Vozy automobilky Škoda vyrobené od konce května nebudou mít ve výbavě náhradní kolo. V provedení modelového roku 2010 rezervu nahradí set na nouzovou opravu pneumatiky. Informuje o tom na svých webových stránkách týdeník Profit.
Čím dříve současná generace Fabie skončí, tím lépe. Minořádně neformné auto - úzký interier díky žalostné šířce 1642 mm (konkurence má o 60 až 100 mm více) ve vztahu k výšce vozu vypadá příšerně. Až bude mít Fabia - 4000×1725×1500 a rozvor 2500 mm, tak půjde o důstejného zástupce trídy. Nějaký facelift současnou řadu nevylepší...
Souhlas, v Cechach mozna to je jedno jelikoz cesky clovek vzdy bude prvne uvazovat o "ceske znacce", ale na dalsi trhy tomu bych moc neveril. Cas nam ukaze, ale je jasne ze v teto tride se jiz ted pritvrzuje, a bude jeste hur a to je dobre!!!
To sem takhle videl kombika v kolone a jeste ze jsem nebyl po obede, jinak jsem stopro zvracel. Maly kola, vysoky, relativne dlouhy,uzky, mrnavy okna. Za ni stala stara Ibiza a pred nejaky novy Pazoult a fabka vypadala jak z predminuleho stoleti. Cesi ji budou kupovat at je predrazena a zastarala jak chce. Nechapu co je k tomu vede? Spotreba spatna, spolehlivost prumerna, servis prumerny, nahradni dily z autokelly, cena vysoka :no:
Pokud stoji Polo stejne a ten Nemckej Turek dela rozhodne za vic, dily jsou pohledove skoro stejne, ale materialove horsi nez na volfiku tak je ta sragora proste predrazena :no:
Hlavně by to chtělo zrušit tříválce a vyvinout nějaký solidní čtyřválec jako náhradu. Opravdu nevím kde je chyba - třeba Chevrolet dostane z čtyřválcové 1000 motoru 49 kW, z 1200 58 kW. I Toyota začíná nahrazovat tříválce poměrně dlouhozdvihovými čtyřválci. Jsou úzké, mají efektivnější spalování a nižší spotřebu i emise. Taky nepotřebují 10 vyvažovacích hřídelí aby se neklepaly jako ratlík :-) Čekám kdy si konstruktéři VW uvědomí, že čtyřdobý tříválec je technický nesmysl.
nechapu jak muze v ankete vest 1.4TSI. motor o vykonu 114kW fabii urcite nechybi. z nabizenaych motoru by se nejvic uplatnil urcite 1.2 TSI 74kW, ktery ma dostatek vykonu a urcite se bude hodit k charakteru mensiho auta daleko lip...
ale ukazte mi o kolko sa teda znizi spotreba ked budem jazdit bez rezervy? >:D Mozno tak o 5 litrov na 100 000 km :-!, ale aspon maju vyhovorku preco nedavat rezervu ani za priplatok ako to robia teraz, o emisiach ani nehovorim bo tie sa isto neznizia vdaka absencii rezervy
spotreba sa znizi o makovy prd! Kdesi som na tuto temu cital testy s takym vysledkom, ze o tej "uspore" sa ani neoplati hovorit. Ono ak Fabia s najmensim motorom a vo vybave "social edition" vazi lahko cez tonu, tak kolko usetrite na hmotnosti ked vyhodite 10-kilove koleso? Jo, je to presne 1%.
Lenze uspora nebude v ziadnom pripade 1%, pretoze aerodynamicky odpor sa nemeni. Valivy odpor sa meni skutocne len velmi minimalne, vlastne ho vo vacsom rozsahu mozem ovplyvnit spravnym nafukanim.
Skratka uspora vyhodenim rezervy tam je, ale nie na spotrebe. Je to uspora na vyrobnych nakladoch. Usetri sa jeden plechac, a jedna pneumatika.
