Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Provozní zisk Škody v pololetí roku 2011 vzrostl o 81 % na 10 mld. Kč

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
Provozní zisk Volkswagenu se v pololetí více než zdvojnásobil na 6,1 miliardy eur (147,9 miliardy Kč).

Provozní zisk německé automobilky Volkswagen se v pololetí více než zdvojnásobil na 6,1 miliardy eur (147,9 miliardy Kč) z loňských srovnatelných 2,8 miliardy eur. Firma zaznamenala růst ve všech regionech a dodala, že příjmy a provozní zisk má výrazně vzrůst i za celý letošní rok.

Volkswagen je největším výrobcem aut v Evropě, jeho součástí je i Škoda Auto. Provozní zisk Škody se zvýšil o 81,5 procenta na deset miliard korun.

Příjmy z prodeje německé automobilky vzrostly o 25,8 procenta na 77,8 miliardy eur. Dodávky automobilů zákazníkům se zvýšily o 14,3 procenta na 4,1 milionu vozů a podíl automobilky na trhu na 12,4 procenta z 11,7 procenta. Dvouciferný procentní růst prodejů zaznamenala společnost téměř ve všech regionech.

Volkswagen uvedl, že provozní zisk dceřiné Škoda Auto stoupl o 81,5 procenta na 412 milionů eur, což odpovídá 10,1 miliardy Kč. Odbyt vozů vzrostl o 21,3 procenta na 362.000 vozů. Prodej hlavní značky Volkswagen se zvýšil o 13,7 procenta na 2,2 milionu vozů a provozní zisk na 2,1 miliardy eur z jedné miliardy eur.

Španělskému Seatu stoupl prodej o procento a divize snížila provozní ztrátu na 48 milionů eur. Dařilo se i luxusním značkám. Prodej Audi se zvýšil o 15,3 procenta a provozní zisk se více než zdvojnásobil. Prodej značky Bentley stoupl o 42,2 procenta a provozní ztráta prudce klesla na 17 milionů eur. V divizi užitkových vozů byl prodej vyšší o 36,9 procenta a zisk se téměř zdvojnásobil na 235 milionů eur.

Automobilka potvrdila, že za celý letošní rok očekává výrazný růst příjmů i provozního zisku. Do roku 2018 se hodlá Volkswagen stát největším výrobcem automobilů na světě.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
Avatar - ryman
30. 7. 2011 07:10
Návrat na předkrizové hodnoty
není důvod nějak mystyfikovat současný stav (vysoký dvouciferný růst škody), jenž je pouze postupným návratem (přesto docela rychlým) k předkrizovým výsledkům. všude to klape jen "na jihu" se stále nedaří.. jestliže provozní ztráta je nekladným číslem v kolonce "provozní výsledek hospodaření", pak to určitě není potěšitelné, vykazovat ztrátu v hlavní ekonomické činnosti firmy (i když "pouhých" 48 mil.€, což vw rozhodně nezrujnuje), navíc v kontrastu, jak vzdálené od sebe jsou mety -48 a +412.. čtyři (nebo pouze tři) výrazně ziskové značky je stav přece jen lepší, než tři ziskové a jedna na hraně ekonomické smysluplnosti.. jsem zvědavý, jak hodlají ve wolfsburgu tuhle situaci do budoucna řešit, jestli pudou cestou "rebrandingu" (exeo, alhambra...), postupného útlumu (a využití kapacit pro audi případně jiné koncernové značky) nebo najdou pro seat zcela nový koncept a postaví ho na nohy, jako plnohodnotnou evropskou značku.. Připomenu Marka (2006): "Hlavným cieľom sa stane komerčná úspešnosť konkrétnych modelov." - což se v současnosti jakžtakž daří pouze ibize (která dělá více než polovinu prodejů seatu), navíc ve smyslu sloganu autoemoción seat v dohledné době nechystá ani žádný vyloženě sportovní model (byla by po něm vůbec poptávka?). Vzhledem k celkové ekonomické situaci na pyrynejském poloostrově se na nějaké oživení dívám docela skepticky (což zřejmě podrhnou také nové modely škodovky)..
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2011 00:23
Re: 2018
1 a půl miblionu škodovek rok co rok??
Na to mokrý hadr NEpomůže... ;-)
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2011 00:21
Re: Při pololetním růstu ...
No určitě NE narozdíl od řady DS - tam slevy (vůbec) NE"letí" ;-\
Avatar - Guttalax
29. 7. 2011 18:47
2018
;-) V roce 2018 chtějí vyrábět 1.5 mil vozidel.Pokud by to mělo vyjít,tak někteří si už močí hadry na hlavy >:D
Avatar - white label
29. 7. 2011 01:56
Re: google překladač? :-D
"infinitiv"? Máš sand na mysli Infiniti s motorem do V? >:-[]