První dojmy: Citroën C6 (Ženeva živě)

První dojmy: Citroën C6 (Ženeva živě)

 
 

Nový velký Citroën je svůj. Bez 9 centimetrů pětimetrový automobil je přímým pokračovatelem modelu CX, jakoby se nikdy žádné XM ve výrobě neobjevilo. Jaké dojmy máme z prvního statického setkání?

Nový velký Citroën je svůj. Bez 9 centimetrů pětimetrový automobil je přímým pokračovatelem modelu CX, jakoby se nikdy žádné XM ve výrobě neobjevilo. Neobvyklá architektura karosérie s obrovským rozvorem 2,9 m, dlouhým předním a malým zadním převisem, se odvolává do období slávy hydropneumatických modelů z padesátých až osmdesátých let.

Při prvním setkání s Citroënem vás upoutá velká délka. Vždyť C6 vlastně přebírá úlohu vlajkové lodi koncernu PSA, tedy minimálně co se rozměrů a techniky týče. Nový Citroën měří 4,91 m, kdežto Peugeotu 607 ke stejné metě několik milimetrů schází. Citroën nabízí vedle nezbytných doplňků této třídy (vyspělá samočinná klimatizace, natáčecí xenonové světlomety, dešťový senzor, úplná bezpečnostní výbava), také některé neobvyklé, které jsou zatím Peugeotům zapovězeny. Z menších vozů francouzské značky je převzat systém varující řidiče před opuštěním jízdního pruhu, poprvé ve francouzském sériovém voze je možno dokoupit průhledový displej, unikátní je také kombinace nejnovějšího aktivního hydropneumatického podvozku, jehož přední náprava je tvořena dvojitými trojúhelníkovými rameny a zadní víceprvkovou konstrukcí.

Na stánku Citroënu jsme prozkoumali dva vystavené kusy nového C6. Nástup na zadní sedadla je umožněn rozměrnými bočními dveřmi, které díky velkému rozvoru nepotřebují obvyklé vykrojení obloukem zadního blatníku. Automobil bude pravděpodobně otypován jako pětimístný, ale tvarování zadní lavice je spíše orientováno na maximum komfortu dvou cestujících. Řidič má před sebou konvenční tříramenný volant. Designéři si ale pohráli s uspořádáním přístrojové desky. Před volantem zůstala řidičova informační základna v moderním designu nízké štěrbiny s digitálními přístroji. Přístrojové desce ale dominuje uprostřed umístěný vikýř, jehož plocha je z velké části vyplněna barevnou multifunkční obrazovkou. Středová konzola je bohužel jen variací na známé komponenty z C5 resp. Peugeotu 407, podobně jako páčky pod volantem. Cé šestka je ale originál, což potvrzují bezrámová okna v obou párech bočních dveří a praktické i krásné výplně dveří s uzavíratelnými schránkami půlkruhového tvaru.

Variabilita není kupodivu silnou stránkou Citroënu C6. V novodobé historii značky nevídané uspořádání zádě ve stylu sedan nerozvíjí původní myšlenku modelu CX, novými prvky jsou také tvary koncových světel, která současně prostorově profilují zadní čelo. Z CX si designéři půjčili netradičně klenuté zadní okno, které je vlepeno do karosérie a nevyklápí se s víkem zavazadlového prostoru. Jeho objem nelze zvětšit sklopením zadních sedadel, připraven je jen malých průchod pro lyže. Víko sahá až k půlkruhové hraně klenutého okna, součástí víka je samočinně vysouvaný záďový spoiler.

Citroën C6 je jedním z nejvýraznějších automobilů dnešní automobilové produkce, takže se k němu brzy vrátíme podrobným představením a v nejbližším možném termínu bude následovat také pravidelný redakční test.




Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




PSA expanduje v Číně: Také by se vám líbil nový Citroën C6 nebo Peugeot 308 sedan? PSA expanduje v Číně: Také by se vám líbil nový Citroën C6 nebo Peugeot 308 sedan?

Čínští zákazníci mají v oblibě sedany, a proto PSA v Říši…

Nový Citroën C6 se poprvé ukázal na skice. Konec avantgardy? Nový Citroën C6 se poprvé ukázal na skice. Konec avantgardy?

Avantgardní Citroën C6 bude letos nahrazen. Zveřejněná…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe: Mrazivé záběry z kamer

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe:…

Pět mrtvých a čtyři desítky zraněných. Takový je výsledek středečního řádění britského učitele angličtiny…

 

iSport.cz

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick ani nemocný Sýkora

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick…

Česká fotbalová reprezentace poletí na důležitou kvalifikaci o světový šampionát v Rusku do San Marina (neděle,…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…