reklama


První dojmy: Mercedes-Benz třídy M a B (Ženeva živě)

První dojmy: Mercedes-Benz třídy M a B (Ženeva živě)

 
 

Obklopen sourozenci z koncernu Daimler Chrysler předvádí Mercedes-Benz v Ženevě dvě novinky. V těsné blízkosti stojí nová třída M a zcela nová třída B.

Na průzkum nových mercedesů jsem se vydal cíleně. Pochod přes kompaktní ženevské výstaviště (Palexpo) netrvá dlouho, přesto jsem během této krátké cesty narazil na zajímavý rozpor. Ačkoliv Palexpo praská ve švech, spatřil jsem několik nových modelů, které zůstávají stranou masivního zájmu médií i ostatních návštěvníků. Například taková Kia Rio čeká na zájemce i pět minut.

Jen o pár metrů dále přitom zuří nelítostný souboj o místo za volantem nového Mercedesu třídy M i třídy B, nové trojkové řady od BMW či hřejivé pohlazení kožených křesel a hebkého koberečku vozu Rolls-Royce Phantom (Našeho zájmu se Kia Rio dočkala ještě dříve, než proběhl souboj o místo v Mercedesu třídy M s japonským novinářem tradičně vybaveným propiskou, metrem, kamerou a stohy papíru s poznámkami).

Při prvním kontaktu s novým „emkem“ užasnete, jak moc a zároveň málo se změnilo. V novince stále cítíte starou generaci, ale přitom vnímáte mnoho zásadních optických změn. Celkově vypadá nová třída M mnohem agresivněji než generace předchozí a setkání tváří v tvář z fotografií získaný dojem ještě umocní. Přední část získala šmrnc instalací výrazné mřížky chladiče a rozměrných světlometů, z boku vynikne elegantní silueta s pozvolně klesající střechou a zakulacenou zádí.

To pravé potěšení z pravého mercedesu přichází s otevřením mohutných dveří. S pohledem na elegantně tvarovanou palubní desku s kulatými výdechy a zužující se středovou konzolu zmizí veškeré výhrady, které směřovaly na adresu současného „emka“. Kvalita plastů i tvary konečně odpovídají standardům mercedesu, na slícování jsem nenašel jedinou chybičku. Středovou konzolu osídlily zvětšené ovládací prvky a přístrojovou desku přehledné „budíky“. Řadicí páka se přesunula ze středového tunelu pod volant.

Vzhledem k vysoké světlé výšce a velikému vstupnímu otvoru se nastupování podobá ulehání do peřin, vzpěry táhnoucí se na straně středového tunelu se naštěstí nachází příliš nízko na to, aby se opíraly o řidičovo koleno. Nárůst rozměrů přirozeně způsobil nárůst vnitřního prostoru. Na zadních sedadlech zůstává slušná rezerva v oblasti kolen i v případě, že za volantem sedí 190 cm vysoký řidič. Podobně velkorysé je nové „emko“ i v oblasti hlavy a v zavazadlovém prostoru.

Pokud jde o prostornost a zpracování, udělal mercedes s novou třídou M obrovský skok dopředu. Je otázkou, zda vynikající dojem získaný na ženevském výstavišti přetrvá i na českých vozovkách.

Třída B

Zájemci o kompaktní MPV se stříbrnou hvězdou na čele měli ještě nedávno smůlu. Pokud odmítli novou třídu A coby nejmenšího zástupce velkoprostorových vozů, nezbývalo, než posunout měřítka na úroveň Viana. Nové segmenty se hledají na celém světě a mercedes nechtěl zůstat stranou. A tak se rozhodl, že vezme platformu áčka a postaví na ni béčko. Nová třída B se měla od třídy A odlišovat jednak sportovnějším vzhledem a hlavně větším vnitřním prostorem.

S rozpoznáním sportovnějšího vzhledu jsem neměl problémy, s většími rozměry zpočátku ano. Přestože béčko vyrostlo do všech stran a na délku dokonce přibralo úctyhodných 43 cm, vypadá v reálu téměř stejně veliké jako třída A. Velikostní rozdíl jsem rozpoznal teprve uvnitř a při následném přesednutí do vedle stojícího áčka. Nárůst rozvoru o 21 cm se uvnitř projevil skutečně velkorysejším prostorem v oblasti kolen, prostor v oblasti hlavy ovšem zůstal v podstatě stejný.

Řidič se v třídě B téměř nemusí uskromňovat, protože na zadních sedadlech zbývá značná rezerva. Velikostní rozdíl je na první pohled patrný i v zavazadlovém prostoru. Palubní deska se od třídy A odlišuje pouze rozdílnými kruhovými ovladači klimatizace převzatými z třídy M.




Po návratu z Ženevy zveřejníme tradiční rozsáhlou přílohu věnovanou Ženevskému autosalonu. (přes 1000 fotografií, videa, podrobný přehled novinek)

Odkazy na minulé autosalony:
Paříž 2004
Ženeva 2004

Spolupracujeme s TipCars.com
Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank Čínská ekonomika zrychlila, pohánějí ji rekordní půjčky od bank

Tempo růstu čínské ekonomiky ve čtvrtém čtvrtletí…

Netflix potěšil investory, jeho výsledky příjemně překvapily Netflix potěšil investory, jeho výsledky příjemně překvapily

Akcie Netflixu vzrostly před zahájením obchodování na…

ECB podpořila spekulanty na zhodnocení koruny, s tiskem peněz nepřestane ECB podpořila spekulanty na zhodnocení koruny, s tiskem peněz nepřestane

Společná měna během necelé hodiny oslabila o více než půl…

Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem

S nástupem Baracka Obamy byly spojovány nesmírné naděje.…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 






 
Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Volkswagen Touareg 3.0 TDI vs. Volvo XC90 D5 AWD – Druhá šance

Dnes 08:03

Volvo XC90 se čtyřválcovým turbodieselem D5 jsme už proti šestiválcovému konkurentovi jednou postavili. Prohrálo. Dokáže si po změnách pro modelový rok 2017 vylepšit reputaci?




Blesk.cz

Narkobaron „Prcek“ dobojoval: Mexiko ho vydalo Spojeným státům

Narkobaron „Prcek“ dobojoval: Mexiko ho vydalo…

Mexický narkobaron Joaquín Guzmán byl vydán do Spojených států. Oznámilo to mexické ministerstvo zahraničí a…

Natálka (6) onemocněla rakovinou už ve dvou letech. „Točila se jí hlava“

Natálka (6) onemocněla rakovinou už ve dvou letech.…

Rakovina je diagnóza, které se bojí každý. Když ale onemocní malé dítě, je to rána pro celou rodinu. To velmi…

 

iSport.cz

Kresta na startu sezony WRC: Přichází úplně nová éra, z aut teď jde strach

Kresta na startu sezony WRC: Přichází úplně nová…

Sotva skončil v Jižní Americe náročný Dakar, rallye sezona pokračuje startem královské disciplíny WRC.…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak přijde někomu málo vlastenecký

Ruský velkofilm Viking pochválil sám Putin. I tak…

Ruský historický film Viking vydělal v devíti dnech rekordní miliardu rublů. Může dokonce vytlačit nejúspěšnější…

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně vychovává. Bez ní bychom zvlčili

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně…

Stačí už jen prezidentův podpis a začneme žít zdravě, moderním životním stylem. Po poslancích i ctihodní…

 
 
reklama