Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Protiběžné písty v jednom válci (!), dvoutakt, minispotřeba a spálí všechno, co teče

Na letošním autosalonu v Detroitu byl k vidění na pohled obyčejný pick-up Ford F-150, kterých jezdí po amerických silnicích spousty. Pod jeho kapotou se však ukrýval motor, který mu má zajistit nebývalou úspornost.
Zpět na článek
11. 2. 2018 20:52
12. 2. 2018 19:18
12. 2. 2018 10:42
Avatar - Ada je zase tady
11. 2. 2018 20:02
Jako obvykle
Diesel vítězí! Zakažte konečně ty muzeální zážehové motory s vysokou produkcí skleníkových plynů!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - wakantanka
11. 2. 2018 20:07
Re: Jako obvykle
Si to cital vobec? V tomto motore sa spaluje benzin :-)
11. 2. 2018 20:18
Re: Jako obvykle
No já to četl. Může spalovat všechno, jestli jsem to správně pochopil.
Avatar - WinDiesel
11. 2. 2018 21:45
Re: Jako obvykle
Armádní verze může určitě spalovat škálu paliv, přidáním potřebného množstvím aditiv, aby to přežil vstřikovací systém. (Armáda používá přednostně petrolej, který lze použít v tryskáčích ale i v tancích a ostatních vozidlech po přidání aditiv).
Tento malý motor bude asi dělanej opravdu jen na benzín, kdy stačí cca 300 barů ke vstřiku benzínu. Do toho nalít naftu je hotovo a vymalováno.
Takže berme vyjádření že do toho lze nalít vše co teče s VELKOU REZERVOU.
Avatar - Ada je zase tady
11. 2. 2018 23:55
Re: Jako obvykle
no a? Čítal si to? :no:
Avatar - wakantanka
13. 2. 2018 10:14
Re: Jako obvykle
veď práve že čítal :-) ty si očividne došiel len po titulok :-)
11. 2. 2018 20:10
tak to nas cekaj pekny veci
vloni trivalce a pres rok k tomu este dvoutakt
a protoze dvoutakt s protibeznejma valcema nemuze byt trivalec (i kdyz kdyz to daj do hvezdice tak jo), tak nas v nasich koncinach ceka dvoutakt dvojvalec
Rozbalit vlákno
2
11. 2. 2018 20:21
Re: tak to nas cekaj pekny veci
A proč 2T s protiběžnými písty nemůže mít tři válce ?

[odkaz]
11. 2. 2018 20:30
Re: tak to nas cekaj pekny veci
jasne, dostal jsi me
myslel jsem 3 valce ve smyslu 3 pisty
proste myslim jeste postaru, dnes je vse jinak :-)

takze dnes 1:0 pro tebe, ale jen pockej (zajici) >:D
Avatar - KANKUNEN
11. 2. 2018 20:42
Ten slovenský motor
Vypadal lépe, nepotřeboval ani chladič.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Fána
11. 2. 2018 20:52
protiběhy
Jsem zvědavej co budou psát na zadek auta vedle jeho jména. Počet válců a nebo pístů? Asi spíš pístů, bude to honosnější.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petr164
12. 2. 2018 19:18
Re: protiběhy
Místo gimme five bude gimme ten? :-)
Avatar - Barrichello
11. 2. 2018 20:58
životnost tak 80 000 km
a bude po motoru v tom pickupu.....takže nemam obavy >:D
Rozbalit vlákno
11
11. 2. 2018 21:05
Re: životnost tak 80 000 km
Tvoj dojem, ci je za tym nejaky realny dovod?
Avatar - Barrichello
11. 2. 2018 23:17
Re: životnost tak 80 000 km
ty pikapy tahaj až 3 tuny....takže u toho zkus trošku přemýšlet....
Avatar - WinDiesel
11. 2. 2018 21:40
Re: životnost tak 80 000 km
A z čeho bys měl jako mít obavy?
Avatar - narona
11. 2. 2018 22:04
Re: životnost tak 80 000 km
Junkers diesel montovala do náklaďáků i Waltrovka před válkou a tam fungovaly dobře :-)
Avatar - wakantanka
11. 2. 2018 22:19
Re: životnost tak 80 000 km
Letecky motor v Junkerse bol diesel? No to su mi novinky :-)
Avatar - Barrichello
11. 2. 2018 23:20
Re: životnost tak 80 000 km
:yes: :yes: >:D

za války se taky jezdilo na dřevoplyn.....ted jaké ty motory měly tehd výkon a kolik ta auta vážila, že
Avatar - Blue Sun
12. 2. 2018 07:06
Re: životnost tak 80 000 km
Byl. Ale tahle řada nesloužila pro stíhačky. Mrkni se, co to byl Blohm & Voss 222, nádherné monstrum s šesti motory téhle konstrukce.
Avatar - T613
12. 2. 2018 08:07
Re: životnost tak 80 000 km
řada Jumo 205 a Jumo 207
12. 2. 2018 08:56
Re: životnost tak 80 000 km
Byl.
Tak ono i běžný letecký palivo je dost podobný naftě, diesely s rotačkou nebo řadovym čerpadlem na to normálně jezdí.
Avatar - mariov8
12. 2. 2018 09:54
Re: životnost tak 80 000 km
JET A a JET A1 jo, ale s tou rotačkou opatrně! Ale dnes už to umí dát i commonrail motory, například deriváty motoru Mercedes-Benz OM640 pro letecké použití jako jsou Thielert Centurion 2,0/2,0S (dnes Continental motors) a AE300/330 od Austroengine.

