Diskuse

Protiběžné písty v jednom válci (!), dvoutakt, minispotřeba a spálí všechno, co teče

11.2.2018

Na letošním autosalonu v Detroitu byl k vidění na pohled obyčejný pick-up Ford F-150, kterých jezdí po amerických silnicích spousty. Pod jeho kapotou se však ukrýval motor, který mu má zajistit nebývalou úspornost.

 

  • 114 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 11.02.  20:02

    Jako obvykle

    Diesel vítězí! Zakažte konečně ty muzeální zážehové motory s vysokou produkcí skleníkových plynů!
    • 62 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 11.02.  20:07

      « Re: Jako obvykle

      Si to cital vobec? V tomto motore sa spaluje benzin :-)
      • 62 Reagovat !

        foto fostek

        fostek 11.02.  20:18

        « Re: Re: Jako obvykle

        No já to četl. Může spalovat všechno, jestli jsem to správně pochopil.
        • 41 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 11.02.  21:45

          « Re: Re: Re: Jako obvykle

          Armádní verze může určitě spalovat škálu paliv, přidáním potřebného množstvím aditiv, aby to přežil vstřikovací systém. (Armáda používá přednostně petrolej, který lze použít v tryskáčích ale i v tancích a ostatních vozidlech po přidání aditiv).
          Tento malý motor bude asi dělanej opravdu jen na benzín, kdy stačí cca 300 barů ke vstřiku benzínu. Do toho nalít naftu je hotovo a vymalováno.
          Takže berme vyjádření že do toho lze nalít vše co teče s VELKOU REZERVOU.
      • 04 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 11.02.  23:55

        « Re: Re: Jako obvykle

        no a? Čítal si to? :no:
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 13.02.  10:14

          « Re: Re: Re: Jako obvykle

          veď práve že čítal :-) ty si očividne došiel len po titulok :-)
  • 34 Reagovat !

    foto topten

    topten 11.02.  20:10

    tak to nas cekaj pekny veci

    vloni trivalce a pres rok k tomu este dvoutakt
    a protoze dvoutakt s protibeznejma valcema nemuze byt trivalec (i kdyz kdyz to daj do hvezdice tak jo), tak nas v nasich koncinach ceka dvoutakt dvojvalec
    • 60 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 11.02.  20:21

      « Re: tak to nas cekaj pekny veci

      A proč 2T s protiběžnými písty nemůže mít tři válce ?

      [odkaz]
      • 52 Reagovat !

        foto topten

        topten 11.02.  20:30

        « Re: Re: tak to nas cekaj pekny veci

        jasne, dostal jsi me
        myslel jsem 3 valce ve smyslu 3 pisty
        proste myslim jeste postaru, dnes je vse jinak :-)

        takze dnes 1:0 pro tebe, ale jen pockej (zajici) >:D
  • 01 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 11.02.  20:42

    Ten slovenský motor

    Vypadal lépe, nepotřeboval ani chladič.
  • 30 Reagovat !

    foto Fana

    Fána 11.02.  20:52

    protiběhy

    Jsem zvědavej co budou psát na zadek auta vedle jeho jména. Počet válců a nebo pístů? Asi spíš pístů, bude to honosnější.
  • 05 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 11.02.  20:58

    životnost tak 80 000 km

    a bude po motoru v tom pickupu.....takže nemam obavy >:D
    • 71 Reagovat !

      foto moan78

      moan78 11.02.  21:05

      « Re: životnost tak 80 000 km

      Tvoj dojem, ci je za tym nejaky realny dovod?
      • 13 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 11.02.  23:17

        « Re: Re: životnost tak 80 000 km

        ty pikapy tahaj až 3 tuny....takže u toho zkus trošku přemýšlet....
    • 40 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 11.02.  21:40

      « Re: životnost tak 80 000 km

      A z čeho bys měl jako mít obavy?
    • 51 Reagovat !

      foto narona

      narona 11.02.  22:04

      « Re: životnost tak 80 000 km

      Junkers diesel montovala do náklaďáků i Waltrovka před válkou a tam fungovaly dobře :-)
      • 14 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 11.02.  22:19

        « Re: Re: životnost tak 80 000 km

        Letecky motor v Junkerse bol diesel? No to su mi novinky :-)
        • 11 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 11.02.  23:20

          « Re: Re: Re: životnost tak 80 000 km

          :yes: :yes: >:D

          za války se taky jezdilo na dřevoplyn.....ted jaké ty motory měly tehd výkon a kolik ta auta vážila, že
        • 10 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 12.02.  07:06

