Diskuse

Toto jsou poslední vozidla značky Avia se vznětovými motory

3.12.2018

Společnost Avia Motors s.r.o. ukončí v Přelouči v lednu 2019 výrobu nákladních vozů značky Avia. Poslední modelová řada D Initia ve své aktuální podobě přitom byla uvedena teprve v polovině roku 2017.

 

  • 31 Reagovat !

    foto Hittman

    Hittman 03.12.2018  09:37

    Je

    to škoda.
    • 22 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 03.12.2018  10:20

      « Re: Je

      Prostě je na trhu příliš velká nabídka. A když Avie "neumí" svoje motory, samotná výroba budky a šasi to auto dostatečně nezlevní a to platí i pro elektrickou verzi, je to zbytečné vyhazování peněz.
      A cena práce v ČR se zvyšuje, firmy zvyšují platy, tím se dramaticky zvyšují odvody na daně, soc. a nem. pojištění. Nízkosériová výroba nemá šanci. Leda něco, co dostává dotace >:-[] A to dnes elektromobility často je, tak proto asi.
      nakonec když může brát dotace Babiš, proč by je nebral Strnad, když je EU a český stát dává … že?
      • 53 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 03.12.2018  10:39

        « Re: Re: Je

        Protože dřív ministr financí a místopředseda vlády a dneska premiér Babiš a velkopodnikatel v oboru kterej řídí ministr Toman [odkaz] si je dávaj sami sobě = svejm rodinnejm firmám

        V okolních státech sou třeba ty zemědělský dotace omezený maximální částkou 60t. eur = je to pro malý firmy a zemědělce = u nás přesně naopak = pro největší
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 04.12.2018  11:23

        « Re: Re: Je

        Kdo dělá v nákladácích svoje motory? Mercedes? Iveco? Renault?

        Zbytek kuzpuje motory Cuzmmins, Deutz, Caterpillar, Detroit Diesel, Mercedes atd.

        v USA naprosto běžná praxe, tam si svoje motory nedělá nikdo, převodovky a nápravy taky ne.
        Vše se kupuje od Eaton, Fuller, Spicer, Dana, Allison atd

  • 22 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 03.12.2018  11:07

    To není dobré rozhodnutí

    Za chvíli se poptávka po dieselech zase výrazně zvedne. A obnovovat výrobu je vždy složitější, než ji zachovat. Auta na baterky jsou slepou uličkou vývoje, nejsou ani zdroje ani rozvodná síť pro uspokojení požadavků elektromobility, zážehové motory jsou energeticky tragicky neefektivní a navíc chrlí do ovzduší tisíce tun CO2, který vyvolává globální oteplování. Jediným řešením pro další desetiletí je diesel, spalující metan, tedy CNG, protože metan, unikající do ovzduší je ještě horší skleníkový plyn, než CO2.
  • 32 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 03.12.2018  12:46

    Dnes byla námraza, tak jezdily diesely místo elektrik

    A až všechen diesel zrušíte chytrolíni, tak se dočkáte hezkých konců, BUDETE ČUMĚT NA DRÁT >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto Bubaq

    Bubáq 03.12.2018  15:48

    AVIA a Škoda LIAZ

    Není to tak, že by Avie a Liazky neměly na trhu své místo. Ony by si ho našly a šikovných lidí bylo v obou fabrikách dost na přežití těžké doby liberalizace trhu a na další technický rozvoj. Ale nebyly a nejsou peníze. Obě značky by mohly přežít a docela dobře existovat za předpokladu, že by měly dostatečně silný backup. Ono by to dokonce šlo i s nakupovanými motory a převodovkami. Jenže doba vyžaduje neustálý technický vývoj, aby obě automobilky mohly držet krok s konkurencí. A tam byl vždy nedostatek peněz. Stejně jako na servisní síť.
    Realita je jinými slovy taková: samostatné Avia a LIAZ nemají šanci, pokud jim úvěry nedovolí nejen vyvinout konkurenceschopné vozy (to Češi dokázali), ale LIAZ v rámci Škody Plzeň a AVIA v rámci CSG už nemohly pokračovat v nutném technickém vývoji a v obnovení servisní sítě alespoň ve VE.
    A protože velké automobilky neměly zájem (kvůli obrovskému převisu výrobních kapacit nad poptávkou), reálné šance zůstaly mizivé. A obávám se, že TATRA na tom bohužel není lépe. Prodej je velice slabý na to, aby se servis v daleké cizině vyplatil. A prodeje do armád celého světa jsou záležitostí velice nahodilou (nepředvídatelnou). Takže tatrovku čeká osud Liazu a Avie. A nesmíme se rozčilopvat, až skončí v indických či čínských chapadlech.
    • 00 Reagovat !

      foto ikarus

      ikarus 04.12.2018  00:51

      « Re: AVIA a Škoda LIAZ

      gilgíte, se divím, že jste nešel dělat rovnou ministra průmyslu a obchodu a dopravy v jednom, když tomu tak výborně rozumíte >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Bubaq

        Bubáq 04.12.2018  22:35

        « Re: Re: AVIA a Škoda LIAZ

        Nerozumím Vaší poznámce...
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 04.12.2018  11:33

      « Re: AVIA a Škoda LIAZ

      To by nesměli budovat v cizině samostatná delarství a servisy, ale dohodnout se s někým, kdo už nějaké značky prodává.

      A kromě armády se soustředit na veřejné zakázky a komunál.....
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Česko-Slovenský ples: Návrhářka Kovaříková přivedla partnera, který si rozmýšlí svatbu!

Česko-Slovenský ples: Návrhářka Kovaříková přivedla…

Už šestý ročník Česko-Slovenského plesu hostí pražský Obecní dům. „Jeho tématem je 30 let od sametové revoluce,“…

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300 kilo závadného polského masa

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300…

Byl to hnus! Bezmála 300 kilo závadného polského masa odhalili inspektoři veterinární správy spolu s celníky v…

 

iSport.cz

Odchod do Oktagonu a tahanice s XFN? Ptejte se ONLINE Karlose Vémoly

Odchod do Oktagonu a tahanice s XFN? Ptejte se…

Svým přestupem z organizace XFN pod hlavičku společnosti OKTAGON MMA způsobil poprask, jaký česká MMA scéna…

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek, který se žene korytem

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek,…

Deset zápasů bez vítězství, pět zápasů bez vstřeleného gólu a hořký pád na čtrnácté místo. Kdyby ve FORTUNA:LIZE…

 

Reflex.cz

Zdechovský: EU je teď hodně levicová, z brexitu se nepoučila, chyby se hledají všude jinde

Zdechovský: EU je teď hodně levicová, z brexitu se…

KDU-ČSL se v nadcházejících eurovolbách bude o hlasy voličů ucházet v alianci s menšími konzervativními…

Radomil Bábek: Česká republika jako navoněná bída

Radomil Bábek: Česká republika jako navoněná bída

Tak skvěle se nám ještě nežilo. Občan vidí, že mu roste plat, v obchodech najde lákavé zboží, zaletí si na…