Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prohlédněte si: Katalog Mototechna (1964) aneb Co bylo v nabídce?

Jaké automobily si vybírali řidiči před téměř padesáti lety? Prohlédněte si s námi letitý katalog Mototechny s technickými daty zobrazených modelů.
Zpět na článek
14. 2. 2012 11:13
14. 2. 2012 11:35
14. 2. 2012 11:50
14. 2. 2012 11:54
14. 2. 2012 12:07
14. 2. 2012 12:36
14. 2. 2012 12:48
14. 2. 2012 13:52
14. 2. 2012 14:51
14. 2. 2012 14:58
14. 2. 2012 17:36
14. 2. 2012 19:03
15. 2. 2012 16:31
15. 2. 2012 09:52
15. 2. 2012 09:54
14. 2. 2012 13:44
14. 2. 2012 11:22
14. 2. 2012 11:38
14. 2. 2012 12:00
14. 2. 2012 15:05
14. 2. 2012 11:56
14. 2. 2012 15:09
14. 2. 2012 12:37
14. 2. 2012 11:53
14. 2. 2012 11:58
14. 2. 2012 12:05
14. 2. 2012 13:34
14. 2. 2012 17:31
15. 2. 2012 13:50
16. 2. 2012 08:15
14. 2. 2012 12:43
14. 2. 2012 13:16
14. 2. 2012 13:48
14. 2. 2012 13:38
14. 2. 2012 13:55
14. 2. 2012 14:04
14. 2. 2012 15:19
14. 2. 2012 20:01
14. 2. 2012 21:10
14. 2. 2012 15:24
14. 2. 2012 15:35
14. 2. 2012 15:14
14. 2. 2012 15:36
17. 2. 2012 10:18
17. 11. 2012 22:31
Avatar - 4hill
14. 2. 2012 11:13
Wartburg
V dvoubarevném provedení absolutně nádherný vůz. :yes:
Rozbalit vlákno
23
14. 2. 2012 11:35
Re: Wartburg
Ale ten zvuk, to bylo jak když v plechovce chrastí pár kamenů. >:-[]
Avatar - 4hill
14. 2. 2012 11:50
Re: Wartburg
No jo no..vzhledem k tomu že výfukový systém tvořila jen jedna rezonující trubka. :-)
14. 2. 2012 11:54
Re: Wartburg
Ten smrádek z dvoutaktů a namodralý dým, to si pamatuju doteď.
14. 2. 2012 12:07
Re: Wartburg
Na druhou stranu z dvoutaktu šlo poměrně jednoduchým laděním dostat až nečekané výkony. Kdo opravdu uměl a dal si s tím práci, mohl z litrového motoru Wartburg dostat 90 i víc koní. To už byl samozřejmě pak závodní motor, nevhodný pro denní provoz a s nízkou životností, ale "bylo to tam" ;-)
Avatar - 4hill
14. 2. 2012 12:36
Re: Wartburg
Moje první auto v 18ti byl W 353 limuzína. Dokázal jsem z něj dostat i 150km/h. Jen si to představte ..sloní kost,šíbr nad hlavou, řazení na podlaze,rádio.Tenkrát v létě s nebem nad hlavou mi ani ten smrad nevadil.Už v tý době jsem dokázal sám vyměnit spojku či celý motor.. Prostě paráda :-)
14. 2. 2012 12:48
Re: Wartburg
Já si ještě pamatuju, jak jsem kdysi dávno za mladých let stopnul v noci chlapíka s Warbecem. To auto vyloženě lítalo, během chvilky tam měl 140 a to jsme nejeli ani po dálnici. Pěkně se to točilo. ;-)
Avatar - white label
14. 2. 2012 13:39
Re: Wartburg
Tak to sis mohl klidně sám vyměnit i ten dvoutakt za čtyřtakt, pak by ti ten smrad ani vadit nemohl... ;-)
Avatar - 4hill
14. 2. 2012 13:52
Re: Wartburg
Tak to byl každopádně lepší motor..ale v té době to byla pro mě zbytečná finanční zátěž.Všechno šlo do benzínu, oleje a holek. A hlavně se mi líbil živý projev toho dvoutaktu. ;-)
Avatar - white label
14. 2. 2012 13:56
Re: Wartburg
Žívý byl, akorát se s ním (jako s každým dvoutaktem) špatně brzdilo motorem...
14. 2. 2012 14:51
Re: Wartburg
Warťsas měl na všech rychlostech( mimo jedničku) vypínatelnou volnoběžku. Páka byla pod¨volantem. Když jsi ji vypnul brzdilo to motorem, ale ten zvuk..... to bylo jak motorovka. Ale kufr to mělo velký jak kráva. Táta s ním postavil chalupu, odvezl všechno, i v limuzíně. A na to, že 353 kastla vznikla v roce 1969 to bylo nadčasové.
14. 2. 2012 14:58
Re: Wartburg
Wartburg má vypínatelnou volnoběžku na všechny rychlosti. Trabant má vypinatelnou na 2,3,4 pokud se nepletu.
Avatar - petrumr
14. 2. 2012 17:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 2. 2012 19:03
Re: Wartburg
Měl. Ale jenom na čtyřce. Jestli se nepletu.
Avatar - petrumr
15. 2. 2012 16:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 2. 2012 09:52
Re: Wartburg
Už si to fakt nepamatuji přesně,ale máte pravdu, když jsem jednou baterku vybil, musel jsem přepínat bo to nešlo roztáhnout. ;-)
Avatar - white label
14. 2. 2012 14:59
Re: Wartburg
My jsme zase postavili barák s Trabantem v kombíku, navozili jsme v něm všechny kameny z lomu apod. Byl to neskutečný držák přesto, že bvl "papírový". ;-)
Dvoutakt (i bez volnoběžky) nebrzdí motorem tak účinně, jako se 4takt, nebo diesel.
15. 2. 2012 09:54
Re: Wartburg
No, ono dvoutakt u brždění motorem nemazal, takže kdyby někdo dlouho tím motorem brzdil, mohl he pošlodit či přímo zadřít. Proto tam ty volnoběžky vlastně byly.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
17. 2. 2012 10:32
Re: Wartburg
Zvuk - celá vesnice podle něj poznala, že lufťáci zase přijeli na víkend >:-[]