          « Re: Re: Re: životnost tak 80 000 km

          Byl. Ale tahle řada nesloužila pro stíhačky. Mrkni se, co to byl Blohm & Voss 222, nádherné monstrum s šesti motory téhle konstrukce.
        • 10 Reagovat !

          foto T613

          T613 12.02.  08:07

          « Re: Re: Re: životnost tak 80 000 km

          řada Jumo 205 a Jumo 207
        • 10 Reagovat !

          foto Ondris

          Ondris 12.02.  08:56

          « Re: Re: životnost tak 80 000 km

          Byl.
          Tak ono i běžný letecký palivo je dost podobný naftě, diesely s rotačkou nebo řadovym čerpadlem na to normálně jezdí.
          • 00 Reagovat !

            foto mariov8

            mariov8 12.02.  09:54

            « Re: Re: Re: životnost tak 80 000 km

            JET A a JET A1 jo, ale s tou rotačkou opatrně! Ale dnes už to umí dát i commonrail motory, například deriváty motoru Mercedes-Benz OM640 pro letecké použití jako jsou Thielert Centurion 2,0/2,0S (dnes Continental motors) a AE300/330 od Austroengine.

            AVGAS je samozřejmě blíže klasickému benzínu pro automobily.
    • 00 Reagovat !

      foto positivemind

      positivemind 12.02.  14:14

      « Re: životnost tak 80 000 km

      Ty jsi příšernej generátor odpadu nebo off-topicu v diskuzích...
  • 11 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 11.02.  21:43

    Drobnej probém ...

    Armádní verze může určitě spalovat škálu paliv, přidáním potřebného množstvím aditiv, aby to přežil vstřikovací systém.
    Tento malý motor bude asi dělanej opravdu jen na benzín, kdy stačí cca 300 barů ke vstřiku benzínu. Do toho nalít naftu je hotovo.
    Takže berme vyjádření že do toho lze nalít vše co teče s VELKOU REZERVOU.
    • 32 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 11.02.  23:52

      « Re: Drobnej probém ...

      Jaký máš "probém" s dieselem na benzín? Snad jen to, že to palivo není pro tento účel zrovna vhodné, protože bude mít detonační hoření už při malém kompresním poměru. A malý kompresní poměr = malá účinnost.

      Jak už jsem tady psal kolikrát, budoucnost je podle mne v dieselu (tedy vznětovém motoru - s palivem to nemá nic společného, ten důležitý faktor je vysoký kompresní poměr) na zemní plyn. Zemního plynu je v zemi řádově víc, než ropy, navíc se jeho spalováním potlačuje jeho skleníkový vliv. Pokud bude ten motor navíc dvoutakt, nic proti tomu. Co v tom motoru nebude (ventily), to se alespoň nepokazí.

      Zážehový motor pro jeho malou energetickou účinnost patří do sekačky na trávu a motorové pily!
  • 10 Reagovat !

    foto -StenLi-

    .StenLi. 12.02.  01:08

    Teoreticky bullshit

    PR tejto firmy sa odvolava na odstranenie potreby ventilov a hlavy valcov, vie niekto ako by podla nich malo fungovat uzatvaranie nasavacich ventilov? V kazdom demonstracnom videu je to len znazornene ako cerstvy vzduch zazracne vnikne do valca a zazracne vytlaci vysokotlakove spaliny cez vyfukove zvody..
    Netreba vymyslat ziadne exoticke nove konstrukcie motorov, kazdy akokolvek ucinny ICE motor je vyrazne uspornejsi aj spolahlivejsi v hybrid verzii a su dnes uz vsetky ICE motory prerobene na hybridy? Nie, takze to je jasna odpoved na to ci uz su emisne normy tak prisne ze automobilky museli siahnut na vsetky technologie v klobuku alebo len idu od tych najlacnejsich (pre nich, nie pre zakaznikov).
    • 10 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 12.02.  07:50

      « Re: Teoreticky bullshit

      Žádné sací ani výfukové ventily tam nejsou. V dolních polohách pístu jsou ve válci otvory, u jednoho pístu sací a u druhého výfukové. Písty v dolní úvrati ty otvory otevřou a vzduch sltačený turbem válec po délce profoukne.
      • 00 Reagovat !

        foto -StenLi-

        .StenLi. 12.02.  10:03

        « Re: Re: Teoreticky bullshit

        Oh, my bad, zle som pochopil animaciu. Co su potom tie male otvory po obvode v strede valca vo vyske ako vstrekovanie?
        • 00 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 12.02.  10:28

          « Re: Re: Re: Teoreticky bullshit

          Netuším. Ale podle videa ty otvory jsou jen venkovní důlky, nejdou skrz stěnu válce až dovnitř
  • 02 Reagovat !

    foto Frank51

    Frank51 12.02.  06:09

    Takže motor nemá rozvody, ale má 3 klikovky.

