Na letošním autosalonu v Detroitu byl k vidění na pohled obyčejný pick-up Ford F-150, kterých jezdí po amerických silnicích spousty. Pod jeho kapotou se však ukrýval motor, který mu má zajistit nebývalou úspornost.
Armádní verze může určitě spalovat škálu paliv, přidáním potřebného množstvím aditiv, aby to přežil vstřikovací systém. (Armáda používá přednostně petrolej, který lze použít v tryskáčích ale i v tancích a ostatních vozidlech po přidání aditiv).
Tento malý motor bude asi dělanej opravdu jen na benzín, kdy stačí cca 300 barů ke vstřiku benzínu. Do toho nalít naftu je hotovo a vymalováno.
Takže berme vyjádření že do toho lze nalít vše co teče s VELKOU REZERVOU.
vloni trivalce a pres rok k tomu este dvoutakt
a protoze dvoutakt s protibeznejma valcema nemuze byt trivalec (i kdyz kdyz to daj do hvezdice tak jo), tak nas v nasich koncinach ceka dvoutakt dvojvalec
JET A a JET A1 jo, ale s tou rotačkou opatrně! Ale dnes už to umí dát i commonrail motory, například deriváty motoru Mercedes-Benz OM640 pro letecké použití jako jsou Thielert Centurion 2,0/2,0S (dnes Continental motors) a AE300/330 od Austroengine.
AVGAS je samozřejmě blíže klasickému benzínu pro automobily.
Armádní verze může určitě spalovat škálu paliv, přidáním potřebného množstvím aditiv, aby to přežil vstřikovací systém.
Tento malý motor bude asi dělanej opravdu jen na benzín, kdy stačí cca 300 barů ke vstřiku benzínu. Do toho nalít naftu je hotovo.
Takže berme vyjádření že do toho lze nalít vše co teče s VELKOU REZERVOU.
Jaký máš "probém" s dieselem na benzín? Snad jen to, že to palivo není pro tento účel zrovna vhodné, protože bude mít detonační hoření už při malém kompresním poměru. A malý kompresní poměr = malá účinnost.
Jak už jsem tady psal kolikrát, budoucnost je podle mne v dieselu (tedy vznětovém motoru - s palivem to nemá nic společného, ten důležitý faktor je vysoký kompresní poměr) na zemní plyn. Zemního plynu je v zemi řádově víc, než ropy, navíc se jeho spalováním potlačuje jeho skleníkový vliv. Pokud bude ten motor navíc dvoutakt, nic proti tomu. Co v tom motoru nebude (ventily), to se alespoň nepokazí.
Zážehový motor pro jeho malou energetickou účinnost patří do sekačky na trávu a motorové pily!
PR tejto firmy sa odvolava na odstranenie potreby ventilov a hlavy valcov, vie niekto ako by podla nich malo fungovat uzatvaranie nasavacich ventilov? V kazdom demonstracnom videu je to len znazornene ako cerstvy vzduch zazracne vnikne do valca a zazracne vytlaci vysokotlakove spaliny cez vyfukove zvody..
Netreba vymyslat ziadne exoticke nove konstrukcie motorov, kazdy akokolvek ucinny ICE motor je vyrazne uspornejsi aj spolahlivejsi v hybrid verzii a su dnes uz vsetky ICE motory prerobene na hybridy? Nie, takze to je jasna odpoved na to ci uz su emisne normy tak prisne ze automobilky museli siahnut na vsetky technologie v klobuku alebo len idu od tych najlacnejsich (pre nich, nie pre zakaznikov).
Žádné sací ani výfukové ventily tam nejsou. V dolních polohách pístu jsou ve válci otvory, u jednoho pístu sací a u druhého výfukové. Písty v dolní úvrati ty otvory otevřou a vzduch sltačený turbem válec po délce profoukne.
Není to nový vynález, jenom kombinace již známých principů využívající nové materiály a tím nové možnosti. Vývoj na dvoutaktní motory obecně hledí se zájmem, protože odpadají kompletní rozvody. Žel plnění těchto motorů přes kanály vyžaduje přeplňování a to minimálně pro start, případně i volnoběh. Také je stále problém utěsnění sacích kanálů, vyplývá z toho vyšší spotřeba oleje. Ve velkých zdvihových objemech nabízí toto řešení termodynamickou účinnost u vznětového principu přes 50% a to již desítky let, ale je fakt, že loni to dokázal i jeden čtyřtaktní vznětový motor.