Fofrklacek pod volantem - paráda!

A nezapomeňte na přepínání dálkových/potkávacích světel přepínačem v podobě pedálku na podlaze :yes:
14. 2. 2012 13:44
Re: Wartburg
myslíš ...... Rinnnnnnnn....tinnnnnn.......tinnnnnnnn !!! >:D
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
17. 2. 2012 10:26
Re: Wartburg
My ho měli v modro-bílé - krásné zážitky z dětství! Rozložený karbec na jídelním stole a celá rodina čistila >:D
14. 2. 2012 11:22
1202 STW
Nedovedu si představit blázna, který by jel v 1202ce 110. Před pár lety jsem v ní jel a už v 70 km/h mě jímala hrůza, že se zabiju. >:D
Rozbalit vlákno
5
14. 2. 2012 11:38
Re: 1202 STW
ziaden strach, to auto tych 110 zvladlo (dole miernym kopcom). Pomerne pevny rebrinovy ram to istil. Jo, stryc by o tom mohol rozpravat, postavil si s tymto autom barak. A pre mna to bola vysoka skola automobilova. Nezabudnem ked vymienal prehrdzavenu kastlu, a ja som si prvy krat mohol osahat "nahate" auto, len ram s pohonom a podvozkom...
Avatar - Lackey
14. 2. 2012 12:00
Re: 1202 STW
Teddy, plne suhlasim. na takom aute som sa takisto priucal k autam a jazdeniu.
Ako sanitky, zachranili tisice zivotov.
Aj ryccardo sa mozno vdaka STW narodil v nemocnici a nie doma, (ale mozbyt uz vdaka S1203)
14. 2. 2012 15:05
Re: 1202 STW
Ne mě vezl táta právě Wartburgem 1000. Měl celýho stříbrný. Ještě dlouho po mým narození s ním jezdil ;-)
14. 2. 2012 11:56
Re: 1202 STW
Tak on to nebyl žádný med ani s Š100, jakožto s nejstarší škodovkou, s kterou jsem měl to dočinění.
Bledě modrá stovečka s bílou palubní deskou. Nádhera ;-)
14. 2. 2012 15:09
Re: 1202 STW
Škoda 100 měla proti stejšně úžasný jízdní vlastnosti. Se stovkou jsem toho najezdil mraky. Bylo to náhodou supr auto. Naprosto živě si pamatuju jak sem se se stovkou učil jezdit zatáčky bokem. Rád na ní vzpomínám :-)
Avatar - Barrichello
14. 2. 2012 11:23
Jo to všechno známe
jeden a ten samý článek už asi ve 4té podobě, tentokráte vypíchnuté jen určité období...to temnější....
Rozbalit vlákno
2
14. 2. 2012 11:42
Re: Jo to všechno známe
Novináři jsou placeni od počtu článku, oskenovat leták je jedna z nejjednodušších věcí co můžou udělat.
Tohle období bylo temnější, pro náš automobilový průmysl ale přišla doba opravdového temna až tak o 15 let později. V tomot katalogu si jsou auta z východu a západu jakž takž rovnocenná, pár let na to už to neplatilo.
Avatar - Barrichello
14. 2. 2012 12:00
Re: Jo to všechno známe
To ano, ale měl se na mysli temnější období pro nákup nového vozu, později se to výrazně uvolnilo a aut bylo k mání daleko víc než v 50-60. letech
14. 2. 2012 11:47
FIAT always
:yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Kubass
14. 2. 2012 12:37
Re: FIAT always
jojo, super auto (600D), mám ho už 6 let, za nic bych ho nevyměnil...
Avatar - Ronault.
14. 2. 2012 12:45
Re: FIAT always
FIAT always je nějaý nová funkce? Něco jako pravidelné měsíční servisní intervaly, kdy se pod motor klade speciální vložka aby nekapal olej na cestu? :-O >:-[] [odkaz]
14. 2. 2012 13:05
Re: FIAT always
jj, to by si mohl nosit teď místo kulicha.
14. 2. 2012 13:54
Re: FIAT always
Jojo, always s kridylkama...
Avatar - white label
14. 2. 2012 13:36
Re: FIAT always
Jj, bejvávalo, bohužel...
Avatar - Lackey
14. 2. 2012 11:53
Pamaetam sa
Bolo to krasne obdobie mojho detstva.

