16.12. 2013 Ivo Semrád Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Protektorování pneumatik Continental: Teplé i studené

 

Proces teplého protektorování ContiRe je podobný výrobě nové pneumatiky. Studený způsob používá již hotový běhoun.

Protektor ukazuje příznivou ekonomičnost nejen pořizovací cenou. Pneumatiky Continental optimalizují náklady po úspěšném prvním životě díky ekonomicky výhodnému druhému použití jako protektorované ContiRe.

Technologie teplého protektorování zajišťuje obnovu nejen běhounu, ale také bočnic. Pneumatika ContiRe proto i navenek ukazuje na vlastnosti nového pláště. Předtím než použité obutí zahájí druhý život jako protektorovaný ContiRe, je pečlivě prozkoumáno ohledně kvality, zda neexistují skrytá poškození a je zachována celistvost její struktury. Pouze bezvadné kostry tvoří základ pro certifikované protektorování způsobem ContiRe.

Bočnice a běhoun se přitom použijí v identické podobě a ve stejné materiálové směsi, aby byly zaručeny všechny benefity plynoucí z vývoje nové pneumatiky. Výhody poslední generace pneumatik Continental, jako je nízká vlastní hmotnost, optimalizovaný valivý odpor a vysoký jízdní komfort, tak zůstávají zachovány i u protektorů ContiRe. Po závěrečné bezpečnostní a kvalitativní kontrole již nic nestojí v cestě druhému životu pneumatiky pro nákladní vozidla v regionální, dálkové a staveništní dopravě i pro autobusy.

V nákladové bilanci dosahují pneumatiky Continental pro užitková vozidla již na konci svého prvního života velmi výhodné úrovně celkových nákladů. Díky výhodě zpětného odkoupení špičkové kostry a využití druhého cyklu ve formě protektoru přispívají pneumatiky rozhodující měrou ke snižování celkových provozních nákladů fleetu. Použití plášťů ContiRe je kromě toho cenným přínosem pro ochranu přírodních zdrojů a pozitivní ekologickou bilanci dopravní společnosti.

TEPLÝ ZPŮSOB

Materiál běhounu je odebírán přímo od vytlačovacího stroje a pak položen na odrásanou kostru. Tento dvoudílný celek se vkládá do vulkanizační tvárnice s požadovaným vzorkem. Dezén běhounu se tvoří během vulkanizačního procesu obdobně jako u nové pneumatiky. Teplé protektory ContiRe jsou protektorovány od patky k patce. Hlavní výhodou tohoto postupu tvoří obnova běhounu i bočnice.

STUDENÝ ZPŮSOB

Vylisovaný a předvulkanizovaný běhoun s vrstvou vulkanizačních je aplikován na připravenou kostru. Pak takto připravená pneumatika směřuje do vulkanizační komory (autoklávu), v němž vlivem teploty a tlaku dojde ke spojení jednotlivých částí.

VLASTNÍ VYROBA

V květnu loňského roku firma oznámila, že v Evropě vybuduje vlastní závod na výrobu teplých protektorů. Poblíž Hannoveru tak vzniká provoz recyklace pryže a produkce plášťů ContiRe. Proces recyklace vyvinutý společností Continental umožňuje opětovné uvedení vysokého podílu použité gumy do výroby nových a protektorovaných pneumatik. Předpokládaná roční výroba se při využití plné kapacity pohybuje okolo 180 000 protektorů, což odpovídá přibližně recyklaci 4000 tun surovin a ušetření cca 2400 tun kaučuku.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 

Štítky Profi

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 





 
Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Včera

I Poláci mají svůj drsný offroad ve stylu Land Roveru Defender či Mercedesu G. Vyrábět se začal na konci osmdesátých let.




Blesk.cz

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt za burana! Inspirujte se vzory, poučte z průšvihů

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt…

Počátek roku patří bálům, jež v únoru finišují, do půli března doznívají a jsou považovány za gala vrchol…

Klíště se na vás přisaje i v zimě, varuje odborník. Encefalitida hrozí také ze sýrů

Klíště se na vás přisaje i v zimě, varuje odborník.…

Máte pocit, že je na klíšťata ještě brzy? Opak je pravdou. Odborníci už zaznamenávají případy, kdy se lidé…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIH: Dortmund jen remizoval na Herthě, Darida nastoupil v závěru

SESTŘIH: Dortmund jen remizoval na Herthě, Darida…

Záložník Vladimír Darida nastoupil poprvé od říjnového zranění kolena a následné operaci na pár minut za Herthu,…

 

Reflex.cz

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8 kryptoměn. O měnách zpívají samé dívky

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8…

Osm japonských dívek pod jménem Kasocuka Šojo je skutečným unikátem. Každá členka reprezentuje jednu z kryptoměn…

Hajósi Pincék je malým rájem pro milovníky vína. Najdete zde více než tisíc vinných sklepů

Hajósi Pincék je malým rájem pro milovníky vína.…

Těsně vedle maďarského městečka Hajós čeká na mlsné bonvivány více než tisícovka útulných vinných sklípků.…