Zemský soud v německém Hildesheimu v úterý nařídil automobilce Volkswagen, aby od jednoho německého zákazníka za plnou cenu odkoupila naftový vůz vybavený softwarem pro manipulaci s testy emisí.
kupojou naftaky, i kdyz moc dobře vi, ze ostatním otravuji vzduch a všechny co to dychaj, ohrozuji na zdravi
a to jen proto, ze usetri par korun za naftu, která je oproti benzinu zvyhodnena nižší spotrebni dani
a ted si hrajou na ukrivdeny ekology a v duchu kolenovrtstvi chteji odskodneni
ja bych jim na*ral a ještě jim dodanil projetou naftu
Ano - benzin a nafta jsou vyrazne (cca. 1/2 - 2/3/ ceny) znevyhodneny oproti elektrine.
Ja mam naftak ale mam ho primane ne kvuli spotrebe, ale kvuli vykonu (pro papiraky pridavam - zejmena kvuli prubehu krouticiho momentu). Od te doby, co automobilky kvuli pomatenym ekohujerum strkaji do aut minimoturky, tak se s tim neda poradne jezdit. Nafoukany benzinovy trihrnek mi fakt jachtu k vode nedotahne.
Presne tak... Z nejakeho dovodu ti zatazeni na benzin nechapu, ze niektori ludia chcu naftu kvoli krutaku a nie kvoli spotrebe. Ja som spotrebu nikdy neriesil, tah je tah a porovnatelny benzin mi ho neda.
to je důsledek pokriveni trhu diky zvyhodnemu daneni nafty.
ale takovej renault rezignoval na silnejsi motor i v nafte - viz. maximalne 1.6dci ve svy vlajkovy lodi. navíc vsadim boty, ze tam je neucinnej LNT, takze typickej jedomet
Výkonné motorizace bohužel mizí obecně. Co se týče výběrů nafty, tak já si spíš myslím, že to má příčinu v přelomu tisíciletí, kdy turbodiesely jely výrazně lépe a úsporněji než benzíny. Prakticky všude byly benzíny 1.6 s průměrnou spotřebou a nízkým výkonem, 1.8 s vyšší spotřebou a neadekvátním výkonem a 2.0 a víc, které sice jeli, ale spotřeba 10+. Versus naftové 1.9 TDI, 2.0 HDI apod. které jeli jako ty benzínové dvoulitry nebo lépe, ale s poloviční spotřebou (v té době opravdu). Korunu tomu nasadil záblesk downsizingu v podobě tragického 1.2 HTP díky kterému doteď spousta lidí myslí, že 1.2 TSI a podobné motorizace jsou tragédie, protože už někdy jeli s HTP. Většina lidí - laiků - si ale nenechá vysvětlit, že dnes už je situace úplně jiná.
Jinak když vidím palec dolů u mého konstatování výše, tak musím říct, že najít se dá a sám jsem nedávno benzínové SUV pořídil >:D
K benzinakum - ja jsem si v 2002 poridil V40 2,0 (atmo benzin) a spotreba byla dlouhodobe kolem 7,8 l / 100 a jel nadherne i bez turba.
K moturkum se 3 valci: cosi mi rika, ze 4 doby cyklus je idealni pro 4 valce, ale v pripade 3 ten motor zkratka "kulha" - i kdyz ma ruzne serepeticky k eliminaci.
K objemu - ted jsme najezdil s Mini One 10 000 km, auto lehke a zive - ve meste, ale ten objem zkratka chybel zejmena pri akceleraci pri vyssich rychlostech a kdyz jsem vypnul start / stop tak taky nic moc.
Proč by měl být ideální pro čtyřválce? Proč ne třeba dvanáctiválce? A pak některé motory "kulhají" schválně - mají nepravidelné zapalování. I čtyřválec se takový najde. Má to své výhody. Tříválce bývají pravidelné (po 240 °), tedy "nekulhají", ale mají hluché místo, které musí překlenout setrvačností. Výstup je tedy "hrbolatější". Avšak ani čtyřválec nemá výstup hladký. Takový 24 válec, který by zapaloval každých 30 °, by na tom byl lépe.