Tie poukazy na uata mohol dostat kazdy obcan, nielen funkcionari KSC, alebo hokejisti a pdobne "celebrity".
Stacilo vlozit vinkulacny vklad do banky pre S 1000MB to bolo 10.000 Kčs a clovek sa mohol uchadzat o auto v mototechne.
Cakalo sa od 1- do 2-3 rokov. Dovod, velky dopyt a mala kapacita tovarni.
Dnes, vtedajsim poradovnikom hovoria cakacia-dodacia doba.

Zaraza ma, aku spotrebu mali vtedajsie auta.
Udaje o spotrebe su plne konkurencne dnesnym autam !!!!!
Taka T-603 - 8 valec spotreba 12,5 litrov, dnesne 8 valce ak sa este vyrabaju, maju rovnaku , ak nie vyssiu spotrebu

Moje dnesne 970 kg -ove auto ma spotrebu 6,8 lit a otcova 1000MB pamaetam sa, malo skutocnych 7-7,5 litrov.
Cena benzinu vtedy bola 2,4 Kčs/lit, Š 1000MB 43 tis. Kčs

Technicky vyvoj proste nezastavis ;-\ ;-\ ;-\ .... bľaď, bléééé
Rozbalit vlákno
8
14. 2. 2012 11:58
Re: Pamaetam sa
Zapomínáš na třetinový výkon, trojnásobné emise atd...
Jablka a hrušky ;-)
Avatar - Lackey
14. 2. 2012 12:05
Re: Pamaetam sa
Mnozstvo emisii zavisi od mnozstva spotrebovaneho paliva.

Zvysit vykon motorov bolo treba, lebo niekto mudry j.bnul katalizator do vyfuku, ktory dusi motor.

