Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prvního elektrického Hummera s dojezdem 300 km představil Terminátor. Takhle vypadá v akci!

Společnost věnující se přestavbě aut s konvenčním pohonem na elektromobily si může odškrtnout další velkou výzvu. Postavila čistě elektrický Hummer, poskytne skvělý výkon a slibný dojezd.
Zpět na článek
20. 10. 2017 10:13
19. 10. 2017 19:47
Bezemisní Škoda Yeti
Tvrzení z článku, že "...Škoda Yeti z roku 2015 ujede na jedno nabití přes 350 kilometrů maximální rychlostí až 180 km/h..." je dobrá legrace.

Ujet 350 kiláků rychlostí 180 km/h neumí ani Yeti, ani žádný jiný elektromobil v celé sluneční soustavě.
Rozbalit vlákno
5
19. 10. 2017 21:47
Re: Bezemisní Škoda Yeti
Jenže to je právě Škoda a ta dokáže překonat i nemožné. Teda minimálně podle zdejší redakce.
Avatar - Barry Lyndon
20. 10. 2017 00:56
Re: Bezemisní Škoda Yeti
trochu si zateoretizuju - 350 km rychlostí 180 km/h, to jsou 2 hodiny jízdy. Uvážíme-li, že max. běžná kapacita bateriíí je 100 kWh, tak potřebujeme elektromobil, kterému na dosažení 180 km/h stačí motor o příkonu 50 kW. To mi nepřipadá zase tak nereálné - při troše aerodynamické optimalizace (plus úzké gumy atd...) by to nějaká ta Tesla dát i mohla, ne? Krabička jménem Yeti fakt těžko... :-)
20. 10. 2017 07:37
Re: Bezemisní Škoda Yeti
Souhlasím že teoreticky není Tesla od takového výkonu až tak daleko, ale v současné době je to stále zřetelně nad její síly.
Za prvé je to velké auto a s 50 kW příkonu z baterií - tj. cca 45 kW výkonu motoru těch 180 km/h nedá ani náhodou.
A za druhé stačí kouknout na kalkulačku dojezdu přímo na stránkách Tesly. Kalkulačka sice končí už při 120 km/h (dojezd 470 km), ale je zřetelně vidět tak s každým navýšením rychlosti o 10 km/h klesá dojezd o několik desítek kilomatrů
20. 10. 2017 09:35
Re: Bezemisní Škoda Yeti
je to uplne stejna retorika kterou uvadi automobilky u svejch modelu a to na jakykoliv pohon, zdejsi redakce jen proste pise dementne a casto jim to ujizdi jinam nez jak to je na ofiko strankach nebo vyjadreni dane znacky/upravce atd... :-!
20. 10. 2017 09:59
Re: Bezemisní Škoda Yeti
Jasně, správně tam mělo být že Škoda Yeti z roku 2015 buď ujede na jedno nabití přes 350 kilometrů (i o tom by se dalo hodně pochybovat), anebo dosáhne maximální rychlostí až 180 km/h. Ovšem v žádném případě ne oboje najednou.

Ale to by redaktoři museli mít aspoň trochu páru o tom co píšou
Avatar - Stejsn
19. 10. 2017 22:52
Bezemisní elektromobily...
Kde má elektromobil výfuk? V elektrárnách Prunéřov, Tušimice a dalších. Dokud tohle bude platit, žádný bezemisní elektromobil nevidím. Platit to bude do doby, než si každé auto bude umět vyrobit energii ze solární baterie. Takže vlastně navždy.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Barry Lyndon
20. 10. 2017 00:51
Re: Bezemisní elektromobily...
ono u emisí nezáleží ani tak na množství, jako spíš na lokalitě. Ještě jsem neviděl elektrárnu, jejíž komín by ústil metr od dětského kočárku. V případě dieselových sazometů/jedometů je to ve městech všední záležitost
20. 10. 2017 07:41
Re: Bezemisní elektromobily...
Ten elektrárenský komín má ovšem krapet větší průměr než výfuk auta. A jedním foukem umí zasáhnout klidně tisíc kočárků najednou
20. 10. 2017 08:27
Re: Bezemisní elektromobily...
Akorát, že víc než 50% EE je z JE. A na elektrárenském komíně si nedovolí nefiltrovat spaliny, kdežto aut s vyndaným DPF jezdí určitě dost ;-\ .
20. 10. 2017 08:57
Re: Bezemisní elektromobily...
Ohledně tvrzení že víc než 50% EE je z JE prosím o konkrétní údaje a zdroj

Veřejně dostupný národní energetický mix totiž říká něco úplně jiného - podíl JE za rok 2016 je pouhých 30% a za poslední čtyři roky jen klesal. Naproti tomu rozkvět zažívají hnědouhelné elektrárny a biomasa. Samotné fosilní zdroje mají 60%.