:-) To byla však jen část. Mám pro tříválce slabost. I když v motorkách. Ano, na volnoběh (a v nízkých otáčkách) jsou méně kultivované, ale "charakteru" mají na rozdávání. :-)
Přesně tak, vědomě a záměrně škodili všem kolem, z toho ilegálního software jen tyli (vyšší výkon při nižší spotřebě) a teď by ještě chtěli všechny peníze zpátky (patrně na nákup dalšího dieselového smradláka, akorát novějšího). Holt dieseloví vychcánkové v akci.
Férové by bylo auta vykoupit za aktuální tržní cenu a po té je nechat sešrotovat. Ovšem jestli by to bylo i rozumné je otázka, když na silnicích jsou miliony ještě horších dieselových krumplů...
Nebudu se vyjadřovat k samotnýmu soudu, ale můžete mi říct co vám tak hrozně vadí na dieselu? Mně se teda na dlouhý cestování zdá diesel jednoznačně lepší... Nižší otáčky, lepší kroutící moment, spotřeba... Trochu mi připomínáte komunisty, nemůže si snad každý koupit to co chce on sám?
tobe nevadej emise z dyzlu?
tobe nevadi, ze dyzly smrdej?
tobe nevadi, ze emise z dyzlu bez filtru, kterých u nas jezdi většina, způsobuji rakovinu plic?
tobe navadi, ze většina dyzlu s nejnovejsi euro6 v realu radove prekracuji laboratorni limit NOx a 1 dyzl vypousti v realu tolik jedovatyho NOx jako 10 benzinaku?
na dlouhy cestovani je lepsi tichej a vykonnej benzin narozdil od traktorovyho naftaku.
koupit si muzes co chces, ale musí to plnit emise i v realu a ne jenom na papire, jako doted.
připomínáš mi pštrosa, kterej strcil hlavu do pisku a odmita ji vytahnout
vetsinu rakoviny pkic u nas zpusobuje koureni cigaret. odhaduje se zhruba 90%. vse ostatni je smes ruznych dalsich faktoru, uprimne, na duesely bych si jako dominantni faktor v tom zbytku nevsadil. ale nebudu tady emise naftaku bagatelizovat. zejmena pevne castice jsou asi pekne svinstvo. bohuzel do nich ve velkem dospel ten tebou protezovany benzin. kdyz te tak zajima ta rakovina plic, co v teto souvislosti delas pro prevenci proti koureni? tedy proti tomu dominantnimu faktoru? vyvijis jeste nejakou jinou aktivitu, treba osvetu proti paleni pet flasek v kotlich na tuha paliva? nebo cokoliv dalsiho?
ja s tebou samozrejme souhlasim v tom, ze naftaky nemaj hlavni podíl na vznik rakoviny.
ale ani nepamatuju, kdy sem byl v hospode kde se kouri, a to nechodim do zadnejch noobl podniku, dokonce i když jdu párkrát za rok s kurakama na pivo, tak chodi hulit ven a sami si to pochvaluji.
kominy a paleni petek se prece resi, a me se to netyka, protože v mem okoli nikdo nic takového nedela.
ano, primovstrikovy benziny bez filtru maj vic PM nez naftaky s filtrama, ale to by asi nebylo uplne dobře, kdyby to bylo naopak, a navíc ty benziny platny limity s rezervou plni i v realu. a zkus porovnat, kolik sazi vypusti celkove osobní naftaky a kolik benzinaky a nejspis dospejes k tomu, ze naftaky vypusti radove vic sazi nez benzinaky. a po zavedeni filtru u benzinaku, budou benzinaky o 2 rady cistsi i v PM.
me logicky vadi to co se me primo dotyka, a vzhledem k tomu, ze nechodim do hospod kde se kouri ani neziju v oblasti které je zamoreny prumyslem nebo lokálními topenisti, ale denne potkavam smradlavy dyzly co vypoustej jedy a rakovinotvorny PM, tak me logicky vadej ty naftaky.
