4.4. 2014 Ladislav Černý

Protektory Continental: Oba druhy

 

Německý koncern se již dlouhodobě věnuje protektorování, které bylo přínosné i v době ekonomického rozmachu v letech 2006-2008.

Nejen pořizovací cena ukazuje na výhodnost obnovené pneumatiky. Použité kostry jsou již prověřovány i uvnitř skenerem, takže pravděpodobnost ojetí celého dezénu protektoru a případného prořezání je vysoká. Na tento trend navázal rozmach tzv. teplých protektorů ContiRe, jejichž výroba je podobná jako u nové pneumatiky. Studený způsob ContiTread obnovy pláště používá již hotový běhoun. Continental oba technologické způsoby dává pod střechu jedné továrny v německém Stöckeru, aby využíval synergie z protektorování a recyklace pryže. To komentuje Andreas Esser, marketinkový ředitel pro pneumatiky určené na užitková vozidla: „S ohledem na rostoucí nedostatek surovin považujeme za svoji povinnost vyvíjet udržitelná řešení pro výrobu a protektorování pneumatik. Nyní dokážeme cíleným a řízeným způsobem přivádět suroviny ze starých pneumatik zpátky do výroby nových nebo protektorovaných pneumatik.“

Teplé protektorování zajišťuje obnovu běhounu i bočnic. Pneumatika ContiRe proto navenek ukazuje na vlastnosti nového pláště. Předtím, než použité obutí zahájí druhý život jako protektorovaný ContiRe, je pečlivě prozkoumáno ohledně kvality, zda neexistují skrytá poškození a je zachována celistvost její struktury.

Bočnice a běhoun se použijí v identické podobě a ve stejné materiálové směsi, aby byly zaručeny všechny výhody z vývoje nové pneumatiky. Materiál běhounu je odebírán přímo od vytlačovacího stroje a pak položen na odrásanou kostru. Tento dvoudílný celek se vkládá do vulkanizační tvárnice s požadovaným vzorkem. Dezén běhounu se tvoří během vulkanizačního procesu obdobně jako u nové pneumatiky. Teplé protektory ContiRe jsou protektorovány od patky k patce. Hlavní výhodou tohoto postupu tvoří obnova běhounu i bočnice. Nízká vlastní hmotnost, optimalizovaný valivý odpor a vysoký jízdní komfort zůstávají zachovány i u protektorů ContiRe.

Studený způsob používá vylisovaný a předvulkanizovaný běhoun, který je dodáván na připravenou kostru. Takto připravená pneumatika směřuje do vulkanizační komory (autoklávu), v němž při zvýšené teplotě a tlaku dojde ke spojení kostry s novým běhounem.

Již na konci svého prvního života vycházejí pneumatiky Continental v nákladové bilanci výhodně. Díky výhodě zpětného odkoupení kostry a využití druhého cyklu ve formě protektoru přispívají pneumatiky rozhodující měrou ke snižování celkových provozních nákladů autoparků.

Spolupracujeme s TipCars.com
KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany

Severní Korea oznámila, že provedla test nového systému…

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

 
 

Přidat názorDiskuse: Protektory Continental: Oba druhy

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230 let: Zákaz vydal Josef II.

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230…

Na světoznámém Starém židovském hřbitově na pražském Josefově proběhl poslední pohřeb 29. května 1787. Císař…

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200 metrů pod vrcholem

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200…

Polští turisté nalezli pod vrcholkem Sněžky českou turistku (†47), která byla v bezvědomí. Její život se…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…