A dnesnych limitovanych 90km/h a dialnicne minmum 80km/h kazde auto z nich zvladalo uz vtedy.
14. 2. 2012 13:34
Re: Pamaetam sa
Mnozstvi emisi, ktere motor vyprodukuje a mnozstvi emisi, ktere se dostanou do ovzdusi neni stejne. Prave diky tem "dusicum" motoru.
Avatar - Lackey
14. 2. 2012 17:31
Re: Pamaetam sa
Vravi nieco ako fyzikalny zakon zachovania hmoty?
Katalyzator vyfuku nemeni mnozstvo, meni iba zlozenie emisii
CO a HC na CO2 a H2O a NOX na N2.[3]
CO je jedovaty a CO2 vytvara sklenikovy efekt
Je to situacia vdaka vyvoju techniky - z kaluze do blata
15. 2. 2012 13:50
Re: Pamaetam sa
A co napriklad takove filtry pevnych castic? Nehlede na to, ze mnohem radeji budu dychat oxid uhlicity, vodu a dusik.
Avatar - Lackey
16. 2. 2012 08:15
Re: Pamaetam sa
Myslis filter pevnych castic u naftakov ?
Tak ten najprv zachyti sadze a potom za mestom (pri vysokych otackach) naraz, vsetku sadzu spali a je to v ovzdusi.

Co dodat k tomu, ze ...radeji budu dychat oxid uhlicity, vodu a dusik...
Ano, ked sa v sklenikovom ovzdusi, neutopis v zaplavach, alebo neumries hladom v suchu,
budes moct este dychat

Zbytocne tu budeme polemizovat.
Emisie sa znizia, jedine znizenim spotreby paliv ale vyvoj techniky akosi tam nesmeroval auta.

Aj ked nas presvedcuju vyrobcovia aut o inom, ako vidiet z clanku o starych autach, nedeje sa to -
holt, petrolejarska lobby riadi nas svet.
14. 2. 2012 23:08
Re: Pamaetam sa
Jenže - než začneš vzpomínat na ceny, vzpomeň si, jaké byly tehdy výplaty a co sis za ni tak mohl koupit..
Avatar - white label
14. 2. 2012 23:36
Re: Pamaetam sa
Přesně, při tehdejších relativně směšných cenách ropy sis stejně nekoupil o moc litrů paliva víc, než dnes (v obou případech za jednu výplatu) a za stejný počet výplat, jako dal někdo (po 2-3 letech čekání) za MBéčko, dnes můžeš mít mnohem lepší auto, samozřejmě myslím i relativně...
14. 2. 2012 12:43
HRŮZA.CZ
Jo, to byly doby... Nedlouho před tím byly na ulicích zapovězené klobouky, jako znak zdegenerovaných imperialstů. Na kovboje sis moh´ hrát leda ve sklepě. V kursu byly rádiovky, pokud možno šedé nebo hnědé... biologická asociace je velmi na místě...

Ty snímky nahoře dokonale odhalují garážový stav té doby. Aby jako bylo jasno, tak 99% lidí (včetně mně) nad těmi obrázky žaslo a rozvíjelo své životní sny... Jenom... sny.

P.S. Děkuju za odkaz na blog, normálně se červenám... ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
38
14. 2. 2012 13:07
Re: HRŮZA.CZ
jj hrůza doba, VW tehdy skorem ještě neexistoval.... Ani mozky se ještě nevymývaly.
14. 2. 2012 13:16
Re: HRŮZA.CZ
Volkswagen v té době zaplavoval svět jedním broukem za druhým. Bohužel na západ od našich hranic.