akorat jako ti sice vadej naftaky, ale vymezujes se tu zejmena proti tem novym, ktere jsou v principu nejmene skodlive. ono by stalo za to se vymezovat spise proti beznym praktikam pri jejich provozu v cr - cipovani akuchani dpf. az vyresis tohle, chapu potom dalsi snahu o lepsi reseni nox, ktery je v malych koncentracich prakticky neskodny a jeste je pomerne nestabilni, takze se prirozene sam pomerne rychle odbourava. snad jen vedle velkych krizovatek ve mestech to s nim neni uplne ok a v prvni rade tohle resi obchvaty mest ;-). rovnez souhlasim s tim tvym argumentem ohledne spotrebni dane. mela by byt stejna, optimalne nulova.
Vím, že se v provozu, respektive mimo NEDC měřily emise NOx, ale on někdo ověřoval emise PM? Vím o studiích, které zkoumaly například regeneraci filtrů, ale nevím o ničem, jako je například Equa Index.
Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. S komunisty to opravdu nemá nic společného, ba právě naopak. Ti na životní prostředí totálně kašlali, hlavně aby se "obyčejný člověk" měl levně (i když ani to se jim nakonec nedařilo).
Je mi jasné, že kdyby vymysleli motor spalující asfalt, který by měl 1000 Nm při 500ot/min a provozní náklady 20hal/km, tak si ho min 50% populace pořídí...
Poslední věta je úsměvná >:D Doufám, že nešpiníte prostředí benzínem a chodíte pěšky, jezdíte na kole a v EV autě, které nabijíte ze své vlastní solární elektrárny. ;-)
Ono je to o míře. Samozřejmě, že špinit svět benzinem je taky špatné, ale pořád je to násobně méně špatné než špinit svět naftou... Nafta v autech do 3,5t je prostě evropský omyl. Mnoho škody kvůli nevelké úspoře.
Nevelké úspoře? Pro firmu to klidně může být přes milion ročně. Ano, v malém městském autě, které najede deset tisíc ročně, je to o ničem.
Z trochu jiného soudku. Vem si, pro kolik lidí je větší dojezd příjemný. A co dělají automobilky? Zmenšují nádrže, aby ušetřily několik kilogramů na pohotovostní hmotnosti.
Vinu bych spíš hledal v regulátorovi. Ten má nastavit pravidla a dohlížet na jejich plnění. Realita vypadá, jako by spotřeba byla důležitější než "čistota."
No nevím, pokud je řeč o mainstreamu, právě na dlouhý cestování bych si diesel nedokázal představit. Hluk, vibrace, smrad, řev... Raději benzín a dva litry navíc. ;-)
Tak pokud se tvé "dlouhé cestování" skládá zejména ze stání na volnoběh nebo popojíždění ve městě, pak možná.Jinak jsi plácl naprostou kravinu. A to nemusím ani chodit k naftovým šestiválcům.
Jasný, diesel je hlučnější, ale pokud je dobře odhlučněný tak v tom nevidím problém, navíc hlučnost na dálnici kompenzuje právě nižšíma otáčkama.. A to že smrdí je podle mě u nových dieselů nesmysl.. Jinak neobhajuju tady čtvrt století starý diesely, ty samozřejmě smrdět budou a emisích se vůbec nebavím :-) .. Každopádně 25 let starej benzín na tom taky nebude nejlíp.
a vetsi kapky. ten xindlvagenovskej dobytek musi krvacet a zrat hlinu. nejlepe ten moloch nucene rozprodat. musi byt pod dohledem jako fasisticke nemecko po valce
Proč, když někdo napíše něco pravdivého o VW, tak od jejich obhájců přijde sprostý osobní útok? Já to nechápu, může mi to někdo z vás zastánců VW slušně objasnit? Nebo vás to učí při přebírání auta? Nebo je to součástí nějakého manuálu k VW - chovat se hnusně a sprostě k ostatním?
