Protoscar Lampo 2: Evoluce švýcarského elektrického roadsteru

Protoscar Lampo 2: Evoluce švýcarského elektrického roadsteru

 
 

Po roce se opět v Ženevě objeví elektrický roadster Protoscar Lampo, ovšem tentokrát s číslovkou 2.

Firma (či spíše firmička) Protoscar ze švýcarského Rovia má za sebou čtvrt století existence a spolupracuje například s německým Daimlerem, GM, japonským Nissanem nebo domácím Rinspeedem.

V Ženevě vystavovala již loni model Lampo se dvěma elektromotory o výkonu 199 kW, přičemž každý z nich poháněl jednu nápravu. Byly napájeny moderními lithium-iontovými bateriemi. I když společnost avizovala vůz jako výzkumný prototyp, uvažovala výhledově i o možnosti kusové výroby, k té však dosud nedošlo a s největší pravděpodobností se tak ani nestane.

U modelu Lampo 2 (firemní materiály uvádějí poněkud zvláštní přepis LAMPO2) zůstala základní koncepce pohonu zachována. V útrobách vozu jsou dva synchronní elektromotory firmy Brusa, tentokrát ovšem s výkonem 300 kW (408 k) a maximálním točivým momentem 640 Nm, který je dostupný mezi 0-4500 min-1. Elektrickou energii dodávají pohonným jednotkám vodou chlazené lithium-iontové baterie od stejného dodavatele s kapacitou 32 kWh. Celkem 216 článků váží dohromady 280 kg a automobil díky nim ujede až 200 km. Akumulátory jsou umístěny nad oběma nápravami v blízkosti motorů.

Nabíjet je lze samozřejmě z běžné domácí elektrické zásuvky, což by mělo trvat asi 12 hodin. Lampo 2 ale stejně jako jeho předchůdce disponuje nabíjecím systémem, který dá majiteli na vybranou. Buď může zvolit nabití za co nejkratší čas, na co největší kapacitu nebo si stanoví maximální dobu, po kterou se mají baterie nabíjet. Akční rádius automobilu pak pochopitelně závisí na zvoleném způsobu dobití akumulátorů. Již za 10 minut jsou ovšem schopny vydržet až 100 km jízdy. Parkovací brzda je elektrická a ovládá se tlačítkem na volantu, další knoflík slouží ke krátkodobému zvýšení výkonu (tzv. boost).

Dvoumístný roadster je 4280 mm dlouhý, 1880 mm široký a 1203 mm vysoký. Podvozek disponuje rozvorem náprav 2415 mm. Konstrukčním základem elektrického sportovce je klasický prostorový rám z ocelových trubek, na němž spočívá lehká karoserie z kompozitů. Celek je navržen jako bezpečnostní buňka s deformačními zónami. Pasažéři mají k dispozici dva airbagy, předpínače bezpečnostních pásů a integrované opěrky hlavy v obou vyhřívaných sedadlech. V případě krajní nouze lze roadster s klasickou plátěnou střechou tlačítkem zastavit.

Komfortní výbava zahrnuje dotykový displej, který zobrazuje veškeré informace o vozidle a umožňuje ovládat některé jeho funkce, sportovní volant, elektrické topení, tempomat, centrální zamykání a GPS navigaci. Zadní světla jsou z LED diod, na karoserii najdeme i fotovoltaické solární panely, které jsou schopny absorbovat část energie pro napájení palubní elektroniky.

Automobil váží 1580 kg a jezdí na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami 245/45 R18. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za zhruba 5 s a pokud je to možné, může uhánět rychlostí až 200 km/h.

I tento vůz, stejně jako první prototyp, slouží hlavně k propagačním účelům a k demonstraci schopností elektřinou poháněných vozidel v současnosti, resp. vývojového potenciálu firmy Protoscar.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové

Znáte Dalibora? Toho s houslemi. Ve své době kradl, až se…

Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000 Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000

Do soutěže se přihlásila pouze společnost GSE Services…

Produktivita české práce klesá Produktivita české práce klesá

Růst tuzemské zaměstnanosti jde primárně na vrub profesí…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

 

Štítky Roadster GM

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 






 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede jen cesta vzhůru

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Nádherné tažení do pařížského finále z před dvou let vystřídal zlý sen, který Lucie Šafářová…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Nikoliv od prvního června, jak se mylně mnozí domnívají, ale od posledního května (tedy od středy) v celé krásné…

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…