Firma Polk Marketing Systems zveřejnila nedávno průzkum týkající se výkonů automobilů, které jsou v Evropě uváděny do provozu. Současný západoevropský průměr činí 85 kW, v sousedním Německu jezdí nová auta v průměru s 93 kW.
No to je pekné, ale u nás stále iba fikcia. Fobie HTP to jednoznačne sťahujú dolu (aby som nekrivdil Fabii, i prevažná väčšina nových áut segmentu A a B). Ale je to v podstate ideálny výkon, optimum pr nižšiu strednú.
To GTI: tu to máš empiricky overené, nie iba Tvoje pocity, že v nižšej strednej je štandard 110 kW.
Většina podobných statistik nemá velkou vypovídající hodnotu. Ve větších městech se průměrný výkon asi bude pohybovat kolem výsledku statistiky, ale co venkov? Ještě pořád jezdí mraky schade, fáček a filcek, hromadně nahrazovaných haťapkama. Průměr 83kW v ČR se mi zdá jako nesmysl. On taky stačí jeden Cayenne a hned dá statisticky "průměrný" výkon rovnou šesti haťapkám...
Jenom chci připomenout, že článek je o oficiálním výkonu prodaných aut, takže i hlasování by mělo by mělo zachytit výkon Vašeho auta, který máte zapsaný v TP. Vaše očipovaný oktávky z 66kW na xxkW momentálně nikoho nezajímaj ;-) Pokud je to samozřejmý, sorry....
A ze vsem lezi ty Octavky tak v zaludku?!? Jak jsou smesny ti, co si nacipujou motor a mysli si, ze jsou hned Schumachri, tak jsou smesni i ti, co jsou nanervy z toho, ze je dvakrat denne nejaky to TDIcko v dlouhym tahlym sejme >:-[];-)
problem bude v majiteloch benzinovych motorov. mam skusenost ako scenic 1,9DCI a octavie TDI chceli ukazat balenu 1,6. nuz ale zabudli na to ze nafta v 4t ot. konci kdezto benzin sa len rozbieha :-) ono keby majitelia benzinov vedeli aj auto vytocit hned by zistili ze to lepsie ide. v zivote naftovy motor TDI rovnakeho objemu neda benzinovy atmosferu :)
No tak to byli spis idioti ti v ty Octavce a Sceniku. Baleno uz neco pamatuje, takze jeho 1,6 nebude mit vic, jak 70kW (ted hadam...), coz ma priblizne ta Octavka i Scenic taky. A pokud by i ti v dieslu radili tak, aby byli v nejvetsim kroutaku, tak nema imho sanci ten v Balenu, i kdyby tocil treba 8tisic ;-) Me taky nejakou dobu trvalo, nez jsem se preucil z benzinu na diesel, ale ted uz vim, ze z osmdesatky jsem o dost rychlejsi na ctyrku, kdy to toci tesne nad 2200, nez na trojku, kdy motor zacina pri 4000 umirat...
tak ti mozem presne povedat ze to baleno 1,6 ma 72kW a ani ja som tomu neveril. az ked som sa odviezol tak som zistil a presvedcil sa ako to ide. a vies kolko vazi to baleno 960kg takze nejaky chroktel 66kW s 1400kg je urcite lepsie na tom, sa zobud :-) trochu sa zamysli nad tym co pises. japonske motory su dost dobre na tom. si zober taky civic 1,4 ten by ta utrel a o stabilite na ceste ani nehovorim. takze to TDI-cko ziaden zazrak.
presne taka skusenost octavia SDI na semaforoch velky frajer len ked zistil ze nema sancu tak sa rozhodol ma v meste obehnut. ja som isiel 65km/h a on frajer mi to ukazal ze mu to ide obiehal ma cca 80-90km/h. to mal radost ako mu to ide.
No, tak tuhle informaci velmi cením. Vypovídá o tobě víc, než pololetní vysvědčení ze zvláštní školy. Západoevropský průměr je neuvěřitelných 115 koní... Česko bude někde na 70... s odřenejma hřívama. Zvedej průměr... Je to podobně opojný, jako mít nadprůměrnou mzdu (či almužnu, podle toho, jak to bereš). Rozumný standard (pro segment Malé vozy a Nízké poměry) je stovka. Kapiš? Sto koní v garáži, sto litrů měsíčně v kešeni. Co? ;-)
Tohle bude anketa roku na auto.cz. Je to anonymní, nemusíš si přidávat koně, chce to poctivě zatrhnout příslušnou kolonku. Dozvíme se, jak jsou na tom čtenáři s výkonem. P.S. Těm majitelům Rollse, kteří tedy neví, jaký výkon má jejich vůz upřímně gratuluju ;-):yes: