Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První Tesla Model S dorazil do Evropy, bude jezdit v Norsku

Prvním evropským majitelem luxusního elektrického sedanu se stal Nor, který si první elektromobil pořídil už v roce 1989.
Zpět na článek
31. 1. 2021 21:48
8. 8. 2013 19:55
9. 8. 2013 08:55
9. 8. 2013 09:44
8. 8. 2013 21:32
8. 8. 2013 22:08
8. 8. 2013 18:10
drzim palce
Snad jedina spolocnost, ktora vie, ako na elektromobily. Luxusna sportova limuzina, idealne auto na rozbeh, neskor crossover Tesla X a az potom relativne ludove auto pre sirsie masy... V EU sa zacina elektromobilmi pre menej majetnych s cenou nad 30000 EUR... Podla mna maju realnu sancu zmenit trh v USA, s tou rychlostou vystavby nabijacich stanic riadne prekvapili, to len u nas to nejde...
Rozbalit vlákno
3
9. 8. 2013 07:26
Re: drzim palce
Zadne "ludove auto pre sirsie masy" od Tesly nebude. Tesla nema kapacitu ani ambice na opravdu masovou produkci, jim staci jen neco prodavat a pak vydelavat na prodeji akcii tem, kteri si mysli ze jsou tim "soucasti budoucnosti". Elektromobily budou vzdy jen zcela doplnkovou zalezitosti.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
4. 9. 2013 16:36
Re: drzim palce
TESLA MODEL S : [odkaz]
HLINÍKOVÁ TVRZENÁ KOSTRA = 5* V TESTU BEZPEČNOSTI NHTSA [odkaz]
2X KUFR
NÍZKÉ TĚŽIŠTĚ ROZLOŽENÍ 50:50 DÍKY BATERII U PODLAHY KAPAL.CHLAZENÉ ZÁRUKA 8 LET / 200.000km [odkaz]
ELEKTROMOTOR INTEGROVÁN DO ZADNÍ NÁPRAVY ÚČINNOST 80% BEZÚDRŽBOVÝ
POHON ZADNÍCH KOL [odkaz]
AKCELERACE 6,2 SEKUND 225kW V ZÁKLADU [odkaz]
NABÍJENÍ 120kW = 80% = 30 minut [odkaz]
SPOTŘEBA 80Kč / 100km ČESKÉ ELEKTŘINY
NO EMISE [odkaz]
31. 1. 2021 21:48
Re: drzim palce
Ehm... o 7 let později...
Tesla chystá hatchback za $25 000 USD, v roce 2020 prodala 500 000 aut a v tomto roce by měla dle mého odhadu prodat něco kolem 900 000 aut.
8. 8. 2013 19:55
Není první
Minulou středu jsem byl na služebce ve Švýcarsku a na okresce kousek za Bazilejí jsem jednu Teslu S potkal - dokonce ve stejný barvě jako na fotce ke článku. A ačkoliv nejsem příznivcem elektromobilů - todle auto vypadá opravdu hodně šmakézně ;-) Jsem si celkem jistý, že se jednalo o individuální dovoz, ale buď jak buď - první ten Nor rozhodně není... >:D
Rozbalit vlákno
6
8. 8. 2013 20:23
Re: Není první
v EU jsou snad i nejake novinarske kousky, to ale neznamena ze jsou ve vlastnictví obcanu EU, tenhle Nor bude pravdepodobne první ofiko majitel ofiko prodane Tesly S v EU
Avatar - peV
9. 8. 2013 08:55
Re: Není první
Teda az na to, ze Norsko neni v EU ;-)
9. 8. 2013 09:04
Re: Není první
tak na starym kontinentu no :-!
Avatar - peV
9. 8. 2013 09:44
Re: Není první
Promiň, jsem si nemohl pomoct :-)
Avatar - positivemind
8. 8. 2013 20:58
Re: Není první
Já dnes dokonce potkal model s v Praze!
8. 8. 2013 22:08
Re: Není první
Presne tak, jedno je v Praze uz par dni dotahle z USA.....vim i komu patri.
Avatar - vabis
8. 8. 2013 21:32
super
frajerský vůz :-! konečně nějaký viditelný pokrok :-)
Rozbalit vlákno
0
8. 8. 2013 22:08
bateria
mate tam mensiu chybu, 60 kWh bateria uz nie je v ponuke ... inak to auto je paradne, celkovo firma je na urovni, splatene dlhy a neustale pracuju vo velkom na nabijani a zivotnosti baterii, takisto aj na dojazde .. len tak dalej Tesla :-)
Rozbalit vlákno
0
8. 8. 2013 22:57
Rozhodne nie je prvy
Tu v Oslo v showroome Tesly boli dve S-ka uz vo februari. Strieborna bola vystavena a biela bola predvadzacka - dalo sa na nej aj povozit. Posledne dva-tri mesiace uz zacinaju byt vidiet aj na cestach. Tu je video z 23.3 t.r - uz ma aj norske spz : [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
9. 8. 2013 05:25
"Zákazníci si obľúbili" ... naozaj ?
Zákazníci si v Nórsku nič "neobľúbili" ... ale štát kúpu a prevádzku elektromobilov masívne dotuje, resp. zvýhodňuje ....
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Dinar
9. 8. 2013 09:15
Re: "Zákazníci si obľúbili" ... naozaj ?
Přesně tak, tyhle komické formulace o oblibě, zákazníci si oblíbí cokoliv, co je nějak výhodné, elektromobil bez dotace si "oblíbí" jen lidé typu hollywoodských hvězd, páč je to dobré pro imidž. Co se Norska týká, hezký příklad zvrácenosti doby, kdy elektromobily masivně dotuje stát, jehož bohatství je odvozeno z exportu ropy.
9. 8. 2013 10:43
Re: "Zákazníci si obľúbili" ... naozaj ?
to není zvracene, ale naopak velice chytre ;-) ikdyby jim ropa nikdy nedosla, tak je tu porad ten hnus co ropa ve svých derivátech zpusobuje, tak proc by si Norove nemohli budovat jiny typ dopravy který jim z ulic a silnic dostane jakekoliv kourici vehikly, kdys elektrinu mají prevazne z vody? nehlede na fakt ze v norsku se do infrastruktury investuji obrovske prostředky a je to vyhledove jedna z evropskych zemi kde se ma snadno uchytit OLEV, takze Norove jsou v tomhle hodne chytri a vedi ze oni budou moct jezdit "zadara" a svetu draze prodávat hnusnej tmavej sajrajt :-!
Avatar - Dinar
9. 8. 2013 10:57
Re: "Zákazníci si obľúbili" ... naozaj ?
Ale jistěže je to ze strany Norů chytré, právě proto píšu o zvrácenosti doby, zelenými můžou být ti, co zbohatli na tom, proti čemu se ta zelenost profiluje. Jestli tohle není zvrácenost, pak nevím. ;-)
Avatar - KANKUNEN
9. 8. 2013 11:37
Re: "Zákazníci si obľúbili" ... naozaj ?
Celé je to fraška. Dotuje se vývoj, takže plno peněz se ztratí a pak dotuje prodej, takže uklízečka plati část auta někomu co to postaví do garáže vedle SL AMG. Chápu dotaci elektroautobusu co jezdí celý den, ale skládat se někomu na luxusní auto je špína hnus.
9. 8. 2013 12:54
Re: "Zákazníci si obľúbili" ... naozaj ?
a ty si myslis ze bezny auta dotovany nejsou? >:D kolik miliard se nacpalo do automobilek jen aby se zachovali nejaky pracovni mista a podobne, jak se jim davaj ulevy na danich jen aby se tam a tam postavila nejaka montovna, hochu naprosto kazde auto které na ulici potkáš je dotovane z tvich dani a dotovane bude i nadále, nejake elektromobili jsou tak malej pisecek v dotacich ze ani nestojej za rec ;-)