Když od příště nebudou uset s rezervou počítat při vývoji, tak zase budou moct frajeřit, že mají větší kufr a úplně super cool skrytou odkládací přihrádku pod podlahou kufru (tím nemyslím jen Škodovku). Sice do toho stejně nikdo nic nedává, leda tak nějakej hadr, destilku nebo podobnou drobnost, ale Meruňka bude mít v Autosalonu o čem povídat.
Naposledy jsem píchnul před týdnem, v Praze, v běhounu bylo zapíchnutý uřízlé ucho visacího zámku. Už se vidím jak se tam piplám s nouzovou sadou, a asistence od PV tihle nepokrývá, když je to do 30ti km od místa bydliště.
nejsem si jist, ale ten 30km limit platí, myslím si, na ubytování nebo náhradní dopravu. Odtah a příjezd asist. vozidla by tak měl být zárukou mobility pokryt všude.
Fabia facelift nepotřebuje, proporce jsou jaké jsou a v minulosti by nad nimi nikdo ani nepozastavil. K větší úvaze je spíše fakt, proč dnešní malé vozy pomalu přerůstají rozměry nižší střední z před několika lety?!
Osobně se mi Fabie líbí, ovšem je dost nutné mít vyšší výbavové prvky. Místo faceliftu by karoserie více ocenila ztrátu černých zrcátek, 14" plechů s postupně dokoupenými poklicemi z hypernovy (peklo), nebo netónovaná okna v šetřícím stylu "již od 189.990,-". Nedůstojná interiérová výbava, kterou jsem měl možnost v jednom autosalonu vidět za právě uvedenou cenu je to samé téma. Někdo klimatizaci nepotřebuje, rádio si koupí svoje... ale když člověk v prodejně nahlédne dovnitř, je to k pláči.
Ztrátu rezervního kola nechválim, ale dříve nebo později asi zmízí ze všech aut.
úplne súhlasím...tiež si myslím že Fabia facelift nepotrebuje (aj predaje v západnej EU tomu nasvedčujú) a tiež sa mi v rámci možností celkom páči a čo sa týka faceliftu ani ho tak skoro nedostane ani tu nepíšu že by k nemu malo dôjsť... predaje má tak načo...jedine čo jej naozaj chýba sú moderné TDI CR a porebuje vylepšenie základnej výbavy( hlavne zakryté schránky pred spolujazdcom el.okná... alebo druhú časť chrómovej masky chladiča ktorá jej chýba! aby pôsobila aj v základe dôstojne)inak je fajn :-)
Tak dovolím si "malé" upřesnění údajů tahaných z prstu:
1.2TSI nemá 74kW variantu, ale 77kW čímž nahrazuje 1.6 16V (viz nové Polo) později se má objevit i 63kW varianta. Stejně tak Fabia nedostane 118kW verzi 1.4TSI - bude totiž silnější. ;-) A ty "dílčí úpravy" u HTP nebudou zřejmě až s FL, ale už dřív v rámci plného náběhu motorů s EU5 (což splňují ty HTP už teď, ale v papírech to má jen EU4 kvůli homologacím)...
Chalupáři a šetřílkové z celé ČR těšte se! Bude se vylepšovat populární "český" vůz za pár šlupek. Ibiza a Polo se ale bát rozhodně nemusejí, neboť Škodovka stále staví pouze nudná auta. Snad vám jí ale ještě třeba zlevní a tak půjde zase na dračku, ale kdo se má na tento přemnožený paskvyl na českých ulicích pořád dívat? >:D
kazdy kritizuje to je pravda ale mame na to pravo predsa skodovka co robi to uz nie je mozne fabia hnus combi ani nepisem radsej octavia je vyhukana sova superb mozno tak na 22 palcovych kolesach by sa mi pacil aj to dost pochybujem jedina skodovka ktora je pekna aspon podla mna je roomster dufam ze sa nerozhodnu spravit facelift >:D a ani tu fabii nemame lebo za tie peniaze si ju kupi len blazon >:D ako aj vsetky skody >:D >:D
sa spamätaj a porozmýšľaj čo píšeš >:D Škoda Octavia Combi Scaut 1,8 TSI 118kw je za 29077eur čo je 875 973,70 SKK a BMW X3 xDrive 20i 110kw 1.081.523,- SKK 35.900,- EUR - obidve ceny aut sú cenníkové bez akcie tak čo tu trepeš ti magor...okrem toho porovnávaš neporovnateľné... :-!