[odkaz]
20. 10. 2017 09:57
Re: Bezemisní elektromobily...
zhruba 70% z tech hnedouhelnych 44% procent je ciste na rafinaci paliv ;-) a vis proc? protoze je to nejlevnejsi elektrina v tehle zemi a tedy se tolik neprovebuje na cene paliv na benzinkach, 3 ceske rafinerie Cepra relativne sousedi se 4 hnedouhelnyma elektrarnama

Pocerady a Ledvice dodavaji elektrinu do Litvinovske rafinerky, Melnik zasobuje elektrinou Kralupskou rafinerku, Opatpovicka elektrarna zasobuje Pardubickou rafinerku (tam se z vasti pouziva i cerne uhli)

kazdy zrafinovany litr benzinu ci nafty znamena ze elektrarny dodali 1.5 az 1.6kW elektriny ;)
20. 10. 2017 09:39
Re: Bezemisní elektromobily...
spousta lidi ma fotovoltaiku a nebo kupuji elektrinu jen od dodavatelu kteri prodavaji elektrinu jen z obnovitelnych zdroju, to ze ten elektron v siti pak nerozeznas je nepodstatne, podstatne je, ze nekdo chce platit za danou elektrinu z daneho zdroje a tim ten zdroj ma sanci se udrzet a do te site dodavat, bez te poptavky by tam ten zdroj nebyl ;-)

mimochodem v Cr maj vsechny spalovaci auta druhej vejfuk ve trech hnedouhelnych elektrarnach, protoze v CR se rafinuje jen za pomoci elektriny z hnedeho uhli, vsechny 3 ceske rafinerie maj prime 110kV vedeni od nejblizsi hnedouhelne elektrarny ;-)
20. 10. 2017 09:45
Re: Bezemisní elektromobily...
Já teda nevím o žádné spoustě lidí kteří by za elektřinu dobrovolně platili několikanásobek jen proto že pochází například z fotovoltaiky solárních baronů
20. 10. 2017 10:01
Re: Bezemisní elektromobily...
no to ze je neznas jen ukazuje ze o tom nectes ;-) staci se podivat treba na clanek ktery tu byl nedavno o elektrickych nakladacich firmy Coop tusim v nizozemsku, a pak si staci precist diskuze treba ceskych elektromobilistu ohledne toho jestli maji na strechach svejch domu fotovoltaiku, nebo o tom ze na verejnych nabijecich stojanej treba EONu je to drazsi prave proto ze tam zakaznici plati za elektrinu z obnovitelnych zdroju, stejne tak na stojanech Tesly po celem svete, primarne uzaviraj smlouvy jen s dodavateli kteri dodavaji hlavne elektrinu z obnovitelnych zdroju ;-)

takze ukazujes svim postem ze jsi vlastne hlupak co necte a pak to jeste v diskuzi prizna ze ho to nezajima ale ma potrebu o tom diskutovat, hele tomu se rika tak nejak ze jsi troll >:D
20. 10. 2017 10:22
Re: Bezemisní elektromobily...
Já možná nečtu ale ty ani číst neumíš. Řekl jsem že nevím o žádné spoustě lidí kteří by za elektřinu dobrovolně platili několikanásobek jen proto že pochází například z fotovoltaiky solárních baronů a na to jsi neodpověděl. Jen jsi mě zahrnul hromadou blbých pindů. Jestli elektromobilista nabíjí u stojanu EONu za dvojnásobek, nedělá to aby radostně podpořil EON a FV pole, ale nabíjí z donucení a se skřípěním zubů protože v daném místě nejspíš jinou možnost nemá.