jen aby to nevypadalo blbe, tak třeba VW které ma zisky v miliardách, tak i tak si rado saha na dotace a rocne to je prez 20 milionu euro na ruzny picovinky který jakoze zkoumaj, a dela to tak naprosto kazda automobilka na kdejakou blbost, EU da rocne na tyhle maskarady asi pul miliardy euro jen automobilkam
Avatar - WinDiesel
9. 8. 2013 16:02
Re: "Zákazníci si obľúbili" ... naozaj ?
Kecáš voloviny a neví jestli to děláš z přirozeného IQ nebo jestli tě někdo navedl >:D . Občasné malé výhody, které automobilky dostávají na udržení výroby v tom a onom regionu, jsou, když to přepočteš na počty vyrobených aut velmi ale opravdu velmi malé. Elektromobily jsou dotovány velmi štědře a dotace se počítají v desítkách procent na jeden vůz a to nepočítám dotace na vývoj atd.
V USA šli tak daleko, že jediného nezbankrotovaného výrobce elektromobilů (zatím), společnost Teslu, musí všichni ostatní dotovat - v Kalifornii šli tak daleko, že jeden výrobce musí dotovat druhého ......... přímého konkurenta.
A ani to Tesle nestačí, aby se dostala do černých čísel. po hrátkách s čísly se na hospodaření podívali specialisté, už nejsou žádné další auta, za která by mohla Tesla dostat zaplaceno dopředu, peněz od mercedesu a Toyoty ubývá ........... a už jsou šmahem zase v červených číslech ............ tedy podle oficiální metodiky GAAP. Ona totiž ještě existuje ještě metodika Tesly samotné, nazývaná komicky NON-GAAP (což říká všechno) a tady Tesla vydělává (lžou si do kapsy.)
Tedy 26 mil USD podle TeslyNON-GAAP) versus 31 mil USD podle oficiální GAAP. Ani se všemi možnými dotacemi a s nařízenou podporou od konkurentů - výrobců automobilů nevyrábějících elektromobily to zase Tesla nedala a lže a lže a lže.
9. 8. 2013 22:42
Re: "Zákazníci si obľúbili" ... naozaj ?
aha jasne, to proto dostali od státu a EU nektere evropske automobilky stedre dotace s půjčky v radech miliard euro, to proto existuje k jedne automobilce zákon který ji chrani, to proto dostavaj i v CR nove montovny 4 roky danovich prazdnin, co to podle tebe teda je, kdys je dotace na ukor nas všech co platíme v CR a EU dane? a jen pro tvou malou predstavu, jen v CR to znamena castku cca 42 miliard korun za rok 2012 ;-)

a USA je me naprosto u zadele, ziju v CR a jezdim s autem po EU, ne po statech ;-) ve statech at si to zarizujou jak je jim libo ;-)

mimochodem Non-GAAP není vymysl Tesly, tak zverejnuji sva cisla všechny americnke firmy, jako drobny akcionar Nvidie mam obe statistiky 2x do roka jiz cca 4 roky ;-) doporučuju ti to nastudovat, abys tu pak nepsal nesmysly
Avatar - WinDiesel
9. 8. 2013 16:04
Re: "Zákazníci si obľúbili" ... naozaj ?
Je to ještě horší. Třeba na vozidla Tesly se musí skládat ostatní výrobci, kteří nechtějí vyrábět elektromobily. proto třeba Fiat vyrábí vysoce ztrátové elektromobily pro kalifornii, protože se to pořád ještě vyplatí, stojí je to méně, než kdyby sponzorovali Teslu.