První dojmy: Ford C-Max a Grand C-Max
Všechny modelu automobilky Ford, které v současné době prošly modernizací, mají stejný hlavní prvek – masku chladiče ve stylu vozů Aston Martin. Jako první s ní přišla Fiesta, následoval B-Max, Focus a nyní už i C-Max včetně jeho prodloužené verze Grand. Právě prostřední z rodinných MPV je jedním z nejsilnějších zástupců pařížského stánku Fordu.
Vedle masky chladiče se zapracovalo také na náraznících, světlometech nebo litých kolech, významných změn se jsme však dočkali také uvnitř. Po vzoru Focusu ubylo tlačítek na středové konzole, vůz dostal nový volant a především velký dotykový displej, skrze který ovládáte multimediální systém Sync 2. Interiér prokouknul, velká prosklená plocha zaručuje perfektní výhled do všech stran a intuitivnímu ovládání zkrátka není co vytknout.
Ford slibuje, že díky zvýšené protihlukové ochraně (vůz má silnější boční okna) by mělo být na palubě příjemněji a lepší rozvržení odkládacích ploch vyhoví také náročnějším cestujícím. Druhou věc přitom můžeme potvrdit již nyní – přepracovaný středový tunel s posuvnou loketní opěrkou toho pojme skutečně hodně, kapsy ve dveřích jakbysmet a potěší lepší přístupnost přihrádky před spolujezdcem.
Modernizovaný Ford C-Max těží ze standardů, které nastolila již jeho předchozí verze. Dovnitř se pohodlně usadí pětice cestujících, a pokud sáhnete po prodloužené verzi Grand s bočními posuvnými dveřmi, v kufru přibudou další dvě místa. V rámci modelové řady tedy nic nového pod sluncem.
Modernizací však prošla motorová paleta. Pod kapotou Fordu C-Max se poprvé objeví vznětová patnáctistovka TDCi ECOnetic o výkonu 77 kW a také čtyřválec EcoBoost o stejném objemu. Výkony by měly být stejné jako u Focusu, tedy 110 a 132 kW.