První dojmy: Alfa Romeo 159 a Brera (Ženeva živě)

První dojmy: Alfa Romeo 159 a Brera (Ženeva živě)

 
 
3.3. 2005 Libor Zezulka

Alfa se v Ženevě blýsknula dvěma důležitými novinkami: nástupcem 156 s označením Alfa Romeo 159 a sériovou podobou obdivované studie Brera.

Takové kráse se těžko odolává. Platí to nejen pro novinky, kterými Alfa Romeo okouzlovala ženevské publikum, ale i modelky, jež o svůdné vozy pečovaly. Alfa zkrátka dostála pověsti temperamentní automobilky, která chce utvářet nové mezníky v automobilovém designu a napěchovala stánek automobilovou i ženskou krásou. Giugiarem navržená a podepsaná karoserie 159 a Brery přitahovala pozornost na míle daleko a zdatně konkurovala i protějšímu stánku Aston Martinu.

Pokud na chvíli zapomenete na sršící emoce a srovnáte novou 159 s předchůdcem, naleznete až překvapivě mnoho společných prvků. Designéři zkrátka vařili podle známého receptu a experimentovali pouze s ingrediencemi. Přesto nakonec vznikla automobilová delikatesa. Nejdůležitější novou ingrediencí (částí) jsou přední světlomety tvořené třemi samostatnými svítilnami, jež nejsou překryty žádným společný krytem. Přední světlomety následuje v agresivitě celá přední i zadní část společně s koncovými svítilnami.

Při navrhování interiéru zůstali designéři při zemi, palubní deska i středová konzola navazuje tvarem na předchůdce a nepřináší žádné zásadní novinky. To na jednu stranu vzbuzuje dojem, že Alfa upřednostnila konzervativní a ekonomické myšlení, na druhou stranu dokázala zapracovat na rozmístěním a velikosti ovládacích prvků a zpracování plastů. Plasty jsou sice tvrdé, ale na pohled dobře slícované. Uvidíme, co ukáže praktické užívání. Interiér bohužel znovu nepatří mezi nejprostornější, na zadních sedadlech proti předchozí generaci mnoho místa nepřibylo, a to ani v oblasti kolen ani hlavy.

Pasažér s výškou okolo 180 cm se ovšem za stejně vysokého řidiče posadí docela pohodlně. Sedadla jsou tradičně sportovní s výrazným bočním vedením opěradla i sedáku. Alfa Romeo Brera se může proti stopadesátdevítce pochlubit ještě agresivnějším sportovním kabátem. Stejné přední světlomety a podobná přední část přechází v zaoblenou střechu a ostrou zadní část. Jako „správné“ kupé má Brera bezrámové dveře a elektricky se dovírající okénka. Místo na zadních sedadle je v tomto případě spíše nouzové.

Na náš přímý dotaz zatím nebyl potvrzen termín příchodu novinek na český trh.




Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Odkazy na minulé autosalony:
Paříž 2004
Ženeva 2004

Spolupracujeme s TipCars.com
Cena bitcoinu nestojí na ničem jiném než náladě investorů, tvrdí studie Cena bitcoinu nestojí na ničem jiném než náladě investorů, tvrdí studie

U vývoje ceny kryptoměn nelze hledat souvislost s…

Protest proti Babišovi: do ulic vyšly stovky lidí se zalepenou pusou Protest proti Babišovi: do ulic vyšly stovky lidí se zalepenou pusou

Několik stovek lidí v úterý se zalepenou pusou…

Marná snaha. Pětina vytříděných PET lahví skončí na skládce Marná snaha. Pětina vytříděných PET lahví skončí na skládce

Češi vyhodili předloni do žlutých kontejnerů 39 100 tun…

 

Štítky Alfa Romeo

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč

Ke zlevnění modernizované Škody Fabia došlo pouze v…

 





 
Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Včera

Všestranný, jednoduchý, levný a spolehlivý. Přesně takový byl Citroën Méhari, který slaví kulaté jubileum.




Blesk.cz

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže vláda straně z „předpeklí“?

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže…

Inspirovaná německými sociálními demokraty uchýlila se i ČSSD k referendu o vstupu do menšinové vlády s ANO,…

Konec smluv po telefonu a podomního prodeje. Stát chce utnout „šmejdy“ v energetice

Konec smluv po telefonu a podomního prodeje. Stát…

Změnu legislativy, která by měla pomoci v boji proti nekalým praktikám v energetice, oznámili v pondělí na…

 

iSport.cz

Machovský o Detroitu: Ztracený rok! Marně chodil také za Fischerem

Machovský o Detroitu: Ztracený rok! Marně chodil…

Za oceán odlétal plný nadějí a snů o nejlepší hokejové lize světa. Realita však byla pro brankáře Matěje…

Švýcarský brankář Genoni: po stříbru se chystá smlouva, která zlomí rekord

Švýcarský brankář Genoni: po stříbru se chystá…

Být Kevin Fiala přesnější, houpalo by se brankáři Leonardu Genonimu i dalším Švýcarům na krku senzační zlato.…

 

Reflex.cz

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si na férovku přiznat, že už nebude nikdy

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si…

Hudební festival Trutnoff, který patřil mezi nejstarší akce svého druhu v Česku, se ani v letošním roce na…

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Máte pocit, že lidem občas nerozumíte? Pokud jim toužíte vidět do hlavy, zkuste použít několik technik, které s…