4.4. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Protektory Continental: Oba druhy

 

Německý koncern se již dlouhodobě věnuje protektorování, které bylo přínosné i v době ekonomického rozmachu v letech 2006-2008.

Nejen pořizovací cena ukazuje na výhodnost obnovené pneumatiky. Použité kostry jsou již prověřovány i uvnitř skenerem, takže pravděpodobnost ojetí celého dezénu protektoru a případného prořezání je vysoká. Na tento trend navázal rozmach tzv. teplých protektorů ContiRe, jejichž výroba je podobná jako u nové pneumatiky. Studený způsob ContiTread obnovy pláště používá již hotový běhoun. Continental oba technologické způsoby dává pod střechu jedné továrny v německém Stöckeru, aby využíval synergie z protektorování a recyklace pryže. To komentuje Andreas Esser, marketinkový ředitel pro pneumatiky určené na užitková vozidla: „S ohledem na rostoucí nedostatek surovin považujeme za svoji povinnost vyvíjet udržitelná řešení pro výrobu a protektorování pneumatik. Nyní dokážeme cíleným a řízeným způsobem přivádět suroviny ze starých pneumatik zpátky do výroby nových nebo protektorovaných pneumatik.“

Teplé protektorování zajišťuje obnovu běhounu i bočnic. Pneumatika ContiRe proto navenek ukazuje na vlastnosti nového pláště. Předtím, než použité obutí zahájí druhý život jako protektorovaný ContiRe, je pečlivě prozkoumáno ohledně kvality, zda neexistují skrytá poškození a je zachována celistvost její struktury.

Bočnice a běhoun se použijí v identické podobě a ve stejné materiálové směsi, aby byly zaručeny všechny výhody z vývoje nové pneumatiky. Materiál běhounu je odebírán přímo od vytlačovacího stroje a pak položen na odrásanou kostru. Tento dvoudílný celek se vkládá do vulkanizační tvárnice s požadovaným vzorkem. Dezén běhounu se tvoří během vulkanizačního procesu obdobně jako u nové pneumatiky. Teplé protektory ContiRe jsou protektorovány od patky k patce. Hlavní výhodou tohoto postupu tvoří obnova běhounu i bočnice. Nízká vlastní hmotnost, optimalizovaný valivý odpor a vysoký jízdní komfort zůstávají zachovány i u protektorů ContiRe.

Studený způsob používá vylisovaný a předvulkanizovaný běhoun, který je dodáván na připravenou kostru. Takto připravená pneumatika směřuje do vulkanizační komory (autoklávu), v němž při zvýšené teplotě a tlaku dojde ke spojení kostry s novým běhounem.

Již na konci svého prvního života vycházejí pneumatiky Continental v nákladové bilanci výhodně. Díky výhodě zpětného odkoupení kostry a využití druhého cyklu ve formě protektoru přispívají pneumatiky rozhodující měrou ke snižování celkových provozních nákladů autoparků.

Spolupracujeme s TipCars.com
Slovensku se daří, nezaměstnanost klesla na nová minima Slovensku se daří, nezaměstnanost klesla na nová minima

Míra nezaměstnanosti na Slovensku se v červnu snížila na…

EU: Chceme jasný postoj ke klíčovým bodům brexitu EU: Chceme jasný postoj ke klíčovým bodům brexitu

Do příštího kola jednání o brexitu na konci srpna chce…

Aero Vodochody zahájilo výrobu nových letounů, dostalo na ně 320 milionů Aero Vodochody zahájilo výrobu nových letounů, dostalo na ně 320 milionů

Aero Vodochody zahájilo v uplynulých týdnech výrobu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Protektory Continental: Oba druhy

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

 





 
Úplně nový Lancer Evo z roku 2006 je v aukci a zájemci nestačí přihazovat!

Úplně nový Lancer Evo z roku 2006 je v aukci a zájemci nestačí přihazovat!

Dnes 12:45

Dražeb za částky mnohonásobně převyšující původní cenu je stále více a patřit mezi ně bude i tento kousek.




Blesk.cz

Česká měna prolomila hranici 26 korun za euro. Na dovolené bude zase líp

Česká měna prolomila hranici 26 korun za euro. Na…

Koruna poprvé od ukončení intervencí České národní banky prolomila hranici 26 korun za euro. Vyplývá to z údajů…

Dramatická hra o trůn: Korunního prince věznili v komnatě, dokud se ho nezřekl

Dramatická hra o trůn: Korunního prince věznili v…

V Saúdské Arábii přešlo nástupnictví z dosavadního korunního prince na králova syna. Jenže hra o trůn to nebyla…

 

iSport.cz

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v PŘÍMÉM PŘENOSU

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v…

Generálkou na nadcházející sezonu je pro fotbalisty Sparty dnešní duel s Vitesse Arnhem, šestým týmem posledního…

Cyklista i lékař vysvětlují: Proč nohy závodníka na Tour vypadaly hrozivě?

Cyklista i lékař vysvětlují: Proč nohy závodníka na…

Sice se říká »sportem ku zdraví«, ale takhle nohy zdravého člověka rozhodně nevypadají. Cyklista Bory Pawel…

 

Reflex.cz

Video z prvního dne Colours: Birdy dojala, Alt-j rozvlnili a na Imagine Dragons omdlévaly fanynky

Video z prvního dne Colours: Birdy dojala, Alt-j…

Hned první den festivalu Colours of Ostrava byl plný zvučných jmen a desetitisíce lidí se vlnily v areálu Dolní…

Lidovci se lekli a stáhli své kalhoty ještě daleko od brodu. A je nyní ve hvězdách, jak lidé ohodnotí jejich „obnažená kolena“

Lidovci se lekli a stáhli své kalhoty ještě daleko…

Sen o třetí velké síle, která by vedle hnutí ANO a ČSSD hrála na české politické šachovnici mocenskou extraligu,…