Samozřejmě výjimky se mohou najít, ale pak je otázkou jestli je to opravdu věc jejich vnitřního přesvědčení anebo se chtějí jen ekologicky zviditelnit a vyšší náklady berou jako určitou formu své reklamy

P.S. jestli se chceš bavit o tom kdo je tady hlupák tak si napřed zjisti jaké i/y se píše u slov cituji - "svim postem".
Ať si zbytečně nepodrýváš startovní pozici

Ale fakt se tě nechci nijak dotknout a určitě budu radši když budeme napříště diskutovat na seriózní úrovni bez hlupáků, trollů a dalších invektiv
20. 10. 2017 11:43
Re: Bezemisní elektromobily...
lidi co nabiji z domaci elektrarny to delaji pro urcite ne pro zisk, neb cena te elektrarny se nim pri dnesnich cenach vpodstate zaplatit nemuze a mnohem vyhodnejsi by pro ne bylo si proste sosnout z verejne site, a pritom tech priblizne 1500 majitelu EV v CR ma priblizne polovina take tu fotovoltaiku na strese

majitele Tesel 3 za lektrinu budou platit i v siti SC, par set KW zrarma a pak poplatek ktery opet bude vyzsi nez jaky maji treba doma z verejne site, a to vpodstate po cele Evrope, a kuprikladu v Nemecku ten poplatek budou mit vyssi nez u konkurencnich siti kam dodava EON

a jest;li beres hlupactvi podle pravopisu, tak jsi jeste vetsi hlupak nez jsem myslel, zacnes pouzivat stejne dementni metody a argumenty proti memu pravopisu jako windiesel? jj ty jsi tu vlastne novacek vid >:D no tak ti preju at ti to jde od ruky to troleni :-)
20. 10. 2017 12:15
Re: Bezemisní elektromobily...
No už jsem si myslel že s tebou půjde komunikovat normálně, ale po přečtení posledního odstavce vidím že jsi opravdu vůl
20. 10. 2017 13:45
Re: Bezemisní elektromobily...
Tvoje názory nejsou tak ohromující a Tvé myšlenky tak hluboké, aby se dalo mávnout rukou nad tím, že takový génius nezvládá pravopis. To, že nejsi schopen/ochoten psát ve svém mateřském jazyce bez hrubých chyb ukazuje, že jsi přesně takový blb a ignorant, za jaké označuješ své oponenty. A trolíš tady zejména ty. A ještě ke všemu s hrubkami!!!
20. 10. 2017 14:07
Re: Bezemisní elektromobily...
jj to vykladej lidem s dysortografii ;-) tva genialita o tom svedci jasne :yes:

ja se geniem nikdy nenazival a nikdy doufam nebudu, jsem normalni stredni trida z prumernym vzdelanim a relativne normalnim iq ;-)

mimochodem pokud te moje nazory nezajimaj a vadi ti muj pravopis, tak je necti, nikdo te nenuti je cist ;-)
20. 10. 2017 10:13
jen tak cisilka
pokud dane H1 na 100kWh baterku ujede 300km, tak prumerna spotreba cini nejakych 33kWh na 100km (realne min, baterka se nebude zdimat nadoraz) , a bezne H1 s naftakem/benzinakem ma spotrebu udavanou vyrobcem tusim prumer 20-25 litru na 100km (nadrz je na 95 litru), takze dojezd v tom nejlepsim pripade bude tak 450km na nadrz a k vyrobe nafty na tech 100km bude v tom nejlepsim moznem pripade jen 30kW elektriny

takze:
elektricka verze spotrebuje na 100km 33kWh elektriny
naftova verze spotrebuje na 100km 30kWh elektriny na vyrobu 20 litru nafty a pak i tech 20 litru nafty

mimochodem nejbeznejsi tarif elektriny v CR (D02d) ma cenu za 1MWh elektriny cca 1900 korun (1911.56 s dph), takze pokud s timhle tarifem bude nekdo jezdit s takovym H1, tak ho kazdych 100km bude stat cca 60 korun na elektrine, nebo cca 560 korun za naftu :-! po najezdu 100 tisic km tedy rozdil asi pul milionu korun >:D
Rozbalit vlákno
0