suma fuk co to ma pod haubnou, hlavne ze to jede a jede to za malo :-!
tady na auto.cz mozna, jenze lidi co ctou auto.cz jsou minorita ktera nebude mozna ani jednim procentem z celkoveho poctu motorisku v CR ;-) a i mezi tema ctenarema budou taci co nemaji potrebu mit manualni prevodovku a buracivej X valec co tlakem z vejfuku dokaze roztocit vetrnou elektrarnu :-!
i fanda/nadsenec do hynridu a elektromobilu je fanda/nadsenec do aut, auto je celek a ne jen motor a manualni prevodovka ;-)