ropa tu vecne nebude , za par rokov pojdu klasicke spalovacie motory do kelu :yes: a zacne konecne technologicky pokrok, ktory je umelo drzany na bode mrazu...
Když ona elektřina se taky nějak dělat musí, takže dávam větší naděje do ostatních alternativ. Bohužel jejich vývoj bude trvat ještě nějakou dobu, pokud ropa a uhlí najednou nedojdou.
jenze elektrina se da vyrabet ve velkem i bez surovin ktere maji "omezene" mnozstvi, to ze jednou proste benzin a nafta bude jen zberatelska rarita je bohuzel fakt, nahradit se sice da kuprikladu jinymi latkami jako je alkohol a podobne, ovsem to by slo ve velkem, jen pokud by nebylo zaroven potreba kuprikladu pestovat jidlo pro lidi samotne
vodik je zatim nerealnej a k jeho vyrobe je zatim taky potreba elektrina a to docela dost elektriny, a to ze nekde na papire existuji elektrarny kde je vodik odpadnim produktem je sice pekne, ale driv nez za 40-50 let se jich stejne nedockame, a navic by jich muselo bejt tolik, ze by pak zase nebylo kde uplatnit onu vyrobenou elektrinu, a jak znamo, alektrina se neda jen tak znicit, pro koexistenci by tedy stejne bylo potreba aby byl pomer tak 50/50 vodik/elektro
mě je nejmilejší představa Fordu Nucleon. Jezdit si takhle v kufru s malým jaderným reaktorem, který po zastavení auta napíchnu do sítě, kde bude dále vyrábět elektřinu a nebo vytápět dům úplně úžasná. Jen si představte ty výkony aut Skoda octavia 1,4 KG Pt 0,8 megatuny >:D
Už se pracuje na opačném systému, tedy jaderné fúzi, což možná znáš ve spojení s redaktorem tokamak. Bohužel to je stejně jako vodík trochu vzdálenější budoucnost...
Pokud by Renault raději investovat miliardy do hybridních technologií, které by postupně nahrazovaly benzín, naftu, mohli někteří již sedlat např. Megane Grandtour Hybrid-TCe. Laguně by to také velmi pomohlo.
Holt v Renaulte to asi vidia inak.
Hybridy dnes robí kde-kto, ale kým sa ostatní k tomu elektromobilu doplahočia, Renault už bude niekde celkom inde. Priekopníci riskujú, spiatočníci idú len na istotu, tak to proste je.
Když dva dělají totéž, není to totéž. To by ti hodně dobře vysvětlil náš Mistr. A jak znám Francouze, tak by ve spojení s Japoncem mohli udělat velice zajímavý hybrid.
Ačkoliv jsem příznivcem elektromobilů, tak je na ně poměrně hodně brzo. Jak chceš lidem vysvětlovat, že nafta jednou dojde, když na čerpacích stanicích je nafty hromada. To je jako slyšet růst trávu.
Každý priekopník je priekopníkom práve preto, že príde skôr. O tom to je. Je to ako v obchode - buď budeš robiť rýchloobrátkový tovar, ktorý bude permanentne zarábať na každom vyrobenom kuse, alebo vsadíš na novinku a budeš ten trh dobýjať roky s neistým výsledkom - ale s nádejou, že keď to vyjde, budeš slávny a v balíku.
Vždy je viac ciest ako jedna. Pre niekoho proste hybrid nemusí byť tým správnym smerom. Ak chce niekto viac, nech si za tým ide, ja mu držím palce.
Tak teď nevím, jestli tvůj příspěvek myslíš vážně nebo je to ironie. Slovo Hybrid má víc významů >:-[]
Zoe je podle mě daleko víc použitelnějši než ten slavný Leaf, nehledě na to že design auta je o 200% lepší ;-)
A to já bych si klidně jednoho Zoeho naordinoval... :-)
Zaprvý vypadá moc pěkně, zadruhý je to budoucnost ať chceme nebo nechceme a za třetí nízký náklady na provoz jsou fajn.
Ale co si budeme namlouvat, to Clio RS v odkazovaných testech by se mi líbilo ještě mnohem víc.
Nízký náklady na provoz tu právě nejsou. Není to náhodou to auto, kde se baterie musí platit formou pronájmu? Takže míč za auto a k tomu měsíční "paušál" za baterie a ještě elektřina na dobíjení. A životnost baterií? Průměrně 200 cyklů a potom co? Kapacita v kopru, recyklace drahá, nová baterie taky. Kdepak, na stavbu elektromobilu se musí jít jinak.
Proč např. nenavrhnout náboje kol s vestavěnými elektromotory? Takhle bude docházet ke zbytečným ztrátám energie a jeden velký motor zbytečně zabírá plno místa. Proč nepustit do výroby alternativních baterií konkurenční prostředí? Udělat baterie nějak jednoduše výměnné by taky mohlo být přínosem.