To vymývání ještě domysli, ať i zde nejsi za dokonalého prosťáčka...
Avatar - Barrichello
14. 2. 2012 13:42
Re: HRŮZA.CZ
Svět? Trošku odvážné tvrzení s tím světem >:D >:D
14. 2. 2012 13:48
Re: HRŮZA.CZ
Proč? jo, a soused měl VW 1600 kombi, to byl hezký zvuk! Akorát nevím do jakého období to napasovat, měl jsem tehdy trojikolku ! >:D
Avatar - Barrichello
14. 2. 2012 13:54
Re: HRŮZA.CZ
No evropa a amerika totiž není svět.... >:D
Avatar - white label
14. 2. 2012 14:00
Re: HRŮZA.CZ
V roce 1964 byla Amerika a Evropa hlavní automobilový svět a být nejprodávanější na světě, nemusí automaticky znamenat, být prodávaný v úplně každém koutu světa... ;-)
Avatar - Barrichello
14. 2. 2012 14:43
Re: HRŮZA.CZ
To máš sice pravdu, ale z geofrafického hlediska to není ani polovina světa >:D
Avatar - PlumJelinek
14. 2. 2012 14:53
Re: HRŮZA.CZ
Bariku nebuď hnidopich, snad každýmu musí být jasný, jak to GTI myslel
Avatar - white label
14. 2. 2012 14:55
Re: HRŮZA.CZ
Ono na polovině světa třeba ani není pevnina, takže to v tomto případě není žádný větší argument, viz má předchozí reakce. To je jako bych tvrdil, že Fod T nebyl první automobil výráběný na pásu na světě, ale pouze v Americe... ;-)
Avatar - Barrichello
14. 2. 2012 14:59
Re: HRŮZA.CZ
Však jo, dyt se jinde nedělal >:D
Avatar - white label
14. 2. 2012 15:26
Re: HRŮZA.CZ
Však právě proto, podle tvé "logiky" nemohl mít totiž také žádné světové prvenství... :*) ;-)
Avatar - white label
14. 2. 2012 13:54
Re: HRŮZA.CZ
Přes 21,5 mil kusů (1938-2003) byl nejprodávanějším automobilem na světě, a ještě dnes ho může (v tomto směru) ohrozit jen Golf a s přimhouřenýma očima Corolla.
"Jedná se o nejdéle vyráběný vůz s největším počtem vyrobených kusů beze změny designu. Jediný vůz, který by jej mohl připravit o prvenství, je jeho sourozenec, VW Typ 2 ve verzích minibus a kombi...."
Avatar - 4hill
14. 2. 2012 13:38
Re: HRŮZA.CZ
V té době dělal VW T1,Varianta a pro mě druhé nejhezčí auto (po P1800) Karmanna..Nádherný auto. :-) Brouka snad ani netřeba jmenovat.
Avatar - white label
14. 2. 2012 13:42
Re: HRŮZA.CZ
To víš, že existoval, jen se k nám nevozil...
14. 2. 2012 13:55
Re: HRŮZA.CZ
otázka je, jestli tu někomu brouk chyběl >:-[]
Avatar - white label
14. 2. 2012 13:57
Re: HRŮZA.CZ
Někomu jo, někomu ne, stejně jako u ostatních vozů..., nebo k tomu máš nějakou objevnější/hlubší ideu? ;-)
14. 2. 2012 14:04
Re: HRŮZA.CZ
Ne, spíš jenom takové rýpnutí, že to technicky nebyl žádný zázrak, řekl bych že některé modely z tohoto katalogu ho ve všem převyšovaly ;-)
Avatar - Barrichello
14. 2. 2012 14:46
Re: HRŮZA.CZ
bylo to prdítko pro chudý no, sice to zmotorizovala německo a další země, ale jaksi od jistého období (tak konec 60. tých) to byla jen nevýkonná a historická vykopávka s milým designem.... Nic víc....

Byly stovky lepších aut z celéhosvěta než "hitlermobil" použiji-li Clarksonův výraz.
Ale nic proti němu, designem se mi vždy líbil. Nemohu říct že ne.
Avatar - white label
14. 2. 2012 14:50
Re: HRŮZA.CZ
O co víc byl takový Fiat 600 v katalogu Mototechny?
Avatar - Barrichello
14. 2. 2012 15:04
Re: HRŮZA.CZ
Fiat 600 se nevyráběl JEŠTÉ v 70-80. letech, to je ten rozdíl....
Jinak máš samozřejmě pravdu, tahle lidová vozítka byla +/- na stejné úrovní, byly to modely pro ty chudší aby měli čím jezdit. cílem bylo nabídnout nenáročný vůz na který dosáhnou i msay, zejména v evropě poničené válkou jiná cesta nebyla.

Amerika byla v 50 letéch trochu někde jinde....