moj krasny ked uz som magor tak mi to napis aspon spisovne pise sa ty magor >:D vidim ze cenniky ti idu ale ja som mal na mysli akcie (co skoda okrem fabie pomaly ani nedava) a porovnavam neporovnatelne pretoze skodovka by mala byt za 400 000 13 277 eur >:D kedze to ma byt nieco ako ludove vozidlo len blazon da za oktaviu tie peniaze co si napisal a superb co stoji ked sa smiem spytat nechce sa mi pozerat na stranky 8-s
no prepáč že som sa pomýlil v jednom! písmenku ty ale robíš väčšie omyli a tikajú sa toho čo tu píšeš lebo dávajú akcie aj na scauta prebieha jarná akcia kde je scaut za 28 529 € 859 464,65 SKK síce malá zľava ale je :-) navyše ľudové auta sú Fabie a bežné octavie tie kúpiš aj za ľudové ceny tuna máš 4x4 + takmer plnú výbavu + ďalšie úpravy plasty a atď... a to už ľudovka nieje ani nemá biť... a nie cenníky mi nejdú ale pred tím ako niečo napíšem si to overím a mal by si to robiť aj ty :-!
no tak sem tam si čekuj bmw mercedes a podobne akcie a uvidis co sa viac oplati kupit ako si pisal aj ked by som dal za x3 ku o 100 000 viac (dnes sa automobilky biju o zakaznika cize dost pochybujem) nie je to az taky rozdiel a ten zvuk znaciek je niekde inde
100 000 je dosť okrem toho zvuk značiek ako píšeš s tím sa dá súhlasiť ale ten čo si na ňom potrpí si nekúpi ten základ ktorý je motorovo slabší než tá octavka scaut ale pôjde ďaľej a tam to už vyzerá inak príklad z oblúbených cenníkov :-) X3 xDrive25i 160 kW 1.280.355,- SKK 42.500,- EUR alebo X3 xDrive35d 210 kW1.556.007,-SKK 51.650,- EUR je to zo stredu a konca ponuky a sú to už "trochu" iné ceny však? tu je rozdiel medzi ľudovkou a premiantom... :-)
o cenach by sme sa mohli hadat stale >:D zavisi od dealera to je pravda vsade je iny pristup k zakaznikovi pozeral som si prave ceny superba a ta elegance je podla mna za nekrestanske peniaze ale to je jedno skoda pisania >:D
On to myslel aj tak, ze predsa nemoze niekto dat 860tis SKK za Golfa s kufrom a natiahnutymi pruzinami... ked za podobny peniaz mas BMW X3 >:D Jednoducho Golf s dlhsimi pruzinami fakt za 450tis SKK max. Nechcem odbocovat od temy, ale za tie peniaze je kopec lepsich aut a vela z nich aj o triedu vyssie, kedze Octavia je samozrejme nizsia stredna 8-s
Proč taková kritika?? Osobně Škodovce fandím a vůbec nevadí, že jich jezdí tolik. Klidně ať 50% prodávaných vozů jsou Škodovky. Škodovka by se však měla zlepšit ve dvou rozměrových parametrech - a to je rozvor kol a šířka karoserií - ale věřím, že zde je umysl znevýhodňovat spíše v rámci koncernu, aby Škodovka přiliš nešlepala na paty VW a Audi... Představa Škody Octavie (4700×1850×1450 a rozvor 2800 mm) nebo Superbu 4900 mm×1900×1450 a rozvoru 2900 mm) - tak může VW přestat vyrábět Jettu a omezit produkci Passata a Audi omezit produkci A4 a A6... Škodokvku musí udělat takovové auto, aby bylo prodejné, čemuž se zatím daří, ale zároveň má takový parametr, který je hendikepem vůči vozům VW nebo Audi...
