Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prototyp vozu Caparo T1 vystaven v Monaku

Ondřej Láník
Diskuze (18)
Monacký princ Albert II. odhalil vybrané společnosti v Monaku první prototyp vozu Caparo T1, který se ještě letos dostane na silnice. Vozidlo u jehož zrodu stáli konstruktéři dříve působící ve firmě McLaren v mnohém připomíná monoposty formule 1.

Monacký princ Albert II. odhalil vybrané společnosti v Monaku první prototyp vozu Caparo T1, který se ještě letos dostane na silnice. Vozidlo u jehož zrodu stáli konstruktéři dříve působící ve firmě McLaren v mnohém připomíná monoposty formule 1.

Tvůrci se zaměřili na nízkou hmotnost, která vždy patřila k závodním automobilům. Dnešní konvenční automobily obvykle hmotnost neúměrně nabírají, díky přísnějším bezpečnostním požadavkům nebo kvůli stále vyšším nárokům na tuhost nosných částí automobilu. Aby byly jízdní výkony dostatečně zajímavé zvýší se objem motoru, ale s tím opět roste hmotnost...

Netradiční tvarování a využití progresivních materiálů umožnilo udržet hmotnost prototypu Caparo T1 na méně než 500 kg. Uprostřed uložený kompaktní osmiválec má mít výkon přes 365 kW a s ním se pak nový supersport zařadí na vrchol žebříčku výkonových hmotností současného trhu výkonných kupé. I když hnací ústrojí dnes již ani zdaleka nepatří k nejsilnějším, aspiruje Caparo na titul nejhbitěji zrychlující automobil světa. Z 0 na 96 km/h údajně stačí 2,5 sekundy, 160 km/h je na rychloměru dříve než za 10 sekund.

Propracovaná aerodynamika, malá čelní plocha a současně mohutné přítlačné plochy umožňují na jednu stranu dosahovat neobvykle nízké spotřeby paliva při běžné jízdě (nádrž na 70 litrů benzinu vystačí na 800 km), na druhou stranu dokáže T1 na okruhu přenášet boční zrychlení až 3g.

Caparo T1 se poprvé představuje tento týden na monackém autosalonu Top Marques, který potrvá od 20. do 23. dubna 2006. K vidění zde budou luxusní a sportovní vozy slavných i netradičních značek. Cílem výstavy je zaujmout specifickou klientelu, která se do malého knížectví na jihu Francie soustřeďuje a která by své statisíce dolarů mohla letos na jaře utratit za nový automobil hodný jejich bankovních kont.

Ondřej Láník
Diskuze (18)