(v Indii produkovali jisté historické modely původem od fiatu, ale 600 zrovna teda ne, pokud vím. Premier Padmini třeba pokud si vzpomínám, ona Indie vůbec, takový Hindustan tam dělalj dodnes).
Avatar - Kubass
14. 2. 2012 15:19
Re: HRŮZA.CZ
v Jugoslávii se vyráběla zastava 750, což je vlastně Fiat 600 až někdy do roku 86 tuším.
Navíc se prodávala i v jižná americe, vyráběla se ve Španělsku pod označením Seat 600 (i jako 4dveřová verze!), v Německu pod označením NSU-Jagst-Fiat, takže ano, i 600ka je do jisté míry globální model, a se svímy vyrobenými 2 500 000 kusy (jenom jako Fiat bez všech licencí) se nemá rozhodně taktéž za co stydět.
Avatar - Ronault.
14. 2. 2012 20:01
Re: HRŮZA.CZ
To, že se něco přece vyrábí delší dobu znamená, že je to úspěšné a nadčasové... čili nic, co by bylo pro brouka ostudné
Avatar - white label
14. 2. 2012 20:57
Re: HRŮZA.CZ
Samozřejmě, ale Barik tradičně uvažuje spíš "antikoncernově", než logicky..., jak dlouho se dělá třeba takový hemi ho netrápí, tam to bere naopak jako obdivuhodné..., prostě účel světí prostředky. ;-)
Avatar - Barrichello
15. 2. 2012 08:54
Re: HRŮZA.CZ
Akorát že HEMi má s tím původním společný JEN ten nápis.... Jinak nová HEMi a stará HEMi sou úplně jiný motory....

Já netvrdím že Brouk byl na svojí dobu (40. léta) špatným vozítkem, to jako fakt ne.
V 50. tých ještě taky OK, ale ty stroje tak od 68 do konce výroby i přes dílčí moderzniace pořád byly jen retro prdítka pro chudý mexičany a lidi co chtěli Brouka. Ne že by to kupovali kvůli technickým finesám, jízdním vastnostem atd...
Avatar - Kubass
14. 2. 2012 21:10
Re: HRŮZA.CZ
je tak, to máš jak MINI (neberu tu novodobou sr.ačku od BMW), to se taky dělalo až někdy do roku 2001, je to prostě kult a legenda, proč měnit něco co je dobré, do jisté míry přežil svoji smrt i Maluch kterej se snad vyráběl ještě v roce 2003, takže Italsky Bambino v Polskym podání přežilo přez 30 let, nebo Lada Niva, njlepší teréňák v poměru cena a užitná hodnota co se dá koupit ( a navíc je to fajn auto, najel sem sním 40 000Km), vyrábí se do teď od roku 1971 tuším.
A Trabant? Ten taky sjížděl z linky dokonce v nezměněné podobě skoro 30 let (narozdíl od brouka nebo miniho ktery sice vypadaly stejně ale pořád se tak nějak vyvíjeli). Dalo by se určitě ještě pokračovat...
Avatar - Barrichello
15. 2. 2012 09:00
Re: HRŮZA.CZ
jo a žigulík se dělá dodnes (i když ted v závodě Iž) vid.... Nebo zminovaný Hindustan což je letitý Morris.
Ovšem ty auta sou technicky zastaralý a drží se ve výrobě jen proto, že sou levný a jednoduchý a pro nenáročné trhy stačí resp. maj své zákazníky....

Ono takhle jde vyrábět cokoliv, dokud jsou zákazníci....
Takovým americkým broukem byl Lincoln Towncar, ten se taky vyráběl 20 let s pár úpravami a dokud to někdo kupoval, tak to ford vyráběl....
Linky xy zaplacené, takže proč to nevyrábět....