Příjemné zjištění, ta jednadvojka TSI do Fabie zapluje jak nůž do medu. Potěšitelné je také, že Škoda neopouští tříválcové HTP, naopak, že na nich pracuje a že je bude nadále osazovat, vždyť tento motor patří vůbec k tomu nejlepšímu, co základní motorizace v subkompaktech nabízí.
Jedna čtyřku TSI bych do Fabie nedával, tedy alespoň v sílnější mutaci, možná tak na přiškrceném výkonu, resp. do vybraného sportovního odnože (RS). Ideálem svižné a ovšem i úsporné jízdy bude v této třídě 1.2 TSI
Potěšitelné je také to, že Škoda neusíná na vavřínecch, ač by z prodejních výsledků tak činit jistě mohla, a že připravuje na příští rok i lehké retuše. Co se týká odstranění rezervy, zde zůstávám velmi... rezervovaný, neb výměna kola na silnici je záležitostí dvanácti minut. Zapatlat se vstřikovací pěnou a poté zjistit, že guma je rozpáraná železnou kramlí a že tedy mohu volat v půl třetí ráno ze Šumavy žlutého anděla... to bych prožít nechtěl.
Takže velebme Škodu za zlepšování 1.2 HTP, za připravovaný 1.2 TSI a za očekávané kosmetické úpravy vizuality.
P.S. Když se ve škole budeš dobře učit, a nepůjdeš-li studovat vejšku, budeš pravděpodobně od osmnácti pracovat. První výplata od mistra ti dokonale vymezí společenské, majetkové patro. Když se budeš hodně točit, máš šanci, že si za dva roky na Fabii 1.2 HTP ušetříš. Budeš si vní připadat jako v ráji. Zatím si můžeš dovolit ten luxus, tvářit se za klávesnicí, že na tebe čekají ve stáji Williams jako na smilování. To až život na vlastních nohách tí ukáže, kdo a kde na tebe čeká. Tak se tu sám sobě nesměj... vždyť 95 procent lidí v této zemi jezdí v malých autech, většinou ve Fabiích. Doufám se nedomníváš, že ty budeš patřit k těm pěti procentům...
No nevím, hlavně by to chtělo asi 4 (slovy - čtyři) válce >:D . moc tříválců i v rámci pidi třídy nejezdí.
PS: No a 95 procent občanů v této třídě? no nevím kdo je tu za šaška. ;-)
Nic nedoporučuji, prckové z Kolína mají také tříválce (s proměným časováním), do města to asi stačí. Fabia má ambice i mimo město (nevím proč) a tam tento motor už nestačí.Fiat s dvouválcem? To je asi myšleno jen do 500. Tam nějak patří v rámci retra.(nebo do kachny) - ale svatba s PSA nebude, tak nevím, kde ho udaj... :-) Vše je to jen hon za co nejmenší hodnotu CO2. :-O
z hlediska klidného chodu je 2válec lepší než 3válec, který vibruje i se sebedokonalejším vyvažovacím hřídelem.
Docela jsem na ten fiaťácký zázrak zvědavý. :yes:
Je to zvláštní, ale benzínový tříválec v kolínských "trojčatech" (vyvinutý Toyotou) je docela slušný motor. Vibrace v normě, zvuk sice výrazný, ale celkem příjemný, skoro až sportovní (skoro).
Naopak motor HTP je přes pečlivé odhlučnění Fabie velmi nekultivovaný, třepe celým autem a pro mé ucho nepříjemně rachotí, byť jde spíše o charakter zvuku než o jeho intenzitu.
