5.3. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

První dojmy: Ferrari California T (+video)

První dojmy: Ferrari California T (+video)
 

Modernizovanému Ferrari California to sluší. Maranellské kupé-kabrio se sice mračí, už ale není tak otylé.

Kupé-kabriolet Ferrari California se po takřka šesti letech ve výrobě dočkal modernizace. Ta se zaměřila nejen na design, ale také na techniku. Písmenko T v názvu odkazuje na turbodmychadlem přeplňovaný osmiválec.

Na tvarech Californie T vedle designérů Ferrari pracovali také zaměstnanci karosárny Pininfarina. Díky upravené přídi se California více podobá ostatním modelům značky, jednotícími prvky modelů Ferrari jsou tak hlavní světlomety výrazně protažené vzad a lichoběžníková maska chladiče. Díky ní se už California tolik neusmívá.

California byla vždy kritizovaná za těžkopádnou záď – pevná střecha zkrátka potřebuje hodně prostoru. Designéři záď opticky odlehčili, a to pomocí výrazného difusoru, opět motivu lichoběžníku jako vpředu nebo horizontálně umístěných koncovek výfuku. Ty záď opticky rozšiřují, zatímco dřívější umístění koncovek nad sebe zdůrazňovalo výšku zádě.

Všechny novinky ze ženevského autosalonu 2014 na jednom místě

Modernizovaná California už díky těmto prvkům nevypadá tak otyle. Přepracovaná záď navíc podle designérů Ferrari přispívá k lepší aerodynamice auta.

Vnitřek je elegantní, jak bývá u Ferrari zvykem. Zatímco v případě hnědé kůže interiér evokuje zlatá šedesátá léta, modrá kůže je holdem moderně. Mezi otvory ventilace na vrchu palubní desky je umístěn nový ukazatel Turbo Performance Engineer (TPE), kde se zobrazují informace o motoru.

K tématu: Ferrari California T má turbo a 560 koní

Když jsme u agregátu, pod kapotou Californie T pracuje turbodmychadlem přeplňovaný osmiválec o objemu 3,9 litru. Zatímco objem klesl (z 4,3 litru), výkon narostl o 70 koní na 560 koní (412 kW). O chlazení agregátu se stará dvojice nových otvorů v kapotě. Osmiválec nadále spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejíž delší zpřevodování snižuje spotřebu paliva.

Použití turbodmychadla twin-scroll je pro automobilku tak důležité, že se odkaz na něj objevuje i v názvu faceliftované Californie. Není to překvapivé, vždyť posledním sériovým Ferrari s přeplňováním byla legendární F40, jejíž výroba byla ukončena již v roce 1992.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
 













Blesk.cz

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou! Součást terapie: Let nad nočním Brnem

Barbora (33) bojuje s roztroušenou sklerózou!…

Bála jsem se. Bylo to ale úžasné. Dechberoucí! Tak zhodnotila svůj víkendový přelet nad ohňostroji v Brně…

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet: Startuje výstava „Doba bronzová“

Modřany se přesouvají tisíce let před náš letopočet:…

Praha 12 zahajuje dlouho plánovanou výstavu s názvem „Doba bronzová“. V oblíbeném Viničním domku se objevila…

 

iSport.cz

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl být opilý

Vážná nehoda sparťana Čermáka! Jeho auto hořelo, měl…

Ligová sezona pro Aleše Čermáka skončila vážnou nehodou. Záložník Sparty měl mít podle informací agentury…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…