AVGAS je samozřejmě blíže klasickému benzínu pro automobily.
Avatar - positivemind
12. 2. 2018 14:14
Re: životnost tak 80 000 km
Ty jsi příšernej generátor odpadu nebo off-topicu v diskuzích...
Avatar - WinDiesel
11. 2. 2018 21:43
Drobnej probém ...
Armádní verze může určitě spalovat škálu paliv, přidáním potřebného množstvím aditiv, aby to přežil vstřikovací systém.
Tento malý motor bude asi dělanej opravdu jen na benzín, kdy stačí cca 300 barů ke vstřiku benzínu. Do toho nalít naftu je hotovo.
Takže berme vyjádření že do toho lze nalít vše co teče s VELKOU REZERVOU.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
11. 2. 2018 23:52
Re: Drobnej probém ...
Jaký máš "probém" s dieselem na benzín? Snad jen to, že to palivo není pro tento účel zrovna vhodné, protože bude mít detonační hoření už při malém kompresním poměru. A malý kompresní poměr = malá účinnost.

Jak už jsem tady psal kolikrát, budoucnost je podle mne v dieselu (tedy vznětovém motoru - s palivem to nemá nic společného, ten důležitý faktor je vysoký kompresní poměr) na zemní plyn. Zemního plynu je v zemi řádově víc, než ropy, navíc se jeho spalováním potlačuje jeho skleníkový vliv. Pokud bude ten motor navíc dvoutakt, nic proti tomu. Co v tom motoru nebude (ventily), to se alespoň nepokazí.

Zážehový motor pro jeho malou energetickou účinnost patří do sekačky na trávu a motorové pily!
Avatar - .StenLi.
12. 2. 2018 01:08
Teoreticky bullshit
PR tejto firmy sa odvolava na odstranenie potreby ventilov a hlavy valcov, vie niekto ako by podla nich malo fungovat uzatvaranie nasavacich ventilov? V kazdom demonstracnom videu je to len znazornene ako cerstvy vzduch zazracne vnikne do valca a zazracne vytlaci vysokotlakove spaliny cez vyfukove zvody..
Netreba vymyslat ziadne exoticke nove konstrukcie motorov, kazdy akokolvek ucinny ICE motor je vyrazne uspornejsi aj spolahlivejsi v hybrid verzii a su dnes uz vsetky ICE motory prerobene na hybridy? Nie, takze to je jasna odpoved na to ci uz su emisne normy tak prisne ze automobilky museli siahnut na vsetky technologie v klobuku alebo len idu od tych najlacnejsich (pre nich, nie pre zakaznikov).
Rozbalit vlákno
3
12. 2. 2018 07:50
Re: Teoreticky bullshit
Žádné sací ani výfukové ventily tam nejsou. V dolních polohách pístu jsou ve válci otvory, u jednoho pístu sací a u druhého výfukové. Písty v dolní úvrati ty otvory otevřou a vzduch sltačený turbem válec po délce profoukne.
Avatar - .StenLi.
12. 2. 2018 10:03
Re: Teoreticky bullshit
Oh, my bad, zle som pochopil animaciu. Co su potom tie male otvory po obvode v strede valca vo vyske ako vstrekovanie?
12. 2. 2018 10:28
Re: Teoreticky bullshit
Netuším. Ale podle videa ty otvory jsou jen venkovní důlky, nejdou skrz stěnu válce až dovnitř
12. 2. 2018 06:09
Takže motor nemá rozvody, ale má 3 klikovky.
Takže s tou účinností si tak nejsem docela jist. Nechám se překvapit, ale už jsem četl o hodně takových vynálezech a všechny skončily v koši.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
12. 2. 2018 08:31
Re: Takže motor nemá rozvody, ale má 3 klikovky.
Já to vidím na dotační podvod.
12. 2. 2018 09:02
Re: Takže motor nemá rozvody, ale má 3 klikovky.
Dvě klikovky spojené ozubenými koly.
Avatar - mariov8
12. 2. 2018 10:05
Re: Takže motor nemá rozvody, ale má 3 klikovky.
Není to nový vynález, jenom kombinace již známých principů využívající nové materiály a tím nové možnosti. Vývoj na dvoutaktní motory obecně hledí se zájmem, protože odpadají kompletní rozvody. Žel plnění těchto motorů přes kanály vyžaduje přeplňování a to minimálně pro start, případně i volnoběh. Také je stále problém utěsnění sacích kanálů, vyplývá z toho vyšší spotřeba oleje. Ve velkých zdvihových objemech nabízí toto řešení termodynamickou účinnost u vznětového principu přes 50% a to již desítky let, ale je fakt, že loni to dokázal i jeden čtyřtaktní vznětový motor.
12. 2. 2018 11:06
Re: Takže motor nemá rozvody, ale má 3 klikovky.
Přemýšlím, jak vyřeší problémy vyplývající z "formátu" motoru s protiběžnými písty (extrémně vysoký, relativně úzký a krátký profil). U tanků a letadel to dávalo vzhledem k původně zamýšlené horizontální zástavbě smysl, u dodávky nebo osobáku o trochu míň.
Avatar - mariov8
12. 2. 2018 11:12
Re: Takže motor nemá rozvody, ale má 3 klikovky.
Položí ho na bok, ležatý motor. Pro automobil to asi ani nebude nutné, alespoň do pickupu se vejde jako nic.
12. 2. 2018 10:42
zajimave
a od zminenych firem jiste super :yes:

