a ekofašismus, kterej přímo sálá ze všech médií a podněcuje neoprávněnou zášť nevědomců proti spalovacím (nedejbože vznětovým) motorům...nic se neděje.
Žádná vládna v této zemi nezdaní vidlákům jejich starý ukouřený TDI a jiný křápy.
I když na ně peníze mají, nevymění tak OC1 za OC2 nebo T4 za T5 vědomi si mechanické jednoduchosti a servisní nenáročnosti svých starých aut.
Zkuste prodávat v ČR ojetinu, kterou si nějaký Němec nechal dovybavit filtrem pevných částic, aby mu klesla daň a mohl vůbec do města. A stálo ho to třeba 3000€. U nás bude auto v bazaru neprodejné.
Takže bych tu ekohysterii začal řešit pomalu a od nejhoršího.
Ale to v téhle poblouzněné době nemá asi cenu navrhovat.
Přijde mi, že moderní diesely díky SCR a podobným blbostem reálně smrdí hůř než ty staré, které člověka naplní těmi pevnými částicemi, které mu ucpou plíce :-!
Ahoj zdraví tě vidlák. Nemám sice TDI, jezdím v benzínu 16 let starém splňující EURO 4. Na úplně nové auto bohužel prostě nemám. Mám spoustu přátel co jsou na tom stejně - děti, bydlení, hypotéka. Taky jim už jaksi moc peněz navíc nezbývá. Rozpočty mají napnuté. Díky devizovým intervencím ČNB v roce 2013 zmizely mladé ojetiny pryč. Kupovali je němci, slováci, ukrajinci atd. Od té doby uplynuly 4 roky. Nová auta od té doby hezky zdražila. Bohužel růst mezd, který nastal v poslední době to zdražení zatím u mě nedohnal. Jen pro zasmání v roce 2011 kámoš koupil Oktávii TDI (rok 2002) za 110 000, loni ji prodal za tu samou cenu.
Na jednu stranu chcete pravdu a na druhou stranu se děsíte už v okamžiku, kdy se k ní trochu přiblížíte a co teprve až se objeví skutečná pravda, že 10 let staré auto střední třídy má najeto 300 tisíc a ne 100 >:D
Stačí vidět reakce lidí, když jim řeknu že moje auto má najeto 300 tisíc no ale narozdíl od jejich zrezlé oktávky se 150k km(nejspíš už po několikáté) ještě nepotřebovalo odtah
Jo. Ne, že by bazarníci přiznávali nájezd, ale stáčejí už na trochu vyšší čísla, protože moderní interiéry díky "katování kostů" už prostě vypadají hrozně po 200-300 tisících, který některý auta najedou za pár let.
Osobně mě překvapilo, jak vypadá interiér naší jedničkové octávky (jedné z posledních tour) při necelém čtvrt milionu km a jak vypadjí interiéry toho, co se nabízí s nájezdem pod 200.
Buď s tím jezdí lidé jako prasata, nebo mají nějakou tělesnou vadu, že to auto tak zrajbují, protože většinu opotřebení jsem u nás ještě nezaznamenal.