4.4. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Protektory Continental: Oba druhy

 

Německý koncern se již dlouhodobě věnuje protektorování, které bylo přínosné i v době ekonomického rozmachu v letech 2006-2008.

Nejen pořizovací cena ukazuje na výhodnost obnovené pneumatiky. Použité kostry jsou již prověřovány i uvnitř skenerem, takže pravděpodobnost ojetí celého dezénu protektoru a případného prořezání je vysoká. Na tento trend navázal rozmach tzv. teplých protektorů ContiRe, jejichž výroba je podobná jako u nové pneumatiky. Studený způsob ContiTread obnovy pláště používá již hotový běhoun. Continental oba technologické způsoby dává pod střechu jedné továrny v německém Stöckeru, aby využíval synergie z protektorování a recyklace pryže. To komentuje Andreas Esser, marketinkový ředitel pro pneumatiky určené na užitková vozidla: „S ohledem na rostoucí nedostatek surovin považujeme za svoji povinnost vyvíjet udržitelná řešení pro výrobu a protektorování pneumatik. Nyní dokážeme cíleným a řízeným způsobem přivádět suroviny ze starých pneumatik zpátky do výroby nových nebo protektorovaných pneumatik.“

Teplé protektorování zajišťuje obnovu běhounu i bočnic. Pneumatika ContiRe proto navenek ukazuje na vlastnosti nového pláště. Předtím, než použité obutí zahájí druhý život jako protektorovaný ContiRe, je pečlivě prozkoumáno ohledně kvality, zda neexistují skrytá poškození a je zachována celistvost její struktury.

Bočnice a běhoun se použijí v identické podobě a ve stejné materiálové směsi, aby byly zaručeny všechny výhody z vývoje nové pneumatiky. Materiál běhounu je odebírán přímo od vytlačovacího stroje a pak položen na odrásanou kostru. Tento dvoudílný celek se vkládá do vulkanizační tvárnice s požadovaným vzorkem. Dezén běhounu se tvoří během vulkanizačního procesu obdobně jako u nové pneumatiky. Teplé protektory ContiRe jsou protektorovány od patky k patce. Hlavní výhodou tohoto postupu tvoří obnova běhounu i bočnice. Nízká vlastní hmotnost, optimalizovaný valivý odpor a vysoký jízdní komfort zůstávají zachovány i u protektorů ContiRe.

Studený způsob používá vylisovaný a předvulkanizovaný běhoun, který je dodáván na připravenou kostru. Takto připravená pneumatika směřuje do vulkanizační komory (autoklávu), v němž při zvýšené teplotě a tlaku dojde ke spojení kostry s novým běhounem.

Již na konci svého prvního života vycházejí pneumatiky Continental v nákladové bilanci výhodně. Díky výhodě zpětného odkoupení kostry a využití druhého cyklu ve formě protektoru přispívají pneumatiky rozhodující měrou ke snižování celkových provozních nákladů autoparků.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
 

Přidat názorDiskuse: Protektory Continental: Oba druhy

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 





 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí, postup slaví Teplice

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí,…

První překvapení nabídlo 3. kolo MOL Cupu, v němž fotbalisté Bohemians prohráli 2:3 po penaltách s druholigovou…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…