Motor 1.4 TDI je po stránce kultivovanosti s přehledem nejhorší v současnosti vyráběný motor co znám (a že jsem vyzkoušel ledacos). Oproti HTP ovšem nabízí alespoň velmi slušnou kombinaci dynamiky a spotřeby.
vieš to musíš brať tak že takýto a im podobný sú mudrlanti ktorý "vedia" všetko - čiže nič (ČESŤ VÝNIMKÁM)... >:D to ani nemá zmysel tu dačo písať...nechaj nech nach si žijú vo vlastnej tuposti (tam im je dobre) ;-) oni ťa budú kľudne presviedčať že ti čo máš toto auto ho nepoznáš tak ako oni...oni vedia lepšie že HTP "trepe" s celím autom prosto debilita... >:D
no ja tiez s tym nesuhlasim 95 percent v tejto triede ? ked uz na cestach vidno len auta nad trištvrte miliona ? v meste mozno aj ano fabiu pre manzelku nech to obucha kde chce ale mimo mesta ja sa stretavam len s suv a sportakmi
roli šaska tu plníš ty a to už hodně dlouho,takže si s tim osočováním ostatních dej klídek,puso ...podle těch tvejch keců budeš evidentně nějakej ubožáček,kterej má potřebu si spravovat pochroumaný ego nejen za volantem,ale i na diskuzích webu auto.cz bezmozečným tlacháním a vynášením těch koncernovejch šunek do nebes ...smiř se už konečně s faktem,že ten koncern nic extra nevyrábí a přestaň tu mlít kraviny ...nikdo na to neni zvědavej
Kontrolní otázka: jaké zrychlení má na sportovní auto si hrající Mazda 3 se základním motorem? Jaké zrychlení má se základním motorem Yaris? Nikdo netvrdí, že HTP je špičkovej motor, ale rozhodně neklepe celým autem a Fabia s HTP není brzdou provozu a nežere 10 l/100 km. Prostě na blbý keci neználků je třeba reagovat ;-)
Nerad bych polemizoval ve smyslu zakladnich motorizaci a jejich kvality napric znackami v ramci teto tridy, protoze tady nemam prehled, ale jen par postrehu. Priznam se, ze ve Fabii II jsem jel jen jednou a jen jako spolujezdec s kolegyni, co ji ma jako sluzebak v praci, nicmene jsem docela rad, ze cesta trvala jen 30km. Podotykam, ze auto to bylo v te dobe relativne nove - mela jej asi mesic, cili nic "vylitaneho". Motor trivalec, diesel ... to bylo to prvni ceho jsem si vsiml pri nastartovani, protoze ten zvuk je proste tragicky. Nemohu si pomoci, ale pro me je to prekazka v ergonomii pri uzivani vozu, myslim, ze by mely byt v tohle smeru urcite meze "unosnosti". Pri akceleraci je zvuk jeste rusivejsi, mel jsem pocit, ze motor mam snad na kline ... jesteze aspon obstojne zrychluje kdyz je treba. Dalsi vec, pri prejizdeni krizovatky pres nerovnosti si docela pekne povrzavala palubka. V interieru jako takovem bych sam klidne prehlednul ten historicky nadech, kdyby byl alespon dostatecne prostorny. Jsem docela hubeny, kolegyne take ale jako spolujezdec jsem opravdu moc nevedel jak jinak si jeste mam zkusit polozit pravou ruku a to k tomu treba pripocist, ze kdykoliv jsem se otocil na kolegyni, prislo mi, ze si dychame "z huby do huby". V prvni generaci Fabie jsem mel pocit, ze jedu v aute (pravda, mam zkusenost jen s benzinem ... 1.4 myslim), ale ono se to netyka jen projevu motoru ale i celkoveho pocitu z vozu a prostornosti interieru. Ve Fabii II jsem si pripadal jako na motokare, ze me a okoli oddeluje jen velmi tenka skorapka, do ktere navic take pronika vice vnejsiho hluku nez by se na moderni auto sluselo. Tot moje strucne osobni poznatky (omlouvam se za absenci diakritiky ale nejak mi to tu nebere prispevek tak jsem ji odstranil, jestli to neni z nejakych duvodu tim)
Dojemná pohádka, tak snad jen k tvému objevu, že F2 je uvnitř užší než F1. Obě dvě Fabie jsou uvnitř stejně široké... (138 cm) možná, žes v mezidobí přibral třicet kilo.
