Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První dojmy: Land Rover Discovery Sport

Tomáš Dusil
Diskuze (9)

Land Rover Discovery Sport sice svým názvem evokuje slavný model mistrně kombinující vlastnosti off-roadu a luxusního SUV, avšak to je pouze marketing.

Jak určitě víte z našich dřívějších článků, jedná se o nástupce řady Freelander. Discovery Sport je prvním vozem z nové generace této značky, přičemž na konci inovačního cyklu budou taková auta tři. Podle Gerryho McGoverna by však novinka měla zaujmout i dosavadní majitele klasického Discovery. Ti si podle vyjádření McGoverna údajně přejí vůz méně drsný a více prémiový, pak ale nesmějí mít přehnané nároky na terénní dovednosti. Namísto poctivého železa v podobě mezinápravového diferenciálu sází nový Discovery Sport na „pouze“ elektrohydraulickou lamelovou spojku Haldex, samozřejmě nejnovějšího, tedy pátého vydání.

Důvodem je použití výrazně upravené platformy právě z Freelanderu, kterou rovněž sdílí stylovka Evoque. Postavte obě auta vedle sebe a na první pohled budou rozdíly minimální. Teprve druhý odhalí odlišnosti: třeba svítilny jsou jinak tvarované a to samé můžeme říct o masce chladiče. Namísto ostrého přechodu sloupků A do střechy sází nový Discovery Sport na obliny.

Přesně naopak to je v kabině. Palubní deska je navržena výrazně pravoúhle, po oblinách aby tak člověk pátral. V porovnání s Evoque se zdá být posaz za volantem o špetku vyšší. Vzhledem k očekávané prémiovosti kabina působí mírně laciněji, na druhou stranu nelze očekávat úroveň mnohem dražšího Range Roveru.

Pokud posunete přední sedadla zcela vzad, pak mezi přední hranou zadní lavice a zadní plochou předního sedadla zůstává před 169 cm vysokým člověkem mezera přibližně 15 cm. Asi největším bonusem Discovery Sport je standardních sedm míst, či přesněji podle vyjádření výrobce 5+2 místa. Je pravda, že sedět ve třetí řadě na cestě řekněme z Prahy do Paříže bychom určitě nechtěli. A prostoru za nimi je vskutku pomálu, s tím se ale tak nějak počítá.

Konstruktéři vozu ale mají náš obrovský respekt - skloubit zavazadelník o objemu až 829 litrů s pohonem všech kol a plnohodnotnou rezervou(!) není jen tak. Aby se tam vůbec vešla, museli ji konstruktéři umístit zespodu, tedy stejně jako to dlouhá léta mívaly francouzské automobily. Z toho důvodu je také zadní náprava vyřešena tak, aby zabírala co nejméně místa.

Land Rover přivezl do Paříže pouze vozy poháněné vznětovými motory 2.2 TD4 a SD4. Nejde však o nové vlastní agregáty z řady Ingenium, nýbrž o původní vyvinuté v kooperaci PSA a Fordu.

Vůz jsme prohlédli také zespodu, zvědavi, jak je podvozek chráněný proti nástrahám nezpevněných cest. Nechybí rozměrný spodní kryt motoru, nicméně jeho funkce je lehce kompromisní. Vypadá robustně, ale je vyroben pouze z plastů, byť z patřičně houževnatých. Cena novinky britské značky bude v Česku začínat na 907.500 korunách a v nabídce ji lze očekávat začátkem příštího roku.

Tomáš Dusil
Diskuze (9)
Avatar - Pekelná Micinka
4. 10. 2014 02:25
Discovery
Zde nemám výhrad, tohle se povedlo.
Avatar - salamoon
3. 10. 2014 22:59
Re: Super
suhlasim. na to,ze je to nastupca freelandera, tak mohli zacat cenovo nizsie... :yes:
Avatar - 4hill
3. 10. 2014 21:34
Re: paradicka
Tragédie..za chvilku nezůstane jediný "poctivý" auto. Samá masírka do města co se bojí i vyššího obrubníku.. :no:
Avatar - Warrual
3. 10. 2014 21:21
grrrr!
Do obrázků k některým článkům mi pánove z ACZ naj**ali reklamu, díky které nejdou obrázky roztáhnout a ještě sem spamuje nějakej retardovanej hňup....Jako pecka...
3. 10. 2014 20:49
Re: paradicka
Toppere, snad nechceš stavět Sorento na stejnou úroveň jak "disko", prozři už ;-\