Průzkum Synovate: Lidé vědí o alternativních pohonech málo

Průzkum Synovate: Lidé vědí o alternativních pohonech málo

 

Jak zjistil nedávný výzkum společnosti Synovate, i přes rekordní ceny ropy ve většině zemí a celkové znepokojení z úrovně globálního znečištění, je znalost alternativních technologií pohonu automobilů jen velmi omezená.

Jak zjistil nedávný výzkum společnosti Synovate, i přes rekordní ceny ropy ve většině zemí a celkové znepokojení z úrovně globálního znečištění, je znalost alternativních technologií jen velmi omezená. Dokonce i motory s přímým vstřikováním jsou pro mnoho zákazníků, hlavně z oblasti mimo západní Evropu, neznámým pojmem. Jedna třetina dotázaných o této technologii nikdy neslyšela.

Agentura Synovate, která prováděla výzkum u 4568 respondentů ve Spojených státech amerických, Kanadě, Číně, Malajsii, Singapuru, Thajsku, Rusku a Maroku, zkoumala znalost, používání a přístup k vozům s hybridním pohonem, přímým vstřikováním ve vznětových motorech a s alternativními pohony v motorových vozidlech.

Vozy s hybridním pohonem jsou na všech trzích poměrně čerstvou novinkou a u spotřebitelů jsou také nejméně známé. Takový vůz vlastní nebo v minulosti vlastnilo pouze jedno procento dotazovaných. Navzdory tomuto zjištění, spotřebitelé v USA a Kanadě uvažují více než o jiné alternativě tradičních motorů právě o vozech s hybridním pohonem. Tato technologie je méně známá v Malajsii a v Maroku, kde 50 procent a 45 procent dotazovaných nikdy o tomto typu vozidla neslyšelo. Technologie přímého vstřikování ve vznětových motorech znamená dramatické vylepšení oproti klasické technologii nepřímého vstřiku. A to ve spotřebě paliva, výkonu a v produkovaných emisích. Nejrozšířenější povědomí o moderních dieselech ze všech sledovaných zemí je v Maroku, kde 16 procent respondentů vlastní nebo v minulosti vlastnilo takovýto vůz. Zajímavé je, že tento typ motoru je pro Američany nejméně známý ze všech tří zmíněných v průzkumu. 37 procent z nich o dieselech s přímým vstřikem paliva do válců nikdy neslyšelo.

„Dieselová technologie se za minulých deset let výrazně zdokonalila. O tom svědčí široká míra jejího přijetí na většině evropských trhů“, říká Scott Miller, CEO Synovate divize výzkumu automobilismu. „Mimo Evropu mají spotřebitelé zkušenosti se staršími dieselovými technologiemi, které jsou typické pro dodávky nebo užitková vozidla. Ta jsou většinou hlučná, těžkopádná a produkují více emisí než moderní motory. Obhájci dieselových technologií nyní čelí skutečné výzvě, jak dostat co nejvíce nových dieselů na světový trh a urychlit tak změnu pohledu, která již proběhla v Evropě.“ Vozidla poháněná alternativními palivy, jako jsou zemní plyn, etanol nebo bionafta, jsou taktéž pro mnohé respondenty zahalena tajemstvím. Pouze dvě procenta dotázaných si zakoupila vůz této technologie. Nejvíce z nich je v Kanadě, která vede pořadí se čtyřmi procenty uživatelů vozidel na nekonvenční paliva. 91 procent Američanů tuto technologii zná, na rozdíl od 36 procent Malajců a Maročanů spolu s 33 procenty Singapurců, kteří nikdy o alternativních palivech neslyšeli.