Nevim proc hned ty jedy, ale to je holt tva retorika, kdyz se ti cokoli nehodi do kramu, takze co se divim ... Jestli ma pohadka byla ci nebyla dojemna, to nevim, kazdopadne ucel to nebyl. Proti Skode nic nemam, popsal jsem sve osobni pocity z konkretni Fabie II, snad to neni trestny cin. K vnitrnim rozmerum jen toliko, ze jsem nezkousel od jednech dveri k druhejm natahovat pasmo. Pocit stisnenosti oproti Fabii prvni generace zde ovsem byl.
mne je smiesne ako sa tu natahuje kazdy s kazdym kvoli dajakej nedorobenej skodovke kde je priplatkovy uz aj volant proste sudruhovia to asi psychycky nezvladaju a predavaju taketo kosackove (benzinove) a krochtave (dieslove) auta 8-s
S tím stísněným ineriérem souhlasím. Měli jsme fabku I. a byla celkem v poho. Pak jsme chtěli F II. Ale jak jsme sedli do fabky II., tak jsem se v ní vůbec necítil. A to jsem dost hubený. F I. mi přišla vzdušnější. Navíc výbva/cena nic moc.
I O II. mi přijde dost těsná.
(Nakonec zvítězil Mégane Grandtour 1.6 16V, velmi dobré a pohodlné.)
Jo, ja jsem s prvni Fabii pred casem neco odjezdil a v ramci segmentu vuci tomu autu nic zasadniho nemam. Jen me zraly odchazejici zarovky a casto se taky stelovala predni naprava, ale vzhledem k firemnimu servisu se to u mne jinak nez na nervach nepodepsalo. U te stisnenosti je to proste u Skody obecne, i Octavia I je tesnejsi nez jina auta ve tride, v nove generaci jsem nikdy nejel (coz je skoro zazrak pri jejich koncentraci :-) ) tak tam nevim ... bohuzel u male Fabie to clovek logicky vnima nejsilneji. Nicmene chapu politiku materskeho VW a jejich snahu vymezit znacku Skoda na trhu, vyrabeji v ramci koncernu hodne modelu a kanibalismus mezi nimi samozrejme neni zadouci. Megane je prostorny, pohodlny kocar, to absolutni souhlas a francouzi vazne umej komfortni sedacky. ... Jeste poznamka k te FII, nechci ji nejak odsuzovat, je mozne ze ten motor na mne udelal tak zly dojem (opravdu jsem po par metrech temer zustal s otevrenou pusou pri tom co jsem mel moznost slyset), ze vsechny ostatni nedostatky, kterych jsem si za tu chvili jizdy vsiml, se jeste nasobily. Benzinovy trivalec, se kterym jsem se kratce seznamil v FI (jinak jsem jezdil tu 1.4 jak pisu vyse) neni naopak spatny a to ani z hlediska akustickeho projevu (netrenovane ucho podle mne nepozna ze ma trivalec), ale ten diesel proste u mne urcite ne.
Tak naproti nás mají diesel ve fabce a hrůza. Rachot dobrý.
Možná máš pravdu, že člověk nezajímající se o auta nepozná HTPčko. Ale zvuk to není příjemný, mám dojem, že to každý musí poznat. Ale ve městě není špatný. Já jezdil jen s 1.4 (74kw) a to bylo bezva. A to je sakra rozdíl.
A s tou Octavkou II 1.8. Soused ji má asi 2 dny (1.8 TSI). No, nevypadá zas nejhůř. Na nižším podvozku a 17" je i hezká. Ale co se mi líbí je řadička. Fakt. Ta se jim povedla.
:yes: taky jsem to chtěl tak nějak podobně napsat.