Zajímavý že ani po roce a půl si spousty lidí nechtěj přiznat o co de = Greenpeace t dávno spočítali že Dieselgate bude stát nějakejch 1700 mrtvolek navíc rok co rok
A sou mraky lidí co dál fanděj představenstvu VW = hlavně aby si nesnížili bonusy, 2 miliardovýmuodstupnýmu šéfa koncernu a jeho současnýmu příjmu 90 tisíc = denně >:-[]
Zakuckal jsi se? ;-) Teoretici spočítali...Sakro, nejsi úplný trotlík a umíš si odvodit sám, že mrtvolky ze škodlivých exhalací mají naprosto jiný původ.
Tohle trolení tě staví na úroveň Holdena.
Meleš čim dál větší blbiny = už si se postavil proti absolutně všemu = jen ty všechno víš líp = jedno jestli je to Vaculík, Sedláček nebo Greenpeace :-)
Tvý trolení proti absolutně všem tě staví hluboko pod holdena ;-)
Meleš čim dál větší blbiny = už si se postavil proti absolutně všemu = jen ty všechno víš líp = jedno jestli je to Vaculík, Sedláček nebo Greenpeace = nebo jak ti posledně přišlo logický že osobáky musej mít lepší emise než náklaďáky :yes: >:D
Tvý trolení proti absolutně všem tě staví hluboko pod holdena ;-)
Je dobrý vidět na vlastní oči, čemu dáváš přednost. Pro tebe je vždycky lepší dobytek, co má stejný názor jako ty, než normální člověk s jiným názorem. Bravo, chlapče.
Seru na to kdo to řiká = dám stejně za pravdu tobě jako holdenovi nebo komukoli = když má pravdu :-!
A Dieselgate nebudu po roce a půl VWokecávat = totálně to přehnali = a 100% pokut přenesli na zákazníka. Dokonce ani bonusy si neomezili, o doživotních 90 tisících denně pro Winterkorna radši nemluvit = narozdíl od tebe nemám pro * pochopení :-|
Třeba i tobě jednou dojde že sou tisíckrát horší než holden ;-)
Ty máš v hlavě asi hodně nasráno, viď? Když holden, co by rád házel homosexuály ze střechy napíše "xindlvagenovskej dobytek musi krvacet a zrat hlinu" je to něco pravdivého o VW, a odpověď "měl by jsi být pod dohledem a nejsi" je sprostý osobní útok? Běž si ven vyvětrat hlavu, potřebuješ čerstvý vzduch.
To ano, ale taky to stojí za to. ;-)
"Ať se na to dívám jak chci, příznivci volkswagenů jsou nadutí, namachrovaní, nebezpeční nýmandi, kteří si myslí, že koupí tohoto "zázraku" vytřou všem zrak, ale jsou to jen ubožáci v hnusných, nespolehlivých plechovkách, kteří si pravdu nikdy nepřiznají. Ještě ubožejší."
To každopádně, já taky nemyslel, že by ta jeho forma byla "lepší", jenom je trochu jiná. VWymyté hlavy mají bohužel vwelmi podobně.
Fanatismus je nějaká forma nekritického obdivu, ale antifanatismus mívá často formu až nezvladatelné nenávisti vůči určité skupině, a to bez rozdílů v rámci dané skupiny.
Nojo = tak holt už víš a nezapomeneš jak se menuje jeden z nejlepších integrovanejch zesilovačů v týhle části vesmíru = člověka můžou potkat i horší věci :-)
Odkud jsi přiletěl, z Marsu? Nebo nečteš zdejší diskuse a nikdy jsi neviděl "příspěvky" nicku holden, anebo ano, ale jen tu pokrytecky mudruješ? Protože blábolit o slušnosti v souvislosti s reakcí na holdena může buď jen Marťan nebo pokrytec.