A pokud už výrobce vyrábět nechtěl, občas se pokusil prodat celou výrobní linku někomu jinýmu (třeba Chrysler prodal GAZu výrobní linku + dokumentaci atd. na Sebringy 01-06) za celkem solidní money....
Avatar - white label
14. 2. 2012 14:48
Re: HRŮZA.CZ
Jednak brouk nebyl v r. 1964 jediným produktem VW a pak zrovna jeho lze logicky srovnávat především s podobně koncipovanými "lidovými" automobily, jako je třeba ten Fiat 600 a při tomto srovnání se (např. prostornější) brouk nemá za co stydět...
Avatar - PlumJelinek
14. 2. 2012 15:00
Re: HRŮZA.CZ
Jenže Brouk byl výrobkem zlého kapitalistického DDR, Fiat sice taky nepatřil rudé armádě, ale díky spojení s bolševickým VAZem k němu bylo přece jen blíž... Takových levných aut pro chudé bylo víc, třeba kachna 2CV, ta se tady myslím oficálně taky nedodávala. Zkrátka a jednosuše, ve světě bylo tisíc pět set devět set milionů aut a nás jich z toho šlo ofiko koupit pouze 10 a to ještě s problémama. Čest práci! >:D
Avatar - Kubass
14. 2. 2012 15:24
Re: HRŮZA.CZ
jenže u nás byla 600ka ve své době o 500Kčs dražší než o třídu větší Škoda Octavia, takže do jisté míry to byl spíš takovej luxusnější artikl, prostě auto ze západu :-)
Octavia stála 37 000Kčs a 600ka 37 500Kčs.
Určitě to nebyla žádná lidovka, alespoň ne pro čechy, to byl spíš Trabant za nějakejch 21 000Kčs (tuším).
Proto taky měli Fiaty ať už 500 nebo 600 ve veliké oblibě herci, umělci, zelináři atd.Mělo je i hodně Farářů díky darům z Vatikánu za zásluhy (500 nebo 600, asi podle toho co zrovna bylo na skladě :-D)
Avatar - PlumJelinek
14. 2. 2012 15:50
Re: HRŮZA.CZ
Jo holt už tehdy platilo, že cena auta se neodvíjí od jeho velikosti >:D Dnes je to tak obzvlášť, viz. Mini, Citroen DS3, Alfa MiTo atd... ;-) Ono nejen v šedesátkách, ale i na konci osmdesátek si prohlíželi světaneznalí češi Tuzexovýho Fiata Uno 1.0 Fire s takovým obdivem, který by mu mohl Bolševik závidět. :-) V tu dobu frčely stodvácy a ti lepší (rudější) drandili v Žigulíkách, což byl vlastně dvacet let starej Fiat. Zatímco to samé Uno platilo v té době v rodné demokratické Itálii za lidové auto v základní verzi, u nás pro mnohé bylo nedosažitelným kapitalistickým výrobkem >:D
Avatar - white label
14. 2. 2012 17:34
Re: HRŮZA.CZ
A tak to bylo se vším, "lisovaly" se a následně archivovaly obaly od západních čokolád, z plechovek od coly/fanty se dělaly stylové dózy na psací potřeby, "slintalo" se nad západními katalogy se spotřební elektronikou atd. atd. Ale na to už většina z nás zapomněla...
Avatar - white label
14. 2. 2012 15:27
Re: HRŮZA.CZ
Jasně, jen nebyl z "demokratického" DDR (NDR), nýbrž ze "zlého kapitalistického" BDR (NSR)... ;-)
Avatar - Kubass
14. 2. 2012 15:35
Re: HRŮZA.CZ
jenomže tím že Turýn spolupracoval s Togliatti (VAZ) tak to měl prostě na trzích kde vládl rudej bratr prostě lepší, a snáze se tady prosazoval než jakákoliv jiná automobilka. Protože Fiat 600 byl k dostání celkem normálně, né jak většina jinejch aut ze západu že sem přišlo třeba 60 aut, ty se prodaly a už prostě nebyly.
Avatar - white label
14. 2. 2012 17:24
Re: HRŮZA.CZ
Takový fanda Fiatu a napíše "TurÝn" (to je skoro jako napsat "TorYno")??? :-O 8-s ;-)
Leda, že bys myslel švýcarsko-francouzsko-německo-holadskou řeku: tuRýn, tamRýn... >:-[]
Avatar - PlumJelinek
14. 2. 2012 15:36
Re: HRŮZA.CZ
jasně, díky za opravu >:D
Avatar - Kubass
14. 2. 2012 15:14
Re: HRŮZA.CZ
jak píšeš, brouk je větší, má silnější motor atd, ale Fiat 600 má jedno prvenství, a to dost zásadní, jako první miniauto na světě měl v sériové výrobě samosnou karoserii, a jeho řešní přední nápravy s geniálním poloměrem vnějšího otáčení pouze 8,7 m.
Každopádně si netroufám tvrdit co je lepší, ale přecijenom byla 600ka vyvynutá o chvilku pozdějc jak brouk (představená byla v roce 57).
A navíc narozdíl od vzducháče vodou chlazená 600ka luxusně v zimě topí :-)
Avatar - white label
14. 2. 2012 15:33
Re: HRŮZA.CZ
600ovka už byla novější, ale třeba její prototyp byl ještě vzduchem chlazený vzducem (stejně jako 500ovka)...
Avatar - Kubass
14. 2. 2012 15:36
Re: HRŮZA.CZ
prototyp neprototyp, naštěstí dostali rozum a udělali to jako vodníka :-), s dvouválcovím motorem z Topolina by se stím nejezdilo moc dobře :-)
14. 2. 2012 13:53
Dobový marketing
Hm, velmi idealizující kresby...Moskvič 403 s proporcema skoro jako Volha, ve skutečnosti takové krátké, úzké a vysoké auto :-) A dokonce na té kresbě vypadá dobře i R8 >:-[]
Rozbalit vlákno
4
14. 2. 2012 14:54
Re: Dobový marketing
Ve skutečnosti překabátěný kořistní Opel Admirál r. 1940, myslím :-) A ve čtyřdveřové variantě jsem ho fakt ještě neviděl. :-(
Avatar - Barrichello
14. 2. 2012 15:11
Re: Dobový marketing
Moskvič 400 byl ukořistěný Opel Kadett, ale ten byl o mnoho let dřív.