„Vozidla na alternativní palivo jsou většinou vyráběna v malém testovacím množství pro reklamní účely. Právě proto je tak málo zákazníků vidělo nebo o nich slyšelo“, vysvětluje Miller a pokračuje „Neexistuje žádná alternativní palivová infrastruktura, která by nabídla průměrnému zákazníkovi alespoň minimální stupeň pohodlí. To je vážný problém pro energetický i automobilový průmysl – je to otázka „slepice nebo vejce“. Výrobci si nemohou dovolit přijít na trh s vozidly, které nejsou podporovány infrastrukturou zajišťující doplnění paliva a energetický průmysl si nemůže dovolit vybudovat infrastrukturu a pak čekat 10 let na dostatek vozidel na silnicích, aby se investice vyplatila.“

Jaké faktory by přiměly zákazníky koupit vůz s technologií motoru na alternativní palivo? Jako první se ukazuje přání snížit znečištění – celkem 82 procent, spolu s potřebou hospodárnější spotřeby paliva v 76 procentech. Naproti tomu respondenti, kteří by o nákupu vozu na alternativní palivo neuvažují, uvádějí jako hlavní důvod vysokou cenu.

„Hlavní viditelnou výhodou většiny těchto technologií je snížení dopadu na životní prostředí, což, i když se to zdá důležité, není hlavním motivem nákupu vozidel na většině trhů“, podotýká Miller. „To má za následek, že zákazníci nevytvářejí po takových vozidlech poptávku. Namísto toho je považují za vozy, za která musí zaplatit vyšší cenu a mají také pocit, že vytvářejí nepřijatelné kompromisy v oblastech výkonu, velikosti vozu a celkového designu.“

Vozy s hybridním pohonem mohou vést ke změně zákaznického přístupu na některých trzích, hlavně tam, kde jsou agresivně propagovány tak uznávanými výrobci automobilů jako jsou Toyota a Honda. Požadovaná obět se vytrácí s některými novými hybridy, které se pyšní dokonalejší akcelerací než vozy s tradičními možnostmi motoru.

„Životní prostředí se pro spotřebitele stává velmi důležitým“, soudí Miller. „Nyní mají možnost ‘udělat dobrou věc‘ pro společnost bez toho, aby se vzdávali těch vlastností automobilu, na kterých jim jako individuálním zákazníkům záleží.“

Spolupracujeme s TipCars.com
Slavná socialistická auta zrají jako víno. Přečtěte si, kolik dnes stojí Slavná socialistická auta zrají jako víno. Přečtěte si, kolik dnes stojí

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Vztahy mezi Spojenými státy a Íránem se vyostřují, země na sebe uvalují sankce Vztahy mezi Spojenými státy a Íránem se vyostřují, země na sebe uvalují sankce

Írán zavedl sankce proti 15 americkým společnostem za…

Severní Korea hledá zahraniční investory, chce koupit výletní loď s kasinem Severní Korea hledá zahraniční investory, chce koupit výletní loď s kasinem

Korejská lidově demokratická republika nepatří mezi…

 
Zdroj: Tisková zpráva Synovate
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Finiš Valašské rallye 2017 - Kopecký byl suverénní

Finiš Valašské rallye 2017 - Kopecký byl suverénní

Dnes 18:49

Tovární jezdec Škoda Motorsport Jan Kopecký vyhrál 36. ročník Valašské rallye, úvodní podnik mistrovství České republiky v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli na 10

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli…

Superscreen je tablet, který zrcadlí obsah z mobilu Získáte tak velký a kvalitní displej za malé peníze Funguje…

Ridi s milenkou Hunčárovou na horách: Telefon nevzal ani synovi!

Ridi s milenkou Hunčárovou na horách: Telefon nevzal…

Krásy italských hor i nové partnerky, tanečnice Lucie Hunčárové (31), omámily zamilovaného kuchaře Emanuela…

 

iSport.cz

Hrůzná zlomenina si vyžádala šrouby. Coleman si minimálně půl roku nezahraje

Hrůzná zlomenina si vyžádala šrouby. Coleman si…

Kapitán irských fotbalistů a obránce Evertonu Seamus Coleman si po hrůzné dvojnásobné zlomenině nohy nejméně půl…

Velmoc zase v koncích! Nizozemci nasadili 17letý talent, ten zavinil góly

Velmoc zase v koncích! Nizozemci nasadili 17letý…

Kocovina pokračuje! Fotbalisté Nizozemska v kvalifikaci MS 2018 klopýtají a vážně hrozí, že nezvládnou postoupit…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…