Proton Saga: nový sedan s nejstarším jménem značky
Novinka přichází se jménem automobilu, který jako první v historii opouštěl brány společnosti Proton. První generace modelu Saga vycházela z Mitsubishi Lancer z roku 1983, protože tehdy malajsijská automobilka spolupracovala s Mitsubishi Motors. Právě představená druhá generace sedanu Saga je výsledkem spolupráce značky Proton s korejskou společností LG CNS a na vývoji se podílel také Lotus Engineering.
Základem pro klasický čtyřdveřový sedan je platforma pětidveřového sedanu Savvy. Karoserie vozu je dlouhá 4257 mm, široká 1680 mm a vysoká 1502 mm. Automobil má rozvor náprav 2465 mm a rozchod kol 1446 mm vpředu i vzadu.
Pod kapotou je uložen zážehový čtyřválec o objemu 1,3 litru, poskytující výkon 69 kW (94 k) při 6000 ot./min. a točivý moment 120 Nm při 4000 ot./min. Kola přední nápravy mohou být poháněna prostřednictvím manuální nebo automatické převodovky.
Interiér vozu nabízí prostor pětičlenné posádce, která podle stupně výbavy může využívat autorádio s CD přehrávačem, klimatizaci nebo elektrické stahování oken. Zavazadlový prostor má objem 413 l.
Druhá generace Protonu Saga přichází ve třech provedeních, lišících se nejen nabízenou výbavou, ale i svým vnějším vzhledem. Základní model je jednoduše rozeznatelný díky nelakovaným černým nárazníkům a další dvě verze se liší například tvarem vstupů vzduchu v předním nárazníku nebo ochrannými lištami na bocích a zádi.
Proton Saga kromě domácího trhu zamíří také do Jihovýchodní Asie, Číny, Indie a Austrálie.