škandál s emisiami nevplýva v žiadnej väčšej miere na výkon motora či funkčnosť automobilu. ide tu skôr o prípadný problém pri emisnej kontrole či spotrebiteľský klam.
ak má VW nahrádzať nejaké odškodné spotrebiteľovi, musel by dokázať on škody spôsobené pre neho na automobile (neprešiel kontrolou STK, spôsobila sa mu motorická chyba na automobile a pod.).
vládne tu viac úradničina.
Myslíš podobně jako se nedávno prokázalo, že podpálení synagogy Molotovovými koktejly je přiměřenou kritikou izraelské politiky ? Hmm,v tom případě má onen spotřebitel slušnou šanci na vítězství.
Ludia si auto nekupuju podla laboratornych emisii, i ked by sa pri predaji mohli dusovat, ze to tak bolo.
Navyse je to totalne nespravodlivy nonsens voci komukolvek, co chce predat benzinove auto aj rovnakej znacky, napr. 3rocne a kupit nove. Ten uz dostane trhovu cenu. To je nieco ako srotovne na ukor automobilky a uplne zadarmo, nema opodstatnenie.
Auta normu pozadovanu uradmi splnali.
Nikde nie je uvedene, ze to maju splnat vzdy, takze je to neopodstatneny verdikt nezakladajuci sa na pravde.
Ne ne ne, je to o tom, ze vedome podvadeli pri mereni zakladnich parametru vozidel, na zaklade kterych se zakaznik rozhoduje o koupi a porovnava je s konkurenci, cimz uvadeli zakaznika v omyl. Pro upresneni - spotreba PH se vypocitava z mnozstvi zplodin.
A mimo jine - spotreba podle TP se kalkuluje pri vypoctu nahrad / doplatku za sluzebni / soukrome cesty, takze v podstate vsichni uzivatele aut byli okradani na zaklade podvodnych udaju vyrobcu VW group.
spotřeba v EU se pocita podle CO2 v cyklu NEDC, coz vpodstate zadna zplodina není
dyzlgejt není o CO2
ukaz mi nejakou evropskou automobilku, kde sedi udavana a realna spotřeba. bezny je rozdil 30%, ale výjimkou není ani 50%.
napric vsema automobilkama
Přehlédnu to, že topten chtěl ukázat evropskou automobilku a tou Mazda zcela jistě není (no on Citroen vlastně taky už moc ne ;-) ) a přejdu k tomu, že udávaná spotřeba je nesmysl u všech automobilek. Jestli se ti někdy za udávanou spotřebu podařilo jezdit, tak to ber jako vyjímku potvrzující pravidlo. Projel jsem hezkých pár motorů od PSA, benzíny i naftu, a ani jeden nejezdil za papírovou spotřebu.
Z mých zkušeností se ještě tak nejvíc papírovým spotřebám blíží atmo benzíny od Suzuki.
Cela kauza je o NOx, nie o CO2 a preto sa ziadna spotreba neprepocitva. Navyse s NOx sa nechvalia ani reklamne letaky.
Navyse ten, co porovnava len na zaklade papierovej spotreby, ked existuje hafo clankov o tom, ako nesedi a rozpravaju sa o tom aj ludia v MHD, musi byt uplny anafalbet.
podivej, tady slo produkci nox. ta se nikde neuvadela a na jejim zaklade si nikdo auta nekupoval. uvadela se pouze spotreba a nove co2 (pseudostrasak ekopomatencu). ten souvisi primo se spotrebou. a ted bomba na zaver pro naproste ignoranty: u benzinaku se se spotrebou fixluje uplne stejne jako u naftaku.
Myslíte, že by mi vykoupili tu naší HaŤaPku? >:-[] Furt ji svítí kontrolka řízení motoru a blbnou ty lambda sondy, v tom bude určitě ten VW podvod 8-s >:-[]
To je pravda. Nakoniec už nezáleží, čím a do akej miery si sa previnil, proste si vinný za čokoľvek a plať! VW by mal podľa mňa platiť skôr nejakú reparáciu za svoje podvody, a to na financovanie rôznych ekologických projektov, čističiek vôd a tak podobne. Majiteľom áut ako takých zas tak extrémne neublížil, tam veľmi nie je čo vyrovnávať. A ak, tak max. za horší vzduch v okolí auta, a to sú v porovnaní s cenou auta asi skôr drobné...
