Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seřizování geometrie náprav: Profo HK - Rychlost

Ladislav Černý
Diskuze (0)
Královéhradecká společnost Profo HK nabízí dva druhy zařízení pro měření geometrie kol. Brzy přijde novinka Quick Control.

Poslední přírůstek od firmy Ravaglioli v segmentu měření pozice kol se nazývá Quick Control 2 Reverse a je určen pro přední nápravu. Podle výrobce stačí k získání dat pouhá půlminuta. Přenos údajů z dvojice mobilních měřicích modulů označených Stda3D/QC do počítačového se děje bezdrátovým připojením bluetooth.

Z dostupného segmentu 3D geometrie nacházíme další přístroj od Ravaglioli. Řada TD 3000 sice používá klasický 3D princip, ale trochu jinak, než známe nejčastěji u obdobných zařízení jiných značek. Výjimečná na výše jmenované řadě je skutečnost, že ke své činnosti potřebuje menší prostor. To také bylo hlavním zadáním při vývoji tohoto produktu, aby v dílně zabral co nejméně místa a udělal stejnou práci jako ostatní přístroje.

Proto došlo k obráceným rolím kamer a odrážecích desek na kolech. Pro snímání obrazu se používá jedna kamera, zatímco odrážecí desky na kolech jsou prostorové – 3D. Díky snížení počtu kamer bylo možné umístit kompaktní kamerovou sestavu ke hraně plošiny zvedáku. Takto zcela vymizela požadovaná vzdálenost zvedáku od stěny vpředu a je možné používat tuto 3D geometrii i na stávajících zvedácích bez nutnosti jejich přemístění. Díky minimální prostorové náročnosti byla vyvinuta další verze tohoto zařízení k umístění v montážních jámách.

Zařízení používá běžný počítačový systém Windows s databankou pro více než 90 000 verzí vozidel. Další informační listy mohou být uživatelem snadno přidány. Měření se ukládají do paměti s kapacitou 20 000 úkonů a lze je následně snadno vyhledávat dle jména zákazníka či registrační značky vozidla.

Druhým zařízením, které firma Profo HK do Česka teprve přivede, je bezdotykový přístroj pro měření a seřizování geometrie kol Remo. Nové modely Remo byly představeny na loňském veletrhu Autopromotec v Boloni. Používá podobnou technologii jako u vyvažovačky Corghi Blue Light, kde „modré světlo“ snímá všechny potřebné údaje.

Tato geometrie nepotřebuje žádné hlavy ani odrážecí desky na kolech. Měření provádějí pojízdné moduly pohybující se v přesných kolejnicích podél obou stran vozidla, které stojí na jednoduché zvedací plošině. Ta slouží k přesnému nastavení výšky vozidla, a tedy i kol vzhledem k pojízdným měřicím modulům.

Ladislav Černý
Diskuze (0)