Rezervu jsem potřeboval dvakrát, a ani v jednom případě by mě lepící sada nezachránila. Pokaždé to bylo o klasický český výtluk (velikosti jámy na mamuta), jednou to odnesl i ráfek ;-\ .
Měla by zůstat možnost volby mezi lepením a rezervou. Já budu vždy volit rezervu (alespoň dokud budou na našich dálnicích 20cm hluboký jámy)
pánové koukám že je tu odborníků jak ...
fabie II se mě nelíbí což o to...ale ruku na srdce...ty nový motory že 1.2tsi za 1.4 a 1.4 tsi za 1.6tomu ne hezkému autu jen a jen pomůžou...ať je hezké či ne...
Propad prodeje Fabie II je zcela logicky. To auto je cice mozna relativne kvalitni, ale velice osklive. :no:
Co se motoru tyce, tak nastupce Fabie bude potrebovat predevsim moderni ctyrvalcovy diesel 1,6 TDI.
Rezerva do auta, ktere se pohybuje na ceskem trhu, bezpodminecne patri! Malokdy se podari pichnout tak sikovne, ze to spravi nejaka tesnici pena. Pneumatiky statisticky pichnu jednou tak za 150 tisic km, ale vetsinou to stoji za to. Naposled tam byly zarazene zlomene sikovky.
kde si počul že Fabii II klesli alebo prepadli predaje? zase ďalší čo nevie čítať alebo nechce vedieť Fabii II neklesli predaje ale registrácie a to je veľký rozdiel a spôsobené je to tím že škoda kvôli šrotovnému hlavne v Nemecku (Fabia II 2 najpredávanejším autom celkovo...myslím že Nemci vedia aké auto si kúpiť...)nestíha vyrábať pre domáci trh preto je málo registrácií... na Fabiu II sa teraz čaká aj tri mesiace! >:D
No dobre, propadly se prodeje v Cechach a na Morave ;-) Ovsem je jasne, ze Fabia II, diky svemu nepodarenemu designu se zdaleka neprodava tak dobre, jak by mohla. Opajet se tim, ze se dosud prodava je jako opakovat si pri padu z mrakodrapu: 3 patro, jeste je to dobre...
Design se musi rychle zmenit, nez bude pozde a Fabie bude prevalcovana vozy jako je napriklad Hyundai i20.
Já si teda myslím,že u nového auta s cenou do 200 000kč nejde ani tak o design jako o poměr cena/prostor/výbava a to si spousta lidí neuvědomuje.Vidí české auta se slevou tak ho prostě koupí.Vůbec neberou v potaz, že za ty peníze, které do toho auta dají by mohli mít i něco jiného.Už jen to, že zákl. htp je 1,2 44kW oproti třeba loganu nebo sanderu s 1,4 55kW....navíc Dacie jsou na tom s rozměry více či méně lépe.Výbava a cena vyjde taky prakticky nastejno....
Podle mě je to jen o tom, že si nikdo nechce připustit, že základní fabia vs. dacia prostě fabie prohrává....že čech bude radši jezdit v skoro nevybavené fabii jako všichni ostatní něž aby se poohlédl i jinde...
