Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Protektorování pneumatik Continental: Teplé i studené

Ivo Semrád
Diskuze (0)
Proces teplého protektorování ContiRe je podobný výrobě nové pneumatiky. Studený způsob používá již hotový běhoun.

Protektor ukazuje příznivou ekonomičnost nejen pořizovací cenou. Pneumatiky Continental optimalizují náklady po úspěšném prvním životě díky ekonomicky výhodnému druhému použití jako protektorované ContiRe.

Technologie teplého protektorování zajišťuje obnovu nejen běhounu, ale také bočnic. Pneumatika ContiRe proto i navenek ukazuje na vlastnosti nového pláště. Předtím než použité obutí zahájí druhý život jako protektorovaný ContiRe, je pečlivě prozkoumáno ohledně kvality, zda neexistují skrytá poškození a je zachována celistvost její struktury. Pouze bezvadné kostry tvoří základ pro certifikované protektorování způsobem ContiRe.

Bočnice a běhoun se přitom použijí v identické podobě a ve stejné materiálové směsi, aby byly zaručeny všechny benefity plynoucí z vývoje nové pneumatiky. Výhody poslední generace pneumatik Continental, jako je nízká vlastní hmotnost, optimalizovaný valivý odpor a vysoký jízdní komfort, tak zůstávají zachovány i u protektorů ContiRe. Po závěrečné bezpečnostní a kvalitativní kontrole již nic nestojí v cestě druhému životu pneumatiky pro nákladní vozidla v regionální, dálkové a staveništní dopravě i pro autobusy.

V nákladové bilanci dosahují pneumatiky Continental pro užitková vozidla již na konci svého prvního života velmi výhodné úrovně celkových nákladů. Díky výhodě zpětného odkoupení špičkové kostry a využití druhého cyklu ve formě protektoru přispívají pneumatiky rozhodující měrou ke snižování celkových provozních nákladů fleetu. Použití plášťů ContiRe je kromě toho cenným přínosem pro ochranu přírodních zdrojů a pozitivní ekologickou bilanci dopravní společnosti.

TEPLÝ ZPŮSOB

Materiál běhounu je odebírán přímo od vytlačovacího stroje a pak položen na odrásanou kostru. Tento dvoudílný celek se vkládá do vulkanizační tvárnice s požadovaným vzorkem. Dezén běhounu se tvoří během vulkanizačního procesu obdobně jako u nové pneumatiky. Teplé protektory ContiRe jsou protektorovány od patky k patce. Hlavní výhodou tohoto postupu tvoří obnova běhounu i bočnice.

STUDENÝ ZPŮSOB

Vylisovaný a předvulkanizovaný běhoun s vrstvou vulkanizačních je aplikován na připravenou kostru. Pak takto připravená pneumatika směřuje do vulkanizační komory (autoklávu), v němž vlivem teploty a tlaku dojde ke spojení jednotlivých částí.

VLASTNÍ VYROBA

V květnu loňského roku firma oznámila, že v Evropě vybuduje vlastní závod na výrobu teplých protektorů. Poblíž Hannoveru tak vzniká provoz recyklace pryže a produkce plášťů ContiRe. Proces recyklace vyvinutý společností Continental umožňuje opětovné uvedení vysokého podílu použité gumy do výroby nových a protektorovaných pneumatik. Předpokládaná roční výroba se při využití plné kapacity pohybuje okolo 180 000 protektorů, což odpovídá přibližně recyklaci 4000 tun surovin a ušetření cca 2400 tun kaučuku.

Ivo Semrád
Diskuze (0)