Prosinec na Veterán.auto.cz: V ostrovní režii

Prosinec na Veterán.auto.cz: V ostrovní režii

Prosinec 2013 byl na serveru Veterán.auto.cz čistě v režii výrobců z Britských ostrovů, konkrétně Aston Martinu, Jaguaru a Roveru. Jedinou výjimku představovalo Porsche 959.

Aston Martin je slavnou značkou, která oslavila století, byť současný název získala až v roce 1920. První vůz „The Hybrid“ postavili Robert Bamford a Lionel Martin však už o sedm let dříve. Kombinace staršího šasi Isotta-Fraschini a motoru Coventry-Climax 1,4 l dokonce závodila. Právě závody jsou to, co Aston Martin proslavilo nejvíce. Závod 24 hodin Le Mans však vyhrál absolutně pouze jednou, a to v roce 1959 s typem DBR1. V té době se dokonce pokoušel i o úspěch ve dvouapůllitrové F1.

Jaguary XK a E jsou velmi dobře známé. Velké sedany Mark 1 až X, jakož i pozdější 420/420 G a S-Type stojí trochu ve stínu svých sportovnějších sourozenců. S-Type vznikl důkladným přepracováním Mark 2 jako jeho náhrada. Šestiválce pocházely původem ještě z poválečných a neustále vyvíjených roadsterů a kupé XK. Zajímavé je také to, že Jaguar jej chtěl brzy vystřídat zmíněnou řadou 420/420 G, ale nakonec všechny oblé limuzíny přežily až do příchodu první série XJ v roce 1968. Britská automobilka použila znovu název S-Type o tři dekády později u sedanu vyšší střední třídy v retrostylu.

Porsche 959 bylo původně zamýšleno jako speciál pro automobilové soutěže. Nakonec se objevilo na Dakaru a mohli si jej koupit dokonce i zákazníci. Odvozený typ 961 startoval dokonce v Le Mans, kde vyhrál svou třídu. Vzniklo jen 321 devětsetpadesátdevítek pro běžný provoz s plochým šestiválcem (jak jinak) 2,85 l/331 kW přeplňovaným dvěma turbodmychadly. Jednalo se prakticky o závodní techniku oblečenou do silně upravené karoserie 911, i výkony včetně rychlosti přes 310 km/h byly supersportovní Ač stálo auto na konci výroby 420 tisíc západoněmeckých marek, tvrdilo se, že Porsche na každém právě tolik prodělalo. Dnes jsou z nich vysoce ceněné youngtimery.

Rover řady P6 se stal prvním evropským Vozem roku. Zvítězil v úvodním ročníku novinářské ankety, kterou vyhlásil nizozemský časopis Autovisie. Čas letí, už je to půl století. Na svou dobu extravagantní britské sedany vynikaly technickou vyspělostí. Poháněly je čtyřválce 2,0 a později 2,2 litru s rozvodem OHC, respektive licenční V8 3,5 l od Buicku. Rover to s nimi zkoušel i za oceánem a oblíbili si je britští policisté. Po začlenění do koncernu British Leyland však kvalita vozů začala klesat. I tak vydržely na výrobních linkách bezmála čtrnáct let, vznikly dokonce necelé dvě stovky kombíků a vozy se montovaly také na druhé straně zeměkoule, u protinožců. Nástupcem se stala řada SD1.

Aston Martin DBR1 – vítěz Le Mans 1959

Aston Martin letos oslavil sté výročí od založení. 24hodinový závod v Le Mans ale vyhrál jen jednou: s šestiválcovým typem DBR1. Slavná anglická značka Aston Martin oslavila letos sto let svého působení řadou akcí. Na jaře se na Nürburgringu pochlubila studií dvoumístného speedsteru CC100 s číslem 100 na kapotě a v červenci představila v londýnském parku Kensington Gardens stovku automobilů představujících...

Celý článek: Aston Martin DBR1 – vítěz Le Mans 1959

Jaguar S-Type (1963–1968): ten první

Luxusnější alternativa k Jaguaru Mark 2 dostala nezávislé zavěšení zadních kol a jméno S-Type. To bylo znovu použito o 30 let později. V roce 1961 uvedl Jaguar na trh dva nové modely: reprezentační Jaguar Mark X s tříkarburátorovou verzí 3,8litrového šestiválce XK a sportovní Jaguar E-Type se stejným motorem. Jaguar Mark X přišel s řadou pokročilých technických řešení, především s nezávislým zavěšením...

Celý článek: Jaguar S-Type (1963–1968): ten první

Porsche 959 – král silnic

Vrcholem typové řady vozů Porsche s motory umístěnými vzadu se stal supersportovní typ 959 s pohonem všech kol, vycházející z modelu 911. Mezinárodní automobilová federace FIA zavedla počátkem 80. let minulého století upravenou verzi pravidel pro závodní vozy skupiny B s cílem povzbudit další výrobce k účasti v motorovém sportu. Vozy Porsche byly řadu let neporazitelné ve skupině C, skupina A vyžadovala výrobu...

Celý článek: Porsche 959 – král silnic

Rover P6 (1963-1977) – První evropský Vůz roku

Před padesáti lety se díky nizozemskému časopisu Autovisie uskutečnila první volba evropského Automobilu roku. Jejím vítězem se stal britský Rover P6. Je zajímavé, že dnes velmi prestižní novinářské hlasování zpočátku vyhrávaly hlavně automobily z Albionu. Pochopitelně to říká cosi o jejich tehdejší úrovni. A dnes? Produkce čistě britských vozů až na pár malých továren už neexistuje a do historie se odebrala...

Celý článek: Rover P6 (1963-1977) – První evropský Vůz roku
Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám

Premiér v demisi a předseda hnutí ANO…

Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy

Společnost Vinton Development prodala firmě Pražská…

Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž

Česko dluží po prvním kvartálu o pět procent více peněz…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 





 
S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

Dnes 16:50

Novým generálním ředitelem koncernu Volkswagen se stal v první polovině dubna Herbert Diess a s jeho příchodem se objevují nové otazníky ohledně dříve zamítnutého prodeje značky Ducati.




Blesk.cz

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají třicítky. Sledujte radar

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají…

Během pondělka přes Česko přechází výrazná studená fronta od západu. Ta s sebou kolem poledne přinesla i bouřky.…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že  asistuji u svého pohřbu

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že…

Poprvé od pátečního překvapivého oznámení, že po sezoně po téměř 22 letech skončí na lavičce fotbalistů…

 

Reflex.cz

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší ostravští chirurgové Babišovi po odvolání ředitele Němečka

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší…

Lékaři Chirurgické kliniky Fakultní nemocnice Ostrava se kvůli situaci na klinice obrátili na premiéra v demisi…