Přemýšlím, jak vyřeší problémy vyplývající z "formátu" motoru s protiběžnými písty (extrémně vysoký, relativně úzký a krátký profil). U tanků a letadel to dávalo vzhledem k původně zamýšlené horizontální zástavbě smysl, u dodávky nebo osobáku o trochu míň.
o tom ze by meli spalovaky koncit v dohledne pisou jen blbci, normalni clovek nic takoveho nepise a nema duvod napsat, jejich konec nebude do te doby, dokud na planete bude byt jen jediny funkcni a jezdici exemplar, tedy klidne i tisice let do budoucna :-! legislativni konec spalovaku v bezne doprave mozna skonci za par desetileti az stoleti, na tom neni nic zavratneho a svetoborneho ;-)
a konce prodeju spalovaku (jen spalovaku bez hybridni techniky) v osobnich autech se myslim priznivci nemusej bat ani tak zduvodu nejakych norem, ale s pise z duvodu nezajmu zakazniku a tedy je automobilky sami prestanou casem nabizet ;-) bude to treba za 20-30 let, ale zrejme to nastane ;-) tak jako se prestali nabizet CRT televize, pak Plazmy (obe to v nekterych ohledech lepsi technologie nez LCD) tak to postupne potka i spalovaci techniku, ktera sama o sobe za par desitek let proste nebude konkurenceschopna prodejne a tedy nesmyslna na dalsi vyvoj a vyrobu
Clanek o nicem, dokud se v nem neobjevi FOTKA a ANIMACE, nebo NAKRES principu funkce motoru. Bez techto veci je to jen bla bla bla.. Ja, na stesti, vim, o cem je rec. U nas uz to bylo v mediich asi pred 15 lety, pak to uslo. Clanek jen mlhave popisuje funkci, ale verim, ze 95% lidi vubec nevi, JAK to fachci, zvlast se tremi klikovkami. Fotky F-150 uplne o nicem, kazdej z nas vi, jak F-150 vypada, fotka motoru zadna. Clanek na h....
Líbí se mi tvoje suverenita. Zejména jsi to trefil s těmi třemi klikovkami.
Protože já umím počítat jen do dvou, tak jsem napočítal o jednu méně. >:D
Naštěstí víš, o čem je řeč, jak píšeš. >:D >:-[] Takových machrů, co ví o čem je řeč, není nikdy dost.
On to není dvoutakt, jaký si představuješ resp. jaký znáš. Nesaje směs (nebo jen vzduch u přímého vstřiku) do karteru, kde by mazivo odplavovala a nepřepouští ji (jej) nad píst. Dvoutakt spíše ve smyslu, že každý zdvih protiběžných pístů je pracovní.
Mazání tím pádem může být klasické tlakové oběžné, jako mají čtyřtakty, nikoliv tedy směsí oleje a paliva nebo oddělené ztrátové s čerpadlem, jako u všech tradičních veverek. Víc napoví animace. (viz. kalousek 11.02. ve 20:21) nebo rovnou [odkaz]
Přesně tak, on je to v podstatě vznětový dvoutakt. V bývalé ČSSR jezdili kromě lokomotiv T669.0 "Sergej" také ve starších nákladních KRAZech ze SSSR, kterých zde moc nebylo, a zmizeli ze silnic již v osmdesátých letech.
Zde není cílem, jako u všeobecně známých dvoutaktních zážehových benzínů v padesátkách, Trabantech a Warťasech jednodušší a levnější konstrukce jako taková, ale zvýšení účinnosti (zvýšení měrného výkonu - na váhu a na zástavbovou velikost motoru - a konečně snížení spotřeby). Má to mazací soustavu prakticky identickou jako jakýkoliv běžný současný čtyřtaktní motor.
Co se týče mazání je jediný problém přeci jen poněkud vyšší spotřeba oleje, ten Sergej nahoře jí docela proslul, malá část oleje se sacími kanály ztrácí do válců.