Lákadlo v podobě cenovky-to je to samé...vidím levné auto tak to dál neřeším....každý normální člověk, který umí počítat musí zjistit že fabia prostě výhodná není a zřejmě ani nebude.Nebo si někdo myslíte že fabia se svojí výbavou, motorem a cenou je nejlepší volbou na trhu???Řekněte mi tu kombinaci a ukážu Vám 5,5 miliardy lepších možností >:D a design je každého věc....mně by ani nevadilo, že vypadá úzce.Mně by to vadilo, kvůli tomu, že úzká je (= prakticky 4-místná)
neviem čo na toto napísať taký Logan nemá ani pozinkovanú karosériu (to ma aj naša felda !!!!!)o bezpečnosti sa radšej nebudem vyjadrovať... základ v Dacii je len to najnutnejšie vid Sandero 1x airbag+ ABS (to im prikazuje zákon) to je všetko...(v roku 2009 je Sandero revolučne lebo ma pozink. a 15" kolesa!!!!!!!!!!!!! pre boha!!!!!) to s Fabiou nemôžeš porovnávať (pozri si základnú výbavu Fabie je chudobná ale narozdiel od Sandera sa mi tu nezmestí....) + Design je u Dacie hnus hovorte si čo chcete ale Fabia II je vo svojej triede jedno z tích krajších aut nie najkrajšie ale pekné....navyše prejdi sa s 1,2 HTP 44kw a s od Dacie 1,4MPI 55Kw a potom komentuj ešte k tomu konkurenčný motor pre tu 1,4ku je 1,2 12V HTP 51kw 70k (niesu podstatné čísielka výkonu tie vieme porovnať všetci ale ide priebeh výkonu a hlavne priebeh krútiaceho momentu pri týchto motoroch je šumi fuk či máš 51 abo 55 tieto motory sa do otáčok kde je tento výkon reálne dosiahnuteľný dostanú tak "raz abo dva x za rok"...+ 4kw nerobia citeľný rozdiel vlastná skúsenosti+ide aj o charakter motoru a to je rozdiel po prvej jazde zjavný... papierové čísla sú len na papieri ) ... poviem ti len HTP je ďaleko lepši (mysli si čo chceš) navyše ta 1,4ka je predpotopná rachotina (ako všetko čo Renault pchá do Dacie je to min. 2generacie za konkurenciou...)HTP je moderný súčasný motor... :yes: k rozmerom Dacia je značka ktorá nevie nič iné ponúknuť.... v Sandere nemáš 6 st. Tiptronic ani 6 airbagov (z toho 4standart) ani projektorové natáčacie svetlá či automatickú klimu ani parkovacie senzory atď. atď...vo Fabči II ano ta asi tak.... :-!
Tento, podle mě jeden z etanolu třídy (1. nové Polo) jsem si ve čtvrtek objednal. Prodejce říkal, že od června bude nový modelový rok asi bez rezervy. Trochu jsem se zarazil, že už i škoda, ale nic se neděje, si tam lidi dají 1 zimní kolo a těch pár kiláku do pneu se nic neděje. Jen pro představu, předběžný termín výroby ke konci června. Je vidět, že to šrotovné hýbe Evropou. :-)
Tak ono by to chcelo radšej hneď Škodu Fabia III. No ale to ai tak hneď nebude. Nové motory bodnú, najmä preplňovaná jedna-dvojka, no zase to možno zabije cena a najviac sa budú predávať zase "ľudové" HTP...
Ale povedal by som, že facelift zahŕňajúci len motorizácie nepostačí. Ja by som rozhodne modifikoval spodnú časť palubky, otlačené pravé koleno vodičov najmä vyšších postáv nie je dobrá vizitka ani u malého auta. Ďalej by chceli úpravu pekné, ale predsa len príliš priestor uberajúce výplne dverí - aj pár milimetrov priestoru na lakte by pomohlo. Zvonka by som doplnil tenké plastové lemy blatníkov a prahov - dnes sa to nosí a aj Fábke by to vzhľadovo apoň trošičku pomohlo. A na záver by som vymenil zadné svetlá. Buď by chceli celkovo modernejší tvar, alebo, ak by boli problémom náklady (zmenilo by to všetky plechové dielce naokolo), navrhnúť aspoň nejakú efektnú grafiku.
Vypustiť rezervu Fabii v ničom nepomôže - máličko sa zväčší kufor, a veľa sa zväčší starosť pri defekte, pre našinca je stále najjednoduchšie hodiť pod auto zdvihák, povoliť pár skrutiek, a pokračovať v ceste na rezerve. Údajná "úspora hmotnosti a zníženie spotreby" je skutočne na smiech. Skôr chceli na každom aute ušetriť pár korún. Žiadna sada na lepenie gumy nestojí toľko čo plecháč a pneumatika. Proste bude z ľudového auta ešte ľudovejšie...