[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
14. 2. 2012 15:47
Re: Dobový marketing
Od té doby se hodně změnilo [odkaz] :-)
Avatar - gld
14. 2. 2012 17:42
Re: Dobový marketing
Volga 21 tam zase vyzerá ako lowrider. A pritom v reále je to auto na výšku (svetlú aj celkovú) ako poriadny offroad.
14. 2. 2012 15:29
Tenhle katalog
ještě ukazuje na svou dobu celkem ucházející auta. Ale katalog Mototechny z 80tých let, to je teprvé peklo.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
14. 2. 2012 18:18
Najviac ma zaujal Moskvič 403
Keďže som sa narodil v 70., rokoch, všetky autá si veľmi dobre pamätám, keď ešte kde-tu jazdili. Staré Wartburgy zas z bývalej NDR, tam ich bolo ešte v 80. rokoch plno - podobne ako predchodcov Trabantu 601. Len na ten Moskvič 403 som si nevedel spomenúť. Až keď som si vygooglil, matne som si spomenul, že nejaké tu behali, ale aj vtedy to bola dosť veľká rarita. A je dosť možné, že som ich videl skôr v NDR ako u nás.
Na obrázku vyzerá úplne inak ako v skutočnosti.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - white label
14. 2. 2012 21:01
Re: Najviac ma zaujal Moskvič 403
Moskvič (přezdívaný výstižně jako "Leninovy sáně") tu nebyl zas taková vzácnost, ale pokud ses narodil až v druhé polovině 70tých let, tak si jich zas tolik pamatovat nemůžeš...
Avatar - Barrichello
15. 2. 2012 08:51
Re: Najviac ma zaujal Moskvič 403
z NDR byly spíš známé ZAZy tedy Záporožce, tam jich jezdilo mraky. U nás neprošly schválením :-)
Avatar - petrumr
15. 2. 2012 16:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
16. 2. 2012 10:41
Re: Najviac ma zaujal Moskvič 403
jojo, NSU Prinz >:D
Avatar - white label
16. 2. 2012 18:14
Re: Najviac ma zaujal Moskvič 403
Nikoli, NSU Ro 80, evropský vůz roku 1968.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Guttalax
15. 2. 2012 19:50
Modní krabice západu 1964
;-) [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2012 10:50
všimli jste si
Všimli jste si, jak o každém voze píšou, jak má báječné větrání a účinné topení. Už z toho je jasný, co to bylo za ludry >:D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - petrumr
16. 2. 2012 16:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - honza84
16. 2. 2012 17:12
Re: všimli jste si
Fakt? čoveče to si nedovedu představit auto bez topení, to je v podstatě nepoužitelný polovinu roku :))
Avatar - white label
16. 2. 2012 18:09
Re: všimli jste si
Kdy před tím? Snad si nemyslíš, že "chvíli" před rokem 1964 byly auta bez topení, nebo měla topení jen za příplatek, to by sis poněkud popletl dobu... ;-)
17. 11. 2012 23:38
Re: všimli jste si
On je dopletený celý... :*)
17. 2. 2012 10:18
veteranCS
Krásný katalog a krásná auta. V reálu jich ještě pár existuje, stačí se mrknout na www.veteranCS.com. Stejně ten design některých kousků je úžasný..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mangalica
17. 11. 2012 22:31
Wartburg 1000
Naše auto :yes: Opravdu nezaměnitelný zvukový projev :-!
Rozbalit vlákno
0