o tom ze by meli spalovaky koncit v dohledne pisou jen blbci, normalni clovek nic takoveho nepise a nema duvod napsat, jejich konec nebude do te doby, dokud na planete bude byt jen jediny funkcni a jezdici exemplar, tedy klidne i tisice let do budoucna :-! legislativni konec spalovaku v bezne doprave mozna skonci za par desetileti az stoleti, na tom neni nic zavratneho a svetoborneho ;-)

a konce prodeju spalovaku (jen spalovaku bez hybridni techniky) v osobnich autech se myslim priznivci nemusej bat ani tak zduvodu nejakych norem, ale s pise z duvodu nezajmu zakazniku a tedy je automobilky sami prestanou casem nabizet ;-) bude to treba za 20-30 let, ale zrejme to nastane ;-) tak jako se prestali nabizet CRT televize, pak Plazmy (obe to v nekterych ohledech lepsi technologie nez LCD) tak to postupne potka i spalovaci techniku, ktera sama o sobe za par desitek let proste nebude konkurenceschopna prodejne a tedy nesmyslna na dalsi vyvoj a vyrobu
Rozbalit vlákno
0
12. 2. 2018 18:13
Dalsi super clanek od Dusila
Clanek o nicem, dokud se v nem neobjevi FOTKA a ANIMACE, nebo NAKRES principu funkce motoru. Bez techto veci je to jen bla bla bla.. Ja, na stesti, vim, o cem je rec. U nas uz to bylo v mediich asi pred 15 lety, pak to uslo. Clanek jen mlhave popisuje funkci, ale verim, ze 95% lidi vubec nevi, JAK to fachci, zvlast se tremi klikovkami. Fotky F-150 uplne o nicem, kazdej z nas vi, jak F-150 vypada, fotka motoru zadna. Clanek na h....
Rozbalit vlákno
1
12. 2. 2018 19:45
Re: Dalsi super clanek od Dusila
Líbí se mi tvoje suverenita. Zejména jsi to trefil s těmi třemi klikovkami.
Protože já umím počítat jen do dvou, tak jsem napočítal o jednu méně. >:D
Naštěstí víš, o čem je řeč, jak píšeš. >:D >:-[] Takových machrů, co ví o čem je řeč, není nikdy dost.
12. 2. 2018 19:34
A co mazání?
Je to dvoutakt. Proč jsem se nedočetl nikde nic o dost podstatném mazání? Nebo jsem špatně četl?
Rozbalit vlákno
2
12. 2. 2018 19:51
Re: A co mazání?
On to není dvoutakt, jaký si představuješ resp. jaký znáš. Nesaje směs (nebo jen vzduch u přímého vstřiku) do karteru, kde by mazivo odplavovala a nepřepouští ji (jej) nad píst. Dvoutakt spíše ve smyslu, že každý zdvih protiběžných pístů je pracovní.

Mazání tím pádem může být klasické tlakové oběžné, jako mají čtyřtakty, nikoliv tedy směsí oleje a paliva nebo oddělené ztrátové s čerpadlem, jako u všech tradičních veverek. Víc napoví animace. (viz. kalousek 11.02. ve 20:21) nebo rovnou [odkaz]
Avatar - mariov8
13. 2. 2018 09:25
Re: A co mazání?
Přesně tak, on je to v podstatě vznětový dvoutakt. V bývalé ČSSR jezdili kromě lokomotiv T669.0 "Sergej" také ve starších nákladních KRAZech ze SSSR, kterých zde moc nebylo, a zmizeli ze silnic již v osmdesátých letech.

Zde není cílem, jako u všeobecně známých dvoutaktních zážehových benzínů v padesátkách, Trabantech a Warťasech jednodušší a levnější konstrukce jako taková, ale zvýšení účinnosti (zvýšení měrného výkonu - na váhu a na zástavbovou velikost motoru - a konečně snížení spotřeby). Má to mazací soustavu prakticky identickou jako jakýkoliv běžný současný čtyřtaktní motor.

Co se týče mazání je jediný problém přeci jen poněkud vyšší spotřeba oleje, ten Sergej nahoře jí docela proslul, malá část oleje se sacími kanály ztrácí do válců.