    Takže s tou účinností si tak nejsem docela jist. Nechám se překvapit, ale už jsem četl o hodně takových vynálezech a všechny skončily v koši.
    • 01 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 12.02.  08:31

      « Re: Takže motor nemá rozvody, ale má 3 klikovky.

      Já to vidím na dotační podvod.
    • 20 Reagovat !

      foto Ondris

      Ondris 12.02.  09:02

      « Re: Takže motor nemá rozvody, ale má 3 klikovky.

      Dvě klikovky spojené ozubenými koly.
    • 00 Reagovat !

      foto mariov8

      mariov8 12.02.  10:05

      « Re: Takže motor nemá rozvody, ale má 3 klikovky.

      Není to nový vynález, jenom kombinace již známých principů využívající nové materiály a tím nové možnosti. Vývoj na dvoutaktní motory obecně hledí se zájmem, protože odpadají kompletní rozvody. Žel plnění těchto motorů přes kanály vyžaduje přeplňování a to minimálně pro start, případně i volnoběh. Také je stále problém utěsnění sacích kanálů, vyplývá z toho vyšší spotřeba oleje. Ve velkých zdvihových objemech nabízí toto řešení termodynamickou účinnost u vznětového principu přes 50% a to již desítky let, ale je fakt, že loni to dokázal i jeden čtyřtaktní vznětový motor.
      • 00 Reagovat !

        foto Ondris

        Ondris 12.02.  11:06

        « Re: Takže motor nemá rozvody, ale má 3 klikovky.

        Přemýšlím, jak vyřeší problémy vyplývající z "formátu" motoru s protiběžnými písty (extrémně vysoký, relativně úzký a krátký profil). U tanků a letadel to dávalo vzhledem k původně zamýšlené horizontální zástavbě smysl, u dodávky nebo osobáku o trochu míň.
        • 00 Reagovat !

          foto mariov8

          mariov8 12.02.  11:12

          « Re: Re: Takže motor nemá rozvody, ale má 3 klikovky.

          Položí ho na bok, ležatý motor. Pro automobil to asi ani nebude nutné, alespoň do pickupu se vejde jako nic.
  • 00 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 12.02.  10:42

    zajimave

    a od zminenych firem jiste super :yes:

    o tom ze by meli spalovaky koncit v dohledne pisou jen blbci, normalni clovek nic takoveho nepise a nema duvod napsat, jejich konec nebude do te doby, dokud na planete bude byt jen jediny funkcni a jezdici exemplar, tedy klidne i tisice let do budoucna :-! legislativni konec spalovaku v bezne doprave mozna skonci za par desetileti az stoleti, na tom neni nic zavratneho a svetoborneho ;-)

    a konce prodeju spalovaku (jen spalovaku bez hybridni techniky) v osobnich autech se myslim priznivci nemusej bat ani tak zduvodu nejakych norem, ale s pise z duvodu nezajmu zakazniku a tedy je automobilky sami prestanou casem nabizet ;-) bude to treba za 20-30 let, ale zrejme to nastane ;-) tak jako se prestali nabizet CRT televize, pak Plazmy (obe to v nekterych ohledech lepsi technologie nez LCD) tak to postupne potka i spalovaci techniku, ktera sama o sobe za par desitek let proste nebude konkurenceschopna prodejne a tedy nesmyslna na dalsi vyvoj a vyrobu
  • 00 Reagovat !

    foto pjotri

    pjotri 12.02.  18:13

    Dalsi super clanek od Dusila

    Clanek o nicem, dokud se v nem neobjevi FOTKA a ANIMACE, nebo NAKRES principu funkce motoru. Bez techto veci je to jen bla bla bla.. Ja, na stesti, vim, o cem je rec. U nas uz to bylo v mediich asi pred 15 lety, pak to uslo. Clanek jen mlhave popisuje funkci, ale verim, ze 95% lidi vubec nevi, JAK to fachci, zvlast se tremi klikovkami. Fotky F-150 uplne o nicem, kazdej z nas vi, jak F-150 vypada, fotka motoru zadna. Clanek na h....
    • 00 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 12.02.  19:45

      « Re: Dalsi super clanek od Dusila

      Líbí se mi tvoje suverenita. Zejména jsi to trefil s těmi třemi klikovkami.
      Protože já umím počítat jen do dvou, tak jsem napočítal o jednu méně. >:D
      Naštěstí víš, o čem je řeč, jak píšeš. >:D >:-[] Takových machrů, co ví o čem je řeč, není nikdy dost.