To by nebyl nákladný precedent. To by byl definitivní konec VW. Tohle by neustál. Nejlepší poslat mateřskou firmu do konkurzu a vyčachrovat to tak, aby všechno převzalo pod svá křídla Porsche. VW nechat krachnout, oddlužit a vrátit zpět.
ano - jedna věc je platit pokutu za 500 000 aut v USA - 4,2 mld USD a druhá věc by byla platit podobnou pokutu v EU za 10 mil vozidel - bylo by to 84 mld Euro - a to by tedy VW opravdu neustáli a mělo by to tvrdý dopad na německou ekonomiku
Německo se zřejmě již připravuje na zavedení velbloudového provozu. Nejdříve se zruší naftová auta VW, protože spotřeba na papíře neodpovídá realitě potom auta ostatních značek, poté úředník zjistí, že neodpovídá papír a realita ani u benzínu. Na silnicích bude konečně volno pro velbloudí provoz :-! >:D
[odkaz]
No řidičů velbloudů Němci importovali za 2 roky 1 500 000 celkem jich tam mají dost přes 6 000 000 za chvilku to bude stačit
Já to tušil že je za tou "neřízenou" migrací nějaký chytrý a ušlechtilý záměr >:D
horko tazko sa mi dari pridat co i len jedno foto na moje auto... skusam to uz asi hodinu ... stranka preblikne a uplne zmeni font aj vizaz... jedno foto uz preslo ale asi to bude chciet nechat na inokedy... alebo to blbne len mne? skuste niekto mrknut ci vam vobec ukaze aspon tu jednu fotku... vdaka za spatnu vazbu ( recenzia bude neskor ... este je stejne priskoro na nejake romany po par dnoch )
PS: na obrazku ( snad sa mi ho podarilo pridat ) je auto na zimnej sade na 15tkach... ani neviem ako sa volaju te disky .... letna sada bude mat 15tky estrada ale tie budu az na jar ;-)
dik.... ;-) ... myslel som si ze pridam recenziu v pohode za polhodku .. ale pridat co i len jedno foto je dnes zda sa nemozne... nechapem... este samozrejme musis zmensit fotky... fotakom co som nafotil su hrozne velke a nepouzitelne ... nezoberie mi ich vobec ... treba ich zmensit na iny rozmer aj velkost ... no proste sa s tym mozem hrat cely vikend ...
ale este skusim nejake foto pridat dnes ... ak sa podari.. lebo komplet stranka akosi blbne a neviem vlastne tu nic robit ... len par dni tu nie som a uz je tu chaos... no pekne ;-)
nikdy som o nich nepochyboval ... ale proc zrovna jaaa >:D .... nevadi.... aj tak je este priskoro na nejake komplexne hodnotenie... pridal som dalsie foto.... ospravedlnujem za za kvalitu... ale aj cas ma tlacil ( fotene dnes po praci ) kym este bolo vidno a stihal som sa prebehnut kdesi mimo mesto na okrsku ;-)
,těm druhořadým individuím, platit za své výrobky odškodnění jako ve Státech? Proč proboha? Protože podváděl? Sakrááá - dělaj to přece všichní....
Tak co? To, že tady za auto zaplatíte neskutečnou cenu proti USA a ještě s vámi vyběhnou ve stylu - No tak když už se na to přišlo, tak my vám to teda přehrajem a dostanete klíčenku, je klasická ukázka toho, jak se přistupuje k zákazníkům na vnitřním EU trhu.
To, že vám to nevadí, že vás o.ebali - to je váš problém. Jde o princip. Když je vám to jedno, že vás někdo podvádí, tak si nestěžujte v jiných oblastech a nedovolávejte se práva. Proč by jedni mohli a druzí ne? Snad rovný metr pro všechny...