  • 00 Reagovat !

    foto MOJE-JMENO

    MOJE JMÉNO 12.02.  19:34

    A co mazání?

    Je to dvoutakt. Proč jsem se nedočetl nikde nic o dost podstatném mazání? Nebo jsem špatně četl?
    • 00 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 12.02.  19:51

      « Re: A co mazání?

      On to není dvoutakt, jaký si představuješ resp. jaký znáš. Nesaje směs (nebo jen vzduch u přímého vstřiku) do karteru, kde by mazivo odplavovala a nepřepouští ji (jej) nad píst. Dvoutakt spíše ve smyslu, že každý zdvih protiběžných pístů je pracovní.

      Mazání tím pádem může být klasické tlakové oběžné, jako mají čtyřtakty, nikoliv tedy směsí oleje a paliva nebo oddělené ztrátové s čerpadlem, jako u všech tradičních veverek. Víc napoví animace. (viz. kalousek 11.02. ve 20:21) nebo rovnou [odkaz]

      • 00 Reagovat !

        foto mariov8

        mariov8 13.02.  09:25

        « Re: Re: A co mazání?

        Přesně tak, on je to v podstatě vznětový dvoutakt. V bývalé ČSSR jezdili kromě lokomotiv T669.0 "Sergej" také ve starších nákladních KRAZech ze SSSR, kterých zde moc nebylo, a zmizeli ze silnic již v osmdesátých letech.

        Zde není cílem, jako u všeobecně známých dvoutaktních zážehových benzínů v padesátkách, Trabantech a Warťasech jednodušší a levnější konstrukce jako taková, ale zvýšení účinnosti (zvýšení měrného výkonu - na váhu a na zástavbovou velikost motoru - a konečně snížení spotřeby). Má to mazací soustavu prakticky identickou jako jakýkoliv běžný současný čtyřtaktní motor.

        Co se týče mazání je jediný problém přeci jen poněkud vyšší spotřeba oleje, ten Sergej nahoře jí docela proslul, malá část oleje se sacími kanály ztrácí do válců.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Tomáš Plekanec ostře: Lucie lže a nedodržela dohodu! Rozvod chystala rok!

Tomáš Plekanec ostře: Lucie lže a nedodržela dohodu!…

Podle Tomáše Plekance (35) Lucie Vondráčková (38) veřejně lhala o konci jejich manželství. Lucka v emotivním…

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na pláž s vnoučaty a letní sídlo prezidentů

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na…

I první dámy mají nárok na dovolenou. Ta francouzská - Brigitte Macronová (65) - zamířila jako správná patriotka…

 

iSport.cz

Plekanec o rozchodu s Vondráčkovou: S Šafářovou se vídám jen pár dní!

Plekanec o rozchodu s Vondráčkovou: S Šafářovou se…

Hokejista Tomáš Plekanec se poprvé vyjádřil ke svému rozchodu s manželkou Lucií Vondráčkovou. „Rozchod je čistě…

Jak Čáslavská vzpomínala na rok 1968: Útěk do lesa i slavné gesto vzdoru

Jak Čáslavská vzpomínala na rok 1968: Útěk do lesa i…

Před padesáti lety byla symbolem národního odporu proti okupaci. Legendární gymnastka Věra Čáslavská v roce 1968…

 

Reflex.cz

Rozpadající se krása: Opuštěné paláce, vrakoviště i kostely na jedinečných fotografiích

Rozpadající se krása: Opuštěné paláce, vrakoviště i…

Ukrývají se hluboko v lesích i uprostřed moderních metropolí. Řeč je o chátrajících objektech, které byly svými…

Táhni domů, estébáku. Babiš byl vypískán na pietní akci k srpnu 68 před Českým rozhlasem

Táhni domů, estébáku. Babiš byl vypískán na pietní…

Pískot a provolávání hesel proti přítomnému premiérovi Andreji Babišovi (ANO) provázejí před budovou Českého…