Protože milují Ameriku! Oni tam zjistili, oni to tam objevili. A oni z toho budou prosperovat. A to se ještě přidají další potíže s TSI, jako tam má AUDI. Jenom mi není jasné, proč to zrovna musela být ŠKODA?
ja jako zakaznik se muzu citit ojebany tim, ze udavana spotreba je o dva litry nizsi nez realna. ale tezko se muzu citit byt odrbany tim, ze to produkuje vice nox. tim se muze citit byt odrbana cela spolecnost (tedy stat), ktera prostrednictvim svych predstavitelu takovouto normu nechala prosadit. ale realne toto poskozeni dokazat na vlivu na zdravi obcanu, aby realne bylo co soudit, to dokaze spocitat jenom greenpeace a jejich hlasna trouba kylie. k tomu je nutno pripocitat i to, ze stejne podvadeji i ostatni (takze hodit vse na vw je nesmysl) a rovnez to, ze procentualni producke nox zrovinka z cinknutych motoru vw bude i v lokalnim hledisku (treba nejake stredni evropske velkomesto jako praha), natoz v globalnim hledisku, zcela zanedbatelna.
Přesně tak. Když už se teda nějaká vina v produkci NOx prokázala, tak nerozumím za co mají vyplácet odškodnění majitelům. Jak už zde v diskusích zaznělo, sankce formou angažování či investice v nějakých eko projektech je mnohem smysluplnější. Myslíte, že lidé z těch videií, kde vrací oholené vraky aut, to vrací kvůli ekologii? Politika "někdo ojebal kontroverzní předpisy, tak teď můžete všichni * vy s ním a to do posledního centu" se mi fakt nelíbí.
Je to akorát hnusná konkurenční soutěž. Tyhle podmínky, které měl VW nastavené pro detekci měření mají všechny motory, jen je to v pochopitelnějších případech jako mráz apod.
jak se redakce elegantně vyhnula spojení, že VW musel v Německu vykoupit naftovou Škodovku, ale tiše píše "naftový vůz". >:D To jako aby ten negativní dopad na chlebodárce byl co nejmenší, že? ;-)
(Z mediální strategie máte u mě za 1 )
Peníze za podvod s emisemi by měly jít státu a ten by je měl vrazit do zdravotnictví na podporu léčby rakoviny nebo díky nim snížit daňovou zátěž benzínu a ne majitelům těch aut ti podvedeni přece nebyli ti z toho podvodu naopak dlouhodobě těží na úkor ostatních.
Penize idu do súkromného sektoru, v každom štáte Eu sa ca 40-50% rozpočtu odleje najbohatšej vrstve... chceš dôkaz? Všetky štáty sú zadĺžené a zadlžuju sa na 500 rokov...
Dokáže tvůj primitivní mozeček pochopit, že nejsem žádný fanda koncernu? Čili se těžko budu řídit tvým stupidním doporučením. Otázka ale není co mám jít dělat já, ale co s tebou? >:D >:D
Čo tak sa pozrieť aj ekológiou na spaliny 10 tisícok lietadiel ktoré letia každý deň nad Zemou?!!? napríklad potom dať pokutu takému Bojingu?!? Lebo toto vyzerá fakt ako cielený útok na lídra v autách...
Inak, ak je test tak škoda, škoda sem, tam, a veľmi dobrý motor škodovky atď... a keď je prúser, tak to je VW!!! :-)
V clanku neni zmineny proc by mel VW vykoupit zrovna tohle auto? Na jinym webu se psalo ze si tak vycurany majitel vyzadal protoze se mu zdalo ze diky dieselgate jeho auto ztratilo cenu vic nez by si predstavoval. To je ale nesmysl. Automobilka nijak smluvne negarantuje kolik auto bude mit hodnotu po 2,3,5,10 letech provozu, takze neni mozny neco takovyho vymahat. Navic se nic takovyho nestalo. Takovy 3 roky stary Yeti ma ztratu hodnoty obdobnou jako jine cenove srovnatelne SUV. Tenhle nesmyslnej rozsudek musi odvolaci soud shodit ze stolu.